Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 mei 2005, 12:18   #61
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag eens het verband aantonen tussen de slogan zoals die door het Vlaams Belang wordt uitgelegd en wat de nazi's allemaal beweerden en voorstonden.
De nazi-kopmannen duwden de duitsers in een slachtoffer-rol. Ze beweerden dat hun land, hun bevolking nadeel ondervond van de aanwezigheid van vreemdelingen. Hun slogan was mss niet letterlijk "eigen volk eerst", maar daar kwam hun propaganda wel op neer: Eerst de echte duitsers, en daarna de anderen!
En voor mij is de vgl met het VB best wel frappant....
woffer is offline  
Oud 28 mei 2005, 12:18   #62
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Geen enkel probleem. U vraagt maar. Ondertussen wacht ik wel op een antwoord op m'n vraag.
Nooit gehoord van Jozef Goebbels. De vb-radio doet me onmiddellijk aan hem denken. En reken maar dat ik niet alleen zal zijn.
Pietje is offline  
Oud 28 mei 2005, 12:19   #63
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woffer
De nazi-kopmannen duwden de duitsers in een slachtoffer-rol. Ze beweerden dat hun land, hun bevolking nadeel ondervond van de aanwezigheid van vreemdelingen. Hun slogan was mss niet letterlijk "eigen volk eerst", maar daar kwam hun propaganda wel op neer: Eerst de echte duitsers, en daarna de anderen!
En voor mij is de vgl met het VB best wel frappant....
De "kristallnacht" was er een rechtstreeks gevolg van.
Pietje is offline  
Oud 28 mei 2005, 12:19   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Nooit gehoord van Jozef Goebbels. De vb-radio doet me onmiddellijk aan hem denken. En reken maar dat ik niet alleen zal zijn.
Wel, ik kijk naar uw argumentatie uit. Wat is de gelijkenis tussen dat heerschap en de digitale radio van het Vlaams Belang?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 mei 2005, 12:21   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nazi's zeiden dat helemaal niet. De nazi-ideologie was gebaseerd op "Germaans volk alleen". Daarbij hanteerden ze bepaalde weinig wetenschappelijke criteria om dat Germaans volk te definiëren en raszuiver te houden.
Oud 28 mei 2005, 12:26   #66
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkel verband met uw eerdere beweringen.

Ik vind het trouwens heerlijk dat u de definitie van racisme aanhaalt uit de VD. Dan ziet men heel duidelijk dat het Vlaams Belang helemaal geen racistische partij is, daar onze partij nooit heeft gezegd dat het ene ras minder- of meerwaardig zou zijn omwille van het ras.
TOch blind?

Hoe doen ze over moslims?

BE REAL !
Het Skill Effect is offline  
Oud 28 mei 2005, 12:27   #67
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nazi's zeiden dat helemaal niet. De nazi-ideologie was gebaseerd op "Germaans volk alleen". Daarbij hanteerden ze bepaalde weinig wetenschappelijke criteria om dat Germaans volk te definiëren en raszuiver te houden.
Als ge goed de geschiedenisboeken leest weet ge dat dit enkel in een secundair stadium aan bod is gekomen. De eerste stellingen, om het volk achter zich te krijgen, werden wel degelijk gevoed door het Duitse volk in een slachtofferrol te duwen.
woffer is offline  
Oud 28 mei 2005, 12:28   #68
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Behandeld worden? Wat moet dit wel betekenen in deze zin?
Eigen volk moet eerst, dus is er ongetwijfeld het idee van meerwarde voor eigen volk, dus lees definitie van VD over rcisme nog eens tegoei.
Oud 28 mei 2005, 12:28   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
TOch blind?

Hoe doen ze over moslims?

BE REAL !
De blindheid is duidelijk van uw kant. Het Vlaams Belang wijst niet de vinger naar "de" moslims, maar naar de islam. Dat is een belangrijk onderscheid dat de meesten onder de politiek correcten niet willen maken. Daarenboven wijst het Vlaams Belang op een aantal reële maatschappelijke problemen die zich voordoen met allochtonen (heel vaak met een moslimachtergrond). Het gaat hier over feiten; geen veronderstellingen.
Oud 28 mei 2005, 12:28   #70
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge goed de geschiedenisboeken leest weet ge dat dit enkel in een secundair stadium aan bod is gekomen. De eerste stellingen, om het volk achter zich te krijgen, werden wel degelijk gevoed door het Duitse volk in een slachtofferrol te duwen.
Voila, de blinde vlek !!!
Oud 28 mei 2005, 12:30   #71
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
De blindheid is duidelijk van uw kant. Het Vlaams Belang wijst niet de vinger naar "de" moslims, maar naar de islam.
Ok, fijn voor jou.

Maar je bevestigd wel dat je het eigen volk een meerwaarde geeft boven een andere groep, nl islamieten dan.

Dus past nog steeds onder definitie racisme uit VD!
Oud 28 mei 2005, 12:30   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigen volk moet eerst, dus is er ongetwijfeld het idee van meerwarde voor eigen volk, dus lees definitie van VD over rcisme nog eens tegoei.
Lees die zelf maar eens, daar u de bal wel volledig misslaagt. Het "eigen volk eerst"-principe is niet gebaseerd op een gevoel van meerwaarde ten opzichte van anderen, maar op de eigenwaarde. Daartoe is het, zoals het normale mensen past, heel normaal dat we eerst aandacht besteden aan wie ons het dichtst staat. Dat zijn in de eerste plaats onze eigen mensen.

Met racisme heeft dat niets van doen. Nergens beweert het Vlaams Belang immers dat een mens met een gele huid minderwaardig zou zijn aan iemand met een blanke huid. Dat zijn verzindsels van uw hand.
Oud 28 mei 2005, 12:31   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar je bevestigd wel dat je het eigen volk een meerwaarde geeft boven een andere groep, nl islamieten dan.

Dus past nog steeds onder definitie racisme uit VD!
Eens te meer slaat de blindheid u. Er is helemaal geen sprake van een "meerwaarde" van volkeren, maar wel van culturen. Dat heeft dan niets met racisme te maken. De westerse cultuur kan immers gedragen worden (en dat is in de praktijk ook al zo) door mensen van de meest uiteenlopende rassen.
Oud 28 mei 2005, 12:46   #74
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, ik kijk naar uw argumentatie uit. Wat is de gelijkenis tussen dat heerschap en de digitale radio van het Vlaams Belang?
Dat er in de jaren dertig geen digitale radio was ???
Pietje is offline  
Oud 28 mei 2005, 12:59   #75
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Media is * het geheel van
* De media zijn ...

Vandale stelt duidelijk dat "media" een meervoud is (van "medium", namelijk). Het staat er: (mv.)

Egidius
Egidius is offline  
Oud 28 mei 2005, 13:07   #76
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees die zelf maar eens, daar u de bal wel volledig misslaagt. Het "eigen volk eerst"-principe is niet gebaseerd op een gevoel van meerwaarde ten opzichte van anderen, maar op de eigenwaarde. Daartoe is het, zoals het normale mensen past, heel normaal dat we eerst aandacht besteden aan wie ons het dichtst staat. Dat zijn in de eerste plaats onze eigen mensen.

Met racisme heeft dat niets van doen. Nergens beweert het Vlaams Belang immers dat een mens met een gele huid minderwaardig zou zijn aan iemand met een blanke huid. Dat zijn verzindsels van uw hand.
Mij ga je daarmee niet vangen.

Ik ga het niet wegrelativeren als normaal. Het is en blijft discriminerend![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Het Skill Effect on 28-05-2005 at 14:08
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Ik ga het niet wegrelativeren als normaal. Het is en blijft discriminerend![/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Ik ga het niet wegrelativeren als normaal. Het is en blijft racistisch![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 28 mei 2005 om 13:08.
Oud 28 mei 2005, 13:08   #77
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Eens te meer slaat de blindheid u. Er is helemaal geen sprake van een "meerwaarde" van volkeren, maar wel van culturen. Dat heeft dan niets met racisme te maken. De westerse cultuur kan immers gedragen worden (en dat is in de praktijk ook al zo) door mensen van de meest uiteenlopende rassen.
Ook goed, dan discrimineert het eigenbelang op basis van cultuur ipv ras, same shit, same
Oud 28 mei 2005, 13:09   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
* De media zijn ...

Vandale stelt duidelijk dat "media" een meervoud is (van "medium", namelijk). Het staat er: (mv.)

Egidius
Media is natuurlijk meervoud, maar het woord zelf kan soms gebruikt worden als aanduiding van een geheel. Dan past, ondanks het meervoud, het enkelvoud bij het werkwoord. Er is dus soms een verschil tussen de vorm van het woord en het gebruik in een zin.

Zo zeggen we ook "Hij noch zij IS ziek" en niet "zijn". "Hij noch zij" wordt immers opgevat als een geheel, waarbij we het meervoud van de twee samengevoegde elementen niet in aanmerking nemen.

Ook hier bij het woord "media".
Oud 28 mei 2005, 13:10   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook goed, dan discrimineert het eigenbelang op basis van cultuur ipv ras, same shit, same
Een cultuur hoger achten dan een andere is helemaal geen discriminatie. Dat vindt u uit.

Ik mag gerust onze westerse beschaving hoger achten dan bepaalde indianenculturen waar er nog mensenoffers bestaan. Daar is niets verwerpelijks aan.
Oud 28 mei 2005, 13:40   #80
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Toch wel Raf, er komt een gans educatief programma aanzetten, want wij -niet VB'rs- moeten dringend terug herschoold worden, een paar hints:

- Schooltelevisie: Vendelzwaaien voor de kleinsten
- Film voor vanavond: The Hunt for Red Homo's met A. Bloemkool in de hoofdrol
- KZ Breendonk opent haar deuren
- Bonanza afl 136: Schele Fons, Zotte Gust, Grijze Morris en Zwarte Appelflap zijn op het spoor van een moordcomplot tegen K. Ditler, de aanslag zou op 20 juli plaatsvinden maar da's nog niet zeker.

Enz...
Ik moet zeggen dat de volwassen en intellectuele toon waarmee je berichten zijn opgesteld, een verrijking is voor het vrije woord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be