Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moet het homohuwelijk opnieuw afgeschaft worden?
Ja, en samenlevingscontracten ook 5 13,89%
Ja, maar samenlevingscontracten zonder adoptie en kunstmatige bevruchtingstechnieken mag wel 6 16,67%
Nee, maar gehuwde homo's mogen geen kinderen adopteren of kunstmatig verwekken 4 11,11%
Homo's mogen huwen, kinderen adopteren en proefbuisbabies maken om hun kinderwens te bevredigen 21 58,33%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2005, 21:57   #61
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Postmoderne Flikker
Met een draagmoeder lukt dit al. Het gaat 'm dan ook niet om IVF; maar om adoptie door holekoppels.

Waarschijnlijk is geaardheid een combinatie van geningesteldheden. Het zal dus erg moeilijk worden om er ooit achter te komen waar de te manipuleren genen zitten. Het is een hypothese die dus waarschijnlijk nooit bewaarheid wordt.

Maakt mij dat uit. Holebi of Hetero, het is me gelijk.
De ontwikkelingen op dat gebied gaan razendsnel. Zo snel dat de maatschappij ze niet kan bijhouden en de gevolgen ervan inschatten.

Het is helemaal niet zo ver gezocht dat zoiets over pakweg 10 jaar mogelijk zou zijn.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 22:02   #62
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502
Het komt inderdaad 'in de natuur' voor. Maar het is (mijns inziens) tegen de natuur in.
Je bent de eerste waarvan ik zie dat die zichzelf in 1 enkele post tegenspreekt.
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 22:04   #63
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent de eerste waarvan ik zie dat die zichzelf in 1 enkele post tegenspreekt.
Mongolen, gehandicapten, ... komen toch ook in de natuur voor. En die gaan ook tegen de natuur in.
En begin me nu niet te verwijten dat ik jullie vergelijk met mongolen of dat ik iets tegen mongolen heb, want dat is niet zo.
Niet alles wat 'in de natuur voorkomt', is natuurlijk. Want als je zo redeneert, is alles maar normaal, natuurlijk.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 22:06   #64
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Mongolen, gehandicapten, ... komen toch ook in de natuur voor. En die gaan ook tegen de natuur in.
En begin me nu niet te verwijten dat ik jullie vergelijk met mongolen of dat ik iets tegen mongolen heb, want dat is niet zo.
Niet alles wat 'in de natuur voorkomt', is natuurlijk. Want als je zo redeneert, is alles maar normaal, natuurlijk.
Mongooltjes en gehandicapten zijn een product van de natuur, dat wil zeggen dat ze deel zijn van de natuur en zodoende ook niet tegen de natuur KUNNEN zijn.
Oud 22 juni 2005, 22:08   #65
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mongooltjes en gehandicapten zijn een product van de natuur, dat wil zeggen dat ze deel zijn van de natuur en zodoende ook niet tegen de natuur KUNNEN zijn.
jeetjemina.
Als je zelfs d�*t al natuurlijk vind, dan stopt het voor mij hier.
Oud 22 juni 2005, 22:09   #66
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een product van de natuur, maar vooral een fout van de natuur, niet?
Oud 22 juni 2005, 22:11   #67
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
jeetjemina.
[size=4]na·tuur[/size] (de ~ (v.), naturen) 1 niet door de mens gewijzigde omgeving of omstandigheden 2 aangeboren geaardheid => aard

[size=4]na·tuur·lijk[/size] (bn.) 1 betr. hebbend op de natuur 2 door de natuur voortgebracht of gevormd <=> kunstmatig 3 in overeenstemming met de natuur, van nature eigen => biologisch; <=> onnatuurlijk 4 zoals te verwachten is => allicht, per definitie, tuurlijk, uiteraard, vanzelf, vanzelfsprekend 5 [wisk.] niet gecompliceerd

Voor zover ik kan zien zijn zowel mongooltjes als andere gehandicapten voorgebracht door de natuur.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Postmoderne Flikker on 22-06-2005 at 23:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:
jeetjemina.
[size=4]na·tuur[/size] (de ~ (v.), naturen) 1 niet door de mens gewijzigde omgeving of omstandigheden 2 aangeboren geaardheid => aard

[size=4]na·tuur·lijk[/size] (bn.) 1 betr. hebbend op de natuur 2 door de natuur voortgebracht of gevormd <=> kunstmatig 3 in overeenstemming met de natuur, van nature eigen => biologisch; <=> onnatuurlijk 4 zoals te verwachten is => allicht, per definitie, tuurlijk, uiteraard, vanzelf, vanzelfsprekend 5 [wisk.] niet gecompliceerd

Voor zover ik kan zien zijn zowel mongooltjes als andere gehandicapten voorgebracht door de natuur.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
jeetjemina.
[size=4]na·tuur[/size] (de ~ (v.), naturen) 1 niet door de mens gewijzigde omgeving of omstandigheden 2 aangeboren geaardheid => aard[size=4]na·tuur·lijk[/size] (bn.) 1 betr. hebbend op de natuur 2 door de natuur voortgebracht of gevormd <=> kunstmatig 3 in overeenstemming met de natuur, van nature eigen => biologisch; <=> onnatuurlijk 4 zoals te verwachten is => allicht, per definitie, tuurlijk, uiteraard, vanzelf, vanzelfsprekend 5 [wisk.] niet gecompliceerdVoor zover ik kan zien zijn zowel mongooltjes als andere gehandicapten voorgebracht door de natuur.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Postmoderne Flikker : 22 juni 2005 om 22:12.
Oud 22 juni 2005, 22:13   #68
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zulke woorden zal je nooit uit mijn mond horen komen.
Oud 22 juni 2005, 22:17   #69
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zulke woorden zal je nooit uit mijn mond horen komen.
Ach, waarom niet? In elk van onze cellen zitten van die enzymen die fouten moeten herstellen.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 22:21   #70
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al ooit een neushoorn kippefiletjes zien braden in een Tefal-pannetje? Neen? Of een andere dier? Oeioei, dan is dat dus 'onnatuurlijk' en dus even fout als homoseksualiteit?!

Voor het geval je'm niet door mocht hebben toch nog even voluit: de menselijke cultuur onderscheidt zich op grandioze wijze van alle 'dierlijke' culturen die er zijn. Het gros van onze handelingen wordt ons door geen enkel ander dier nagedaan. We zijn uitzonderingen in de natuur. Sinds hij schilderingen begon te maken in grotten, sinds hij vuur is gaan maken, en kleren, en zovoort, geldt: De Mens Is Onnatuurlijk (volgens de definitie: "Awel, dat dat in de natuur niet voorkomt.")[edit]
[size=1]After edit by Andromeda1968 on 22-06-2005 at 23:29
Reason:

Citaat:
Al ooit een neushoorn kippefiletjes zien braden in een Tefal-pannetje? Neen? Of een andere dier? Oeioei, dan is dat dus 'onnatuurlijk' en dus even fout als homoseksualiteit?!

Voor het geval je'm niet door mocht hebben toch nog even voluit: de menselijke cultuur onderscheidt zich op grandioze wijze van alle 'dierlijke' culturen die er zijn. Het gros van onze handelingen wordt ons door geen enkel ander dier nagedaan. We zijn uitzonderingen in de natuur. Sinds hij schilderingen begon te maken in grotten, sinds hij vuur is gaan maken, en kleren, en zovoort, geldt: De Mens Is Onnatuurlijk (volgens de definitie: "Awel, dat dat in de natuur niet voorkomt.")[/size]

Citaat:

Voor het geval je'm niet door mocht hebben toch nog even voluit : de menselijke cultuur onderscheidt zich op grandioze wijze van alle 'dierlijke' culturen die er zijn. Het gros van onze handelingen wordt ons door geen enkel ander dier nagedaan. We zijn uitzonderingen in de natuur. Sinds hij schilderingen begon te maken in grotten, sinds hij vuur is gaan maken, en kleren, en zovoort, geldt: De Mens Is Onnatuurlijk (volgens de definitie : "Awel, dat dat in de natuur niet voorkomt.")[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Andro : 22 juni 2005 om 22:29.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 22:59   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?
OMdat men inzag dat homoseksualiteit geen psychische stoornis is.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 23:11   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmm... Hier klopt iets niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2005, 23:36   #73
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ach, waarom niet? In elk van onze cellen zitten van die enzymen die fouten moeten herstellen.
jij bent ook nooit verbeterd ;<

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 08:17   #74
Jeroen

Standaard

Doe eens een klein beetje moeite om toch enigszins on topic te blijven, ik heb twee pagina's aan posts weggehaald die totaal van de pot gerukt waren.[edit]
[size=1]After edit by Jeroen on 23-06-2005 at 09:18
Reason:

Doe eens een klein beetje moeite om toch enigszins on topic te blijven, ik heb twee pagina's aan posts weggehaald die totaal van de pot gerukt waren.[/size]

Doe eens een klein beetje moeite om toch enigszins on topic te blijven, ik heb twee pagina's aan posts weggehaald die totaal van de pot gerukt waren als je 't mij vraagt [/size]
[/edit]
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 08:34   #75
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
OMdat men inzag dat homoseksualiteit geen psychische stoornis is.
Omdat men het voorlopig niet kan bewijzen misschien?
Oud 23 juni 2005, 08:50   #76
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Ik heb nergens gezegd dat homoseksualiteit 'fout' is. Wel dat het een abnormaliteit is.

