Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 9 mei 2005, 10:18   #61
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En nu een evaluatie van de Vlaams-nationalen...

Mosasaurus is offline  
Oud 9 mei 2005, 10:21   #62
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus

Slechter dan ik dacht.
Oud 9 mei 2005, 10:58   #63
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moneta
Beschouwd u "intellectuelen" als iemand die alleen DM of De Standaard leest?De manier waarop u dit zegt klinkt negatief.
Ik ken nochthans genoeg mensen die zowel populaire kranten als DM of De Standaard lezen, ik reken mezelf daar ook bij.
Na de laatste verkiezingen bekende PVDM dat zijn krant blijkbaar niet weet wat onder de mensen leeft. 'Deftige' redacteurs die enkel andere 'deftige' mensen ontmoeten, en niet weten wat er in werkelijkheid gebeurt. Maar toch denken dat ze de leidende klasse zijn.
Ik weet niet of u een intellectueel bent, maar uw schrijfwijze van 'Beschouwd' is eerder negatief.
luc broes is offline  
Oud 9 mei 2005, 11:14   #64
Moneta
Provinciaal Gedeputeerde

Moneta's schermafbeelding

Standaard

Dyslexie is iets waar ik al jaren mee worstel, en als men er dan op zo een wijze op word gewezen, dan vraag ik me af of mensen meer interesse hebben in spelfouten en zinsconstructies dan in de discussie zelf.
Dank u voor de verbetering trouwens, ik zal er proberen op te letten of behoor ik nu ook tot een bepaalde groep van mensen die een "handicap" hebben en niet aanvaard worden? Voor bepaalde politieke partijen wel, aangezien ze alleen perfecte mensne eisen........
Moneta is offline  
Oud 9 mei 2005, 11:38   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die rubrieken zijn met andere woorden pas representatief met de werkelijkheid, vanaf het moment dat er een meerderheid Belgischgezinde lezersbrieven gepubliceerd worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans
Waarschijnlijk zijn de Vlaams-nationalisten zich zeer goed bewust van hun gebrek aan populariteit en willen ze dat compenseren door massaal lezersbrieven te schrijven.
Zoals deze lezersbrieven?

Citaat:
Auteur: Jens Van Cauwenberghe, Zottegem
We worden letterlijk met studies van de transfers – steeds uitgevoerd door nationalistische instellingen of in opdracht van de Vlaamse overheid (!)- om de oren geslagen. Voor wanneer de eerste studie over de geldstromen van rijk naar arm of tussen de Vlaamse provincies? En wanneer wordt eens berekend hoeveel onze 60 ministers, 500 parlementairen, hun administraties en accomodaties jaarlijks kosten? Ik ken niemand die in een klein land als België geld wil blijven steken in de bodemloze federalistische put. Unitair maken, die handel!
Citaat:
Auteur: Thomas Van Linter, Wetteren
Leterme , de Vlaamse regering , separatistische bewegingen , allemaal hebben ze zo onderhand hun eigen studie over de transfers van Vlaanderen naar Wallonië besteld en gekregen . De cijfers blijken mijlenver van elkaar te staan , hetgeen hun geloofwaardiheid niet ten goede komt . Maar er is nog iets dat men vergeet ; wanneer besteld men de eerste studie over de geldstromen van rijknaar arm of tussen de Vlaamse provincies ? Of de Vlaamse steden en Antwerpen , waar blijkbaar alweer een paar miljoen Euro verdwenen zijn ? En wanneer eens berekend zal worden hoeveel onze 6 regeringen , 60 ministers, 600 parlementairen, hun administraties enaccomodaties jaarlijks kosten? Want zeg nu zelf ; wie wil er geld willen blijven steken in de bodemloze put die het door Vlaamse (en Waalse) separatisten gecreeerde federale systeem is . Er is een oplossing , die onze splizieke politici blijkbaar niet willen zien ; het unitair maken van het land en zo het geld van de doorsnee burger wel op een verstandige manier besteden .
En dit zijn de brieven die op één en dezelfde dag in één krant verschenen:

