Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2005, 00:06   #61
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Voor mijn part mag deze ant-discriminatie wet direct afgeschaft worden.
Ik wil kunnen discrimineren als ik dat wil.
Op basis van wat ìk wil.
Bijvoorbeeld : niet verhuren aan domme blondjes of zo.
Qua belastingen wordt ik trouwens ENORM gediscrimineerd.
Uw plaats is niet in de maatschappij, waar iedereen rechten, maar ook verplichtingen heeft, maar op een eilandje met een paar slaven.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 07:35   #62
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Omdat homo's zich het liefst inleven in de slachtofferrol en niet graag gezien worden in een daderrol. Ik roep alle hetero's op om 's weekends massaal naar homo-danceclubs te gaan speciaal voorbehouden voor dat "soort" en daar alle beschikbare plaats in te nemen door man/vrouw koppels samen te laten dansen op de dansvloer en al die jeannetjes een elleboogstomp te geven.
Als jullie de toegang wordt geweigerd kunnen jullie natuurlijk gaan klagen bij het Centrum voor Discriminatie.
ik vraag mij af waarom er uberhaupt holebi dansclubs moeten zijn, holebis zijn immers altijd bezig dat discriminatie niet mag en dat een holebi koppel even normaal is dan een heterokoppel. maar toch kiezen zij er blijkbaar voor om zich alleen af te zonderen in aparte dansclubs en cafes.

indien jullie zo normaal zijn, waarom is dat dan nodig?
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 08:12   #63
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Nou, ik vind dergelijk verbod absoluut niet thuishoren in eendemocratische rechtsstaat.

De minderheidsgroepen met invloed zullensteeds hun criteria opdringen, en de burger wordt gewoon een speelbal op de grillige golven der willekeur van de toevallige machthebbers.
Het individu moet steeds het recht hebben zijn keuzes te bepalen op om het even welke grond.
Als ik mijn kot niet wil verhuren aan VB'ers, dan moet ik dat recht hebben.
Evenals een homofoob het recht moet hebben te verhuren aan wie hij wil.

Dergelijke keuzes in wetten vastleggen betekent het einde van de keuzevrijheid en het begin van een totalitair regime waarin gedachten niet langer vrij zijn, doch afhankelijk van selectieve willekeur van de machtsgroepen.
Als huisbaas mag je ook verhuren aan wie je wil. Je kiest zelf welke kandidaat je de toestemming geeft om in je huis te wonen. Maar in situaties waarin je al een aantal zaken overeen gekomen bent, het contract al getekend is of er al een voorschot betaald is gaat een verhuurder wel in de fout als hij zijn afspraken niet nakomt louter en alleen doordat hij plots te weten komt dat de huurder homoseksueel is.

De realiteit is dat bepaalde groepen nauwlijks kunnen huren omdat der huisbaas de voorkeur aan anderen geeft en daar kan je niets tegen doen. Bij ons in de stad kan een werkloze bvb geen woning huren, tenzij hij iemand vindt die borg voor hem wil staan. Alleenstaande ouders met kinderen ondervinden ook problemen om een woning te vinden. Dat is de vrijheid van de huisbaas, die is vrij om te kiezen aan wie hij wil verhuren, hoe discriminerend het ook mag zijn.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 08:22   #64
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Als huisbaas mag je ook verhuren aan wie je wil. Je kiest zelf welke kandidaat je de toestemming geeft om in je huis te wonen. Maar in situaties waarin je al een aantal zaken overeen gekomen bent, het contract al getekend is of er al een voorschot betaald is gaat een verhuurder wel in de fout als hij zijn afspraken niet nakomt louter en alleen doordat hij plots te weten komt dat de huurder homoseksueel is.

De realiteit is dat bepaalde groepen nauwlijks kunnen huren omdat der huisbaas de voorkeur aan anderen geeft en daar kan je niets tegen doen. Bij ons in de stad kan een werkloze bvb geen woning huren, tenzij hij iemand vindt die borg voor hem wil staan. Alleenstaande ouders met kinderen ondervinden ook problemen om een woning te vinden. Dat is de vrijheid van de huisbaas, die is vrij om te kiezen aan wie hij wil verhuren, hoe discriminerend het ook mag zijn.
Als huisbaas kun niet om het even wie weigeren hoor!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 10:05   #65
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik vraag mij af waarom er uberhaupt holebi dansclubs moeten zijn, holebis zijn immers altijd bezig dat discriminatie niet mag en dat een holebi koppel even normaal is dan een heterokoppel. maar toch kiezen zij er blijkbaar voor om zich alleen af te zonderen in aparte dansclubs en cafes.

Waarom zijn er speciale VB-feesten en recepties met gesloten deuren ? Klagen de Behangers ook niet over discriminatie ?
Oud 28 april 2005, 11:20   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt, en dus moet de eigenaar een selectie maken.
Daar behoort hij absoluut vrij in te zijn.
De staat mag daar geen criteria in opdringen.

Vertel eens of je het criterium 'financiële draagkracht' (wettelijk volkomen toegelaten te hanteren' dan zoveel ethischer vindt?
Natuurlijk! Wat is daar onethisch aan? Ik voel mij niet gediscrimineerd omdat ik geen villa met zwembad kan huren hoor. Ik zou me wel gediscrimineerd voelen als ik me de huur voor die villa kon veroorloven, maar toch geweigerd werd omwille van mijn seksuele voorkeur. Dat criterium houdt immers geen verband met het huren van een woning, terwijl prijsklasse daar wèl verband mee houdt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 11:24   #67
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het individu moet steeds het recht hebben zijn keuzes te bepalen op om het even welke grond.
Akkoord, zolang hij daarmee geen schade berokkent aan derden. Discriminatie berokkent wèl schade aan derden en is daarom terecht verboden.

