Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2005, 13:41   #61
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Dat is het wel: onderdeel van die typisch belgische mentaliteit, trachten achterpoortjes te vinden om belastingen te ontwijken.
Dit is het gevolg van torenhoge belastingen. In de VS bvb. is nauwelijks sprake van belastingsonduiking.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 13:45   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Dus, wanneer zien we die domme SUV's van de straat verdwijnen? Beeldvervuiling, oerlelijk & lomp als ze zijn. Te breed, passen nergens in. Geen parkeerplaats is breed genoeg voor die domme SUV's. *gna*gna* ik zit er al op te wachten: 'Te Koop' Cayenne. 20.000€ en dan aan de straatstenen niet kwijt kunnen, wegens 'Te Duur' rijden. *gna*gna*gna

En in de zin van duurder = minder belasting: daarom kochten ze toch allemaal die dingen?

Ik kan me voorstellen dat deze maatregel niet leuk is voor jan-met-de-pet, die een systeemwandje in zijn bedrijfsautootje heeft geschroefd, in plaats van vastgelast. Maar ja.. Dat krijg je als de dure jongens misbruik gaan maken van je zuurverdiende centjes.

Ik trek mij daar toch geen kloten van aan jong, ...

En ik kan wel overal schoon tussen mijne maat met zijnen Toyota LandCruiser zet hem zelf op plaatskes waar sommige mensen nog nie eens een winkelkarreke gerparkeerd krijgen.

Feit is wel dat ge moet weten hoe ge met nen auto moet rijden natuurlijk...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 14:52   #63
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dit is het gevolg van torenhoge belastingen. In de VS bvb. is nauwelijks sprake van belastingsonduiking.
Enron, Albert Heijn (Amerikaanse Supermarktafdeling die AH bijna naar het schavot bracht), need more examples?

Laatst gewijzigd door Mephisto : 26 april 2005 om 14:52.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 14:54   #64
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart
de door u vernoemde wagens kosten nieuw meer dan mijn wagen, en de wegenbelasting voor de door u vernoemde wagens kan ik niet betalen. let wel ik leg per da +/- 200km af dat wil zeggen dat je een wagen met minder dan 2.5l na 2 jaar versleten hebt. Als je een espace wilt kopen, moet je bijna de 2.9 versie kopen voor mijn gebruik.Hebt u al eens uitgerekend wat dit kost aan wegenbelasting? puur en alleen om mijn werk als particulier te kunnen uitvoeren?

En of een espace meer laadruimte zou hebben dan mij wagen is onzin. Mijn ouders hadden en espace, ik kon daar geen 2 contrabassen en 2 cello's in krijgen. in deze wel.
2 contrabassen en 2 cello's, zegt u. Renaultje 4?
2 in de koffer en 2 op 't dak.
Oud 26 april 2005, 14:57   #65
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dit is helemaal geen achterpoortje. De technische vereisten zoals uitgewerkt, vastgelegd en afgekondigd door de bevoegde EU-instanties zijn heel duidelijk: het gaat om een bepaalde formule van wielbasis tegenover laadruimte en stuurruimte. Deze voertuigen beantwoorden hier volledig aan. Dat er plotseling een minister het bij ons daarmee moeilijk heeft, is zijn zaak. Landuyt kan natuurlijk die Europese niet wijzigen, dus zoekt hij een ander achterpoortje. Niet de burgers met zo'n wagen gaan binnen via het achterpoortje, maar Landuyt.
Fundamentalisme. En volgens de letter van de wet was het Vlaams behang ook niet schuldig, zeker?
Het is juist dat relativeringsvermogen van de mens dat wetten rechtsgeldig maakt, of juist niet. Jij leeft toch ook niet naar de letter van de bijbel, hooguit naar de interpretatie of inspiratie die je er uit haalt?
Oud 26 april 2005, 15:00   #66
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Enron, Albert Heijn (Amerikaanse Supermarktafdeling die AH bijna naar het schavot bracht), need more examples?
Rusland, Zaire, Zimbabwe : voorbeelden van regimes die de economie leeggezogen hebben en vernietigd, need more examples ?
Oud 26 april 2005, 15:02   #67
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn honderdduizenden mensen die helemaal geen belastingen betalen. Dan heb ik het nog niet over de ondernemingen die met veel plezier gebruik maken van de gigantische gaten in de belastingswetgeving om geld weg te sluizen naar één of ander fiscaal paradijs.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 26 april 2005 om 15:02.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 15:04   #68
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Er zijn honderdduizenden mensen die helemaal geen belastingen betalen. Dan heb ik het nog niet over de ondernemingen die met veel plezier gebruik maken van de gigantische gaten in de belastingswetgeving om geld weg te sluizen naar één of ander fiscaal paradijs.
Jullie zijn toch wel echte dommerikken. Jullie willen alle bedrijven wegpesten ... en dan ... terug naar de holbewonertijd ? ... tja, sommigen horen er wel thuis zo te zien.
Oud 26 april 2005, 15:30   #69
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Rusland, Zaire, Zimbabwe : voorbeelden van regimes die de economie leeggezogen hebben en vernietigd, need more examples ?
Vroeg ik niet om. Lézen wat er staat. U beweert dat er 'nauwelijks sprake is van belastingontduiking' in de USA. Zelfs Al Capone werd ervoor opgesloten! Gaarne goede argumenten gebruiken dus, en geen loze stellingen plaatsen. Het klinkt anders zo Vlaams Blokkerig, niet voor niets een partij waarmee niet te discussiëren valt.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 26 april 2005 om 15:30.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 16:06   #70
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 contrabassen en 2 cello's, zegt u. Renaultje 4?
2 in de koffer en 2 op 't dak.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 17:34   #71
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VS vind ik dan ook totaal geen voorbeeld. Het is een asociaal land dat individualistisch materialisme tot het summum van haar cultuur heeft verheven.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 17:51   #72
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard Geertje, de Ultra-Ultra Liberaal...

