![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus volgens u was er eerst een anti-Islam hetze, en dan pas het terrorisme? Sorry, dat geloof ik niet. Het terrorisme wordt ook bijna nooit door de eigen gemeenschap(moslims) krachtdadig veroordeeld of aangepakt hé. Marocco is doet dat, na de recente aanslagen ginds, wel! Met +-100 arrestaties binnen de 48u. Dat stemt me wel hoopvol naar de toekomst toe. Maar zo zouden er véél meer moeten zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Vreemdeling
|
![]() Objectief gezien is het fundamentalisme in het Midden-Oosten het grootste probleem voor de wereldvrede:
De Islam is van de 3 wereldgodsdiensten de jongste. Deze 3 godsdiensten zijn alle 3 monotheïstisch. Dit wil zeggen dat ze alle drie stellen dat hun God de enige is en bijgevolg beter is dan de andere. Aangezien in het Midden-Oosten zowel extremisme aanwezig is als enorm veel oliedollars is het toch een groter gevaar dan neem nu het Christelijke Polen. Een ander aspect aan de Islam is de Djihad. Deze rechtvaardigt een godsdienstoorlog. Zulke oorlogen zijn identiek aan de kruistochten 900 jaar geleden. Wanneer mensen zeggen dat de Islam achtergesteld is, hetgeen een totaal misplaatste en oncorrecte uitspraak is, bedoelen ze hoogst waarschijnlijk dit. Ook omdat de landen in het Midden-Oosten paternalistische dictaturen zijn, zijn deze landen een relatief groot gevaar. De macht ligt in de handen van enkelingen die, door middel van het misbruiken van de godsdienst, zeer gevaarlijk uit de hoek kunnen komen. Conclusie: Christendom, Jodendom en Islam zijn gelijkwaardig!
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Schepen
|
![]() Het antwoord op je vraag is simpel: anno 2003 is de Middeleeuwse Islam uiteraard de grootste vijand van de mensheid.. Het Christendom is stilaan zijn achterstand op de mensenrechten aan het inhalen. In het algemeeen zijn alle godsdiensten trouwens gevaarlijk (ook de vrijzinnige ideologieën).. Vandaar dat de Universele Verklaringen van de Rechten van de Mens dde beste toetsteen vormen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus de kruistochten waren simpelweg een gevolg van een crisis in de westerse wereld en hadden niks met het christendom te maken, maar het 'vasthouden aan de middeleeuwen' in het Midden Oosten hebben niks te maken met de crisis aldaar, maar alles met de verwerpelijke islam? Waarom kan u niet gewoon aannemen dat extreme vormen van (al dan niet reeds bestaande) religies opkomen op plaatsen waar het slecht gaat, en dat die religies minder radicaal worden als het weer beter gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U vindt alvast van niet: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
PS: Ik denk dat we - op Godfried na - allemaal akkoord zijn over het feit dat een godsdienst per definitie achterlijk is, niet? Als we het er daar eens op hielden ipv absoluut te willen bewijzen dat de ene godsdienst nog net wat achterlijker is dan de andere? Het zou ons alleszins uren van vruchteloze discussie besparen...[/quote] |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Ho, ho. Eerst en vooral: Ik probeerde niet te bewijzen dat de Islam achterlijker is dan het Christendom. Daar ging het helemaal niet om. Alweer zit je naast de kwestie en verdraai je mijn woorden. Misschien dat het wel zo overkwam, maar zo was het dus niet bedoeld. Wél wou ik aantonen dat het Christendom "flexibeler" is. Wat je zegt over de sharia is net niet waar en daar ga je in de fout. Er staat heel duidelijk wat de moslims moeten doen en dat is NIET voor interpretatie vatbaar! Bovendien is de bijbel een boek over God en is de Koran het boek van God. Ga je mij nu nog beschuldigen dat ik wou aantonen dat de Islam achterlijker is dan het Christendom? Wat betreft die middeleeuwen: recht op leven zoals wij dat nu kennen en individuele vrijheid bestond toen niet. En heb jij soms nog nooit over Dhimmi's gehoord?
