![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Vind u dat Onze Kardinaal een goede paus zou kunnen zijn. | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
30 | 62,50% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 37,50% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bovendien is Danneels een 'goede' Belg.
Slechter kan dus niet.
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb dan nog veel meer respect voor bisschop Léonard van Namen, iemand die de traditionele leer van de kerk volgt. Niet voor niets is het bisdom Namen, de meest bloeiende van alle bisdommen in België. Er zijn daar 38 seminaristen tegenover 33 in heel Vlaanderen. Een stevige conservatieve lijn doet de kerk opnieuw opbloeien, terwijl het linkse gespuis als Danneels de kerk alleen maar schade doet. Nog een pittig detail: Léonard spreekt veel beter Nederlands dan onze frankiljonne ministers en koningshuis. Een van de weinige mensen waar men in Wallonië trots kan op zijn ! Ik hoop dan ook dat hij snel tot kardinaal wordt benoemd en wat mij betreft mag hij de congregatie voor de geloofsleer gaan leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs Kardinaal Joos (pastoor van Landskouter en vijand van linkiwinkie Danneels) zou meer kans gemaakt hebben dan de verrader uit Mechelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Burger
|
![]() Kunnen beide of één van beide heren verdedigers van het conservatisme in de kerk mij eventueel antwoord verstrekken op de volgende vragen ?
1. Indien ik juist geinformeerd ben is kardinaal Danneels lid van Opus Dei. Is Opus Dei dan ook een linkiewinkie-clubje ? Of is Danneels dan eerder een linkiewinkie-dissident binnen Opus Dei ? 2. Is het wat het opdragen van de mis betreft de bedoeling dat de mensen mijn leer op een voor hen begrijpelijke manier uitgelegd krijgen of hoeven ze volgens u mijn leer helemaal niet te begrijpen en kan men de modale kerkgangers beter dom houden. Of met andere woorden is mijn leer denk u alleen voor mensen bedoeld die het latijn machtig zijn ? 3. Heb ik mij uitgedrukt in het Latijn ten tijde van mijn optreden of in het Aramees en of Hebreeuws ? En zou het dan niet nog beter zijn volgens u moest men in de kerk in die talen de mis opdragen ? 4. Is het voor beide heren eigenlijk wel van belang welke leer ik destijds verkondigd heb ?
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE] Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 23 april 2005 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Burger
|
![]() Kunnen beide of één van beide heren verdedigers van het conservatisme in de kerk mij eventueel antwoord verstrekken op de volgende vragen ?
1.[size=3] Indien ik juist geinformeerd[/size] ben is kardinaal Danneels lid van Opus Dei. Is Opus Dei dan ook een linkiewinkie-clubje ? Of is Danneels dan eerder een linkiewinkie-dissident binnen Opus Dei ? 2. Is het wat het opdragen van de mis betreft de bedoeling dat de mensen mijn leer op een voor hen begrijpelijke manier uitgelegd krijgen of hoeven ze volgens u mijn leer helemaal niet te begrijpen en kan men de modale kerkgangers beter dom houden. Of met andere woorden is mijn leer denk u alleen voor mensen bedoeld die het latijn machtig zijn ? 3. Heb ik mij uitgedrukt in het Latijn ten tijde van mijn optreden of in het Aramees en of Hebreeuws ? En zou het dan niet nog beter zijn volgens u moest men in de kerk in die talen de mis opdragen ? 4. Is het voor beide heren eigenlijk wel van belang welke leer ik destijds verkondigd heb ? [size=4]Mijn andere vragen blijven onbeantwoord ?[/size] Verder ; De beslommeringen hier op aarde hebben mij inderdaad een tijdje niet zo bezig gehouden. Toch zeker niet de details van wie er precies lid is van welk clubje. (hoewel ik toegeef na enige informatie te hebben opgezocht dat het een nogal fundamentele vergissing was) Ik probeer mijzelf onder andere langs dit forum een beetje te updaten. Vandaar ook mijn oprechte vragen aan u Heren. Van mijn universele leer van liefde schijnt in alle geval niet veel meer te zijn overgebleven en het komt mij eigenlijk over dat opnieuw het adderengebroed en de farizeen het bewind over mijn huis hebben overgenomen. Mijn bruid (de kerk) is blijkbaar andermaal gegijzeld en zij wordt verplicht tot ontucht met de duivel zelf.
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE] Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 23 april 2005 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin kan ik monseigneur Lefebvre - zaliger gedachtenis - citeren dat altijd heeft gesteld dat hij er geen enkel probleem mee had om de oude mis in de volkstaal op te dragen. Niet het Latijn is het strijdpunt, wel de nieuwe riten en verwoordingen. Dit heeft trouwens ook paus Benedictus XVI (toen nog kardinaal Ratzinger natuurlijk) in zijn boek "Ad orientem" aangestipt (schitterend boek: aan iedereen die zich in deze zaak wil verdiepen aan te raden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
...cilice...cilice...cilice.... Of was het humor? hmm. Stof tot nadenken allemaal. Heil Heil. Cilice. Olé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar toen ik buiten kwam zag ik een bedelaar die naast de kerkingang had postgevat en zijn bedelnap bleef leeg, meer nog hij werd er nog voordat de mensen echt buiten begonnen te komen alras door een parochiaal medewerker verjaagd. Nu heb ik anderzijds ooit ook eens geheel tegenovergesteld een feestje meegemaakt met punkers in een leegstaande kerk die ze gekraakt hadden en waar ze spontaan (wellicht op ingeving van de heilige geest ! )een hardcorefestival hadden georganiseerd. Dat was ergens in nederland. Ze hadden allemaal iets bij, de ene had een drumstel bij, de andere had een gitaar bij, de andere had een P.A. bij, nog iemand een basgitaar enz. In feite waren het vijf bandjes die één voor één na elkaar optraden en die de muziekinstrumenten die ze bij hadden over toer gebruikten. Verder had het publiek bier, brood, kaas, wijn, chips,wiet, enz bij. Dit alles werd spontaan gedeeld. Er waren ook bedelaars bij die niks hadden maar die waren binnen in de kerk en hun honger werd gestild, hun dorst gelaafd, en geen van de punkers die zich daar ook maar enigszins een heilige voor voelde. Kent u, mijn waarde Jan van den Berghe de parabel van de barmhartige samaritaan ? Wie zijn degenen die Mijn welbehagen zullen vinden ? Waar voel ik mij het meeste thuis en wie heeft er symbolisch het brood gebroken en wie heeft het echt gebroken in de twee door mij hierboven geschetste voorbeelden ? Wat zei ik ook al weer toen ik bezig was met de menigte en men mij kwam vertellen destijds dat mijn moeder en mijn broeders achter mij vroegen ? Juist ja "Mijn moeders en mijn broeders dat zijn zij die de wil van God doen" ! Citaat:
Wat de heiligschennis betreft, ik heb daarrond een vage herinnering. Was dat niet hetgeen waarvoor ik voor het Sanhedrin werd gebracht. Ach ja nu herinner ik het me weer ! Het was godslastering waarvan ze me beschuldigden in die tijd. Citaat:
Verder en tot slot ... blijf ik met een aantal van mijn vragen zitten die ik U reeds eerder stelde. In alle bescheidenheid stel ik ze u daarom nogmaals. 1. Is het wat het opdragen van de mis betreft de bedoeling dat de mensen mijn leer op een voor hen begrijpelijke manier uitgelegd krijgen of hoeven ze volgens u mijn leer helemaal niet te begrijpen en kan men de modale kerkgangers beter dom houden. 2. Heb ik mij uitgedrukt in het Latijn ten tijde van mijn optreden of in het Aramees en of Hebreeuws ? En zou het dan niet nog beter zijn volgens u moest men in de kerk in die talen de mis opdragen ? 3. Is het voor beide heren eigenlijk wel van belang welke leer ik destijds verkondigd heb ?
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE] Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 24 april 2005 om 02:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Heb weer een beetje bijgeleerd.Zéér interessante discussie.Ik heb hieraan niets meer toe te voegen.Andiamo in Pace,zouden ze in Rome zeggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |