Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2005, 21:59   #61
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En hoeveel belastingen betaald u op 12 x 940€ ? (als gezinshoofd nietwaar?)
Of hoeveel krijgt weer zou een betere vraag zijn.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 mei 2005 om 22:00.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 19:15   #62
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Zoals bvb de sommen die je ontvangt uit speculatie op de beurs ja - ik geloof dat die idd ook vrijgesteld zijn. Maar ja beursspeculanten bvb. dat zullen in jouw ogen vast wel voorbeeldige hard werkende mensen zijn he.
Met belastingvrije sommen bedoel ik de belastingvrije sommen zoals die worden geregeld door de artikelen 131 tot 134 van het fiscaal wetboek. En in mijn openingsbericht beoogde ik gewoon de afschaffing van de artikelen 146 tot 154 van het fiscaal wetboek. U zou er beter aan doen eerst eens het fiscaal wetboek te lezen alvorens fantasierijke reacties te spuien.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 19:41   #63
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Cynicus leeft blijkbaar nog op kap van z'n oudjes.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 19:52   #64
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Met belastingvrije sommen bedoel ik de belastingvrije sommen zoals die worden geregeld door de artikelen 131 tot 134 van het fiscaal wetboek. En in mijn openingsbericht beoogde ik gewoon de afschaffing van de artikelen 146 tot 154 van het fiscaal wetboek. U zou er beter aan doen eerst eens het fiscaal wetboek te lezen alvorens fantasierijke reacties te spuien.
Ik pleit voor afschaffing van alle belastingen. Dat is de beste methode om een einde maken aan allerlei discriminaties en bevoordelingen.

BELASTINGHERVORMING IS AFSCHAFFING
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 20:01   #65
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Vanaf nu betaalt @lpha voor ons alle staatsuitgaven !!!
Oud 16 mei 2005, 20:19   #66
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
U hebt het niet goed begrepen, dekn ik...
@lfa pleit voor de afschaffing van de staat...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 20:31   #67
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Nog leuker!
Oud 16 mei 2005, 20:34   #68
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Zoals bvb de sommen die je ontvangt uit speculatie op de beurs ja - ik geloof dat die idd ook vrijgesteld zijn. Maar ja beursspeculanten bvb. dat zullen in jouw ogen vast wel voorbeeldige hard werkende mensen zijn he.
Alle speculatieve winsten zijn belastbaar, maar twijfel eraan of alle speculatieve verliezen van de andere inkomsten mogen afgetrokken worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2005, 23:26   #69
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
U hebt het niet goed begrepen, dekn ik...
@lfa pleit voor de afschaffing van de staat...
Veel blijft er niet van over als ik mijn zin krijg
Een staat, zoals we die nu kennen, staat een liberale samenleving in de weg.
Oud 16 mei 2005, 23:28   #70
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Hoe kleiner de staat des te kleiner de staatsuitgaven.
Het gros gaat naar ambetantenaren
Oud 22 mei 2005, 07:18   #71
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Werkloosheidsuitkering van 1000 Euro ? Gij droomt wel van een sociaal paradijs, dan ? Ge moogt blij zijn als ge vandaag 700 Euro krijgt. Trouwens, zelfs met 1000 Euro ben je niet veel als je huur moet betalen. Dan heb je zeker niet meer dan 700 Euro.
Dan bent u hoogstwaarschijnlijk wel te vinden voor het idee om werkbekwame uitkeringstrekkers de kans te geven allerhande nuttige gemeenschapsdiensten te laten presteren, waarbij hun uitkering dan vervangen wordt door een gemeenschapsdienstinkomen en waarbij ijverige gemeenschapsdienstpresteerders op die manier dan makkelijk een inkomen van 1.000 euro of meer kunnen bekomen (zie http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=72).
Oud 29 mei 2005, 16:19   #72
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Werkloosheidsuitkering van 1000 Euro ? Gij droomt wel van een sociaal paradijs, dan ? Ge moogt blij zijn als ge vandaag 700 Euro krijgt. Trouwens, zelfs met 1000 Euro ben je niet veel als je huur moet betalen. Dan heb je zeker niet meer dan 700 Euro.
De normale manier van geld verdienen, is nog steeds [size=7]werken !!!!!![/size]
Enkel door arbeid kan men zich uit de armoede bevrijden. Wie (tijdelijk) van een vervangingsuitkering leeft, moet zich tijdens de (liefst zo kort mogelijke) duur dat hij of zij van een vervangingsinkomen leeft maar tevreden stellen met een vervangingsleven. Op eten kan alvast aanzienlijk worden bespaard door geregeld brandnetelsoep te eten, wat overigens zeer gezond is en brandnetels groeien overal.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cynicus on 29-05-2005 at 17:20
Reason:
--------------------------------

Citaat:
De normale manier van geld verdienen, is nog steeds [size=7]werken !!!!!![/size]
Enkel door arbeid kan men zich uit de armoede bevrijden. Wie (tijdelijk) van een vervangingsuitkering leeft, moet zich tijdens de (liefst zo kort mogelijke) duur dat hij of zij van een vervangingsinkomen leeft maar tevreden stellen met een vervangingsleven. Op eten kan alvast aanzienlijk worden bespaard door geregeld brandnetelsoep te eten, wat overigens zeer gezond is en brandnetels groeien overal.[/size]

[size=1]After edit by Cynicus on 29-05-2005 at 17:20
Reason:

Citaat:
Enkel door arbeid kan men zich uit de armoede bevrijden. Wie (tijdelijk) van een vervangingsuitkering leeft moet zich tijdens de (liefst zo kort mogelijke) duur dat hij of zij van een vervangingsinkomen leeft maar tevreden stellen met een vervangingsleven. Op eten kan alvast aanzienlijk worden bespaard door geregeld brandnetelsoep te eten, wat overigens zeer gezond is en brandnetels groeien overal.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
De normale manier van geld verdienen, is nog steeds [size=7]werken !!!!!![/size] Enkel door arbeid kan men zich uit de armoede bevrijden. Wie (tijdelijk) van een vervangingsuitkering leeft moet zich tijdens de (liefst zo kort mogelijke) duur dat hij of zij van een vervangingsinkomen leeft maar tevreden stellen met een vervangingsleven. Op eten kan alvast aanzienlijk worden bespaard door geregeld brandnetelsoep te eten, wat overigens zeer gezond is en brandnetels groeien overal.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Cynicus : 29 mei 2005 om 16:20.
Oud 29 mei 2005, 17:25   #73
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op eten kan alvast aanzienlijk worden bespaard door geregeld brandnetelsoep te eten, wat overigens zeer gezond is en brandnetels groeien overal.
Een nog veel goedkopere oplossing is gewoonweg aan Cynicus wat restjes te vragen wanneer deze het restaurant verlaat of simpelweg niet meer te eten.[edit]
[size=1]After edit by No Pasaran on 29-05-2005 at 18:26
Reason:

Citaat:
Op eten kan alvast aanzienlijk worden bespaard door geregeld brandnetelsoep te eten, wat overigens zeer gezond is en brandnetels groeien overal.
Een nog veel goedkopere oplossing is gewoonweg aan Cynicus wat restjes te vragen wanneer deze het restaurant verlaat of simpelweg niet meer te eten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Een nog veel goedkopere oplossing is gewoonweg aan Cynicus wat restjes te vraniet meer eten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Esperanza : 29 mei 2005 om 17:26.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 21:45   #74
Cynicus
Banneling

Standaard

Zonet heb ik even de proef op de som genomen via taxcalc (zie http://www.taxcalc.be/taxcalc/app/an...alcbox/home.do). Iemand (fiscale alleenstaande zonder gezinslasten; aanslagjaar 2005, dus inkomsten 2004; gemeentelijke opcentiemen van 8%) met een belastbaar arbeidsinkomen van 12.000 euro (code 1250 en 0,00 bij code 1286) op jaarbasis betaalt maar liefst 1.460,92 euro belastingen, terwijl diezelfde persoon helemaal niets zou moeten betalen indien deze 12.000 euro werkloosheidsuitkeringen (code 1260 en 0,00 euro bij code 1286) zou ontvangen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kortom, onze regering moedigt de mensen in feite aan om zich te nestelen in de werkloosheid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 19 februari 2006, 23:48   #75
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Bovendien krijgt een werkloos gezinshoofd met kinderen na een tijdje (ik weet niet zeker, ik denk zoiets van 6 maanden) dubbel kindergeld.
Oud 20 februari 2006, 00:19   #76
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
Bovendien krijgt een werkloos gezinshoofd met kinderen na een tijdje (ik weet niet zeker, ik denk zoiets van 6 maanden) dubbel kindergeld.
wow! goed nieuws zeg!

Ik ben het er wel volmondig mee eens dat dat belastingen heffen op arbeid pure diefstal is en zeker op de laagste lonen.
Oud 20 februari 2006, 00:40   #77
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Dat wel, maar ik denk wel dat Duchâtelet de positieve impact van het afschaffen van deze belasting op het sociaal weefsel in de samenleving overschat (als ik mag afgaan op wat ie zegt in z'n boek 'op weg naar meer netto binnenlands geluk'). Hij denkt net dat mensen meer gaan 'werken voor elkaar' hierdoor, net of mensen tegenwoordig bang zijn om wat in het zwart bij te klussen bij de buur ofzo, waarbij men ook geen rekening houdt met arbeidsreglementen enz.

Voor de rest staan er wel goeie ideeën in, maar soms vind ik 'm nogal utopisch klinken.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 01:13   #78
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volledig mee eens.
Op dit moment is er een wedstrijd bezig waar u gratis kon aan deelnemen met fictief kapitaal om eens van de sfeer te proeven en kennis op te doen.

www.beleggerscompetite.be

Voor wie goesting moest hebben.
Wel inschrijven op voorhand.

De deelname aan de Beleggerscompetitie 2006 is volledig gratis. De spelperiode loopt van 27 maart tot en met 2 juni 2006.
Als deelnemer aan de Beleggerscompetitie leer je niet alleen hoe beleggen écht werkt, maar kan je ook een Mitsubishi Grandis 2.0 DI-D Invite, 2.500 euro cash of andere prachtige prijzen winnen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 01:18   #79
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Voor wie goesting moest hebben.
Wel inschrijven op voorhand.

De deelname aan de Beleggerscompetitie 2006 is volledig gratis. De spelperiode loopt van 27 maart tot en met 2 juni 2006.
Als deelnemer aan de Beleggerscompetitie leer je niet alleen hoe beleggen écht werkt, maar kan je ook een Mitsubishi Grandis 2.0 DI-D Invite, 2.500 euro cash of andere prachtige prijzen winnen.
interesseert me wel om eens te proberen maar wel jammer dat die link niet werkt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2006, 01:26   #80
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Onze openbare financiën staan er zeer slecht voor. Overal waar er kan bespaard worden, moet er dan ook bespaard worden. De belastingvermindering die uitkeringstrekkers genieten, en die er voor zorgt dat uitkeringstrekkers vaak helemaal geen belastingen moeten betalen, kan dan ook maar beter worden afgeschaft. Het gaat toch niet op dat iemand met een maandelijkse werkloosheidsuitkering van 1.000 euro helemaal geen belastingen moet betalen, terwijl iemand met een belastbaar jaarinkomen uit arbeid van 12.000 euro wel belastingen moet betalen. Ook de fiscale vrijstelling van het OCMW-leefloon kan maar beter worden afgeschaft. Het fiscaal gunstregime voor uitkeringstrekkers is er mede de oorzaak van dat vele uitkeringstrekkers zich nestelen in de sociale zekerheid of het OCMW.
Ik stel voor om degenen die meer dan honderd huizen bezitten (of het equivalent hiervan) op het bedrag boven de honderd huizen totaal te belasten.
Dan kan men de kansarmoede wegcijferen en elk leefloon verdubbelen.
Hieronder lijdt bijna niemand.
Waarom men geld bij de armsten moet zoeken is iets dat alleen hoogbegaafden zoals u snappen. Ikke nie.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be