![]() Dat de Islam in botsing is gekomen met de vooruitgang is gewoon een feit. Uw reactie op die uitspraak van mij is nogal onnozel en kinderachtig moet ik zeggen. Overigens is het Christendom net zo goed in botsing gekomen met de vooruitgang. Ik denk dan aan anti-conseptiepillen, condooms, homo-huwelijk, abortus, euthanasie... Ben ik nu anti-Westers? ![]() In India is er een Christelijke gemeenschap. Heb nog gechat met een Christelijke Indiër (een echte, autochtone Indiër). Ook in Afrika zijn er veel Christenen. Wegens een gebrek aan priesters hier bij ons hebben ze dan maar 'n Afrikaanse pastoor naar België gehaald. En dan die paralellen... Ik heb niks over de oorzaak gezegd. Na de Grieks-Romeinse tijd ontstond er een machtsvacuüm. Ik zou dus eerder een paralel trekken met Rusland, waar ook een machtig regime ingestort is. Of Irak nu. Trouwens, dat is naast de discusie. Als er crisis is, worden de mensen vromer, maar daar gaat het niet om. De bijbel zegt: "Gij zult niet doden". Recht op leven dus. De Islam erkent dat recht niet. Bovendien was er bij het Christendom het onderscheid tussen de wereldlijke macht (den adel) en de macht van de Kerk. De Islam kent dat onderscheid niet. En nee, mijn bericht was helem�*�*l niet grappig. Dat is juist het drama met mensen als u. Waar heb ik gezegd dat het Christendom dat we nu kennen de enige juiste is? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Trouwens, de toon die u hanteert bevalt me niet echt, 'verhaaltjes', 'moderne christen', ... Wat is uw doel? Na de achterlijke islam is het achterlijk katholicisme aan de beurt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik beweer nergens dat de wetenschap onfeilbaar is, maar in tegenstelling tot de godsdiensten placht zij dit ook niet te zijn en evolueert en past de wetenschap zich constant aan! Ik stelde trouwens niet dat men godsdienst nodig zou hebben om zijn leven zin te hebben; integendeel godsdienst beknot uw zin van het leven, want uw godsdienst maakt namelijk dat u sowieso dit leven niet als het eindpunt beschouwt! Dat vele grote geleerden gelovig waren is naast de kwestie, want ik had het enkel over het ontstaan, maar u bent het blijkbaar al niet met mij eens dat goden slechts een 'uitvinding' zijn van de mensen om onverklaarbare fenomenen te verklaren?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hier gooit men wéér alle islamieten op één hoopje, of het nu soennieten, sjieten, soefis of wahabieten of wat dan ook zijn. Tel bij de katholieken de orthodoksen, de protestanten (anglikanen inbegrepen, de maronieten, de kopten, de druzen, de maronieten, essenen en zovele andere sektes. Zo je dat NIET doet geef je effectief toe dat islamieten idd. afgescheurde kristenen zijn :In de Koran worden zowel Jezus als Maria vermeld, zonder kritiek. Jezus wordt als een (zij het mindere) profeet van de islam aanzien. Enkel over de verrijzenis en de "heilige drievuldigheid " bestaat er fundamentele onenigheid Akkoord dat er historisch grote opposities zijn gegroeid tussen beide versies van het kristianisme, [i]maar de oppositie tussen Rome en de orthodoksen en/of de protestanten is steeds minstens even groot geweest[i/I) Heel de oppositie islam-kristendom is dus terug te brengen tot een intern kristelijk dispuut, waar atheïsten of de rest van de wereld ( en die is groot!!)geen boodschap aan hebben… |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Akkoord, ik stelde het provocatief,
maar léés wat er juist staat: (over de numerieke vergelijkingen tussen islam en katholicisme, en noodzaak om correct te blijven in de cijfers door alle christelijke godsdiensten samen te tellen om ze d�*n te vergelijken met de ook altijd samengetelde cijfers voor de verschillende strekkingen in de islam)schreef ik duidelijk en ik vergroot de cruciale woorden nog eens: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |