Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welk heilige huisjes dienen aangesproken te worden om de begroting te doen kloppen
Hogere personenbelasting 4 8,89%
Hogere BTW 5 11,11%
Ontvetten overheid 32 71,11%
Verhoging remgelden 6 13,33%
Maximum pensioengeld instellen 16 35,56%
Perikwatie ontmantelen 13 28,89%
Brugpensioen afschaffen of streng beperken 20 44,44%
OCMW enkel nog soep uitdelen 10 22,22%
Werkloosheidsvergoeding beperken in de tijd 25 55,56%
Belastingen op fortuinen invoeren 18 40,00%
Belasting heffen op hoofddoeken, petten en piercings 7 15,56%
Het middelbaar onderwijs beperken tot 5 jaar ipv 6 3 6,67%
Afschaffen ontwikkelingshulp 12 26,67%
Alle subsidies aan kunst afschaffen 16 35,56%
Een eenmalige bijdrage aan iedereen vragen om de schuld af te betalen 8 17,78%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2012, 20:31   #61
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Overal

Laat mij maar eens doen
Ben jij het, Elio?

Naam: dirupo-0.jpg
Bekeken: 523
Grootte: 21,3 KB
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 20:58   #62
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
Geertje schreef :

Sorry Geertje, maar dat is - spijtig genoeg - niet waar.

Met een volledige loopbaan bekom je :

- 75% van het gemiddelde loon van de laatste 5 jaar;
- vermits praktisch elke ambtenaar dan al 5 jaar aan zijn "maxima" zit, komt dit dus néér op 75% van zijn laatste loon. Vermits hij nu minder ontvangt ... betaalt hij minder belastingen ... én kan dit % oplopen tot circa 80% alhoewel dat laatste al lang niet meer wettelijk is, maar ... o.a. die allerlaatste bevordering en loonsverhoging juist 5 jaar vóór de ambtenaar op pensioen gaat ...
- perikwatie wil eigenlijk zeggen : wanneer de lonen van de werkenden in de openbare Sector stijgen, stijgen ook de pensioen, maar wel wat later (loonsverhoging op pensioenen !) .

Vooral den ACOD probeert dit systeem eigenlijk al circa 12 jaar af te bouwen.
Résultat ? Hoe schrijft men "nul" in 't frans ... Ik hoop dat je me begrijpt !

Ik kan me uiteraard vergissen ...

Beste Groeten !
ik zou eerder streven naar een periquatie op de minimumpensioenen...en afschaffen vanaf het pensioen hoger dan het MEDIAAN privé pensioen dat vind ik sociaal rechtvaardig, zodat de loonkloof tussen de arbeider ambtenaar en de hogere ambtenaar dichtgereden wordt

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 november 2012 om 20:59.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 21:01   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ben jij het, Elio?

Bijlage 88346

Ik heb met dat debutantje -uitschudder niks te maken
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 21:03   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik zou eerder streven naar een periquatie op de minimumpensioenen...en afschaffen vanaf het pensioen hoger dan het MEDIAAN privé pensioen dat vind ik sociaal rechtvaardig, zodat de loonkloof tussen de arbeider ambtenaar en de hogere ambtenaar dichtgereden wordt
Jaja ik zou ook wat in die richting rijden, maar niet helemaal

Maar de hoge pensioentrekkers & potentiële trekkers zijn niet alleen heilig, ze hebben ook enorme invloed
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 16:23   #65
Vlanin
Banneling

Standaard

Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 18:12   #66
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7 Bekijk bericht
- Ontvetten overheid, niet in het minst in Wallonië, waar 40% van de zogenaamd actieve bevolking in overheidsdienst werkt.
- Besparen gezondheidszorg, niet in het minst in Wallonië en Brussel, waar een duidelijke overconsumptie door de ziekenhuizen is aangetoond, waar ook de inwoners doorgaans veel "zieker" zijn dan de doorsnee Vlaming.
- Minder werkloosheidsuitkeringen, niet in het minst in Wallonië, waar veel meer dan in Vlaanderen van wordt geprofiteerd, bijv. de talrijke magouilleurs in de Borinage.
- Zo kan men nog een tijdje doorgaan...
- Tenslotte natuurlijk als kers op de taart: afschaffen van de ontwikkelingshulp aan Wallonië, die nog nooit iets heeft opgeleverd en zal opleveren met die bepaalde partij aan de macht.
En zie, wonder boven wonder, het begrotingstekort verandert prompt in een enorm begrotingsoverschot !
Hoe kom je erbij.
Je vergeet de hoofdoorzaak en die heeft niets met Wallonië te maken.
En laat de cijfers goed tot je doordringen.
Zie hieronder:

Citaat:
Trends.be » Nieuws »

'Dexia ontbinden brengt Europees financieel systeem in gevaar'

woensdag 21 november 2012 om 15u36

© reuters

De raad van bestuur van Dexia wil dat de aandeelhouders de kapitaalverhoging koste wat het kost goedkeuren. De val van Dexia zou namelijk 'ernstige systeemgevolgen' hebben binnen de eurozone.

De raad van bestuur lijkt er niet helemaal gerust op dat de aandeelhouders instemmen met de kapitaalverhoging van 5,5 miljard euro door de Belgische en Franse overheid. De bijzondere aandeelhoudersvergadering vindt plaats op 21 december 2012.

Mochten de aandeelhouders van plan zijn de aangekondigde kapitaalverhoging af te wijzen, dan heeft de raad van bestuur alvast een lijst klaar met de mogelijke gevolgen daarvan:

1. Vernietiging van de waarde van de resterende activa. Een ontbinding van Dexia zou tot gevolg hebben dat een vereffenaar de schulden betaalt en de resterende activa verkoopt. Gelet op de aard van deze activa en het gebrek aan liquiditeit van deze activa zouden zulke verkopen in de huidige marktomstandigheden enkel kunnen plaatsvinden met erg significante waardeverminderingen, en zouden die tot gevolg hebben dat de aanzienlijke kapitaalverliezen worden gekristalliseerd. De vereffening zou leiden tot een negatief resultaat, zonder winstuitkering aan de aandeelhouders.

2. Verliezen voor de schuldeisers. Een ontbinding van Dexia
zou het totaalbedrag van haar schuld, ten belope van ongeveer 386,5 miljard euro, alsook de verschuldigde bedragen uit hoofde van de derivatenoverenkomsten, ten belope van een notioneel bedrag van ongeveer 605 miljard euro, opeisbaar maken.

3. Een wanprestatie van Dexia zou de stabiliteit van het volledige Europese financiële systeem bedreigen. Een wanprestatie zou immers een bevriezing van de activa op korte termijn teweeg brengen en zou de liquiditeit van de markt aantasten, met een aanzienlijk risico op besmetting van de eurozone, rekening houdend met de omvang van de balans van de groep, het bijzonder hoog bedrag van nietgewaarborgde schulden, het volume van derivatenovereenkomsten gesloten door bepaalde entiteiten van de groep en bancaire tegenpartijen en de grote impact van de
verplichte verkoop door de entiteiten van de groep van hun obligatieportefeuille op de ontwikkeling van de financiële markten.

4. Een wanprestatie van Dexia zou eveneens de markten voor staatsobligaties, die van de eurozone inbegrepen, destabiliseren. De entiteiten van Dexia hielden op 30 september 2012 immers een portefeuille van soevereine schulden aan ten belope van 20,049 miljard euro. Dat zou aanzienlijke kettingreacties op de financiële markten tot gevolg hebben.

5. Door de ontbinding van Dexia zou een beroep worden gedaan op de waarborgen die werden verleend door de Belgische, Franse en Luxemburgse staat voor een bedrag van 73,4 miljard euro

6. Ten slotte zou een ontbinding van Dexia negatieve gevolgen hebben voor de werkgelegenheid, aangezien de groep Dexia ongeveer 3.600 personen tewerkstelt in België en Frankrijk op 30 juni 2012.

Het is duidelijk dat de raad van bestuur van Dexia aandringt op een voortzetting van de activiteiten en een goedkeuring van de kapitaalverhoging. Op de buitengewone algemene vergadering moeten 50 procent van de aandeelhouders vertegenwoordigd zijn. (BO)
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be