![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het homohuwelijk opnieuw afgeschaft worden? | |||
Ja, en samenlevingscontracten ook |
![]() ![]() ![]() |
5 | 13,89% |
Ja, maar samenlevingscontracten zonder adoptie en kunstmatige bevruchtingstechnieken mag wel |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,67% |
Nee, maar gehuwde homo's mogen geen kinderen adopteren of kunstmatig verwekken |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,11% |
Homo's mogen huwen, kinderen adopteren en proefbuisbabies maken om hun kinderwens te bevredigen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 58,33% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is helemaal niet zo ver gezocht dat zoiets over pakweg 10 jaar mogelijk zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En begin me nu niet te verwijten dat ik jullie vergelijk met mongolen of dat ik iets tegen mongolen heb, want dat is niet zo. Niet alles wat 'in de natuur voorkomt', is natuurlijk. Want als je zo redeneert, is alles maar normaal, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als je zelfs d�*t al natuurlijk vind, dan stopt het voor mij hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[size=4]na·tuur·lijk[/size] (bn.) 1 betr. hebbend op de natuur 2 door de natuur voortgebracht of gevormd <=> kunstmatig 3 in overeenstemming met de natuur, van nature eigen => biologisch; <=> onnatuurlijk 4 zoals te verwachten is => allicht, per definitie, tuurlijk, uiteraard, vanzelf, vanzelfsprekend 5 [wisk.] niet gecompliceerd Voor zover ik kan zien zijn zowel mongooltjes als andere gehandicapten voorgebracht door de natuur.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Postmoderne Flikker : 22 juni 2005 om 22:12. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||
|
![]() Citaat:
Voor het geval je'm niet door mocht hebben toch nog even voluit: de menselijke cultuur onderscheidt zich op grandioze wijze van alle 'dierlijke' culturen die er zijn. Het gros van onze handelingen wordt ons door geen enkel ander dier nagedaan. We zijn uitzonderingen in de natuur. Sinds hij schilderingen begon te maken in grotten, sinds hij vuur is gaan maken, en kleren, en zovoort, geldt: De Mens Is Onnatuurlijk (volgens de definitie: "Awel, dat dat in de natuur niet voorkomt.")[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Andro : 22 juni 2005 om 22:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Doe eens een klein beetje moeite om toch enigszins on topic te blijven, ik heb twee pagina's aan posts weggehaald die totaal van de pot gerukt waren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Soit, als er zelfs één van jullie gelijk heeft, dan brengt het ons toch niet tot een reden om homo-adoptie goed te keuren, me dunkt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De opdeling in natuurlijk en onnatuurlijk bestaat slechts in de hoofden van mensen, die zichzelf en hun realisaties een speciale plaats in de natuur toemeten. Ze verliezen daarbij uit het oog dat al wat mogelijk is, zelfs al wat door ons gegenereerd wordt, steeds afhankelijk is van de natuur en haar wetten, en enkel binnen hetzelfde natuurlijke kader mogelijk is, en dus steeds per definitie tot dat natuurlijke kader behoort. Dus ook b.v. beton is natuurlijk: het is een mogelijkheid die de natuur ons biedt. Nog erger wordt het wanneer aan een foute visie op natuurlijkheid ook nog eens morele afzeik verbonden wordt. Een bepaalde sexuele gedragslijn wordt door een bepaalde groep als onnatuurlijk gekwalificeerd (zonder enige grond zoals hierboven aangegeven) en ze wordt ook nog eens afgekeurd. Nu is er in se niks mis met het moreel afkeuren en vermijden van schadelijke gedragingen, ook van sexueel schadelijke gedragingen zoals verkrachting, pedofilie etc. Maar wanneer onschadelijke gedragingen enkel en alleen worden afgekeurd omwille van een (foute) perceptie van (on)natuurlijkheid, dan zijn we lachwekkend bezig. Homofilie behoort dus tot de natuur, maakt er deel van uit, zelfs als enkel onze soort er zich me bezighoudt (quod non!) Er is geen enkele reden om dit gedrag pervers te vinden of ingaand tegen de natuur: het bestaat gewoon dus is het natuurlijk. Zolang het voornoemde gedrag niemand schaadt, hoeven er ook geen morele bezwaren tegen ingevoerd te worden, laat staan wettelijke discriminaties.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
![]() Adoptie door homo's keur ik af. |
|
![]() |
![]() |