Citaat:
Dergelijke keuzes in wetten vastleggen betekent het einde van de keuzevrijheid en het begin van een totalitair regime waarin gedachten niet langer vrij zijn, doch afhankelijk van selectieve willekeur van de machtsgroepen.
Dat heeft niets met vrije gedachten te maken. Jij mag over die VB'ers aan wie je je huis verhuurt denken wat je wil, zolang je hen maar niet discrimineert.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 28 april 2005, 11:26   #68
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als jou de toegang tot zo'n holebi-dansclub geweigerd wordt omdat je heteroseksueel bent, dan heb je recht van spreken. Verder gaat je vergelijking niet op.

Citaat:
Oud 28 april 2005, 11:29   #69
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Dus mijn voorstel om een aparte provincie voor holebi's in te richten (of op z'n minst aparte holebi woonwijken) was dus toch niet onzinnig...?!?
wel onzinnig.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 11:44   #70
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Uw plaats is niet in de maatschappij, waar iedereen rechten, maar ook verplichtingen heeft, maar op een eilandje met een paar slaven.
hmm .... niet slecht ...
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 11:44   #71
sebby
Burgemeester

Standaard

Veel mensen hebben nog altijd niet door dat het eigendoms recht nooit (!) absoluut is. Je mag bvb. aan je eigen huis niet zomaar grote verbouwingen doen, er zonder vergunning een chemische fabriek in beginnen,.....
Oud 28 april 2005, 12:02   #72
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Moest ik nu zeggen dat ik mijn huis niet wil verhuren aan revisionisten of neo-nazi´s dan zou ik dat weer wel mogen waarschijnlijk.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 12:04   #73
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dikke zever! Vroeger was er een elke gemeente een café voor elke partij en wat dan?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 12:06   #74
sebby
Burgemeester

Standaard

Wel leuk dat bij het googelen naar "Wolfgang Meister" je op stormfront.org (neo-nazi's) terecht komt
Oud 28 april 2005, 12:09   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Moest ik nu zeggen dat ik mijn huis niet wil verhuren aan revisionisten of neo-nazi´s dan zou ik dat weer wel mogen waarschijnlijk.
Uiteraard, dat is géén discriminatie! Dat is gewoon gelijk hebben.

Maar als je als eigenaar pas later ontdekt dat in één klein blokje een appartement verhuurd werd aan leden van het Vlaams Belang, die affiches aan hun ramen hangen, en bij het vrijkomen van het appartement erboven komen een aantal allochtonen als kandidaten, dan mag je daar totaal geen rekening mee houden.
Dat de mentaliteit in dat kleine blokje dan binnen de kortst mogelijke tijd om zeep zal zijn, daar hoeft de wetgever geen rekening mee te houden!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 12:59   #76
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Dit bewijst mooi welke totalitaire trekjes het liberalisme meer en meer krijgt.

Los daarvan, was dat koppel natuurlijk niet erg snugger om dat als reden op te geven tegen die twee flikkers die dat huis wilden huren. Ze hadden die 2 perverten ook kunnen wandelen sturen met een andere reden, die -voorlopig- niet strafbaar is.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 13:07   #77
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Dit bewijst mooi welke totalitaire trekjes het liberalisme meer en meer krijgt.

Los daarvan, was dat koppel natuurlijk niet erg snugger om dat als reden op te geven tegen die twee flikkers die dat huis wilden huren. Ze hadden die 2 perverten ook kunnen wandelen sturen met een andere reden, die -voorlopig- niet strafbaar is.
Jouw intelligentie had de koppel niet, zielige stront
Oud 28 april 2005, 13:16   #78
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dat "verplicht" de wet jou helemaal niet. De wet verbiedt je alleen om je keuze te bepalen louter op basis van arbitraire criteria zoals huidskleur en seksuele geaardheid.
Waarmee je dan het perverse aspect krijgt dat een homofoob die voor zijn denkbeelden uitkomt, veroordeeld wordt, terwijl een andere homofoob, die het homokoppel met een smoes of leugen wandelen stuurt, er vanaf raakt.

Ik ben het volledig eens met Superstaaf: het opleggen van een bepaalde ethiek via een wet is onzinnig, brengt uitwassen met zich mee, en zorgt voor meer rechtsonzekerheid.

Stel nu ook eens: jij wilt een huis huren, de eigenaar is homofoob, laat dat ook duidelijk merken, maar legt je geen strobreed in de weg (je mag het huis dus huren). Wil je dat echter wel doen? Wil je -met die kennis in gedachten- door middel van je huishuur ervoor zorgen dat die homofobe eigenaar geld verdient op jouw kap? Zou je je wel veilig voelen dat noodzakelijke instandhoudingswerken wel degelijk worden aangepakt? Ik zou alleszins me wel twee keer bedenken moest ik een huis huren van iemand die me in principe niet wil, maar wel moet aanvaarden omwille van een wet...
Oud 28 april 2005, 13:16   #79
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Jouw intelligentie had de koppel niet, zielige stront
Tsss... Weeral schelden. Gelukkig voor jou gaat "belgicist" en "niveau" niet goed samen.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 13:23   #80
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
De verhuurder gaat dan niet in de fout omwille van discriminatie, maar omwille van contactbreuk, en moet ook zo be- en veroordeeld worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be