Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 juni 2005, 15:05   #61
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

CD&V zal waarschijnlijk een treurige stoelendans doorvoeren. Ze hebben nu eenmaal slecht materiaal...
Oud 12 juni 2005, 15:10   #62
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ooit al eens aan gedacht dat het wel zou kunnen dat u vooringenomen naar dat interview keek?
Nee, want het was NOG slechter dan ik had verwacht.
Pietje is offline  
Oud 12 juni 2005, 15:11   #63
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Nee, want het was NOG slechter dan ik had verwacht.
Overtuigend, en was dit iemand geweest van een andere partij die uw standpunten verdedigde, het was de beste politica ooit geweest.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 12 juni 2005, 15:12   #64
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Wat kan men de cdv nu verwijten? Ze zijn immers niet anders dan een kleine 30 jaar terug. Nen tsjeef blijft nen tsjeef. Dan heb ik nog liever nen lsp'er. Van die mannen weet je tenminste waar ze voor staan.
Oud 12 juni 2005, 15:13   #65
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overtuigend, en was dit iemand geweest van een andere partij die uw standpunten verdedigde, het was de beste politica ooit geweest.
In vergelijking met Morel ?? Absoluut !!!
Pietje is offline  
Oud 12 juni 2005, 20:18   #66
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Yves Leterme heeft tot op heden altijd gezegd dat hij de volledige rit met zijn ploeg voor de volle 5 jaar wil uitdoen...
wie zegt dat de kern van deze ploeg niet federaal gaat?
Oud 12 juni 2005, 20:20   #67
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Yves Leterme heeft tot op heden altijd gezegd dat hij de volledige rit met zijn ploeg voor de volle 5 jaar wil uitdoen...
tenzij hij premier, eu-commisaris, secretaris generaal van de nato kan worden natuurlijk!
Oud 12 juni 2005, 20:22   #68
maarte
Minister-President

Standaard

Als hij nu op komt en hij krijgt massaal de voorkeursstemmen dan zal hij kiezersbedrog plegen wanneer hij geen premier wordt.
Oud 12 juni 2005, 20:42   #69
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is dan weer voor een andere diskussie, waar ik graag alles wil weerleggen, maar nu de échte vraag: wie wordt de nieuwe eerste minister?
Dat zal voor het grootste deel afhangen van de verkiezingen als vlaams kartel de detig haalt zoals in de peilingen dan zal leterme formateur worden. Een grote kans dat Dewever of tewel van Rompuy minister- president wordt.
Oud 12 juni 2005, 20:47   #70
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Dat zal voor het grootste deel afhangen van de verkiezingen als vlaams kartel de detig haalt zoals in de peilingen dan zal leterme formateur worden. Een grote kans dat Dewever of tewel van Rompuy minister- president wordt.
Zou op zich mooi zijn voor Bart. Maar dan moet hij het wel waar maken als Vlaams-nationalist, en laten we hopen dat hij dat kan/gaat doen.
Oud 12 juni 2005, 20:52   #71
maarte
Minister-President

Standaard

Waarom zou bart dit niet kunnen waarmaken? En dat leterme geen premier zou mogen zijn(zover zijn we echter nog niet) omdat hij op vlaams nog minister president is, dat is volgens mij cafépraat. Als je het cafévolk moet geloven dan is vervotte de beste keuze kwestie van di rupo van het lijf te houden.
Oud 12 juni 2005, 20:55   #72
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Waarom zou bart dit niet kunnen waarmaken? En dat leterme geen premier zou mogen zijn(zover zijn we echter nog niet) omdat hij op vlaams nog minister president is, dat is volgens mij cafépraat. Als je het cafévolk moet geloven dan is vervotte de beste keuze kwestie van di rupo van het lijf te houden.
1. Ik hou van Bart De Wever en hoop dat hij het, indien het zover komt, waar zal kunnen maken. Maar als minister-president zal hij gematigder naar voren moeten treden dan hij nu kan doen. Hij moet dan een heel team vertegenwoordigen, en niet alleen een Vlaams-nationale achterban.
2. Mij goed, dat Leterme naar het federale omhoogschuift, maar het blijft een feit dat hij heeft gezegd dat hij de Vlaamse rit wilde uitdoen. Deze belofte, dit voornemen, ... breekt hij dus. Ik stel dat alleen maar vast.
3. Nu ga ik studeren, anders komt wiskunde nooit meer goed.

Tot de volgende
Oud 12 juni 2005, 21:33   #73
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Niet van vandaag op morgen, dat is evident. Volgens mij wordt het iedereen zo stilaan wel duidelijk dat het bestaande systeem niet werkbaar is en dat er naar een andere oplossing moet gezocht worden. Splitsing is natuurlijk uitgesloten, want daar is sowieso niemand voor te vinden. Unitarisme lijkt me dan ook de meest voor de hand liggende oplossing.
inderdaad, heel het land zit daar op te wachten
hoe representatief is "unitarisme" in de politiek? niet dat dat zó belangrijk is voor een ideologie of maatschappijleer of wat dan ook, maar toch een belangrijk signaal voor de realiteitszin van uw wensdromen
nihil dus
Ambiorix is offline  
Oud 13 juni 2005, 06:29   #74
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
de vraag is dan, stel dat leterme vlaams blijft, wie wordt er dan de nieuwe eerste minister? hebben ze bij cd&v nog iemand die geknipt is voor die job?
Ik denk dat Herman Van Rompuy nog een 'redelijke' keuze zou zijn. Buiten zijn gebrek aan democratische reflex (erg tegen referenda) vind ik hem een van de weinige politici die ernstig met zijn vak bezig is.

Ik heb er wel geen idee van hoe 'acceptabel' hij voor de franstaligen is.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Rr00ttt on 13-06-2005 at 07:29
Reason:
--------------------------------

Citaat:
de vraag is dan, stel dat leterme vlaams blijft, wie wordt er dan de nieuwe eerste minister? hebben ze bij cd&v nog iemand die geknipt is voor die job?
Ik denk dat Herman Van Rompuy nog een 'redelijke' keuze zou zijn. Buiten zijn gebrek aan democratische reflex (erg tegen referenda) vind ik hem een van de weinige politici die ernstig met zijn vak bezig is.

Ik heb er wel geen idee van hoe 'acceptabel' hij voor de franstaligen is.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Ik denk dat Herman Van Rompuy nog een 'redelijke' keuze zou zijn. Buiten zijn gebrek aan democratiusche reflex (erg tegen referenda) vind ik hem een van de weinige politici die ernstig met zijn vak bezig is.

Ik heb er wel geen idee van hoe 'acceptabel' hij voor de franstaligen is.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 juni 2005 om 06:29.
Rr00ttt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be