![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zeker weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan ook andere oplossingen brengen dan simpelweg haar te negeren als buur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 18 mei 2005 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil meedenken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Net hetzelfde als de vele allochtonen die ook belastingen betalen, maar dat gezaag van de Vlaming achter hunne rug niet nodig hebben!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Als ge zelf niet openstaat, moet ge het zelf maar afbollen en met dat veeleisend gedrag beland je beter achteraan in de wachtlijst voor sociale woningen.
[size=1](gaat niet over jou personlijk, grellig)[/size] Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 18 mei 2005 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ik heb daar een, wat men noemt verre tante wonen, en die woont daar al meer dan 20 jaar en ze heeft er geen probleem...
en haar allochtone buren... ze gaat er op de thé en zij komen bij haar op de thé... maar ja... iedereen moet zich aanpassen hé... men moet dat willen... de nabijheid van allochtonen heeft zijn specifieke kanten... maar die kan men aanvaarden zoals men andere mensen kan aanvaarden... er zijn mensen die problemen hebben waar er geen zijn... en die zullen steeds en overal problemen hebben...
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel ik ben zo n autochtone arme die een woning in de stad ( sociale woning of niet ) zowieso weigert. Dit doe ik niet omdat er in de steden veel allochtonen wonen maar wel omdat ik de stad an sich gewoon haat.
Onlangs nog in de handelsstraat geweest te antwerpen - ik kwam er mohammed tegen die ik nog ken van de vdab opleiding. Ik ben met hem iets gaan drinken in een marrokaans vzw. Nadien bij de pakistaan een hapje gegeten. Na twee dagen moet ik daar weg. Neen zeker niet omwille van de allochtonen - de stad is mij te druk - te grijs - te mierenhoopachtig en het stinkt er. Het probleem dat hier besproken heeft met afkomst of cultuur weinig te maken. Als je allemaal belgen of allemaal marokkanen gesegregeerd te dicht opeen pakt dan komen daar ook problemen van. Hier op de boerebuiten zijn er ook allochtonen - in de gemeente waar ik woon zijn er ook sociale woonwijken - waarin veel allochtonen wonen. De problemen die we kennen in de chicago-blokken te antwerpen zijn daar onbestaande. Ik zie hier twee groepen die tegen mekaar worden uitgespeelt - de autochtone armen en de allochtone armen. Beiden geven mekaar de schuld terwijl de omstandigheden de schuld zijn. Het zien van uw steden doet ons pijn aan de ogen ! Hoe komen we tot die omstandigheden ? Wat zijn de omstandigheden ? De omstandigheden zijn ..... de concentratie [size=3]van de armoede[/size] in de grootsteden en bepaalde getto s. Niet de concentratie van allochtonen in de grootstad en ook niet de weigering van vlamingen om daar te gaan wonen. Wanneer we in Antwerpen bvb. slechts een weinig buiten de stad gaan kijken richting Kapellen, Brasschaat, Wuustwezel .... Wat stelllen we dan vast ? Meer dan 70 % van de bewoners van het uitgesproken residentiele Kapelllen zijn rijke hollanders. Ze zetten daar villa s weg waarvan men in Nederland door een goede ruimtelijke ordening niet toelaat dat men ze daar wegzet. Op hun kapitaal in vastgoed in Belgie betalen de rijke Nederlanders geen vermogensbelasting. Daarnaast genieten zij nog tal van fiscale voordelen. Door de intocht van de rijke hollanders in de belastingparadijzen langs de nederlandse grens ( ik noem ze de vlaamse bezette gebieden,) wordt het wonen in die gemeentes zo duur dat ARMEN ( zowel autochtoon als allochtoon ) zich daar niet langer kunnen vestigen. Daarbij komt nog dat vele gemeentes opzettelijk via het ocmw oa. een non-armoedebeleid voeren. De gemeentes willen de armen liever helemaal niet. Men drijft ze als het ware de stad in. De kwaliteit van de dienstverlening van de ocmw s is omgekeerd