Stelling :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Dan heb ik het nog niet over de ondernemingen die met veel plezier gebruik maken van de gigantische gaten in de belastingswetgeving om geld weg te sluizen naar één of ander fiscaal paradijs.
Antwoord van Geertje :
Citaat:
Jullie zijn toch wel echte dommerikken. Jullie willen alle bedrijven wegpesten ... en dan ... terug naar de holbewonertijd ? ... tja, sommigen horen er wel thuis zo te zien.
Conclusie :

Geertje heeft helemaal geen problemen met fiscale fraude en belastingsontduiking door bedrijven. Sterker nog, bedrijven belastingen doen betalen en fiscale fraude opsporen staat voor ons Geertje gelijk aan "bedrijven wegpesten"...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 april 2005 om 17:52.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 17:59   #73
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Stelling :Antwoord van Geertje :
Conclusie :

Geertje heeft helemaal geen problemen met fiscale fraude en belastingsontduiking door bedrijven. Sterker nog, bedrijven belastingen doen betalen en fiscale fraude opsporen staat voor ons Geertje gelijk aan "bedrijven wegpesten"...
Bedrijven te veel belasten staat m.i. wel degelijk gelijk aan bedrijven wegpesten...
Anderzijds is het natuurlijk zo, dat indien onze bedrijven niet meer als 100% belastingen moeten betalen, ze nog niet mogen klagen
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 18:04   #74
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Laat ons voor het gemak van de discussie even aannemen dat we in Belgie alle bedrijven wegpesten (???) Laat ons ook even aannemen dat deze allemaal wegtrekken naar pakweg het Verre Oosten. Geertje concludeert dat Belgie hierdoor automatisch terugkeert naar het Stenen Tijdperk. Geertje heeft blijkbaar nog nooit gehoord van scheep- en luchtvaart. Geertje heeft een beetje voorbarig zijn medeforummers dommerikken genoemd... (Om over de inhoud van zijn reactie maar te zwijgen...)
Oud 26 april 2005, 18:09   #75
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Bedrijven te veel belasten staat m.i. wel degelijk gelijk aan bedrijven wegpesten...
Ja hoor, enige voorbeelden van bedrijven die waarschijnlijk veel te veel belastingen dienden te betalen...
Citaat:
Enron, Albert Heijn (Amerikaanse Supermarktafdeling die AH bijna naar het schavot bracht)
Oud 26 april 2005, 18:13   #76
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Anderzijds is het natuurlijk zo, dat indien onze bedrijven niet meer als 100% belastingen moeten betalen, ze nog niet mogen klagen
Meer belastingen dan inkomsten??? Ongetwijfeld heb je een enorme databank aan gegevens beschikbaar om dit te staven!?
Oud 26 april 2005, 20:00   #77
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pros de sos
Landuyt pakt fraude met luxejeeps aan
Goed van Landuyt, maar hij zou beter ook eens de eindeloze misbruiken in Wallonië aanpakken.
Het is natuurlijk wel gevaarlijk voor zijn carrière. Frank Vandenbroecke heeft het geprobeerd in de sociale zekerheid, en hij werd prompt aan de deur gezet.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 20:03   #78
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Laat ons voor het gemak van de discussie even aannemen dat we in Belgie alle bedrijven wegpesten (???) Laat ons ook even aannemen dat deze allemaal wegtrekken naar pakweg het Verre Oosten. Geertje concludeert dat Belgie hierdoor automatisch terugkeert naar het Stenen Tijdperk. Geertje heeft blijkbaar nog nooit gehoord van scheep- en luchtvaart. Geertje heeft een beetje voorbarig zijn medeforummers dommerikken genoemd... (Om over de inhoud van zijn reactie maar te zwijgen...)
Mogelijk heeft Geertje ook gehoord van DHL
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 22:14   #79
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

tja, er zit niks anders op dan een ander achterpoortje te vinden als deze gesloten word.
eigenlijk niet zo erg want ik vind SUV de afkorting voor super ugly vehickel (vergeef mijn spelling)

maar als ze alle achterpoortjes willen gaan sluiten hebben ze nog een hele boterham hoor. ik kan er zo een paar bedenken waar ze niks aan kunnen doen
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2005, 22:18   #80
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
tja, er zit niks anders op dan een ander achterpoortje te vinden als deze gesloten word.
eigenlijk niet zo erg want ik vind SUV de afkorting voor super ugly vehickel (vergeef mijn spelling)

maar als ze alle achterpoortjes willen gaan sluiten hebben ze nog een hele boterham hoor. ik kan er zo een paar bedenken waar ze niks aan kunnen doen

[size=4]Et voila! Een belgicist komt hier in hoogst eigen persoon die typisch belgische sjoemelaarsmentaliteit nog eens benadrukken! Waarvoor dank![/size]
[size=4][/size]

(Bedenkelijk dat hier een aantal rechtse Vlaamsgezinden die mentaliteit overnemen!)
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be