![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
indien jullie zo normaal zijn, waarom is dat dan nodig?
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De realiteit is dat bepaalde groepen nauwlijks kunnen huren omdat der huisbaas de voorkeur aan anderen geeft en daar kan je niets tegen doen. Bij ons in de stad kan een werkloze bvb geen woning huren, tenzij hij iemand vindt die borg voor hem wil staan. Alleenstaande ouders met kinderen ondervinden ook problemen om een woning te vinden. Dat is de vrijheid van de huisbaas, die is vrij om te kiezen aan wie hij wil verhuren, hoe discriminerend het ook mag zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burgemeester
|
![]() Veel mensen hebben nog altijd niet door dat het eigendoms recht nooit (!) absoluut is. Je mag bvb. aan je eigen huis niet zomaar grote verbouwingen doen, er zonder vergunning een chemische fabriek in beginnen,.....
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Moest ik nu zeggen dat ik mijn huis niet wil verhuren aan revisionisten of neo-nazi´s dan zou ik dat weer wel mogen waarschijnlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Burgemeester
|
![]() Wel leuk dat bij het googelen naar "Wolfgang Meister" je op stormfront.org (neo-nazi's) terecht komt
![]()
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je als eigenaar pas later ontdekt dat in één klein blokje een appartement verhuurd werd aan leden van het Vlaams Belang, die affiches aan hun ramen hangen, en bij het vrijkomen van het appartement erboven komen een aantal allochtonen als kandidaten, dan mag je daar totaal geen rekening mee houden. Dat de mentaliteit in dat kleine blokje dan binnen de kortst mogelijke tijd om zeep zal zijn, daar hoeft de wetgever geen rekening mee te houden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Dit bewijst mooi welke totalitaire trekjes het liberalisme meer en meer krijgt.
Los daarvan, was dat koppel natuurlijk niet erg snugger om dat als reden op te geven tegen die twee flikkers die dat huis wilden huren. Ze hadden die 2 perverten ook kunnen wandelen sturen met een andere reden, die -voorlopig- niet strafbaar is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben het volledig eens met Superstaaf: het opleggen van een bepaalde ethiek via een wet is onzinnig, brengt uitwassen met zich mee, en zorgt voor meer rechtsonzekerheid. Stel nu ook eens: jij wilt een huis huren, de eigenaar is homofoob, laat dat ook duidelijk merken, maar legt je geen strobreed in de weg (je mag het huis dus huren). Wil je dat echter wel doen? Wil je -met die kennis in gedachten- door middel van je huishuur ervoor zorgen dat die homofobe eigenaar geld verdient op jouw kap? Zou je je wel veilig voelen dat noodzakelijke instandhoudingswerken wel degelijk worden aangepakt? Ik zou alleszins me wel twee keer bedenken moest ik een huis huren van iemand die me in principe niet wil, maar wel moet aanvaarden omwille van een wet...
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |