![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind dat de belastingen niet te hoog zijn. De belastingen op arbeid zijn evenwel wel te hoog. Ze mogen van mij persoonlijk gerust naar beneden maar moeten dan wel vervangen door belasting op vermogen - op luxeproducten - op overdadig grondgebruik enz. Verder. Indien men bvb de politieke moed zou hebben om pandjesmelkerij aan te pakken dan zouden de huren kunnen zakken en vervolgens ook de uitkeringen en vervolgens ook de belastingen. Indien de kiezer echter telkens politici verkiest die die politieke moed niet hebben dan verdienen ze niet beter dan te worden leeggemolken door de belastingen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 mei 2005 om 18:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je met een nieuwe uitbuitende klasse? Het is naar mijn bescheiden mening de armoede die een uitbuitende rol aan het spelen is. Ongewild en ongewenst zelfs! Het proberen wegwerken van de armoede komt de werkende klasse alleen maar ten goede. Corrigeer maar indien nodig natuurlijk. Maar met een halve stad vol armoede probleemgezinnen is niemand geholpen. Niet de werkende klasse die in al die kleine bedrijfjes rondom werken, niet de buurtwinkels...niemand en zelfs de huisbazen niet meer want die krijgen om den duur ook hun huur niet meer. Dus ja stabilizeer de basis levensvoorwaarden, bevries ze desnoods voor 10 jaar of langer. Geef de laagste inkomens een flinke duw opwaarts en je zal het verschil meteen beginnen voelen. Weet u dat men momenteel de grote warenhuizen afschuimt voor de aller goedkoopste producten? Tot over een jaar ongeveer kocht men alles bij de zelfde, nu ook al niet meer! Mensen zijn blut, blut en blut! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef de link naar een post van mij waar ik werklozen aanval. Wel geef ik steeds kritiek op werkweigeraars en een systeem dat werkloosheid aantrekkelijk maakt en dat geldt voor de meesten hier denk ik. Onze sociale zekerheid staat onder druk en zal slechts overleven mits de inzet van allen. Uit de pot graaien maar weigeren om bij te dragen is voor mij onaanvaardbaar. Zolang u niet beseft of wilt toegeven dat dit ook gebeurd zullen onze meningen blijven botsten. Een zogezegde arme die andere armen bedriegt is even erg dan een rijke die armen uitzuigt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Op verzoek van Bobke
Citaat:
Ik weet bovendien van mezelf heel goed dat ik een bepaald provocatief discours enkel en alleen selectief hanteer tav werkende mensen die werklozen of andere sociaal zwakkeren bashen - dat is nu eenmaal mijn rol hier op het forum. Get used to it. Werkende mensen of gepensioneerden of zieken of treinconducteurs die normaal doen die zal ik zeker niet provoceren.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 mei 2005 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Met die nieuwe uitbuitende klasse bedoel ik eigenlijk een groot deel van de bevolking. Hoeveel mensen dragen nog echt bij tot de economie ? Ieder lijkt wel in de dienstensector actief. De loodgieter of metser die zijn rekening maakt wordt bekeken als een dief en oplichter, [size=1]tenzij hij in het zwart werkt[/size]. die zouden we liefst vervangen door een goedkope Pool. Ik bedoel er dus mee het teveel aan jobkes die steeds bijgemaakt worden in de sociale sector, de politiek, de reclamewereld, de media, ja zelfs in de tewerkstelling. Hoe is het mogelijk dat er een gat in de kas van het OCMW gevonden wordt waar blijkbaar niemand verantwoordelijk voor is. Waar worden ze voor betaald ? Kunnen we niet meer rekenen ? [font="]Moeten we de computer opnieuw uitvinden, of het warm water?[/font] Het proberen wegwerken van de armoede lijkt mij meer te kosten aan lonen van sociale werkers dan de armoede op zich. Ik zou graag eens de verhouding kennen tussen lonen van de medewerkers en de uitbetaalde steun. Citaat:
Buurtwinkels produceren niets, zij drijven alleen de prijs van het product de hoogte in. Weet jij dat vijftig jaar geleden elke straat ontelbare winkels en herbergen telde ? (vooral dat laatste) Ik laat het aan uw oordeel over of men toen in weelde leefde. Citaat:
Omhoog moeten ze niet hoor. Verlaag de belastingen op de laagste schalen en het probleem is opgelost. Simpel nietwaar? Daar hebben we geen leger politiekers voor nodig. Kwisvraag: Weet je welke verlichte geest de hoogste belastingschalen afschafte ? Ja hoor, dezelfde die nu de belastingen omlaag brengt en 200.000 jobs schept. Citaat:
Ik kan zelfs een warenhuis binnen stappen en mijn buik gratis vullen met allerlei lekkernijen. Mijn buurman gooit elke dag een half vers brood weg, zo erg dat men zelfs verbodsbepaling bij de dieren moet hangen “verboden te voederen” . |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef gewoon de link naar die post. Dus geen quote die achteraf bijgewerkt is. Ik geef toe dat ik vanaf uw eerste post nogal kritisch was en blijf. Na mijn eerste reactie op uw eerste post en uw aanval op “weet ik veel” was mijn vertrouwen weg. Uit mijn posts is duidelijk op te maken dat ik in het juiste kamp zit. Zelfes BOB weet dat Arme mensen die mij kennen weten drommels goed waar Abraham de mosterd haalde. Zelfs mijn kinderen weten ondertussen dat ze niet altijd op de eerste plaats komen, voor zover het wettelijk toegelaten, is. Voor mij zijn alle mensen gelijk Stervende mensen liegen niet, die krijgen alleen een hekel aan nieuwlichters die opnieuw het wiel willen uitvinden voor eigen voordeel. Of aan mensen die hun ouders of grootouders de kop willen afbijten om toch maar een nieuwe auto te kunnen kopen. Aan alle koningen: Kus mijn .k…... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Bobke, uw post [i[klopt[/i] niet.
Citaat:
1. Gij kunt goed stoefen met de manier waarop ge rijk geworden zijt. 2. Je zaak gaat vóór opvoeding. Sorry, maar daarom vind ik dat 90% van onze maatschappij niet in staat is om kinderen op te voeden (ik heb geen weet van andere maatschappijen, dus daar laat ik mij niet over uit). Geld is géén excuus om je kinderen -tot op het randje van het legaal toelaatbare- te verwaarlozen. Sorry, dit kán een aanvallende post zijn, maar ik vind het -voorlopig- terecht.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar haalt U dat
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook herinner ik me verder dat je continu een logica hanteert waarbij je vind dat werklozen die geen werk zoeken zich niet mogen inschrijven bij het RVA en zouden moeten afzien van een uitkering. Op zich is dit een logische redenering - theoretisch klopt ze als een bus. Praktisch gezien kan je er als veldwerker niets mee. Kan je een 50 jarige die nergens nog wordt aangenomen kwalijk nemen dat ie geen werk meer zoekt ? Kun je van een dakloze verwachten dat ie zijn uitkering als hij die nog heeft opgeeft ? Voor mij heeft iedereen hoe dan ook zowieso recht op een uitkering vanwege het feit dat het niet mogelijk is om zonder te leven. Moest men genoeg grond bvb. niet hebben laten monopoliseren dan zou jouw theoretische logica in de praktijk kunnen kloppen - nu dat er in feite geen andere mogelijkheid meer is tenzij dan om van geld te leven gaat die logica echter niet meer op en heeft iedereen [size=3]onvoorwaardelijk[/size] recht op een minimum aan geld ! [/size] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Daarbij komt dat armen eigenlijk gedurende heel hun leven een beetje sterven ( doen we allemaal natuurlijk maar de armen doen dat rapper ! ). Armen hebben mss nog een heel leven voor zich - maar dikwijls een leven zonder toekomst. Ook voor mij is het ergens hetzelfde - het is ofwel VWS ofwel de trage stille en roemloze maar zekere ondergang en in vergetelheid zonder iets bereikt te hebben wegkwijnen. Simple as that. Waarom zou ik als arme liegen - wat heb ik daarbij te winnen ? Maar anderzijds waarom zou ik niet vechten en daarbij zelfs enorme risico s nemen ? Wat heb ik te verliezen ? Waarom zou ik de waarheid verzwijgen ? Citaat:
Citaat:
Salaam wa 'eleikum Als het einde toch komt wens ik u een zacht en vredig einde ( zonder haat )toe. (Mijn verontschuldigingen voor daar waar ik grof tegen u was.) PS persoonlijk geloof ik in reincarnatie - ik probeer er ahw slechts voor te zorgen dat u de volgende keer vrij ipv schatplichtig geboren kan worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 mei 2005 om 00:07. |
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet van oordeel dat de maatschappij alleen jobs moet creëren die men graag doet. Iemand heeft de kolen uit de mijnen moeten halen waarmee ik mij verwarmde en dat deed hij echt niet voor zijn plezier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Citaat:
Nooit gelezen dat ik oudere werklozen verdedig? Maar ik ben inderdaad van oordeel dat de werkloosheidsuitkering alleen aan mensen zou mogen toegekend worden die inderdaad willen werken en reeds gewerkt hebben. De werkloosheidsuitkering berust op het solidariteitsprincipe tussen werknemers en solidariteit moet tweerichtingsverkeer zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Citaat:
Op achttienjarige leeftijd gaan de kinderen zelfstandig wonen, zij weten en kunnen immers alles beter dan die ouwe zakken. Het aantal daarvan dat inderdaad in de armoede terechtkomt is niet gering, zelfs van deze die wel werken. Een ander deel blijft wel thuis wonen en kunnen enkele jaren sparen en daarna zelf bouwen of iets kopen.. Laatst gewijzigd door Bobke : 17 mei 2005 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals. Het heeft geen zin dat doctors van ontwikkelingslanden naar hier trekken, terwijl doctors van hier naar ontwikkelingslanden trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Aan beide Bobkes
Ge hebt allebei honderdmiljoen percent gelijk !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 mei 2005 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 mei 2005 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal ook eens een poging doen om een redenering op te zetten. Als de pandjesmelkers hopen met geld verdienen, dan wil iedereen pandjesmelker worden, en zullen de huren als een baksteen dalen. Hetzelfde speelt zich trouwens in de prostitutie af. Maar ergens hebt ge wel gelijk door te stellen dat de huren te hoog liggen, en hetgeen men er voor krijgt niet altijd van voldoende comfort is. Maar zijn de pandjesmelkers hiervan de oorzaak (misschien abstractie gemaakt van het feit dat verhuren aan illegalen blijkbaar niet alleen een kick geeft, maar ook geld opbrengt - maar hier hebben we het niet over) ? Wat verstoort een normale woningmarkt op het moment ? Teveel instroom in de steden van nieuwkomers (want het is blijkbaar enkel daar dat de pandjesmelkers hoge prijzen kunnen vragen) ? Maar zie toch niet goed in, hoe de belastingen gaan kunnen dalen door enkel de pandjesmelkers aan te pakken. Daarvoor zijn wel ingrijpender hervormingen nodig. Hervormingen waar men de politieke moed niet voor heeft, maar die men toch eens zal moeten doorvoeren. Laatst gewijzigd door Bob : 17 mei 2005 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |