Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2005, 08:31   #61
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
De koord langzaam toeknijpen lijkt me inderdaad aangewezen.
Liefst heel langzaam.
Het zit eraan te komen.

De taart wordt alsmaar kleiner.
als ik ooit in een situatie zou komen waarin ik geen geld meer zou krijgen om te overleven, dat hef ik zélf ook alle normen van fatsoen op.
de eerste die ik dan 's avonds alleen tegenkom heeft prijs.
en ik zal me niet inhouden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 08:50   #62
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter

Zet niet diegenen zonder geld die willen, maar niet (meer) kunnen werken, maar diegenen die kunnen maar niet willen.

Vind jij het logisch dat iemand betaald wordt om niks, maar dan ook helemaal niks te doen?
en nogmaals, hoe bepaal je wanneer iemand 'onwillig' is?
als iemand telkens na 2 of 3 weken buitenvliegt bij een werkgever omdat hij 'te traag' is of omdat ze hem gewoon niet moeten, is hij d�*n onwillig?

moet die dan tot de bedelarij veroordeeld worden?

zeg het eens.
Oud 14 juni 2005, 09:07   #63
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Naar de mond praten helpt geen zoden aan de dijk.

Wedden dat de strop dichter gaat getrokken worden?

En ik vind dat goed.
ik zou daar maar niet op hopen.
ik ben bereid te doden als het om overleven gaat.
rijken met hun dure wagens zullen loslopend wild zijn voor de georganiseerde armenbendes.

en ik vind dat goed.
Oud 14 juni 2005, 11:53   #64
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Recht op luiheid ?

..bestaat er helaas niet in ons land. Een OCMW mag dus inspanningen eisen vanwege leefloners om aan hun toestand/status van "leefloner" een einde te maken. Tot dusver was dit ondanks trajectbegeleiding etc.. niet mogelijk om de heel eenvoudige reden dat er niet genoeg jobs zijn. als men in Herk De Stad
hetmirakel gevonden heeft zou ik zeggen alle werklozen op zoek naar werk daarheen ! Misschien is er een camping of zo & misschien kan die Mevrouw ook
een paar leraren Nederlands aanwerven zodat de ellendig lange wachtlijst met mensen die Nederlands willen leren maar geen leerplaats kunnen krijgen ook geholpen kunnen worden.

De leefloners die liever niet werken kunnen dan waarschijnlijk ruimte vinden
op plaatsen in België met OCMW's die niet zo ijverig zijn ivm "trajectbegeleiding"
of in streken waar er niet zo'n ongelofelijke aantallen openstaande jobs zijn.

Het is in ieder geval goed nieuws voor Verhofstad : zijn 200.000 nieuwe jobs
en meer zijn eindelijk gevonden !

----

Misschien is het een idee nl. vaststellen van 2 soorten leefloon
eentje met "trajectbegeleiding"
en eentje met "recht op luiheid"

men zou bv. dat met "trajectbegeleiding" kunnen gelijkstellen qua vergoeding met een "werkloosheidsuitkering" (per slot van rekening wordt er in dat geval van de kliënt dezelfde inspanning gevraagd)
Oud 14 juni 2005, 12:14   #65
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

fout 1handclapping !

Volgens het burgerlijk wetboek heeft elk burger het recht zich te vestigen in een gemeente naar keuze. Herk de stad heeft dus niet het recht om zg. luie mensen op deze manier van haar grongebied te weren en nog minder om ze op deze manier er te verdrijven ( er staat in het burgerlijk wetboek immers niet dat luie mensen dit recht niet hebben ). Bovendien gaat het niet alleen over luie mensen maar zelfs over invalide mensen.

Aangezien VWS geen middelen heeft zien wij geen andere oplossing dan harde actie - een militante bestorming en bezetting van de eerst volgende ocmw raads zitting van herk de stad bvb.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 14-06-2005 at 13:18
Reason:
--------------------------------

fout 1handclapping !

