![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. zonder de VLD en SPa... die dansen naar de 'pijpen' van Di Rupo 2. wij kunnen dat even goed door hun strot rammen ! 3. vertrouwen in verraders, leugenaars en dieven ?! 4. laat ons meewerken en schaf het cordon af ! 5. dat bekom je als je iemand uitsluit, dat keert zich tegen u !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het gaat over zitting 046 |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op dit punt heb ik al gereageerd dus Johanna stel ik de vraag nogmaals :
Doe jij een oproep om een volledig Vlaams Front inclusief het Vlaams Belang ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het Vlaams bewustzijn moet aanwezig zijn in alle Vlaamse partijen. Zo kunnen de Vlamingen één Vlaams front vormen tegen de onredelijkheid en de arrogantie van de Franstalige politici! In het Vlaanderen van de toekomst moeten er veel vogeltjes kunnen zingen! En het debâcle rond BHV heeft ons geleerd dat Vlamingen elkaar niet onderling mogen bekampen, willen ze sterk overkomen en hun doel bereiken! ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() fijn om te weten dat Maarte de spreekbuis is van Johanna.. ?
Dus ik neem aan dat jij opkomt voor een Vlaams Front inclusief het Vlaams Belang. Zo zie ik het ook. Want een front zonder het VB is slechts een front van 75 % en dan hebben de Walen het laatste woord. Dus Johanna en Clemens en Maarte : werk aan de winkel : uw regeringspartners ervan overtuigen om dringend met het VB aan de tafel te gaan zitten om het front tot stand te brengen... dadelijk aan het werk zou ik zeggen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#68 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het VB moet zich meer opstellen als een eventuele betrouwbare coalitiepartner om zo uit het CS te geraken, en Vlaanderen niet vleugellam te maken. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En zeg mij eens waarom zou CD&V/N-VA met het VB er beter aan toe zijn? Het VB heeft tijdens de debatten over BHV niets anders gedaan dan hun pijlen te richten op het Vlaams kartel. Op die manier liet het VB onverbloemd weten NIET te willen samen werken met CD&V/N-VA. De signalen die Annemans en Dewinter hieromtrent gaven, waren niet mis te verstaan! Voor Yves Leterme werd het op die manier een kiezen tussen de pest en cholera. En Koen vergis je niet het was het VB die in het begin de splitsing heeft trachten te boycotten met hun voorstel tot hoogdringendheid. Het VB wou toen het Vlaams regeerakkoord ondermijnen en een wig drijven tussen CD&V en N-VA. CD&V/N-VA werkte steeds in nauw overleg met de Vlaamse Burgemeesters, dus het VB moest hier geen roet in het eten komen gooien. En waarom moet de Vlaamse regering haar samenwerking met de federale regering opzeggen? Als het VB de revolutie wil, moet ze daar zelf maar de verantwoordelijkheid voor nemen. Als we ooit de splitsing BHV willen verwezenlijkt zien, dan zal dit toch moeten gaan langs de federale regering. Een solidariteitstransfer tussen Vlaanderen en Wallonië is verantwoord en nodig, maar moet -transparant, -objectief en -doelmatig zijn. De huidige geldstromen vanuit Vlaanderen voldoen aan geen enkel van die drie criteria. Vandaar ook de dringende noodzaak dat de Vlaamse regering hierover met de Waalse regio debatteert ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
Dat vld en sp.a-spirit de hoofdverantwoordelijkheid dragen speelt hier niet mee, want jullie schrijven onverwijld een nieuw Vlaams Regeerakkoord met deze zelfde woordbrekers. "Belofte niet gehouden, geen erg: we maken wel een nieuw akkoord." wordt een nieuwe trend waarvoor het Vlaams Kartel met recht en rede het patent mag opeisen. Citaat:
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Zijn VLD/SPa dan zulke "BETROUWBARE" coalitiepartners ??? En je weet goed genoeg dat het de andere partijen zijn (inclusief NVA/CDV) die het VB in het CS hebben gestoken ..
|
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Johanna ga met mensen zoals gij naar den oorlog....
ge geeft al(weel...) op voorhand uw wapens uit handen... oei oei oei toch er mag een revolutie komen.... laat de Walen nu toch eens weten dat revolutie wel een optie ies...
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Johanna moest de NVA in de oppositie zitten dan hadden zij ook voorgesteld om de hoogdringendheid te stemmen. Wees maar zeker.
Trouwens op die moment had men de Franstaligen in snelheid kunnen nemen en lag de volledige verantwoordelijkheid bij de Franstaligen indien er een crisis zou komen na een alamrbelprocedure. Nu heeft men de Franstalige tijd gegeven om een eisenbundel samen te stellen. Trouwens Johanna, als men had willen vermijden dat het VB die hoogdringendheid voorstelde ... misschien eens gaan praten OP VOORHAND met het VB ?? 't is maar nen tip zenne...
![]() |
![]() |
#74 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wat je bemerking betreft over in oppositie zitten, N-VA zit in de federale regering in oppositie. VB was op de hoogte van de weg die de Vlaamse regering ging volgen, het VB heeft zelfs een kopie gebruikt van het splitsingsvoorstel van de Vlaamse Burgemeesters dat was opgenomen in het Vlaams regeerakkoord. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
[size=2]Gerolf Annemans ([/size][size=2]VLAAMS BLOK): Mijnheer de voorzitter, er[/size] [size=2]werd daarnet een incident gecreëerd door de heer Bourgeois rond een vermeende stemming van het Vlaams Blok inzake Brussel-Halle-Vilvoorde. Laat het duidelijk zijn: het Vlaams Blok heeft alle amendementen inzake Brussel-Halle-Vilvoorde goedgekeurd. Daarover mag geen enkele vergissing bestaan. Johanna dit is reeds meerdere keren door het toenmalige Vlaams Blok uitgeklaard. Het Vlaams Blok collaboreerde niet met het Belgische establishment, zoals Geert Bourgeois trachtte te beweren. Ook de waarheid kent zijn rechten! De waarheid is dat diezelfde N-VA, vandaag in het Vlaams Parlement collaboreert met wat wij vandaag noemen de grootste landverraders in onze naoorlogse vaderlandse geschiedenis. VLD en SP.A hebben bewezen grotere tsjeven te zijn dan de tsjeven zélf. Dat de N-VA en CD&V dit blijven slikken, dat lijkt mij groot raadsel. Al even moeilijk moet u het hebben met het feit dat Kamerlid Hendrik Bogaert een voorstel doet om nog eens 5-6 miljard EUR extra te pompen in Wallonië. Dat terwijl de N-VA enkele maanden geleden nog beweerde dat die transfers van noord naar zuid op een transparante en rechtmatige manier dienen te gebeuren. Ik neem er allerminst genoegen mee dat na de mislukte beslissing van B-H-V de Vlaamse regering na wat heibel (ocharme een paar dagen én uurtjes) overgaat tot de orde van de dag. N-VA maakt van CD&V géén Vlaamsere partij. Integendeel, de CD&V maakt de N-VA gewach van de lakeientruuken, de tsjeventruuken van weleer. Het Vlaams Belang verwijten om vanuit de oppositie Vlaanderen niet te dienen, terwijl de N-VA vandaag het anti-Vlaamse paars in het Vlaams Parlement blijft steunen noem ik hypocriet. En ik meen dat de meeste Vlamingen dat goed hebben doorzien. Anders zou men in de Liefdadigheidsstraat niet zoveel schrik hebben van een nieuwe gitzwarte zondag, waar ook zij mee zullen voor zorgen.[/size] |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groot verschil: ik heb er mijn leute in. Mijn aanvankelijke angst voor een (té) Vlaams Kartel bleek duidelijk overbodig. Toen ik de term 'Geschilzt' bedacht, als omschrijving wat er met N-VA ging gebeuren, was dit veeleer een bang hopen. Sinds de slappe afloop van de B-H-V-soap, is dat angstige afwachten omgeslagen in een geruststellend weten. Allez, Bourgeois, nog één efforke! Ik tel af! Samen met mij: "Vanna één! Vanna twéé ! Vanna drie! Leve Belgiëeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() KVE
Jij kent het dossier over de stemming van de kieshervorming in de kamer totaal niet! Zwijg er dan liefst over! Iedereen die wat moeite doet het verslag van de kamer te lezen over de recente kieswethervorming, zal dit moeten bevestigen. Jij hebt het over een andere stommiteit van het Blok tijdens die stemming in de kamer, die Annemans nadat het kwaad was geschied, trachtte recht te zetten. Oftewel kan jij geen verslag lezen, oftewel ben jij zeer kwaadwillig! Ik had het steeds over het artikel dat de gewestraden de bevoegdheid ontneemt om de provinciale kiesbureaus aan te duiden voor hun eigen verkiezing (stemming 19) In het verslag van de kamer bij de stemmingen kan je ONTEGENSPREKELIJK vaststellen dat het VB zich daar onthouden heeft inplaats van tegen te stemmen. Op die manier behaalde paars de benodigde tweederde meerderheid . Dankzij het VB verloren de deelstaten dus een deel van hun autonomie! En tot op de dag van vandaag is dit nog altijd zo! En daar had die tussenkomst van Annemans niets mee te maken. En waar jij het over hebt, gaat over een amendement aangaande de splitsing BHV ingediend door Geert Bourgeois. Hier heeft het Blok zich zogezegd per vergissing onthouden. In het verslag van de kamer kan je duidelijk lezen dat Annemans, nadat het kwaad was geschied, die zoveelste stommiteit trachtte recht te zetten met een onterechte scheldpartij naar Geert Bourgeois, want de stemming hierover was voorbij! En Koen Vermant ik beschik over goede bronnen om deze gang van zaken te bevestigen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Johanna : 27 mei 2005 om 13:23. |
|||
![]() |
![]() |
#79 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Diezelfde week heb ik nog een gesprek gehad met Gerolf Annemans e.a. ex-N-VA'ers... Niets daarvan dus! |
|
![]() |
![]() |
#80 | |||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Wel confronteer Annemans met mijn beweringen en dat hij ze maar eens tracht te ontkrachten. Bart Laeremans was tenminste nog zo fair de stommiteit van het VB toe te geven. "Vanzelfsprekend hebben we voor alle amendementen van de drie oppositiepartijen i.v.m. de splitsing gestemd. Op één (van de vele tientallen) hebben we ons per vergissing onthouden, doch dit werd na de stemming publiek door Gerolf Annemans rechtgezet." aldus Bart Laeremans.(die betreft stemming 39) Oftewel heb jij Annemans verkeerd begrepen, oftewel was Annemans aan het liegen. En wat betreft stemming 19, die andere stommiteit van het VB, dat kan je duidelijk terugvinden in het verslag van de kamer. In het verslag van de kamer bij de stemmingen kan je ONTEGENSPREKELIJK vaststellen dat het VB zich daar onthouden heeft inplaats van tegen te stemmen. Op die manier behaalde paars de benodigde tweederde meerderheid . Dankzij het VB verloren de deelstaten dus een deel van hun autonomie! En tot op de dag van vandaag is dit nog altijd zo.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Johanna : 27 mei 2005 om 15:29. |
|||||||
![]() |