![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Dat zijn historische minderheden. De franstalige minderheden die zich nu in Vlaanderen bevinden zijn daar pas in grote getale komen wonen nadat de taalgrens werd vastgelegd. Op dat moment waren dorpjes als Linkebeek of Sint-Genesius-Rode kleine Vlaams-Brabantse gehuchtjes die volledig Nederlandstalig werden. Zij zijn dus evenveel inwijkeling in een ander taalgebied als de Marokkanen, Turken of Italianen die in Vlaanderen wonen. Moeten die zich ook als "minderheid" laten beschermen en het recht eisen in hun eigen taal behandeld te worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
De Basken, Bretoenen, etc. zijn historische minderheden, dikwijls volkeren die leefden voor er spraken was van een "Frans Rijk". Wat we hier in Vlaanderen zien, zijn rijke franstaligen die in een -toen nog gans Nederlandstalig- deel komen wonen, en eisen dat WIJ ons aanpassen aan HEN in ONS grondgebied. Dit kan gewoon niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
![]() Citaat:
U klampt zich vast aan een heel strikte, etnische definitie van het begrip "historische minderheid". Dat is uw goed recht, maar in het licht van Vlaanderens politieke toekomst is het imho irrelevant. Citaat:
Citaat:
En vooral: hoe denkt u Brussel in de Vlaamse staat te integreren zonder deze minderheid uitdrukkelijk te erkennen? Egidius |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Welke redenen kan deze franstalige minderheid aanhalen tov de Vlamingen om toch maar als franstaligen te blijven bestaan? NIETS! Wanneer ik verhuis naar Wallonië pas ik mij aan en spreek frans. Normaal gezien waren er faciliteiten opdat zij zich ook zouden integreren -binnen de 30 jaar zou dat gebeurd zijn, niet dus: ze zijn gebleven- maar wat is daarvan gekomen? Nóg meer verfransing. Het is dus duidelijk, je kan enkel met harde maatregelen ons grondgebied vrijwaren voor een culturele en dus politieke verfransing. Mijn voorstel : verbiedt gewoonweg al het openbaar franstalig onderwijs in Vlaams-Brabant. Welke redenen kunnen historische minderheden aanhalen? Ze zijn een VOLK met een eigen cultuur, eigen gewoontes, etc. die zijn ingelijfd door een rijk (Frankrijk, Spanje, ..) die soms met ijzeren vuist de eigenheid van de geannexeerde volkeren willen vernietigen. Als volk hebben ze recht op een eigen bestuur en eigen staat, zeker als daar expliciet stemmen voor opgaan. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie je, de Vlaamse beweging zou zich in deze fase beter bezighouden met de bevolking op te voeden tot zelfstandigheid dan met politiek. Egidius |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wéér die totale minachting van het volk die de Vlaamse Beweging zo kenmerkt sinds ze haar doelen bereikt heeft: het volk is achterlijk en moet opgevoed worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() tja de Bub moet ze niet meer opvoeden he. het volk kiest nu al massaal voor de BUB.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
quote Ik kan mij niet inbeelden dat een meerderheid van de "Vlamingen" nog meer politieke absurditeiten verlangt. Er is iets dat hen nog niet deftig is uitgelegd. De B.U.B. zal daar wel voor zorgen één keer we die openbare media tot gezondere gedachten hebben gebracht. unquote (te vinden op http://forum.politics.be/showthread.php?t=32921&page=3) Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Mijn voorstel betreft een minderheidsstatuut. Dat betekent dat Franstaligen bepaalde uitzonderingsrechten verkrijgen op de algemene regel. Linkebeekse bestuurders kunnen dan individueel Frans spreken, maar ze moeten vanzelfsprekend een volledige Nederlandstalige service aanbieden voor de Vlamingen in hun gemeente. Egidius |
|
![]() |
![]() |