![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik blijf mijzelf maar herhalen, maar blijkbaar moet je alles 20 keer horen voor het tot je doordringt.
Ik ben er zelf nog niet uit wat het nut is van zo'n winkelzaken of banken te vernielen. Zelf heb ik het ook nog nooit gedaan, en ik denk niet dat daar verandering in zal komen. Ik ben gewoon voorzichtig om mensen waar je de beweegredenen niet van kent direct te gaan veroordelen. En als je dan toch vind dat ik arrogant bent (specifiëer....) zeg dan tenminste arrogant vrouwke...
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze moesten heel die kliek buiten houden.
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Daar draait het allemaal om: Ik heb nog nooit met een Black Blokker persoonlijk gepraat, en weet er te weinig over om er een mening over te vormen. Ik heb er geen probleem mee dat banken, dure kledingszaken, Mc. Donalds en dergelijke vernielt worden. Zolang er maar geen enkele persoon gewond raakt, zolang het maar alleen draait om hen financieel te raken. Volgens mij heeft het allemaal maar weinig nut, maar als je zo gaat denken: wat heeft dan wel nog nut? Meer dan de helft van de wereldbevolking was tegen de oorlog in Irak en heeft dat op allerlei manieren duidelijk gemaakt, maar toch zijn er mensen gestorven. Nu komt van het Witte Huis het antwoord dat de oorlog écht om olie ging en niet massavernietigingswapens...daar zijn de mensen die hun dierbaren verloren hebben natuurlijk niets mee. Irak is maar 1 voorbeeld dat écht niets lijkt te helpen tegen de machtigsten van deze wereld (G7) Dus ja...waarom het dan niet kleinschalig aanpakken? Ben er nog niet uit.
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Kan u mij misschien vertellen wat u probleem is met het bestaan van multinationals en de G8, want u bleek daar een duidelijke afkeer van te hebben op de voorgaande pagina???
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zal straks er grondig op in gaan waarom ik de mulinationals verafschuw, maar nu heb ik enkel tijd om tussendoor hierop te komen.
Waarom vind u het ZO immens belangrijk om dure kledingszaken (waar merken verkocht worden die door kindjes gemaakt worden) en Mc. Donalds te steunen?? Vertel mij dat alsjeblieft eens. Waar ga ik over de schreef?? Ik wens geen enkele persoon iets ergs toe, enkel grote geldkanons die totaal onmenselijk werken. Waarom is dit zo ontoelaatbaar?
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Mensen met een boutique proberen hun brood te verdienen en zijn helemaal niet per definitie slecht of dergelijks en wanneer men hun winkel vernielt, valt dit op geen enkele manier goed te praten 3) Als u ermee akkoord kan gaan dat men andermans eigendom vernielt omwille van een overtuiging met alle respect dan, maar dan verklaar ik u knettergek! Ik ga ook een communist zijn inkomen niet afnemen om het te herverdelen. 4) Dat er kleding gemaakt wordt door kinderen is niet de schuld van de multinational, maar wel van de lokale overheid. Als regering X kinderarbeid niet wenst af te schaffen zou ik niet weten waarom een multinational in land X geen kinderen zou mogen tewerk stellen. Klaag tegen land X en niet tegen die multinational. Een bedrijf moet namelijk nog steeds winst maken (zodat het zijn personeel betalen kan etc !!!!) en hoeft geen moraalridder te spelen 5) Waarom ik dat verdedig? Misschien omdat het mij rijk gemaakt heeft, misschien omdat ik vind dat geweld geen oplossing is voor dit soort problemen, maar bovenal omdat ik helemaal niet vind dat er argumenten zijn die er mij van overtuigen kunnen dat ik tegen de G8 en tegen het bestaan van multinationals zou moeten zijn. (en 6) Ja ik ben geen rijkeluiskindje zoals u dat de wereld wenst te verbeteren, ik ben een hardwerkende egoïst, die zichzelf rijk heeft gemaakt en om eerlijk te zijn ik hoop dat mijn kinderen niet zo wereldverbeterend zullen worden als u )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U negeert 5 opmerkingen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
Ten tweede: Uw beeldvorming is best wel leuk. Maar foto1 heeft niets met foto2 te maken. Het probleem ligt in het bestuur van de landen van die negerkes, dat zich nog in de oertijd bevind. Maar zo'n land gaan bevrijden van zijn tiran en er een pro-westers, democratisch bewind gaan neerpoten, dat mogen we ook niet doen, want dan komt ge allemaal op straat om te klagen over het imperialisme. Wat schiet er dan nog over: Dwijlen met de kraan open en geld doorstorten naar die landen. Een paar tientallen jaren geleden bleven we maar geld lenen aan die landen, nu is de oplossing leningen te gaan omzetten naar schenkingen. And guess what: Die negerkes gaan nog altijd dood en tegenwoordig kijkt er niemand nog op van een uitgemergelde zwarte kleuter die sterft op TV. Structurele verandering en een open markt is wat we nodig hebben, en een deel van de anders-globalisten is het daar zelfs eens mee. Er zijn honderen manieren om dit door te drukken. Maar geweldadig protest is daar niet 1 van. Protest tegen het afzetten van dictators nog veel minder. Het gaat hier gewoon om een bende onozelaars die graag rel schoppen. De Hooligans van de politiek. En daar zijn de hardste matrak, het zwaarste waterkanon en het meest pikkende traangas allemaal veel te goede behandeling voor.
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() TomB: Ik ben een soort van geschematiseerd werke aan het maken met alle multinationals en wat ze verkeerd doen. Dat zal er dus bijstaan. OP vraag van Dies. Het verloopt wel traag, want ik zit midden in de examens.
Dies: Ja, wat wil je dat ik erop zeg? Het zijn louter meningen van je waar ik niets kan aan veranderen of herhalingen. Ik denk dat we te extreem-verschillende meningen hebben om nog een goed debat te kunnen hebben. Jij blijft ook maar herhalen hoe ik over de schreef ga, en wat ik zeg onaanvaardaar is...heeft het nog zin?
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Die oplossing ligt dan uiteraard veeleer bij het omverwerpen van het regime dat zulkse praktijken toelaat dan bij de multinational waarvan u weet dat het enige levensdoel het rijkmaken van zijn aandeelhouders is. Wat is het doel van een staat weer? Right.
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het eens op z'n van rossems te zeggen: geen gezeik, IEDEREEN RIJK!
![]() |
![]() |
#78 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoe ist eigenlijk met onze Van Rossem?? Al lang niets meer over gehoord...
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Een slimme mens, maar wat een groot bakkes zeg ![]()
![]() |
![]() |
#80 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |