![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het kartel was reeds rond zonder de onthoudin van het VB! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar allé, hij kan nog wat aan geloofwaardigheid winnen als hij echt ontslag neemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
N-VA moet zich blijven afzetten tegen het VB. Er moet een politieke vertegenwoordiging zijn van een solidair, inclusief, kleurrijk Vlaanderen. Wanneer de Vlaamse Beweging als enige politieke vertegenwoordiging een extreemrechtse, xenofobe partij heeft, heeft ze geen toekomst meer.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, het "Vlaams Front" met de VLD op kop laat het afweten. Maar de N-VA is niet minder schuldig. Belofte maakt schuld, en ik lees vooral veel "jamaar als we de regering verlaten, raakt het nooit gesplitst" wanneer dat in de discussie over de integriteit van de N-VA eigenlijk al lang niet meer ter zake doet. Jammer. Ik heb in het verleden op de N-VA gestemd. Dat zit er voorlopig niet meer in.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
De enige toekomst die de Vlaamse Beweging heeft is die van de eenheid. Jij gaat dat met je "afzetten-tegen-het-VB" strategie helemáal niet bereiken, integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat die vertegenwoordiging er moet zijn, en ooit zag ik die in VU-ID en later in N-VA. Ik kan alleen maar zeggen dat ik me zwaar vergist heb want N-VA is helemaal niet progressief en ze likken de hielen van de eurocraten. Het gaat me niet om al die BHV-zever, ik besef maar al te goed dat N-VA daar geen politieke schuld draagt, maar wel om hun lakse houding over de EU en hun twijfelachtigheid om al dan niet mee te doen met die kinderachtige strijd tussen de twee Grote Verdedigers van de democratie (Belang vs traditionele partijen). En het bestaan van die vertegenwoordiging en zich niet "afzetten" tegen het Belang sluiten elkaar helemaal niet uit. Ik ben zeer gekant tegen veel Belang-standpunten maar ik vind niet dat men ondemocratische middelen moet gebruiken om de democratie te beschermen. Dat noem ik niet afzetten maar een kinderachtig machtsspelletje tussen de traditionele conservatieven van SPA-CD&V-VLD en die nieuwe conservatieven van het Belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kaakslagen vliegen weer in het rond. Dit even terzijde. Doe rustig verder.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Menapius : 21 april 2005 om 21:11. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Belziek : 21 april 2005 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Dan vind ik een debat modereren in het bijzijn van een publiek toch stukken onafhankelijker dan de tips en truukjes die ze onder vier ogen meegeven aan 'bevriende' politici en waar niemand zicht op heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het niet hoor. Iemand als Bracke wordt bekend op kosten van de belastingsbetaler en wordt daar wellicht goed voor betaakld en die bekendheid verzilvert hij dan door in het zwart overal te gaan snabbelen. Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij. Nu, in Nederland was er jongsleden ook een flinke rel over journalisten die een "centje" bijverdienen. Nu ik snap ook niet waar heel die heisa over Bracke vandaan komt wetende dat tientallen collega's hetzelfde doen. Wellicht kun je zeggen dat het om een afrekening binnen het milieu gaat.
Nu, stel je voor dat je als journalist mediatraining geeft aan een bekend politicus en daarvoor veel geld opstrijkt. Hoe kan die man dan nog op een normale manier zijn werk doen als die politicus een week later voor zijn neus in de studio zit, wetende dat politicus een week eerder een pak poen in je zakken heeft gestoken om "goed voor de dag te komen.". Nu, een debat is inderdaad openbaar en er is dus controle over. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 april 2005 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Anderzijds.... het is algemeen bekend dat journalisten "op goede voet" moeten staan met bepaalde politici om gemakkelijker informatie los te krijgen, en dan nog het liefst van al vóór de concurrentie die heeft. Volledige onafhankelijkheid kun je moeilijk eisen van een journalist. Ook die mensen zullen wel een politieke mening hebben (kijk maar naar die journalisten die intussen hun overstap gemaakt hebben naar de politiek), maar wat ik wél verlang is dat ze hun politieke voorkeur niet laten merken in hun werk. En al zéker niet op de VRT. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
BHV is nog maar het minste. De andere resoluties van het Vlaams Parlement waar ze samen met CD&V werk van gingen maken, horen we niet eens meer iets van. Splitsing SZ,... U noemt dat geen verandering van houding? Het hele vlaamse programma van de N-VA is gereduceerd tot de splitsing van BHV, en zelfs als die er niet komt, blijven ze zitten. (dixit BDW) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Is het niet hoog tijd om de VRT eens een lesje te leren?Als alle flaminganten de VRT uit de programmering van hun tv halen dan zakt hun marktaandeel als een kaartenhuisje in elkaar.Zulke zaken hebben we zelf in de hand,zo simpel is dat.
Zullen we niet eens proberen een Vlaamse boycot op te starten tegen de VRT?
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 22 april 2005 om 06:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Bericht aan RrOOttt.
Het splitsen van de SZ. is inderdaad zeer belangrijk. Ik zal eens informeren welke initiatieven in die zin reeds genomen werden of zullen genomen worden. Ik word regelmatig via e-post geïnformeerd over de activiteiten van de fractie maar ik denk dat je hier een punt hebt. Ik houd je op de hoogte, als je interesse hebt natuurlijk. Het hele programma van de N-VA is gereduceerd tot de splitsing van BHV... Dat vind ik lichtjes overdreven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Bericht aan Grellig.
Principieel heb je gelijk. Maar dit practisch toepassen is een ander paar mouwen. Canvas bv. is wel een goede zender waar ik regelmatig naar kijk. Als ik de programmatie van VTM of VT4 bekijk, daar bedank ik feestelijk voor. Natuurlijk zijn er andere kwaliteitszenders zoals Arte of BBC maar ik zie de Vlamingen daar nu niet meteen op overschakelen. Dat de linkse loge-club best een lesje moet krijgen, volledig akkoord. Misschien een massale mail of protestbrievenactie, misschien betogingen, er moet in ieder geval actie komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |