![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
jij WEET niks geschiedenis is absoluut relatief, niemand WEET met 100% wat of hoe er is gebeurd, het is zelfs een wetenschap om dat uit te pluizen, te bekritiseren, en te analyseren. censuur is dodelijk voor de historische kritiek, zoals ze dat noemen. maar natuurlijk, da's allemaal ondergeschikt aan de politiek-correcte dogma's. De gedachten zijn vrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Jozef Stalin (USSR, 1934-39)13,000,000 (the purges) Adolf Hitler (Germany, 1939-1945)12,000,000 (concentration camps and civilians WWII) Mao Tze Dong (China, 1966-69)11,000,000 (cultural revolution) Hideki Tojo (Japan, 1941-44)5,000,000 (civilians WWII) Pol Pot (Cambodia, 1975-79)1,700,000 Kim Il Sung (North Korea, 1948-94)1.6 million (purges and concentration camps) Menghitsu (Ethiopia, 1975-78)1,500,000 Ismail Enver (Turkey, 1915)1,200,000 Armenians Charles DeGaulle (Algeria, 1954-1962)1,000,000 Yakubu Gowon (Biafra, 1967-1970)1,000,000 Leonid Brezhnev (Afghanistan, 1979-1982)900,000 Jean Kambanda (Rwanda, 1994)800,000 Suharto (East Timor, 1976-98)600,000 Saddam Hussein (Iran 1980-1990 and Kurdistan 1987-88)600,000 Yahya Khan (Pakistan, 1971) vs Bangladesh 500,000 Savimbi (Angola, 1975-2002)400,000 Mullah Omar - Taliban (Afghanistan, 1986-2001)400,000 Idi Amin (Uganda, 1969-1979)300,000 Benito Mussolini (Ethiopia, 1936; Yugoslavia, WWII)300,000 Mobutu Sese Seko (Zaire, 1965-97)? Charles Taylor (Liberia, 1989-1996)220,000 Foday Sankoh (Sierra Leone, 1991-2000) 200,000 Slobodan Milosevic (Yugoslavia, 1992-96)180,000 Michel Micombero (Burundi, 1972) 150,000 Hassan Turabi (Sudan, 1989-1999)100,000 Jean-Bedel Bokassa (Centrafrica, 1966-79) ? Richard Nixon (Vietnam, 1969-1974)70,000 (vietnamese civilians) Papa Doc Duvalier (Haiti, 1957-71)60,000 Hissene Habre (Chad, 1982-1990)40,000 Vladimir Ilich Lenin (USSR, 1917-20)30,000 (dissidents executed) Francisco Franco (Spain)30,000 (dissidents executed after the civil war) Lyndon Johnson (Vietnam, 1963-1968)30,000 Hafez Al-Assad (Syria, 1980-2000)25,000 Khomeini (Iran, 1979-89)20,000 Paul Koroma (Sierra Leone, 1997) 6,000 Osama bin Laden (worldwide, 1991-2001)4,000 Augusto Pinochet (Chile, 1973)3,000 Efrain Rios Montt (Guatemala)2,000 Marcos (Philippines)? Met andere woorden, WOII wordt hier gewoon als vuile partijpolitiek gebruikt. Dat is ziekelijk, en dát is pas kwetsend voor nabestaanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() oja, da's enkel van de twintigste eeuw. Als je wilt krijg je een lijst die tien keer zo lang is, inclusief de indianenuitroeiing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Indien het negationisme moet mogelijk zijn om de geschiedeniswetenschappen te steunen dan moeten ze degenen die dat verdedigen colloqueren. Ik sta echt te lachen met kereltjes die, om hun perfiede dwaasheden te kunnen ventilleren de wetenschap en de vrije meningsuiting erbij sleuren. Zij die in führertjes geloven, aan een rechtse dictatuur met leiders staan nu te janken omdat ze - Niet vervolgd, gemarteld in concentratiekampen gestoken worden - Niet verwijderd worden van scholen, universiteiten - Niet ontdaan van hun eigendommen en opgstookt in oventjes Terwijl zij vinden dat zij dat wel allemaal mogen en er daarenboven nog wat publiciteit voor mogen maken, zich beroepende op de welwillendheid, de vrije meningsuiting en de democratie. Te mooi om waar te zijn. ROFL[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 juni 2005 om 20:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Indien het negationisme moet mogelijk zijn om de geschiedeniswetenschappen te steunen dan moeten ze degenen die dat verdedigen colloqueren.