Volgens het burgerlijk wetboek heeft elk burger het recht zich te vestigen in een gemeente naar keuze. Herk de stad heeft dus niet het recht om zg. luie mensen op deze manier van haar grongebied te weren en nog minder om ze op deze manier er te verdrijven ( er staat in het burgerlijk wetboek immers niet dat luie mensen dit recht niet hebben ). Bovendien gaat het niet alleen over luie mensen maar zelfs over invalide mensen.

Aangezien VWS geen middelen heeft zien wij geen andere oplossing dan harde actie - een militante bestorming en bezetting van de eerst volgende ocmw raads zitting van herk de stad bvb.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 14-06-2005 at 13:17
Reason:

fout 1handclapping !

Aangezien VWS geen middelen heeft zien wij geen andere oplossing dan harde actie - een militante bestorming en bezetting van de eerst volgende ocmw raads zitting bvb.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 14-06-2005 at 13:16
Reason:

fout 1handclapping !

Volgens het burgerlijk wetboek heeft elk burger het recht zich te vestigen in een gemeente naar keuze. Herk de stad heeft dus niet het recht om zg. luie mensen op deze manier van haar grongebied te weren en nog minder om ze op deze manier er te verdrijven ( er staat in het burgerlijk wetboek immers niet dat luie mensen dit recht niet hebben ). Bovendien gaat het niet over luie mensen maar zelfs over invalide mensen.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 14-06-2005 at 13:15
Reason:

fout 1handclapping !

Volgens het burgerlijk wetboek heeft elk burger het recht zich te vestigen in een gemeente naar keuze. Herk de stad heeft dus niet het recht om zg. luie mensen op deze manier van haar grongebied te weren ( er staat in het burgerlijk wetboek immers niet dat luie mensen dit recht niet hebben ). Bovendien gaat het niet over luie mensen maar zelfs over invalide mensen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

fout 1handclapping !

Volgens het burgerlijk wetboek heeft elk burger het recht zich te vestigen in een gemeente naar keuze. Herk de stad heeft dus niet het recht om luie mensen op deze manier van haar grongebied te weren.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juni 2005 om 12:18.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 12:25   #66
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Zinvolle aktie

Inderdaad K. : alle leefloners op zoek naar werk moeten onmiddelijk naar Herk
waar er klaarblijkelijk geen problemen zijn om via de "Trajectbegeleiding" aan werk te geraken. Op andere plaatsen in het land is het een probleem om "trajectbegeleiding" te bekomen om van een job helemaal te zwijgen.

Ik denk dat we de dame in kwestie tot de adelstand moeten verheffen, wat zij gevonden heeft is waarlijk de "steen der wijzen" : werk voor iedereen die dat wil !

Wedden dat ze met haar "trahectbegeleiding" op korte termijn haar handen zodanig vol zal hebben dat die mensen die dat niet zien zitten gewoon ter plaatse kunnen blijven ?

Ik zou een rush op de openstaande woongelegenheid in Herk organizeren.
Oud 14 juni 2005, 12:45   #67
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Inderdaad K. : alle leefloners op zoek naar werk moeten onmiddelijk naar Herk
waar er klaarblijkelijk geen problemen zijn om via de "Trajectbegeleiding" aan werk te geraken. Op andere plaatsen in het land is het een probleem om "trajectbegeleiding" te bekomen om van een job helemaal te zwijgen.

Ik denk dat we de dame in kwestie tot de adelstand moeten verheffen, wat zij gevonden heeft is waarlijk de "steen der wijzen" : werk voor iedereen die dat wil !

Wedden dat ze met haar "trahectbegeleiding" op korte termijn haar handen zodanig vol zal hebben dat die mensen die dat niet zien zitten gewoon ter plaatse kunnen blijven ?

Ik zou een rush op de openstaande woongelegenheid in Herk organizeren.
Ja als je het zo bekijkt ? Een te overwegen denkpiste en bovendien is humor een machtig wapen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 17:28   #68
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vraag blijft onbeantwoord

verdient iemand die wat dwars is Wat dwars? Daar kun je iets aan doen Is dat een reden om niet te werken?
of iemand die lui is Wat lui? Daar kun je iets aan doen
( of iemand die roos haar op zijn tenen heeft Wat heeft roos haar op uw tenen daarmee te maken? )
of iemand die stinkt Dan kunt ge u wassen of niet?
of iemand die onbeleefd is Is het dan zo moelijk beleefd te zijn?

de (trage ) doodstraf ( schorsing van levensnoodzakelijke levensmiddelen ) ? of niet ?
en zo ja op basis van welke ethiek ?
De vraag is niet of hij dit verdient!

Het feit is dat hij het zichzelf meestal aandoet. Al die dingen die je opsomt zijn IMHO geen reden om bij het OCMW te gaan aankloppen. Dan heeft dit niks met ethiek te maken. Wat is de ethiek van een dier dat doodgaat omdat hij bewust passief blijft zitten op zijn nest? Wat deed de mens in het verleden als er geen OCMW was? Leven van het dagelijks dauw? Hij moest tenminste zijn eten gaan verzamelen of gaan jagen, een niet te onderschatten inspanning me dunkt? Dat is meer dan sommige werklozen nu doen (buiten wat op internet (god weet hoe ze het betalen) zitten lullen over hun miserie).

Het gaat er bij mij niet in dat een uitkering beschouwd wordt als een recht zonder meer. Wat als iedereen met die mentaliteit zou rondlopen? Iedereen werkloos in dit land, iedereen trekt van den dop omdat hij meent dat hij 'recht' heeft om lui te zijn, of te stinken, of het onbeleefd langharig tuig uit te hangen. Dat is toch beyond all reasoning? Waar zijn de plichten naartoe? Welke plicht heb je dan nog als burger van een land? Van mij moet je je burgerplichten niet doen, maar dan kies je om uit te maatschappij te stappen, en als je er bewust uitstapt, dan moet je toch niet om je rechten gaan zagen? het is één van de taken van de maatschappij om zijn zwakken te beschermen, dat is één iets wat de mens meer heeft dan een dier. Een eend gaat zijn zieke soortgenoot geen eten brengen, hij kijkt zelfs niet om naar een kuiken dat niet meer op kan, een mens doet dit wel. Maar definieer je 'een zwakke' als iemand die bewust kiest om de tamzak uit te hangen. Wat heeft dat nu met cultuurfascistisch denken te maken? Het is gewoon de logica zelve dat het niet de verdomde plicht is van een werkende mens om diegenen te betalen die bewust niet willen werken of zichzelf daartoe in de onmogelijkheid brengen tegen beterweten en advies in?

Citaat:
Daarbij komt dan nog dat het in deze ging over mensen die zelfs 30 percent invalide zijn - die zou het serpent naar eigen zeggen ook nog op een zijspoor zetten.
Mag ik je erop wijzen dat:

Verlies van het zicht uit beide ogen 100%
Verlies van psychische vermogens 100%
Verlies van de werking van een arm tot aan het schoudergewricht 85%
Verlies van de werking van een arm tot aan het ellebooggewricht 65%
Verlies van de werking van een hand tot aan het polsgewricht 65%
Verlies van de functie van een been tot aan het heupgewricht 75%
Verlies van de werking van een been tot aan het kniegewricht 50-60%
Een voet 50%
Een duim 21%
Een wijsvinger 10%
Een andere vinger 06-10%
Een grote teen 05%
Elke andere teen 05%
Het zicht uit één oog 33-40%
Het gehoor in één oor 20%
Het gehoor in beide oren 80%

Dus volgens jouw kan een persoon die één duim en één wijsvinger mist niks van werk meer doen of wat? Er rijden proffen en Phd's rond aan de unief in een karretje, die werken in labo's en geven les. Hoeveel administratief personeel van openbare diensten is invalide? Kan een dove (80% geen jaarresultaten verwerken)? Ik ken iemand met één oog die bij een financiële instelling werkt (ja ga er alvast mee lachen, kun je nog eens afgeven op die bedrijven ook). 1 oog, dat is al minstens 33% hé man!
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 17:35   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat er in openbare instellingen zoals univ een aantal invalide zijn is een gevolg van een bepaald qouta die ze in dienst moeten nemen, mits dikke subsidie uiteraard.
Feitelijk werken ze daar gratis en voor niks op kosten van de gemeenschap. (alhoewel in een openbare sector zitten ze allemaal op onze kosten)
Haal die subsidie weg, en weg zullen ook zij zijn!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 18:16   #70
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Dat er in openbare instellingen zoals univ een aantal invalide zijn is een gevolg van een bepaald qouta die ze in dienst moeten nemen, mits dikke subsidie uiteraard.
Feitelijk werken ze daar gratis en voor niks op kosten van de gemeenschap. (alhoewel in een openbare sector zitten ze allemaal op onze kosten)
Hi Mambo,
Gaat U als andersrijke ondernemer akkoord met het feit dat men, als men niet wenst te werken, het recht op een (zware) vergoeding moet hebben? [size=1] Het huidig leefloon is vanzelfsprekend voor deze categorite niet voldoende...[/size]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 18:35   #71
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus die prof kan voor denkwerk goedkoper vervangen worden door iemand mét benen zit uw verstand in uw benen misschien? En dat meisje met één oog, daarvoor krijgt het bedrijf subsidies? Ik zal het haar eens vragen, ze lacht u vierkant in uw gezicht uit.

Reageer nu eens to the point, ipv te vitten op een voorbeeld.

Dus, kan een dove (=80%) boekhoudkundige jaarresultaten verwerken of niet?
[edit]
[size=1]After edit by genehunter on 14-06-2005 at 19:36
Reason:

Citaat:
Dus die prof kan voor denkwerk goedkoper vervangen worden door iemand mét benen zit uw verstand in uw benen misschien? En dat meisje met één oog, daarvoor krijgt het bedrijf subsidies? Ik zal het haar eens vragen, ze lacht u vierkant in uw gezicht uit.

[/size]

[size=1]After edit by genehunter on 14-06-2005 at 19:35
Reason:

Citaat:

Reageer nu eens to the point, ipv te vitten op een voorbeeld.[/size]

Citaat:

Reageer nu eens to the point, ipv te vitten op een voorbeeld.[/size]
[/edit]
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .

Laatst gewijzigd door genehunter : 14 juni 2005 om 18:36.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 18:37   #72
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
natuurlijk, tis een waterval-systeem hé.
strenger bij doppers, meer volk aan ocmw, strenger bij ocmw...
meer volk op straat.
In het artikel staat nochtans dat ze gemakkelijk een job vinden...
Oud 14 juni 2005, 18:37   #73
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hi Mambo,
Gaat U als andersrijke ondernemer akkoord met het feit dat men, als men niet wenst te werken, het recht op een (zware) vergoeding moet hebben? [size=1] Het huidig leefloon is vanzelfsprekend voor deze categorite niet voldoende...[/size]
Niet wensen is niet fair tegenover anderen natuurlijk. De lat moet voor iedereen gelijk liggen.
Maar langs de andere kant betalen we toch zoveel van ons loon (als we wel werken) dat we minstens het recht moeten hebben op serieuze bijstand in tijden van nood.
Die bijstand, dat rammelt aan alle kanten natuurlijk. Armen en niet armen zijn daar ook niet mee geholpen zoals het nu gaat en een schrapping van iemand die al niks heeft. Tja dat is miserie nog eens verhogen.
't is geen eenvoudig vraagstuk.
Oud 14 juni 2005, 18:39   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vraag maar gerust. Als je een invalide in dienst neemt of iemand met een sociaal nr die bv een te laag iq heeft (beneden de 70 als ik me niet vergis) dan krijg je subsidies in het eerste geval en in het tweede een serieuze korting op de bijdragen. Vandaar.

