Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2005, 12:58   #61
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BRUSSEL - Test-Aankoop vindt dat Belgacom met zijn digitaal televisie-aanbod de wet op de handelspraktijken met de voeten treedt. De telecomoperator ontkent de aantijgingen.

Digitale televisie
De consumentenorganisatie stoort zich aan twee zaken bij Belgacom TV. Mensen die intekenen op een abonnement, krijgen tot 30 september gratis een pakket zenders. Daarna moet er betaald worden, maar de prijs is nog niet bekend. Volgens Test-Aankoop is dit onwettig.

,,De consument verbindt zich voor een jaar, terwijl Belgacom nalaat de prijs schriftelijk en ondubbelzinnig aan te duiden, zoals de wet op de handelspraktijken vereist,'' zegt woordvoerder Ivo Mechels. ,,Als ik een aanbod krijg van De Standaard om een abonnement te nemen, dan weet ik hoeveel ik moet betalen nadat ik de krant eerst een periode gratis heb gekregen. Bij Belgacom weet je dat niet.''

Belgacom vindt de aantijging uit de lucht gegrepen. ,,De wet bepaalt dat je de consument niet kan verplichten iets te kopen waarvan hij niet weet wat het kost,'' zegt woordvoerder Jan Margot. ,,Hier koopt de klant niets, hij krijgt het gratis. De klanten zullen ingelicht worden over het tarief en kunnen dan in alle vrijheid beslissen of zij hun abonnement verlengen.''

Test-Aankoop beschuldigt Belgacom ook van koppelverkoop, omdat Belgacom TV niet apart te koop is. Men moet immers ook een telefoon- en adsl-abonnement hebben bij Belgacom. ,,Versatel en Scarlet kunnen dat ook, het gaat om hetzelfde stukje kabel,'' zegt Mechels.

Niets van, zegt Margot. ,,Test-Aankoop doet alsof de consument uit het luchtledige bij ons komt voor Belgacom TV. Veel klanten hebben al een Belgacom-telefoonlijn en adsl.'' Volgens Margot heb je ,,technisch gezien nu eenmaal een bepaalde infrastructuur nodig voor Belgacom TV.'' Minister van Consumentzaken Freya Van den Bossche bestudeert dit dossier sinds juni. ,,De studie wordt begin september verwacht,'' zegt woordvoerder Olivier Mukuna. ,,Zo nodig zal de minister daarna optreden.''

(dbj/belga)
Hopelijk wordt dit eens deftig aangepakt
Oud 6 augustus 2005, 17:57   #62
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Hopelijk wordt dit eens deftig aangepakt
Wat mij betreft slaan ze hun eigen ruiten in.

Je kan enkel ADSL nemen als je ook een Belgacom-lijn hebt ik neem geen ADSL.
Je kan geen Belgacom-tv nemen als je geen ADSL hebt ik neem geen Belgacom-tv (anders ook niet, ze).

Handig als ze voor de zoveelste keer bellen om te vragen of ik niet terugwil komen: Neen, want uwe telefoon is te duur en uw Internet kan ik niet pakken zonder die telefoonlijn. Prettige dag verder.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 19:22   #63
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Hier in Limburg is het nog altijd INTERELECTRA die de kabel verzorgd.Wat is dat in andere provincie's?
Bij ons in West-Vlaanderen is het de intercommunale WVEM die de kabeldistributie levert. Aangezien de kabeldistributie niet onder Telenet valt, zullen we dan ook geen digitale TV van Telenet kunnen ontvangen. Wel op termijn van Belgacom, maar aangezien ik Telenet internet heb, is dat ook maar te zot. En de WVEM zelf brengt geen digitale TV, juist een kleine uitbreiding van het aantal kanalen als je een decoder koopt. Dat is alles.

In West-Vlaanderen is er een afspraak tussen Telenet en de WVEM om elk zijn specifieke gemeenten van kabelTV te voorzien. De ene West-Vlaamse gemeente kan dus Telenet TV krijgen en de andere niet. Ik ben eens benieuwd hoelang men dat systeem nog zal blijven houden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 19:29   #64
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Wat hebben jullie allemaal zo tegen VTM ? Alsof één zoveel beter is, komaan zeg. Dat extreem linkse wangedrocht, kwalitatief slecht en véél te veel extreem linkse figuren die daar rondlopen (types als Axl Peleman) ! Canvas is ook links georiënteerd, maar ze tonen wel goede documentaires en veel actualiteit, dus kijk ik af en toe ook Canvas.

Voor ontspanning kijk ik naar Nederland, Duitse zenders of VTM.
Voor actualiteit kijk ik naar Nederland of Canvas. Naar de nieuwszender van de Yanks CNN kijk ik uiteraard nooit ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by max4westland on 06-08-2005 at 20:43
Reason:
--------------------------------

Wat hebben jullie allemaal zo tegen VTM ? Alsof één zoveel beter is, komaan zeg. Dat extreem linkse wangedrocht, kwalitatief slecht en véél te veel extreem linkse figuren die daar rondlopen (types als Axl Peleman) ! Canvas is ook links georiënteerd, maar ze tonen wel goede documentaires en veel actualiteit, dus kijk ik af en toe ook Canvas.

Voor actualiteit kijk ik naar Nederland of Canvas. Naar de nieuwszender van de Yanks CNN kijk ik uiteraard nooit ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Voor actualiteit kijk ik naar Nederland 2 of Canvas. Naar de nieuwszender van de Yanks CNN kijk ik uiteraard nooit ![/size]
[/edit]

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 6 augustus 2005 om 19:43.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2005, 23:05   #65
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland
Wat hebben jullie allemaal zo tegen VTM ?
De Vlaamse series die zij uitzenden zijn BIJZONDER slecht geregiseerd. Het is echt zonde dat dergelijke topacteurs (meestal toch) hun talenten zo vergooien aan dergelijk onkunde.

Ook de scenario's laten vaak te wensen over.
Oud 8 augustus 2005, 14:52   #66
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
De Vlaamse series die zij uitzenden zijn BIJZONDER slecht geregiseerd. Het is echt zonde dat dergelijke topacteurs (meestal toch) hun talenten zo vergooien aan dergelijk onkunde.

Ook de scenario's laten vaak te wensen over.
Bwa, dat was vroeger meer het geval, nu kan je dat niet echt meer zeggen denk ik, behalve voor Familie.
Een programma zoals matroesjka's is de beste die serie Vlaanderen ooit gemaakt heeft vind ik.
Oud 8 augustus 2005, 15:08   #67
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Zien jullie het zitten?
Opnieuw Discovery channel, Eurosport, films wanneer je wil en een turkse zender?
Of vinden jullie het stom om BBC world, CNN, ... te moeten verliezen?
Veel te duur. Je kan beter een schotelantenne kopen waar je veel meer hebt, voor veel minder geld.

Het lijkt me gewoon een manier van snel geldgewin voor de Belgacom.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 00:14   #68
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bwa, dat was vroeger meer het geval, nu kan je dat niet echt meer zeggen denk ik, behalve voor Familie.
Een programma zoals matroesjka's is de beste die serie Vlaanderen ooit gemaakt heeft vind ik.
Dat heb ik niet gezien omdat ik een trauma heb overgehouden aan spoed. En Zone Stad is ook niet meteen je dat te noemen. Dan vond ik zelfs het vijfde seizoen van Flikken beter.
Oud 10 augustus 2005, 10:52   #69
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Heel even dacht ik mijn Telenetabonnement op te zeggen maar dan zag ik dat het bij Belgacom nog veel erger is...

Bestaat er niet zoiets als een "must-carry" regel die zegt dat bepaalde zaken moeten aangeboden worden? Zo ja, dan zit Belgacom flink fout: geen VTM/Ka2 en blijkbaar ook geen RTBF. Zoiets krijgen ze toch nooit verkocht...
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2005, 12:33   #70
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217
Heel even dacht ik mijn Telenetabonnement op te zeggen maar dan zag ik dat het bij Belgacom nog veel erger is...

Bestaat er niet zoiets als een "must-carry" regel die zegt dat bepaalde zaken moeten aangeboden worden? Zo ja, dan zit Belgacom flink fout: geen VTM/Ka2 en blijkbaar ook geen RTBF. Zoiets krijgen ze toch nooit verkocht...
VMM wou niet met Belgacom in zee. Het is dus niet dat Belgacom niet wil

Volgens mij is die must-carry regel alleen voor kabelmaatschappijen. Belgacom-tv is tv via Internet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be