Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2005, 21:44   #61
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Voor zover ik in naam van Andromeda mag/kan spreken denk ik hij er op wijst dat fanatiekelingen terug te vinden zijn in iedere ideologie en/of geloof. De Islam heeft er geen patent op (in tegenstelling tot wat velen denken).
Exactly!
Oud 17 mei 2005, 14:31   #62
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
ben ik dan een christenfundamentalist??

bovendien gaat de vergelijking niet op: zichzelf met vliegtuigen in de WTC boren, homo's van gebouwen smijten, vrouwen en kinderen ophangen aan kranen, steniging, verplichte gesluierdheid van vrouwen, etc etc is toch niet te vergelijken met het ijveren voor bescherming van ongeboren leven?
Groot gelijk
lenca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 14:55   #63
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ben ik dan een christenfundamentalist??

bovendien gaat de vergelijking niet op: zichzelf met vliegtuigen in de WTC boren, homo's van gebouwen smijten, vrouwen en kinderen ophangen aan kranen, steniging, verplichte gesluierdheid van vrouwen, etc etc is toch niet te vergelijken met het ijveren voor bescherming van ongeboren leven?
Vroeger werden de homo's, ongelovigen, heksen... ect op de brandstapel gegooid, om nog maar te zwijgen over 1500 jaar Joden vervolging door christelijk Europa, deze mensen werden systematisch vervolgd, onderdrukt en uitgebuit... enzv... geen haar beter dus! Tot ziens.
Oud 17 mei 2005, 14:59   #64
denambetanterik
Banneling

denambetanterik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Vroeger werden de homo's, ongelovigen, heksen... ect op de brandstapel gegooid, om nog maar te zwijgen over 1500 jaar Joden vervolging door christelijk Europa, deze mensen werden systematisch vervolgd, onderdrukt en uitgebuit... enzv... geen haar beter dus! Tot ziens.
Klopt, maar dat ligt ondertussen al wel enige honderden jaren achter ons.
Op dat niveau staat de islam nog altijd. Dat maakt wel even het verschil.
Dus 'achterlijk'? Jazeker, alleen een idioot kan dit ontkennen.
denambetanterik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 16:00   #65
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca
Groot gelijk
Hangt er maar vanaf wat jij verstaat onder "ijveren voor bescherming van ongeboren leven". Brandstichting, psychische en fysische bedreigingen aan personeelsleden en hun familie, moord,.... Ik zou niet te vlug te werk gaan om de vergelijking te negeren...
Oud 17 mei 2005, 22:53   #66
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel gewelddaden van anti-abortus groeperingen e.d. gebeuren er dagelijks ? Hoeveel moslims plegen dagdagelijks zelfmoordaanslagen ?

We leven in 2005. Als je toegeeft dat de moslims een achterhaalde cultuur aanhangen en een paar honderd jaar achterlopen geef ik je gelijk dat je de christenen verwijt wat ze vroeger gedaan hebben.
Trouwens, ik heb het hier al dikwijls gezegd, maar het onderschrift van één van de forumleden dat ik soms lees, zegt het het best : In het christendom heeft God zijn zoon gestuurd om voor ons te sterven, bij de moslims moet jij je zoon sturen om te sterven.
Steeds weer worden godsdiensten voor politieke doeleinden misbruikt.
Maar de islam is intrinsiek geweldadig. De leer zelf is gewelddadig.
Niet enkel de mensen die er misbruik willen van maken.
De oprichter zelf van de islam was een politiek geweldadig veroveraar.
Vergelijk dat met de stichters van het bhoedisme of het christendom.
Ook bij de joden was het trouwens destijds nog oog om oog, tand om tand.
Steniging en dergelijke straffen i.p.v. 7 x 70 keer vergiffenis te schenken ...
De moslims stenigen heden ten dage nog ...
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2005, 23:02   #67
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Zouden jij en je vrienden naar Iran of Saoedi-Arabie durven gaan en je daar publiekelijk "outen" ? Ik zou het je toch afraden.
Hier kan het wel, en zonder problemen. Iemand die je daar raar voor bekijkt (homofoob dus zoals jullie dat noemen) kan er hier zelfs een boete voor oplopen.
(Dat die minderjarigen gestraft werden, en veel te licht, voor het in elkaar slaan van een homofiel koppel vind ik zeker terecht omwille van het geweld, niet omwille van hun "homofoob" zijn.)
Ik heb er trouwens iets tegen dat jullie zeggen dat mensen veroordeeld worden omdat ze homofoob zijn. Straks kan je dan een boete krijgen omdat je hoogtevrees of pleinvrees hebt .. Idem ditto over "xenofoob", wat iets heel anders is dan racistisch.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be