Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2005, 21:27   #61
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Tuurlijk niet, wat een onzin is me dat.

Ik beweer helemaal niet dat de vrt extremistisch zou zijn, of dat er nog ergere zouden zijn. Waar haalt u dat?
Probeert u nu eens mij niet persoonlijk aan te vallen, en aan te duiden op welke manier vrt indoctrinatie verspreidt.
Als je dat niet ziet ben je gewoon dom. Punt. Ander onderwerp.
Het valt me telkens en telkens en telkens weer op dat de, zal ik maar zeggen "linksen", tot in den treure toe blijven argumenteren en zeveren over zaken die voor gewone mensen met een beetje verstand overduidelijk zijn.
Terwijl de, zal ik maar zeggen "rechtsen", concrete voorbeelden geven en spijkers met koppen slaan.
Zijn de linksen nu echt de "intellectuele zeveraars" waar ze voor doorgaan ?
Ik begin het stilaan te geloven.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 21:32   #62
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Waarom zouden die journalisten vertrokken zijn naar die "rechtse partijen" ?
Misschien voelden ze zich niet thuis bij de VRT ...
Misschien zijn het opportunisten en wilden ze meer geld gaan verdienen in het EP?...

Als u zegt dat dit zou komen omdat ze zich niet meer thuisvoelen bij de vrt, impliceert dat dat er slechts recent een extreemlinkse verschuiving zou plaatsgevonden hebben. Waarom loopt het VB dan al jaaren te schreeuwen dat de vrt een rood bastion is?

en meer algemeen: Ik beweer niet dat de vrt geen linkse journalisten zou hebben, maar er is toch wel een heel verschil met extreem-links hoor.
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 21:34   #63
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Als je dat niet ziet ben je gewoon dom. Punt. Ander onderwerp.
Het valt me telkens en telkens en telkens weer op dat de, zal ik maar zeggen "linksen", tot in den treure toe blijven argumenteren en zeveren over zaken die voor gewone mensen met een beetje verstand overduidelijk zijn.
Terwijl de, zal ik maar zeggen "rechtsen", concrete voorbeelden geven en spijkers met koppen slaan.
Zijn de linksen nu echt de "intellectuele zeveraars" waar ze voor doorgaan ?
Ik begin het stilaan te geloven.
Toon me eens zo'n concreet voorbeeld waaruit blijkt dat de vrt een extreem-links indoctrinair apparaat is. Tot nu toe heb ik dat niet gelezen hier. Wel al veel beledigingen gekregen, dat wel. Maar ach, ik ben dan ook maar dom he.
Oud 10 mei 2005, 23:11   #64
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Toon me eens zo'n concreet voorbeeld waaruit blijkt dat de vrt een extreem-links indoctrinair apparaat is. Tot nu toe heb ik dat niet gelezen hier. Wel al veel beledigingen gekregen, dat wel. Maar ach, ik ben dan ook maar dom he.
A/ Leer kritisch kijken naar de VRT
B/ A Vanhecke heeft live gezegd dat hij van de VRT een "vechtmachine" tegen het VB wil maken
C/ De circulaire interne van de VRT waardoor het toegelaten wordt om het VB niet uit te nodigen voor debatten
D/ Het feit dat vanaf nu het VB slechts kan worden uitgenodigd na de goedkeuring van de hoofdredakteurs waaronder een ex-PS kabinetsmedewerker en een ex-AMADA
E/ Het feit dat bij een studie is gebleken dat 80% van de journalisten links tot extreem links hebben gestemd
F/ Het feit dat Tanghe ook ex-amada is en een nieuwsanker
G/ Het feit dat "uitzending voor derden" werd afgevoerd en dat toegegeven werd dat het was omdat het VB te hoge kijkcijfers haalde
....

Zo kan ik nog een eindje doorgaan hoor maar ik moet eigenlijk de woorden van Cosmo helemaal beamen...als je dit zelf niet ziet is het misschien niet opportuun om energie te steken in argumenten die zo voor de hand liggen

...

Als je al het linkse amadaspul in de hoogste regionen van de VRT ziet akteren kan je je dan voorstellen hoe het voor een linkie zou zijn moest de ganse VMO-top beslissingsmacht hebben bij de VRT? Nog niet aan gedacht?
Oud 10 mei 2005, 23:23   #65
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
dat doen dagelijks zo'n 800.000 kijkers
Citaat:
B/ A Vanhecke heeft live gezegd dat hij van de VRT een "vechtmachine" tegen het VB wil maken
Blijkbaar hebben het grote kijkersaantal daar geen problemen mee
Citaat:
C/ De circulaire interne van de VRT waardoor het toegelaten wordt om het VB niet uit te nodigen voor debatten
Alsof die ook wat constructiefs te vertellen hebben
Citaat:
D/ Het feit dat vanaf nu het VB slechts kan worden uitgenodigd na de goedkeuring van de hoofdredakteurs waaronder een ex-PS kabinetsmedewerker en een ex-AMADA
Als je zo goed hun politieke voorkeur kent, zal je ook wel hun naam kennen.
Citaat:
E/ Het feit dat bij een studie is gebleken dat 80% van de journalisten links tot extreem links hebben gestemd
Welke studie ????????
Citaat:
Ja natuurlijk, Martine is een gevaarlijke terroriste .
Citaat:
G/ Het feit dat "uitzending voor derden" werd afgevoerd
Goed zo. Was één hoop flauwe kul
Citaat:
Als je al het linkse amadaspul in de hoogste regionen van de VRT ziet akteren
Namen van dat "linkse amadaspul" ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 23:45   #66
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik vroeg concrete voorbeelden, geen raad. Wees gerust, ik kijk kritisch.
Dit impliceert dat het VB niet wordt genegeerd. Bovendien is dit geen voorbeeld van indoctrinatie, enkel van een bepaalde koers die gevolgd wordt.
Deze interne geldt evenzeer voor alle andere partijen. Bovendien merk ik niks van een algehele boycot, daar ik geregeld VB'ers zie opduiken in bvb 7e dag.
De hoofdredacteuren beslissen over alle uitnodigingen. M.a.w het VB krijgt krek dezelfde behandeling hierinszake dan ander partijen.
Politiek voorkeur is privé en iedereen heeft er ene, het gaat erover of ze hun politieke overuiging laten meespelen in hun job. Kunt u mij daar een voorbeeld van geven?
Bovendien heb ik nooit beweerd dat ze niet links zijn.
Vreemd, als je op google "Martine tanghe + amada" intikt, krijg maar je liefst drie hits!!! Waarvan er ene zegt dat ze een amada-verleden heeft, niet toevallig de VB-site. M.a.w. dit is een zomaar loze bewering, klakkeloos overgenomen van VB-propaganda (wat zei u ook alweer over kritisch zijn?)
G/ Het feit dat "uitzending voor derden" werd afgevoerd en dat toegegeven werd dat het was omdat het VB te hoge kijkcijfers haalde
Kan u bewijzen dat dit de reden was? Of heeft u zomaar overgenomen wat hier enkele pagina's terug werd geschreven?
....

Zo kan ik nog een eindje doorgaan hoor maar ik moet eigenlijk de woorden van Cosmo helemaal beamen...als je dit zelf niet ziet is het misschien niet opportuun om energie te steken in argumenten die zo voor de hand liggen
Ik zou willen dat u nu eens echt concrete bewijzen toont (die je beweert te hebben) dat de vrt indoctrineert. Tot nu toe ben je niet verder geraakt dan wat losse insinuaties, gebaseerd op onbetrouwbare bronnen. Toon nu eens een voorbeeld van indoctrinatie, ik daag u uit.

...

Als je al het linkse amadaspul in de hoogste regionen van de VRT ziet akteren kan je je dan voorstellen hoe het voor een linkie zou zijn moest de ganse VMO-top beslissingsmacht hebben bij de VRT? Nog niet aan gedacht?
Al het linkse amada-spul? Welk amada-spul? En hoeveel? U heeft enkel iets gezegd over Martine Tanghe, maar op basis van één, en een in deze zaak onbetrouwbare bron.

Btw, wie zegt dat ik een linkie ben? Zo zie ik mezelf niet iig.

Laatst gewijzigd door Meia noite : 10 mei 2005 om 23:47.
Oud 10 mei 2005, 23:51   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu, er loopt toch een duidelijke rode draad door de discussies.
Links verdedigd de vrt tot en met, en rechts heeft kritiek op de vrt tot en met. Waarom geen twee zenders (ze hebben er trouwens al twee, en willen er nog een derde). Ne linkse en ne rechtse (trouwens het nederlandse systeem gaat wel gedeeltelijk in deze richting).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2005, 23:54   #68
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Nu, er loopt toch een duidelijke rode draad door de discussies.
Links verdedigd de vrt tot en met, en rechts heeft kritiek op de vrt tot en met. Waarom geen twee zenders (ze hebben er trouwens al twee, en willen er nog een derde). Ne linkse en ne rechtse (trouwens het nederlandse systeem gaat wel gedeeltelijk in deze richting).
Omdat links en rechts termen zijn die nooit volledig opgaan. Ik kan mezelf in vele ethische en maatschappelijke standpunten van wat u links zou noemen, vinden. Echter, op vele andere vlakken heb ik tegengestelde standpunten.
Wat dan?
5 zenders, 10 zenders,....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be