![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet men zijn eigendommen kunnen beschermen bij een overval | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
12 | 80,00% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 20,00% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wrijf me geen sympathie aan voor overvallers die gewapend in De Wolf zijn zaak binnenstormen, hee! Citaat:
Als de eiegenaar niet begint te schieten, vallen er misschien helemaal geen gewonden. Citaat:
Straks kom je nog beweren dat die juwelier zo een steenezel is om zijn hele hebben en houden in zijn vitrine uit te stallen. Zijn dagontvangst en een deel van zijn stock, daar zou hij inderdaad hebben kunen naar schuifelen, maar zijn bijeengewerkte kapitaal......... ![]() Pas op met overdrijvingen hee, ik heb de champignonborstel al in aanslag. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik stel is ; de politie is niet bij machte de burgers van het land te beschermen tegen dit soort ongein. Wie beschermt ze dan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik verwijs ook graag naar een ophefmakende moordzaak in Nijvel waar Pierre Riga, in juni 1999 de jonge Nicolas Vander Stukken neerschoot nadat hij die op zijn terrein had betrapt. De voorwaarden van de wettige verdediging zijn wat ze zijn en het absolute mininum moet blijven dat er een dreigend gevaar is tegen de fysieke integriteit van personen, en dat moet niet noodzakelijk Uw eigen hachje zijn, vandaar dat de wetgever niet spreekt over wettige zelfverdediging maar wettige verdediging.
![]() |
![]() |
#69 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bloeden naar mij? ![]() [size=2](Vrij naar: Monty Python)[/size]
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() [size=2](vrij naar een of andere nieuwe rage) [/size] ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de tijd van de Holy Grale was naar iemand bloeden nog niet echt levensbedreigend. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trek deze conversatie eens door in de wetenschap dat je je goederen NIET mag verdedigen => Slachtoffer : Mag ik mij verdedigen als jij mij gaat overvallen Crimineel: wat ga je er aan doen, bloeden naar mij... ?? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wil dit minder ernstig interludium stopzetten, maar het wél nog aanwenden om mij te laten zeggen dat wapenbezit en gebruik te rechtvaardigen is naar aanleiding van verdediging van eigendom. Er zijn ter verdediging van bezit buiten wapens nog andere mogelijkheden.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() 100% pure evil ![]() [size=1](eigenlijk ben ik nogal nen brave zenne)[/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vlaams Vierkant hier heeft nog niet gezegd wat een winkelier of een burger volgens hem dan WEL moet doen bij een gewelddadige inbraak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet niet of u het was of iemand anders, maar er werd eens ergens aangehaald dat deze mensen 1st schietlessen zouden moeten nemen zodat ze in zulke situatie niet de verkeerde pesoon zouden neerschieten. Wel wanneer hij dan toch voldoende geoefend is dan kan hij even goed in de man zijn been of arm schieten ipv in zijn buik.
Mijn persoonlijke voorkeur: stil alarm --> snelle interventie politie (en begin nu niet te zagen dat de politie niet afdoende werkt, dan moet hier iets aan gedaan worden, maar je moet problemen niet omzeilen door slechte maatregelen in t voeren) |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laat ons het er maar op houden dat de mogelijkheid dat hij omgelegd zal worden een ontradend effect heeft op een inbreker. Alle privé-wapenbezit verbieden? Ge gaat de criminelen nogal eens in hun handen zien wrijven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |