Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 april 2005, 12:16   #61
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
ja, die vergast zuigelingen, werpten rolstoelpatienten van het balkon etc... met hulp van bovenvermelde collaborateurs!
Dus jullie moeten misdaden ( oorlogsmisdaden kunnen niet ) die 60jaar geleden plaatsvonden wreken met de toepassing van dezelfde smerige practijken ?
Oud 10 april 2005, 12:20   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Dus jullie moeten misdaden ( oorlogsmisdaden kunnen niet ) die 60jaar geleden plaatsvonden wreken met de toepassing van dezelfde smerige practijken ?
Maar een massamoordenaar zoals Leopold II vereren ze weer wel.
daiwa is offline  
Oud 10 april 2005, 12:25   #63
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Neen, niet door ze te vergassen of van balkons te werpen
Oud 10 april 2005, 12:26   #64
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
nu je het zegt, ik moet nog een noveen aansteken voor het altaar van de Heilige Leopoldius, en een paar offers brengen. Anders zullen rampen mij treffen...
Oud 10 april 2005, 12:40   #65
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nu je het zegt, ik moet nog een noveen aansteken voor het altaar van de Heilige Leopoldius, en een paar offers brengen. Anders zullen rampen mij treffen...
Geef nu eens een serieus antwoord , u draait rond de pot
Oud 10 april 2005, 12:41   #66
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
idd. het zou een "groot vorst" geweest zijn
Oud 10 april 2005, 12:56   #67
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar je moet niets omkeren. Jullie zeggen dat je niet twee keer veroordeeld kan worden, ik zeg dat heropening van een zaak mogelijk is.

verder begon ik maar een keer over de 9 mm amnestie, jullie komen erop terug, iik geef toe het gezegd te hebben, en geef zelfs uitleg erbij. Is toch eerlijk van mij?

Of ik het meen... wat denk je zelf nu?
Ach kom, probeer je er niet uit te lullen... Dat van die 9mm-amnestie en de standrechtelijke executie van oud-collaborateurs (ze van hun bed lichten, was het niet?), dat heb je verschillende keren herhaald en bevestigd, en dan niet in een context en op een manier die enige ironie leek te impliceren. Sterker nog, je verklaarde je inderdaad nader en dan heb je nog eens duidelijk gemaakt dat die bejaarden niets anders dan de kogel verdienden (om hen duidelijk te maken dat je nooit de gram van het Vaderland kan ontsnappen?). Bovendien, je zei inderdaad dat een heropening mogelijk is, maar je wees er nergens op dat dat omwille van nieuwe elementen zou zijn, anders dan dat jij vond dat ze wat jou betrof de doodstraf moesten krijgen / gekregen hebben. En, tot slot, meen je niet wat je zegt? Wat moet ik daarvan denken? Dat je driekwart van de tijd uit je nek zit te kletsen?

ps. Ik apprecieer dat je me in majesteitelijk meervoud toespreekt -'jullie'-, maar ik heb het niet al te hoog op met dat soort protocol.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 10 april 2005, 12:57   #68
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Beste Ossaert, ik ben niet oeverloos naïef. Ik ken Cedric namelijk veel beter dan u hem kent.
Zou je hem dan eens duidelijk willen maken dat hij zichzelf met zulke uitspraken tot aan zijn nek in de str*nt aan het werken is?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 10 april 2005, 12:58   #69
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Als wat u, ossaert, gelooft de waarheid zou zijn (nl. dat alle 1000 BUB-leden bloeddorstige moordenaars zouden zijn), dan zou er van de flaminganten niet veel meer overschieten...
Waar haal je dat vandaan? Ik reageer enkel op de uitspraken van Nello? Of, heb ik het fout en zijn alle 1.000 leden alter ego's van één en hetzelfde BUB-lid?
ossaert is offline  
Oud 10 april 2005, 13:12   #70
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef nu eens een serieus antwoord , u draait rond de pot
Kijk jongen, op zulke idiote dingen reageer ik hetzelfde als uw soort reageert op Staf De Clercq: We eren hem voor wat hij heeft gedaan voor het vaderland, en de nadelige dingen, tja, die vergeten we maar zekers?
Oud 10 april 2005, 13:13   #71
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Zou je hem dan eens duidelijk willen maken dat hij zichzelf met zulke uitspraken tot aan zijn nek in de str*nt aan het werken is?
Kben zelfs nog ni gebanned van politics, zo erg zijn mijn uitspraken blijkbaar dus niet...
Oud 10 april 2005, 13:16   #72
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach kom, probeer je er niet uit te lullen... Dat van die 9mm-amnestie en de standrechtelijke executie van oud-collaborateurs (ze van hun bed lichten, was het niet?), dat heb je verschillende keren herhaald en bevestigd, en dan niet in een context en op een manier die enige ironie leek te impliceren. Sterker nog, je verklaarde je inderdaad nader en dan heb je nog eens duidelijk gemaakt dat die bejaarden niets anders dan de kogel verdienden (om hen duidelijk te maken dat je nooit de gram van het Vaderland kan ontsnappen?). Bovendien, je zei inderdaad dat een heropening mogelijk is, maar je wees er nergens op dat dat omwille van nieuwe elementen zou zijn, anders dan dat jij vond dat ze wat jou betrof de doodstraf moesten krijgen / gekregen hebben. En, tot slot, meen je niet wat je zegt? Wat moet ik daarvan denken? Dat je driekwart van de tijd uit je nek zit te kletsen?

ps. Ik apprecieer dat je me in majesteitelijk meervoud toespreekt -'jullie'-, maar ik heb het niet al te hoog op met dat soort protocol.
met 'jullie' heb ik het niet op u alleen, maar op al uw gedachtengenoten.

ik zou het zeer knap vinden als ik driekwart van de tijd spreek over 9-mm-amnestie, maar ik betwijfel het alleszins...