[/quote] ik verdedig zowel negationisme, revisionisme, als wetenschap. Negationisme: er zijn mensen die álles ontkennen, ookal zijn er staalharde bewijzen. Ontneem ze dit recht, en ze gaan het alleen nóg harder ontkennen. maw, heeft enkel averechts effect, plus je verstevigt het karakter van de "politiestaat" (waar door jullie juist zo hard tegen wordt geagiteerd) waar de vrijheid van gedachte en mening wordt beknot Revisionisme: dit zijn mensen die twijfelen aan de historische grond van bepaalde gegevens "in de geschiedenisboekskes". Dit helt al meer over naar historische kritiek, en met deze mensen moet je vooral IN DEBAT EN DISCUSSIE treden, discussier en weerleg tot op het laagste en meest aantoonbare niveau, en overwin zo uw vermeende gelijk. Ook hier is censuur niet aan te raden, om bovenstaande redenen. Wetenschap: kan ik niet anders dan stimuleren, wat ook inhoudt dat alle soorten van censuur op historische kritiek opgeheven worden. u ziet, dat hangt allemaal min of meer samen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||
|
![]() Citaat:
Is het ontkennen van slachtingen dan een manier om de geschiedenis te herschijven die ook degenen die niet rechts zijn willen doen? Ik dank van niet. Het is blijkbaar jouw hobby, in elk geval is het de bedoeling van een aantal asocialen die willen dat we geen lessen trekken uit de geschiedenis en die ze dus maar doodleuk willen hérschrijven naar eigen opvattingen. Omdat wie de geschiedenis bestudeerd zou kunnen inzien dat zij een aartsgevaarlijke bende zotten zijn. Het recht om te liegen en te bedriegen opeisen in de naam van de democratie, met als steunpilaar de vrije meningsuiting is een grap. De vrije meningsuiting is bedoeld om de feiten, de waarheid te kunnen naar voor brengen. Het is geen licentie om haat, leugens en propaganda voor volkerenhaat te verspreiden. Geen enkel politiek systeem kan zich psychopaten en oproerkraaiers veroorloven die oproepen tot de strijd om onrechtvaardigheid onder de vlag van de vrije meningsuiting. Het feit dat dit er bij u niet inkan is psychotisch.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 juni 2005 om 20:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik blijf met een onbeantwoorde vraag zitten eigelijk.. Waarom wordt WOII als de heilige koe gezien terwijl er duizenden andere slachtingen worden genegeerd, en zelfs geminimaliseerd (!) door.. juist , de negationisten-jagers. Zie JIJ niet het ridicule van deze situatie? En lees nog eens goed het begin van mijn berichten tot hier. En kom dan eens af met een gefundeerde repliek ipv krakkemikkige morele emo-argumenten ("onrechtvaardig" "psychopatisch" "ondemocratisch" etc etc) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
meer algemeen wordt geminimaliseerd, zeker ten opzichte van WOII: Slachtingen in Congo ten gevolge van koloniaal beleid, uitroeiing van de Indianen, genocide van de Armeniërs, recente genocides door Islam-strijders in Darfour, etc etc. een hele waslijst waar je nauwelijks iets van hoort, terwijl WOII hier als het dieptepunt van de geschiedenis wordt beschouwd. Wil dat niets zeggen? of kan je het niet opbrengen om je even uit je geindoctrineerde geest te zetten, en het plaatje vanbovenaf te bekijken? blijkbaar niet.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reclame maken behoort niet gesanctioneerd worden. Moorden, kindersex bedrijven en volkernmoorden wel. Begrijp jij het verschil tussen erover zwammen en het uitvoeren stilaan? Citaat:
Een theorie kan niet fysiek kwetsen, dus die moet ten allen tijde mogen verkondigd worden (en iedereen moet vrij zijn die theorie al dan niet te aanhoren en te negeren) Zoniet krijg je een censuur op maat van de toevallige machthebber. Citaat:
