Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2005, 19:28   #61
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Verhofstadt was vóór een referendum. Nogmaals: je schiet de verkeerde af.
Jaja, hij was voor een referendum, tegen stemrecht voor vreemdelingen, voor de splitsing van BHV, etc....

Vergis ik mij of is Verhofstadt al ondertussen 6 jaar Eerste Minister? De klungelaar.
Oud 5 juni 2005, 22:16   #62
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Jaja, hij was voor een referendum, tegen stemrecht voor vreemdelingen, voor de splitsing van BHV, etc....

Vergis ik mij of is Verhofstadt al ondertussen 6 jaar Eerste Minister? De klungelaar.
Ok, zeg dan dat hij een klungelaar is, een meeloper, een zwak figuur, weet ik veel... maar beweer niet dat hij tegen het houden van een referendum was. Verhofstadt was wel degelijk vóór.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zijne Heerlijkheid on 05-06-2005 at 23:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Ok, zeg dan dat hij een klungelaar is, een meeloper, een zwak figuur, weet ik veel... maar beweer niet dat hij tegen het houden van een referendum was. Verhofstadt was wel degelijk vóór.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ok, zeg dan dat hij een klungelaar is, een meeloper, incompetent, weet ik veel... maar beweer niet dat hij tegen het houden van een referendum was. Verhofstadt was wel degelijk vóór.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 5 juni 2005 om 22:17.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 08:31   #63
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, zeg dan dat hij een klungelaar is, een meeloper, een zwak figuur, weet ik veel... maar beweer niet dat hij tegen het houden van een referendum was. Verhofstadt was wel degelijk vóór.
Wat zijn we met figuren die voor vanalles en nog wat zijn maar als puntje bij puntje bij paaltje komt de politieke agenda van andere partijen uitvoeren? Dan liever meteen voor die anderen stemmen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 14:16   #64
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, zeg dan dat hij een klungelaar is, een meeloper, een zwak figuur, weet ik veel... maar beweer niet dat hij tegen het houden van een referendum was. Verhofstadt was wel degelijk vóór.
Waarom komt hij dat dan niet duidelijk op televisie vertellen? Ik heb hem dat nooit horen of zien zeggen. Behalve dan in de jaren '80.
Oud 6 juni 2005, 16:37   #65
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Waarom komt hij dat dan niet duidelijk op televisie vertellen? Ik heb hem dat nooit horen of zien zeggen. Behalve dan in de jaren '80.
Kijk, feit is dat de VLD en Verhofstadt vóór een referendum waren. Jij beweerde het omgekeerde.
Voor de rest voel ik me niet geroepen Verhofstadt hier een beetje te gaan verdedigen of zo. Onbegonnen werk.
Oud 6 juni 2005, 17:00   #66
Egidius

Standaard

Citaat:
Kijk, feit is dat de VLD en Verhofstadt vóór een referendum waren. Jij beweerde het omgekeerde.
Ach, NVA was voor de splitsing van BHV en Agalev was voor de redding van Doel. Dat is nog geen reden om hen op dat punt ernstig te nemen.

Egidius
Oud 6 juni 2005, 17:23   #67
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

een referendum houden in België had geen enkele zin. Ook hier zou het teveel uitdraaien op proteststemmen en trouwens is een ghroot deel van de belgische bevolking op politiek vlak helemaal niet geïnteresseerd...de ik weet niet voor wie ik ga stemmen ... richting dus. En in Wallonië zullen ze als lammetjes ook de rode ram volgen ..met de ogen toe als het moet. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Nogmaals, neen de Europese grondwet is nog niet dood.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Sergei on 06-06-2005 at 18:23
Reason:

een referendum houden in België had geen enkele zin. Ook hier zou het teveel uitdraaien op proteststemmen en trouwens is een ghroot deel van de belgische bevolking op politiek vlak helemaal niet geïnteresseerd...de ik weet niet voor wie ik ga stemmen ... richting dus. En in Wallonië zullen ze als lammetjes ook de rode ram volgen ..met de ogen toe als het moet. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Nogmaals, neen de Europese grondwet is nog niet dood.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

een referendum houden in België had geen enkele zin. Ook hier zou het teveel uitdraaien op proteststemmen en trouwens is een ghroot deel van de belgische bevolking op politiek vlak helemaal niet geïnteresseerd...de ik weet niet voor wie ik ga stemmen ... richting dus. En in Wallonië zullen ze als lammetjes ook de rode ram volgen ..met de ogen toe als het moet. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Sergei : 6 juni 2005 om 17:23.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 17:28   #68
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei
een referendum houden in België had geen enkele zin. Ook hier zou het teveel uitdraaien op proteststemmen
En proteststemmen zijn geen "juiste" stemmen, of wat? Wie gaat bepalen wat juiste stemmen zijn? Gij? Hebt gij daarvoor een mandaat gekregen?

Wat de burger wil stemmen en waarom hij dat wil, beste Sergeï, dat zijn niemands zaken. Daar beslist de burger helemaal alleen en soeverein over.

Egidius
Oud 6 juni 2005, 17:47   #69
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ach, NVA was voor de splitsing van BHV en Agalev was voor de redding van Doel. Dat is nog geen reden om hen op dat punt ernstig te nemen.
Inderdaad, maar daarom is de NVA nog niet tegen de splitsing natuurlijk, ze zijn gewoon zwak/hypocriet/verslaafd aan de macht... kies maar uit.
Oud 6 juni 2005, 17:52   #70
Egidius

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar daarom is de NVA nog niet tegen de splitsing natuurlijk, ze zijn gewoon zwak/hypocriet/verslaafd aan de macht... kies maar uit.
En dan mogen ze daar toch wel op aangevallen worden, hé? OK, ik denk dat we akkoord geraakt zijn.

Egidius
Oud 6 juni 2005, 18:00   #71
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nogmaals, neen de Europese grondwet is nog niet dood.
Uw bezwaren zouden onbestaande zijn mits er hier (directe) democratie voorhanden was.
Dan zou de burger niet moeten prostest-stemmen, maar souverein beslissen.
Dan zou de burger dat éne strohalmpje, de Europese bevraging, (die niet eens een referendum is in de democratische zin) niet hoeven aan te grijpen om zich te laten gelden.
Uw bezwaar zou ook onbestaande zijn, mits er geen opkomstdwang zou zijn. Dan blijven proteststemmers, foert-stemmers en ongeïnteresseerden thuis, en mandateren die de meerderheid hoe die ook moge uitvallen.
Oud 6 juni 2005, 18:03   #72
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
een referendum houden in België had geen enkele zin. Ook hier zou het teveel uitdraaien op proteststemmen en trouwens is een groot deel van de belgische bevolking op politiek vlak helemaal niet geïnteresseerd...
Mensen die helemaal niet geïnteresseerd zijn, gaan simpelweg niet stemmen en vertrouwen op het oordeel van de meerderheid.
Mensen die een proteststem uitbrengen, krijgen dankzij het referendum de gelegenheid hun ongenoegen te uiten. Als ze die kans nu niet krijgen, doen ze het wel bij de komende verkiezingen. Het gevolg is u waarschijnlijk welbekend.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be