evenredig met de rijkdom van die gemeenten. Er is ook een belangenvermenging in het spel. Een gemeente die sociale huisvesting op haar grondgebied bevorderd slaat haar eigen ruiten financieel in. Leefloners moeten worden betaald door het ocmw en het begrotingstekort van het ocmw moet zowieso worden aangezuiverd vanuit de gemeentelijke financien. Leeflonen die worden uitbetaald moeten zowieso eerst worden voorgeschoten door het ocmw. Pas meer dan een jaar later krijgt het ocmw dit geld gedeeltelijk terug vh het ministerie v maatsch integratie. Het scheppen van mogelijkheden voor armen om zich te vestigen op het grondgebied van een gemeente is nefast voor de ocmw begroting. Volgens mij moeten de ocmw s worden gecentraliseerd en uit het gemeentelijk bevoegdheidspakket worden onttrokken. Om dit betoog af te sluiten vind ik dat de steden de kankers van de aarde zijn. Op ruimtefoto s wordt heel duidelijk wat ik daarmee bedoel. Conclusie uit het laatste serieuze armoederapport in Nederland waarin ook de integratie van de allochtone groep armen werd besproken was dat men te weinig aandacht had besteed aan sociale woningbouw in de randstad. Iedereen heeft volgens mij het recht om te wonen in een groene omgeving. Dat kan en mag geen exclusief voorrecht zijn van rijken (in dit geval veelal hollanders ). Mij krijg je in alle geval met geen stokken de stinkstad in. Dan slaap ik liever in een kartonnen doos.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 mei 2005 om 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Praktisch iedereen is van het tegenovergestelde overtuigd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Het burgerlijk wetboek stelt niettemin dat elk burger vrij is om zich te vestigen in een gemeente naar keuze. Ik wens van dat recht tenvolle gebruik te maken aangezien het nu eenmaal een recht is. In de praktijk is het natuurlijk zo dat alleen de rijken zich werkelijk kunnen vestigen in een gemeente naar keuze. Ik stel voor dat elke gemeente zo snel mogelijk verplicht wordt om per duizend mensen bvb. een minimum aan voor armen ( van zowel autochtone als allochtone afkomst) betaalbare woningen te voorzien. Doet de gemeente dit niet dan moet ze verplicht worden om bovenop het leefloon een huursubsidie te betalen die de meerprijs van huren in een rijke ( groene) gemeente kompenseerd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De armen moeten getelt worden en als quota dienen voor het aantal betaalbare basis woningen per gemeente bij verplichting. Dat vind ik uitstekend!
Of bij gebrek, een cheque! Laatst gewijzigd door Mambo : 18 mei 2005 om 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() nu zijn de armen de hete patat die de gemeenten maar naar elkaar doorschuiven. En dan durven ze in de stad nog beginnen spreken in antwerpen bvb. over quota van minimuminkomen om je in bepaalde wijken te mogen vestigen zoals in rotterdam. De rijken leven in decadentie en de armen moeten maar op een hoop kruipen en dan is men verbaast dat er problemen van komen. Die problemen steekt men dan op het cultuurverschil. Niet dat er daarrond geen problemen zijn. Maar wij doen hier altijd alsof we de multiculturele samenleving aan t uitvinden zijn. In sommige andere landen wiens beschaving al 5000 jaar terug gaat is de multiculturele samenleving al even lang een feit. Het midden oosten is altijd multicultureel geweest. Waar zijn er wel problemen tussen de culturen ? Waar worden de meeste aanslagen gepleegd ? Juist ja in Gaza de bezette gebieden en omstreken - daar waar men palestijnen op een hoop probeert te dwingen. In Marokko wonen er heel veel joden. Er zijn daar geen problemen zoals we die kennen in GAZA.
De voornaamste oorzaak van oorlogen is sociale onrechtvaardigheid. Zonder sociale rechtvaardigheid is vrede een utopie. De godsdienst en de cultuur is maar een reden die er achteraf wordt bij gesleurd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 mei 2005 om 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |