![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
Bekijk resultaten enquête: Mag de regering vallen over BHV? | |||
Ja. BHV moet maar eens eindelijk opgelost worden!! |
![]() ![]() ![]() |
22 | 31,88% |
Ja. Wij Vlamingen willen splitsen. Als de Walen er een crisis voor over hebben, ze doen maar... |
![]() ![]() ![]() |
37 | 53,62% |
Neen. Geld, goud en andere snuisterijen moeten wij de Walen geven, opdat ze BHV willen splitsen. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen. De Walen willen niet splitsen. We splitsen dan gewoon niet want anders gaat er oorlog uitbreken, hongersnood en misschien zelfs een Tsunami! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 14,49% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat de federalisering betreft was het Egmont-pact alles behalve een mager beestje. De uitdoving van het inschrijvingsrecht stond uitdrukkelijk vermeld in het Egmont-pact. Dit was niet het geval met de faciliteiten in 1963, waar het een mondelinge afspraak betrof. De splitsing van BHV was er in ruil voor het uitdovend inschrijvingsrecht. Of het Egmont-pact ons een betere situatie als nu had gebracht, weet ik niet. Ik weet wel dat de verfransing 30 jaar lang verder heeft gewoed in de randgemeenten rond Brussel. Laatst gewijzigd door Clemens : 8 mei 2005 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
#63 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Enfin, u zal het wel nooit leren dat afspraken en wetten voor de Franstaligen alleen maar instrumenten zijn om terrein te veroveren, NOOIT om terrein af te geven. Citaat:
Citaat:
Egidius |
||||
![]() |
![]() |
#64 | |
Burger
|
![]() Je zou toch denken dat een bepaald moment alles gezegd is? Er komt toch een moment dat er niets meer te onderhandelen valt?
Citaat:
Een huwelijk waar maandenlang onderhandeld moet worden omdat één van de partners formeel het recht heeft op iets (maar het niet krijgt) is een mislukt huwelijk. Trek de stekker er maar uit! |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u niet meer gelooft in schriftelijke afspraken en wetten, laat ons ook stoppen met de strijd voor de splitsing van BHV want ook dat zal een wet worden, waar jij bij voorbaat niet in gelooft. Laatst gewijzigd door Clemens : 8 mei 2005 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Egidius Ik heb nergens gepleit voor extra faciliteiten. Mijn woorden niet verdraaien a.u.b. Maar er zijn wel bijna 30 jaar verloren gegaan (na het Egmont-pact) met stemrecht voor de Franstaligen in het ganse kiesarrond. Halle en Vilvoorde. De Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen? Voor mij niet gelaten, hoe sneller hoe beter. Maar wel in de eerste plaats politiek realist blijven. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hiermee kan ik akkoord gaan. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat er om hoe u institutionele wetten of de grondwet bekijkt. Als u ze bekijkt als een afspraak die door beide partners zal worden nagekomen, dan bent u gezien. Zo werkt dat immers niet in België. De franstaligen zullen nooit stoppen met grondgebied te willen veroveren, ook niet na de splitsing van BHV. Waar het wel om gaat is de psychologische machtsverhouding. Als u de splitsing meerderheid tegen minderheid stemt, dan hebt u in de ogen van de Franstaligen een overwinning geboekt omdat u dat aangedurfd heeft. Daar hebben ze respect voor, maar niet voor - godbetert - de tekst van een paleisakkoord. En als u die overwinning geboekt heeft, dan staat u een stapje verder voor latere onderhandelingen over zaken die veel meer impact hebben. Want ze weten dat u het nog eens gaat durven. Als u nu in alle naïeve eerlijkheid onderhandelt over iets waarover u niet moet onderhandelen (de splitsing en extra faciliteiten), dan weten ze dat u zwak staat. Dat is de boodschap die Hugo Schiltz drie decennia lang uitgezonden heeft: wij staan zwak, want geloven dat u afspraken zal respecteren. Voila. Nooit gedacht dat ik het ABC van de communautaire verhoudingen aan uitgerekend een NVA-er zou moeten expliceren. Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 8 mei 2005 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
#74 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat waren voorrechten die ze behouden hadden na de vastlegging van de taalgrens in 1963. Dus honderden malen erger dan (de faciliteiten) van het inschrijvingsrecht. Had men in 1963 de splitsing van de kieskring BHV maar uitgevoerd met uitdovend (25 jaar) inschrijvingsrecht. |
||
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U bent schijnbaar van zeer slechte wil. Het was N-VA die in het Vlaams-regeerakkoord heeft laten inschrijven dat de splitsing van BHV er moest komen, zonder communautaire compensaties. [SIZE=3]Uw tekst is dus zeer oneerbaar en ter kwader trouw.[/SIZE] Laatst gewijzigd door Clemens : 8 mei 2005 om 19:40. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Pijnlijk. Wordt u langzaamaan besmet door het bubbel-virus, Egidius? of bent u vandaag in een extra-cynische bui?
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() Ik kan niet stemmen.
Toch vind ik dat BHV moet gesplitst worden. Weet wel dat wanneer de regering valt, en er nieuwe verkiezingen komen, de PS in het Waals gedeelte mogelijk er sterker zal uitkomen. In Vlaanderen zal de VLD, wegens hun on-Vlaamse houding, klappen krijgen denk ik. Laatst gewijzigd door Den Bal : 8 mei 2005 om 20:02. |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]() Mijn uitleg ging niet over de NVA maar was een beetje theorie over de psychologie van de machtverhoudingen in dit land. Ik stel vast dat u daar niet op ingaat. Evenmin heeft u hier al documentatie aangebracht voor sommige beweringen over het Egmontpact. Egidius |
|
![]() |