Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2005, 21:18   #61
Don Quichote
Banneling

Standaard

Een schoolverlater heeft geen direct bruikbare kennis.
Hoogstens in staat om iets te leren.

Toch zie ik duidelijke verschillen tussen Aso, Graduaat, ind. ing. en burgerlijk.... op het gebied van iets aan te pakken of iets nieuw te leren.

Het leren 'leren' heeft wel degelijk zijn nut.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 23:06   #62
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Wel hier zijn de vier mogelijkheden op de Univ als men naar een oplossing voor een probleem zoekt:

1) De oplossing voor het probleem is evident (zoals uw differentiaalvoorbeeld)
2) Het denkpatroon wordt uitgelegd door de assistent
3) Het denkpatroon staat in een of andere gecopieerde cursus of een andere voorgekauwde oplossing wordt opgezocht.
4) 80% van de aula heeft een nul op die vraag.
Geen enkele [size=4]blijvende[/size] oplossing is [size=4]evident[/size].
Kapitale misvatting.
Cliché's houden de situatie in stand. Dit, in tegenstelling tot evolutionair gedachtengoed, of innovatie. Dat is precies waarop u zich een buil loopt,op dit moment..
Oud 11 juni 2005, 09:16   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als België zo'n hoge scholingsgraad heeft, waarom gaan alle bedrijven dan naar richting India omdat ze daar betere computerkennis hebben (en goedkoper zijn)?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 11:41   #64
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Als België zo'n hoge scholingsgraad heeft, waarom gaan alle bedrijven dan naar richting India omdat ze daar betere computerkennis hebben (en goedkoper zijn)?
De computerkennis is er niet beter, laat staan dat 'alle bedrijven' naar ginder trekken.
Op kwalitatief vlak zoek je je analyst-programmeurs best in de streek rond St-Petersburg, daar bulkt het ervan, steengoed zijn ze bovendien.

Er zijn genoeg bedrijven die bij de afweging loonkost tov tientallen andere voordelen die ons landje biedt, in belgenland blijven verderprutsen, ik zie het als een bizarre vorm van masochisme.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 12:25   #65
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(en goedkoper zijn)
Is dat niet de meest plausibele verklaring?
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 15:39   #66
Don Quichote
Banneling

Standaard

Men kan hier zelfs de binnenlandse noden geen oplossing bieden.
Verscheidene sectoren zitten te springen op werkwilligen.
Tevergeefs.

Vergeet het integraalrekenen maar.
Daar vul je geen gaten mee.
Oud 11 juni 2005, 16:59   #67
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ach ja, onze hooggeschoolden zijn allemaal hun job kwijt omdat alle bedrijven naar india getrokken zijn.

Of toch niet?

Natuurlijk niet. Slimme mensen zijn er nooit genoeg.
Oud 11 juni 2005, 18:33   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ach ja, onze hooggeschoolden zijn allemaal hun job kwijt omdat alle bedrijven naar india getrokken zijn.

Of toch niet?

Natuurlijk niet. Slimme mensen zijn er nooit genoeg.
Echte slimme mensen starten hun eigen bedrijf en worden stinkend rijk....

Of gaan failliet na het eerste jaar
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 18:35   #69
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Echte slimme mensen starten hun eigen bedrijf en worden stinkend rijk....

Of gaan failliet na het eerste jaar
of zijn na hun eerste jaar wat rijker, maar niet stinkend rijk

ik geef je gelijk, maar bedrijven oprichten en hoger onderwijs ... niet echt een combinatie in vlaanderenland.
ik ben de enige ingenieur van mijn jaar die het gedaan heeft, tja ...
Oud 11 juni 2005, 18:37   #70
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
De computerkennis is er niet beter, laat staan dat 'alle bedrijven' naar ginder trekken.
Op kwalitatief vlak zoek je je analyst-programmeurs best in de streek rond St-Petersburg, daar bulkt het ervan, steengoed zijn ze bovendien.

Er zijn genoeg bedrijven die bij de afweging loonkost tov tientallen andere voordelen die ons landje biedt, in belgenland blijven verderprutsen, ik zie het als een bizarre vorm van masochisme.
Mis. Enkel het taalverschil noopt gbedrijven om terug te keren. In India worden op verschillende scholen mensen universitair klaargestoomd voor de IT-industrie. Al zeker 10 jaar. En met succes: veel helpdesks zijn nu daar te vinden en software-ontwerpen komen tegenwoordig vaker uit India en Wit-Rusland dan uit Europa of de USA. Massaproductie. Het moet die mensen in het bloed zitten, met een inwoneraantal van 1 miljard.

Dus wel degelijk dat ze goed zijn opgeleid. Daarnaast ook nog eens veel goedkoper..[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mephisto on 11-06-2005 at 19:38
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Mis. Enkel het taalverschil noopt gbedrijven om terug te keren. In India worden op verschillende scholen mensen universitair klaargestoomd voor de IT-industrie. Al zeker 10 jaar. En met succes: veel helpdesks zijn nu daar te vinden en software-ontwerpen komen tegenwoordig vaker uit India en Wit-Rusland dan uit Europa of de USA. Massaproductie. Het moet die mensen in het bloed zitten, met een inwoneraantal van 1 miljard.

Dus wel degelijk dat ze goed zijn opgeleid. Daarnaast ook nog eens veel goedkoper..[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mephisto on 11-06-2005 at 19:38
Reason:

Citaat:

Mis. Enkel het taalverschil noopt gbedrijven om terug te keren. In India worden op verschillende scholen mensen universitair klaargestoomd voor de IT-industrie. Al zeker 10 jaar. En met succes: veel helpdesks zijn nu daar te vinden en software-ontwerpen komen tegenwoordig vaker uit India en Wit-Rusland dan uit Europa of de USA..

Dus wel degelijk dat ze goed zijn opgeleid. Daarnaast ook nog eens veel goedkoper..[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Mis. Enkel het taalverschil noopt gbedrijven om terug te keren. In India worden op verschillende scholen mensen universitair klaargestoomd voor de IT-industrie. Al zeker 10 jaar. En met succes: veel helpdesks zijn nu daar te vinden.

[/edit]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 11 juni 2005 om 18:38.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 22:33   #71
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
of zijn na hun eerste jaar wat rijker, maar niet stinkend rijk

ik geef je gelijk, maar bedrijven oprichten en hoger onderwijs ... niet echt een combinatie in vlaanderenland.
ik ben de enige ingenieur van mijn jaar die het gedaan heeft, tja ...
Daar is de vlaming te tam voor.....moesten wat meer naar hun noorderburen kijken Ik heb altijd de indruk dat ze daar meer ondernemen !
Oud 13 juni 2005, 19:21   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo

Of toch niet?
.
Lees binnenkort de gazet dan maar eens, ik weet meer dan gij!
Wat nog niet weg is moet onderweg zijn .
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2005, 19:56   #73
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of 'echt intelligente' ir's zonder moeite door hun studies zwemmen, het zijn juist de meest practisch ingestelde, sterk creatieve denkers die juist de grootste problemen hebben met het papegaaidenken zoals het wordt aangewend tijdens de belangrijkste periode van het jaar: juni.
Het papegaaidenken vraagt wat inzet, and that's it. Iemand met middelmatige intelligentie en werklust zwemt daardoor terwijl de echte papegaaitjes het heel jaar door zitten te blokken. We waren het daarover reeds eens een paar vragen geleden, ik zie niet goed in waarom we een stapje terug moeten zetten in de discussie.

Citaat:
Iedereen die iets presteert, mag fier zijn op zichzelf, zo is een diploma halen een ding om fier op te zijn.
Sure thing, je mag fier zijn op wat je zelf wenst, net zoals ik daarmee mag lachen. I've been there and I've done that, en ik heb alles behalve de pretentie om mezelf intelligenter te voelen omdat ik -met gemak- een ingenieursdiploma haalde. En of dat nu burgerlijk, handels, bio of natuurkunde is, verandert daar niets aan.

Citaat:
Ik heb u al gewezen op uw cafépraat, dit kan er weer onder geschaard worden.
En wat is maatschappelijk succes, kan je dat definiëren ? Voor een leraar is maatschappelijk succes wsh iets heel anders dan voor een bankier.
Maatschappelijk success is irrelevant was de stelling, dat jij daarover wenst door te bomen zegt meer over u, dan over de stellingen die naarvoor gebracht worden.
Oud 13 juni 2005, 20:26   #74
Don Quichote
Banneling

Standaard

Nogal typisch dat jongere mensen onder de indruk zijn van hun eigen studie's.

Twintig jaar na het behalen van een diplomaatje kan je misschien enige balans opmaken.

Meestal weet je dan wel diep in het achterhoofd waar je staat.
Oud 13 juni 2005, 20:32   #75
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik heb u al gewezen op uw cafépraat, dit kan er weer onder geschaard worden.
En wat is maatschappelijk succes, kan je dat definiëren ? Voor een leraar is maatschappelijk succes wsh iets heel anders dan voor een bankier.
Maatschappelijk success is irrelevant was de stelling, dat jij daarover wenst door te bomen zegt meer over u, dan over de stellingen die naarvoor gebracht worden.
Euh ?

Misschien moet je je eigen posting eens doorlezen, u haalt maatschappelijk succes erbij, niet ik. Ik borduur er gewoon op voort ...
Clarity in thinking is precies ver zoek ...
Oud 13 juni 2005, 20:33   #76
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Nogal typisch dat jongere mensen onder de indruk zijn van hun eigen studie's.

Twintig jaar na het behalen van een diplomaatje kan je misschien enige balans opmaken.

Meestal weet je dan wel diep in het achterhoofd waar je staat.
Als ik de wereld kan zien via mijn studie (projecten/stages), interessante mensen kan ontmoeten (bedrijfsleiders, professoren, proffesionals) en ook nog iets bij kan leren ben ik op mijn jonge leeftijd wel onder de indruk ja.

Is dat abnormaal ?
Oud 13 juni 2005, 20:33   #77
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Sure thing, je mag fier zijn op wat je zelf wenst, net zoals ik daarmee mag lachen.
U heeft niet de pretentie om jezelf intelligenter te vinden, zegt u, maar u lacht wel met de verwezenlijkingen van iemand anders..

Nogal een tegenstrijdigheden in 1 zin, nietwaar ...
Oud 13 juni 2005, 20:34   #78
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Als ik de wereld kan zien via mijn studie (projecten/stages), interessante mensen kan ontmoeten (bedrijfsleiders, professoren, proffesionals) en ook nog iets bij kan leren ben ik op mijn jonge leeftijd wel onder de indruk ja.

Is dat abnormaal ?
neen, dat is intelligent handelen en je capaciteiten benutten, meer niet.
Oud 13 juni 2005, 20:49   #79
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Geen enkele [size=4]blijvende[/size] oplossing is [size=4]evident[/size].
Kapitale misvatting.
Cliché's houden de situatie in stand. Dit, in tegenstelling tot evolutionair gedachtengoed, of innovatie. Dat is precies waarop u zich een buil loopt,op dit moment..
Als gij Tavek zijn probleemopgave wilt oplossen zonder differentialen, dan is dat uw zaak. Er is daar echter niets innoverend of evolutionairs aan, het is gewoon een beschrijvende, net zoals ge een zak pattatten meet door er een aantal kilos aan toe te kennen. Desondanks dat uw voorbeeld nogal ongelukkig gekozen was, snap ik wel wat je bedoelt, en dat past nu net wel in mijn redenering. Buiten de professoraten, in mindere mate doctoraten en af en toe eens een uitzonderlijke thesis, wordt er amper aan innovatief of evolutionair denken gedaan. Ge krijgt een zekere methodologie mee zodat ge een idee hebt over paradigmes en de manieren om ze te challengen, maar 99.999% van de studenten komt nooit met zulke out-of-the-box scenarios in aanraking. Ge beaamt met uw commentaar eigenlijk wat ik wil zeggen, zij het dan op meer extreme manier.
Oud 13 juni 2005, 20:50   #80
Don Quichote
Banneling

Standaard

Niet abnormaal, nee.

Maar mettertijd zal je het koddig-zielig noemen.

Ook normaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be