Citaat:
Voor het geval je'm niet door mocht hebben toch nog even voluit: de menselijke cultuur onderscheidt zich op grandioze wijze van alle 'dierlijke' culturen die er zijn.
Het gros van onze handelingen wordt ons door geen enkel ander dier nagedaan. We zijn uitzonderingen in de natuur. Sinds hij schilderingen begon te maken in grotten, sinds hij vuur is gaan maken, en kleren, en zovoort, geldt: De Mens Is Onnatuurlijk (volgens de definitie: "Awel, dat dat in de natuur niet voorkomt.")
Ik begrijp het eigenlijk niet meer. De mens is onnatuurlijk, terwijl postmoderne flikker zegt dat zelfs mongolen natuurlijk zijn.
Soit, als er zelfs één van jullie gelijk heeft, dan brengt het ons toch niet tot een reden om homo-adoptie goed te keuren, me dunkt.
Oud 23 juni 2005, 08:53   #77
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat men het voorlopig niet kan bewijzen misschien?
M.a.w, wil je zeggen dat het wel degelijk een psychische stoornis is.... bedankt voor de bevestiging. Mijn vermoeden over jou klopte dus.
Oud 23 juni 2005, 08:55   #78
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
M.a.w, wil je zeggen dat het wel degelijk een psychische stoornis is.... bedankt voor de bevestiging. Mijn vermoeden over jou klopte dus.
Ik vermoed dat het genetisch bepaald is. Is dat nu zo cru?
Oud 23 juni 2005, 08:56   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor zover ik kan zien zijn zowel mongooltjes als andere gehandicapten voorgebracht door de natuur.
Die woordenboekdefinities zijn niet alleenzaligmakend.

De opdeling in natuurlijk en onnatuurlijk bestaat slechts in de hoofden van mensen, die zichzelf en hun realisaties een speciale plaats in de natuur toemeten. Ze verliezen daarbij uit het oog dat al wat mogelijk is, zelfs al wat door ons gegenereerd wordt, steeds afhankelijk is van de natuur en haar wetten, en enkel binnen hetzelfde natuurlijke kader mogelijk is, en dus steeds per definitie tot dat natuurlijke kader behoort. Dus ook b.v. beton is natuurlijk: het is een mogelijkheid die de natuur ons biedt.

Nog erger wordt het wanneer aan een foute visie op natuurlijkheid ook nog eens morele afzeik verbonden wordt. Een bepaalde sexuele gedragslijn wordt door een bepaalde groep als onnatuurlijk gekwalificeerd (zonder enige grond zoals hierboven aangegeven) en ze wordt ook nog eens afgekeurd.

Nu is er in se niks mis met het moreel afkeuren en vermijden van schadelijke gedragingen, ook van sexueel schadelijke gedragingen zoals verkrachting, pedofilie etc. Maar wanneer onschadelijke gedragingen enkel en alleen worden afgekeurd omwille van een (foute) perceptie van (on)natuurlijkheid, dan zijn we lachwekkend bezig.
Homofilie behoort dus tot de natuur, maakt er deel van uit, zelfs als enkel onze soort er zich me bezighoudt (quod non!)
Er is geen enkele reden om dit gedrag pervers te vinden of ingaand tegen de natuur: het bestaat gewoon dus is het natuurlijk.
Zolang het voornoemde gedrag niemand schaadt, hoeven er ook geen morele bezwaren tegen ingevoerd te worden, laat staan wettelijke discriminaties.
Oud 23 juni 2005, 09:00   #80
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Nog erger wordt het wanneer aan een foute visie op natuurlijkheid ook nog eens morele afzeik verbonden wordt. Een bepaalde sexuele gedragslijn wordt door een bepaalde groep als onnatuurlijk gekwalificeerd (zonder enige grond zoals hierboven aangegeven) en ze wordt ook nog eens afgekeurd.
Ik heb homofilie toch nergens afgekeurd?
Adoptie door homo's keur ik af.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be