Citaat:
Auteur: Yann Verbeeck, Vorselaar

De briefschrijver gooit alle feiten op een hoopje en maakt er een eigen (onderhoudend) verhaaltje van. Leuk voor een stationsromannetje, denk je dan, maar voor een politieke discussie in een krant? Prins Filip heeft niet het “Vlaamse volk” bedreigd. De kroonprins heeft zelfs niemand bedreigd. Hij heeft verklaard dat hij zich zou verzetten tegen het separatisme. Als (toekomstig) Koning is dat overigens ook zijn taak. De prins heeft zich ook niet uitgesproken tegen verdere regionaliseringen, zoals deze lezer beweert. Al zal hij daar uiteraard, terecht overigens, wel tegen zijn. Mocht de schrijver zijn bronnen raadplegen zou hij lezen dat de prins het federalisme zelfs een verrijking vindt. Als de flaminganten zich bedreigd voelen, moeten ze m.i. voor zichzelf spreken, niet voor alle Nederlandstaligen
Citaat:
Auteur: Antoine Lejeune, Gingelom

Een briefschrijver legt de vinger op de wonde. De flaminganten zijn een kleine minderheid in België, wier ideologie hoegenaamd niet gedeeld wordt door de overgrote meerderheid van de Belgen. Ook niet door de Nederlandstalige Belgen. Deze mensen beseffen dit echter zeer goed. Het frustreert hen en ze weten er geen raad mee. Ze teren op een separatistische kaste -strekking N-VA,CD&V, Belang...- en op de propaganda van de hyperflamingantische Vrt en vtm. De leugen zal echter sneuvelen in 's waarheids aanschijn. Eendracht maakt macht, al de rest is larie en apenkool.

Citaat:
Auteur: Ruben Cottenjé, Brugge

Onze politici zijn hypocriet. Het lijkt wel alsof hun enige taktiek om het Vlaams Belang te bestrijden bestaat uit het schaamteloos achternalopen van deze partij. Kijk naar de voorzittersverkiezingen bij de VLD. De ene kandidaat (Somers) was een ex-VU'er, de andere kandidaat (Dedecker) een populist met als belangrijkste punt samenwerking met het Vlaams Belang. Het zijn beroerde tijden voor de democratie in België. De Vlaams-nationalisten zijn in feite de schuld voor zowat alles wat foutloopt. Ze verzieken het klimaat door hun racistische neonazi-praktijken, stijl VB en Ijzerwake. Ze pleiten voortdurend voor het kapotmaken van ons land. Als het hier werkelijk zo slecht is, waarom is België dan het rijkste land van Europa en het Vlaams Gewest de rijkste regio
Citaat:
Auteur: Bruno Yammine, Leuven

Lezer S.O. meent dat de "Walen" bevreesd zijn om het "Vlaams geld" kwijt te raken. Dat geld verkrijgen ze, volgens hem, immers door diefstal. De Belgische sociale zekerheid die zovele mensen die in ziekte of armoede leven een houvast biedt, is volgens deze lezer dus een georganiseerd systeem van plundering. Vreemd eigenlijk dat deze lezer wel meent dat het de Franstalige politici om het geld te doen is, maar deze opmerking niet maakt voor de Vlaamse. Zijn die dan zo altruïstisch? Of is de nauwelijks verborgen agenda van S.O. gewoon de splitsing van België?

Citaat:
Auteur: JensVan Cauwenberghe, Zottegem

Een briefschrijver houdt een pleidooi tegen de geldverspillende Walen. Nochtans verblijft deze man op een plek waar hij nochtans een uitmuntend zicht heeft op wat eng volksnationalisme, in Afghanistan theocratisch ingekleurd, aanrichten kan. Wat zou er gebeuren indien elke staat het principe "eigen-volk-eerst" zou toepassen? Moeten India en Pakistan elkaar dan niet uitmoorden? "Bezint eer ge begint" is een mooi spreekwoord
Zal ik nog wat van de lezersbrieven opzoeken waarmee de bubbels hun gebrek aan populariteit proberen te compenseren door massaal naar ALLE kranten te schrijven?