Natuurlijk kan een dove rekenen en verwerken. Die cijfers spreken niet hé.
Ik weet een totaal blinde aan de telefoondienst werken ook. (spijtig voor haar bellen ze niet meer op de centrale maar rechtstreeks nu) Welja, die zit daar ganse dagen alleen in een kot.
Invaliden kunnen best werken, aangepast natuurlijk.[edit]
[size=1]After edit by Mambo on 14-06-2005 at 19:42
Reason:

Citaat:

Vraag maar gerust. Als je een invalide in dienst neemt of iemand met een sociaal nr die bv een te laag iq heeft (beneden de 70 als ik me niet vergis) dan krijg je subsidies in het eerste geval en in het tweede een serieuze korting op de bijdragen. Vandaar.

Natuurlijk kan een dove rekenen en verwerken. Die cijfers spreken niet hé.
Ik weet een totaal blinde aan de telefoondienst werken ook. (spijtig voor haar bellen ze niet meer op de centrale maar rechtstreeks nu) Welja, die zit daar ganse dagen alleen in een kot.
Invaliden kunnen best werken, aangepast natuurlijk.[/size]

Citaat:

Vraag maar gerust. Als je een invalide in dienst neemt of iemand met een sociaal nr die bv een te laag iq heeft (beneden de 70 als ik me niet vergis) dan krijg je subsidies in het eerste geval en in het tweede een serieuze korting op de bijdragen. Vandaar.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mambo : 14 juni 2005 om 18:42.
Oud 14 juni 2005, 18:40   #75
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Als deze mensen geen inkomsten meer krijgen, dan vrees ik voor meer criminaliteit...
Het is een mythe dat armoede leidt tot criminaliteit.

Na 1929 steeg de werkloosheid in de VS enorm, maar de criminaliteit niet.

Tussen 1960 en 1970 steeg de criminaliteit, maar stegen vooral ook de uitkeringen (gelijke werkgelegenheid) ... (in België)
Oud 14 juni 2005, 18:47   #76
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Werklozen die van plan zijn om nooit meer te werken kunnen we beter uitbesteden. Aan Roemenië of Ethiopië ofzo. Ginder een klein huisje en 1 euro per dag. Voor 30 euro per maand zijn we ervan af. En zij houden -mits een beetje zuinig leven- zelfs genoeg geld over om een meid te betalen, zodat ze al helemaal lui kunnen zijn.
Oud 14 juni 2005, 18:47   #77
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Het is een mythe dat armoede leidt tot criminaliteit.

Na 1929 steeg de werkloosheid in de VS enorm, maar de criminaliteit niet.

Tussen 1960 en 1970 steeg de criminaliteit, maar stegen vooral ook de uitkeringen (gelijke werkgelegenheid) ... (in België)
Statistieken ja.
Vraagje, als jij geen inkomen hebt met of zonder gezin. Wat ga je doen?
Geen inkomen hé, dus ook geen vooruitzicht tegen volgende week of volgende maand maar gewoon geen!
Ik zet een netwerk op dat staat vast.
Oud 14 juni 2005, 18:49   #78
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Werklozen die van plan zijn om nooit meer te werken kunnen we beter uitbesteden. Aan Roemenië of Ethiopië ofzo. Ginder een klein huisje en 1 euro per dag. Voor 30 euro per maand zijn we ervan af. En zij houden -mits een beetje zuinig leven- zelfs genoeg geld over om een meid te betalen, zodat ze al helemaal lui kunnen zijn.
Wel daar kan ik me nu eens helemaal bij aansluiten zie!
Oud 14 juni 2005, 18:55   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Statistieken ja.
Vraagje, als jij geen inkomen hebt met of zonder gezin. Wat ga je doen?
Geen inkomen hé, dus ook geen vooruitzicht tegen volgende week of volgende maand maar gewoon geen!
Ik zet een netwerk op dat staat vast.
Als ge echt niks hebt,niet KUNT werken, en kinders moet onderhouden gaat ge het geld halen waar het zit. Pik de bmw van de rijke buurman en verkoop die aan een poolse heler voor een paar honderd euro

Kunt ge weer ff mee verder.....het is dan gewoon een kwestie van overleven. Alles is beter als creperen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 20:02   #80
Don Quichote
Banneling

Standaard

Joatjoat.
Zo komen we vlugger in het 'recht van de sterkste'.

Heerlijke samenleving.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be