Vertel me eens, welke context impliceert ironie? Voor mij is heel dit forum een plaats voor kort amusement, even wat stokken in de hoenderhokken sjotten, heilige huisjes omver trappen etc.

Voor ernstige discussie zoek ik ernstige mensen op, en buiten diegenen met het BUBsignatuur en enkele uitzonderingen vind je dat hier niet echt
Oud 10 april 2005, 13:17   #73
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat vandaan? Ik reageer enkel op de uitspraken van Nello? Of, heb ik het fout en zijn alle 1.000 leden alter ego's van één en hetzelfde BUB-lid?
Stel u voor zeg, 1.000 goede mensen (6)
Oud 10 april 2005, 14:10   #74
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
met 'jullie' heb ik het niet op u alleen, maar op al uw gedachtengenoten.
'Mijn' gedachtegenoten? Ik ben 's benieuwd wie dat zijn...

Citaat:
ik zou het zeer knap vinden als ik driekwart van de tijd spreek over 9-mm-amnestie, maar ik betwijfel het alleszins...

Vertel me eens, welke context impliceert ironie? Voor mij is heel dit forum een plaats voor kort amusement, even wat stokken in de hoenderhokken sjotten, heilige huisjes omver trappen etc.
Aha, de Yann-taktiek... Eerst ga je met veel lawaai als een olifant in een porseleinwinkel te keer, gedraag je je als een op hol geslagen puber en haal je alles en iedereen door het slijk, en dan, als je echt op je bek gegaan bent, 'is het maar om te lachen'... Wat dan die 'ironie' betreft, 'ironie' heeft pas zin als het herkenbaar is als ironie, anders ga je geheid het bos in en weet niemand wat je precies bedoelt.

Citaat:
Voor ernstige discussie zoek ik ernstige mensen op, en buiten diegenen met het BUBsignatuur en enkele uitzonderingen vind je dat hier niet echt
Dus jij voert enkel ernstige discussies met gelijkgestemden? Hoogst interessant, denk ik, zo'n potje intellectuele masturbatie... Geen tegenspraak, geen kwesties, geen problemen, geen niets... en op het eind van de avond heeft iedereen gelijk... Hoera, wat zijn we toch goed! Ik begin te vermoeden waar Hans1 zijn reputatie van een 'begenadigd redenaar' vandaan haalt.
ossaert is offline  
Oud 10 april 2005, 14:13   #75
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Mijn' gedachtegenoten? Ik ben 's benieuwd wie dat zijn...

Aha, de Yann-taktiek... Eerst ga je met veel lawaai als een olifant in een porseleinwinkel te keer, gedraag je je als een op hol geslagen puber en haal je alles en iedereen door het slijk, en dan, als je echt op je bek gegaan bent, 'is het maar om te lachen'... Wat dan die 'ironie' betreft, 'ironie' heeft pas zin als het herkenbaar is als ironie, anders ga je geheid het bos in en weet niemand wat je precies bedoelt.

Dus jij voert enkel ernstige discussies met gelijkgestemden? Hoogst interessant, denk ik, zo'n potje intellectuele masturbatie... Geen tegenspraak, geen kwesties, geen problemen, geen niets... en op het eind van de avond heeft iedereen gelijk... Hoera, wat zijn we toch goed! Ik begin te vermoeden waar Hans1 zijn reputatie van een 'begenadigd redenaar' vandaan haalt.
Absoluut niet, ik weet enkel dat hier amper mensen zijn waarmee ik wil discuteren. Ik discuteer nooit met gelijkgestemden, want er is dan geen discussie: dat noemt men converseren. Ik ga wel dikwijls in discussie met andersgestemden, zelfs separatisten etc, waarvan enkele goede vrienden zijn van mij.

Wanneer jij er niet in slaat ironie te herkennen, zegt dat meer over u als over mij natuurlijk.
Oud 10 april 2005, 14:25   #76
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

wat denk je: is onderstaande ironie of niet? (let op: er staat "separatisme" niet "separatisten". Dit is dus niet strafbaar hoor)

Laatst gewijzigd door Nello : 10 april 2005 om 14:53.
Nello is offline  
Oud 10 april 2005, 14:43   #77
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Absoluut niet, ik weet enkel dat hier amper mensen zijn waarmee ik wil discuteren. Ik discuteer nooit met gelijkgestemden, want er is dan geen discussie: dat noemt men converseren. Ik ga wel dikwijls in discussie met andersgestemden, zelfs separatisten etc, waarvan enkele goede vrienden zijn van mij.
Citaat:
't Zal wel ironie zijn, zeker?
ossaert is offline  
Oud 10 april 2005, 14:44   #78
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Zal wel ironie zijn, zeker?
Neen, hier zijn geen ernstige mensen...
Oud 10 april 2005, 14:58   #79
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat denk je: is onderstaande ironie of niet? (let op: er staat "separatisme" niet "separatisten". Dit is dus niet strafbaar hoor)

Prachtig.
Oud 10 april 2005, 16:49   #80
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, hier zijn geen ernstige mensen...
Ik bedoelde dat je jezelf in twee opeenvolgende berichten zo flagrant tegensprak...
ossaert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be