Ik heb er namelijk nog een aantal over de Taaie van Laeken bewaard.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 mei 2005 om 11:44.
Knuppel is offline  
Oud 9 mei 2005, 11:52   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zoals deze lezersbrieven?

En dit zijn de brieven die op één en dezelfde dag in één krant verschenen:

Zal ik nog wat van de lezersbrieven opzoeken waarmee de bubbels hun gebrek aan populariteit proberen te compenseren door massaal naar ALLE kranten te schrijven?

Ik heb er namelijk nog een aantal over de Taaie van Laeken bewaard.
Laat maar komen!!!!
daiwa is offline  
Oud 9 mei 2005, 19:27   #67
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu een evaluatie van de Vlaams-nationalen...
Begin maar.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 9 mei 2005, 20:19   #68
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dit weekend wat met Rudy Van Nespen van de Nationale Unie gediscussieerd. Daar zit op 't eerste zicht wel weer meer stof in. In elk geval is zijn stijl op peil. En er viel ook wat interessants te vernemen: de NU is voorstander van een afschaffing van alle grendels en speciale meerderheden, zodat de meerderheid op het federaal niveau terug normaal kan spelen!

Egidius
Dat zegt BUB al jaaaaaaaren.
Patriot! is offline  
Oud 9 mei 2005, 21:03   #69
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

is de Bub al zo oud
Oud 10 mei 2005, 10:45   #70
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Als de flaminganten er genoeg van hebben, kunnen ze nog altijd het Koninkrijk België verlaten en hun intrek nemen in het Koninkrijk Nederland of ergens in de Stille Oceaan (ik verkies dat laatste).
Hans1 is offline  
Oud 10 mei 2005, 10:50   #71
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als de flaminganten er genoeg van hebben, kunnen ze nog altijd het Koninkrijk België verlaten en hun intrek nemen in het Koninkrijk Nederland of ergens in de Stille Oceaan (ik verkies dat laatste).
En heeft dit ook iets met de discussie te maken? Of houdt u zich gewoon bezig met het 'random' plaatsen van bubbeluitspraken?
lomeanor is offline  
Oud 10 mei 2005, 10:54   #72
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Lees misschien eerst eens de titel van dit onderwerp.
Hans1 is offline  
Oud 10 mei 2005, 10:58   #73
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Dat zegt BUB al jaaaaaaaren.
De BUB vindt al jaren dat de grendels en speciale meerderheden moeten afgeschaft worden? Heeft u een link naar het partijprogramma, want dat heb ik niet kunnen vinden?

Dank bij voorbaat,

Egidius
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 10:59   #74
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Eén Belg, één stem, staat duidelijk in ons programma.
Hans1 is offline  
Oud 10 mei 2005, 11:00   #75
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan moet je heus niet bij de vlamingen komen melken, ga dat eens bij de franstaligen uitleggen, let wel op dat ze u niet ter plekke lynchen
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 10 mei 2005, 11:32   #76
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik zie niet direct de link : de afschaffing van grendels en speciale meerderheden in het federale parlement, daar ging het over. Met andere woorden: geldt voor u ook "één volksvertegenwoordiger, één stem"?
D�*t staat in het programma van de Nationale Unie. In het uwe ook? Waar?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 12:43   #77
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het juist gezegd. Dat vloeit voort uit één Belg, één stem.
Hans1 is offline  
Oud 10 mei 2005, 13:53   #78
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik heb het juist gezegd. Dat vloeit voort uit één Belg, één stem.
Daar vloeit alleen uit voort dat elke burger één stem heeft.
We hebben dan nog niets gezegd over de gelijkwaardigheid van die stemmen, en hoe die kan verwrongen worden door grendels en speciale meerderheden.
Ik noteer dus dat het BUB-programma niet voorziet in de afschaffing van grendels en speciale meerderheden, terwijl de Nationale Unie dat wel voorziet.
Wat te verwachten was, gezien de afschaffing de franstaligen in de minderheid zou kunnen zetten.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 10 mei 2005 om 13:54.
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 15:53   #79
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt u onvoldoende 'lebensraüm' ?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be