Zoals wanneer je mij hier gek verklaart en bedreigt met collocatie? Netjes is het niet, maar ik ben er niet fysiek door gedeerd. Moet dus perfect kunnen. Het illustreert trouwens duidelijk uw beperkte argumentatieve slagkracht. Iemand gek verklaren is niet echt een zwaarwegend argument. ![]() Citaat:
De ware schuldigen voor de holocaust zijn de volgers. Doch voor elke volger was er wel een niet-volger. Dolfs mening heeft alsdusdanig niet de enig-mogelijke impact die jij hem toeschrijft. De misdaden werden gepleegd door menSSen die Dolf uit vrije wil involgden. Citaat:
Meer dan 50 jaar na de feiten met zoiets afkomen is dus schandalige justitie �* la carte. Citaat:
Citaat:
Citaat:
't Zijn uw Ijzeren bedevaarders...... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welke gevaarlijke toestanden hebben de negationisten en creationisten gecreëerd in de 50 jaar na de holocaust? Roken hun boeken naar gas? Zijn er geëxplodeerd? Citaat:
Had Dolf de oorlog gewonnen, dan had hij uw visie strafbaar gesteld. HAd u dat dan ook verdedigd? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Meneer hoydt zich bezig met illegale boeken? Wat staat er zoal in? Wat las je in die verboden vruchten? Vertel het eens aan nonkel Staaf. Langs de andere kant...... waarom zou ik wetsovertreders die zich niet aan de wet houden geloven? Citaat:
Allemaal illegale overtreders? Jawadde, u hebt slechte vrienden. Citaat:
Voor de Rwandezen is het dus niet kwetsend hun leed te minimaliseren? Die genocide hoeft geen wettelijke bescherming? U vindt de zwarte Rwandezen minderwaardig aan de blanke Joden? Minder gevoelig? onkwetsbaar voor menselijk leed? Amai mijn frak. Leman zal het graag horen. 't Blijft wel opvallen dat u niet op mijn vragen omtrent selectiviteit en racisme van die wet ingaat............
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. We zijn geen dictatoriale partij. We wensen enkel een alternatief te bieden voor de burgers in dit land die de traditionele partijen beu gezien zijn.
![]() |
![]() |
#74 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet voor of tegen wakes of vaarten. Ik pik gewoon in op een onduldbaar item in de Ijzerbedevaarttekst. Als de wakers ook met zo een gedrocht naar buiten komen, én ik krijg het onder ogen, dan zal je mij een gang zien gaan! Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Gaat erom dat je de ene genocide mag ontkennen en minimaliseren en de andere niet. Citaat:
Nou wordt ie mooi, nee, nou wordt ie fraai. ![]() Citaat:
Nu zijn we niet alleen gek, ook nog psychotisch. Pas dan misschien uw eigen maffe theorie toe en schrap die onzin, want ik kan u verzekeren dat ik absoluut geen tekenen van gekte, psychose of neurose vertoon. 't Is dus niet de waarheid. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs de Belgicistische gevoelens van Superstaaf wuifde hij weg als een door verliefdheid (prinses Mathilde) gesublimeerde deviatieve projectie. Spijtig...had hem nochthans graag eens uitgelachen... ![]()
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Stop allemaal nu eens met van elkaar te roepen dat je ondemocratisch bent. Het getuigt volgens mij meer van een gebrek aan degelijke argumenten tegen het beleid of de visie van een partij dan iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Vind jij het ook hopeloos hypocriet om op 1 A4-tje op te roepen tot pluralisme, tolerantie en verdraagzaamheid en tegelijkertijd te kennen geven de vrije meningsuiting te willen inperken?
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tijd teveel?? oh ja , u heeft geen vrienden , nu begrijp ik het... |
|
![]() |
![]() |
![]() |