![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moet het migrantenstemrecht er komen ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 30,56% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
25 | 69,44% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burger
|
![]() Geen recht EN geen plicht. Eenvoudig toch?
Belg worden : geen enkel probleem , integendeel, op dat moment zou ik me er zelf voor inrzetten indien ze worden gediscrimineerd op bepaalde vlakken, want dan vind ik dat ook niet meer dan normaal dat ze identiek gelijke kansen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die Oostvlamingen die jaarlijks hun varken slachten zijn +/- 40/45 jaar, en géén boeren: ze hebben hun jaarlijks biggetje en hun moestuintje... m�*�*r ze zijn katholiek, gèèn moslim... Of er ivm. slachten van kippen en konijnen géén regels bestaan weet ik niet, maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven steken: het principe is hier thuisslachten, niet het gewicht van het dier, of wél?? Of is het principe misschien Marokkaantjepesten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burger
|
![]() als het pricipe thuisslachten is en niet het gewicht van dieren, dan moet je die dieren ( waar geen wetgeving gelijkaardig aan thuisslachten van schapen voor bestaat) er ook niet bijhalen en ze vergelijken ; lijkt me beetje zinsloos hé filosoof.
En als ze daar in oostvlanderen geen boer zijn , dan moet je best ook niet eerst spreken over oude vlaamse boeren zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het principe is: de strafwet geldt voor iedereen en de migranten hebben geen extra rechten in ons land die wij niet zouden hebben. DUS: hun argumentering slaat op niets. Integendeel: migranten hebben wel plichten zoals belastingen betalen. Dus waarom stemmen ook niet, het is in ons land nog altijd een plicht? (alhoewel sommigen hier zo graag beweren dat het officieus een 'recht' is geworden. Dat klopt overigens helemaal niet. Want tis niet omdat iets niet bestraft wordt in praktijk, dat het ook mag...)
![]() |
![]() |
#66 |
Burger
|
![]() Voor Mieke 79:
Strafwet geldt voor iedereen : da's nu net hetgeen ik ook wil . Maar dan wel in de praktijk ! verder hier een beknopte tekst vandaag verschenen : Ruim 171.000 buitenlanders zijn de voorbije drie jaar Belg geworden, het merendeel via de zogenaamde snel-Belgwet van maart 2000. Sinds België in 1984 het Wetboek van de Belgische nationaliteit invoerde, met verschillende mogelijkheden om een Belgische identiteitskaart aan te vragen, verwierven 538.571 buitenlanders een Belgische identiteitskaart. Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Instituut voor Statistiek. Wat houdt diegenen die hier stemrecht of plicht wensen tegen om hetzelfde te doen. Dan hebben ze alles . Eenvoudiger kan niet. Al die zever van dit en dat toe te laten. Voor mij geldt als belangrijk: geen discrimitanie , geen voordelen tegenover de autochtone bewoners. Zo simpel. En dan nog eens herhalen :Belg worden : geen enkel probleem , integendeel, op dat moment zou ik me er zelf voor inrzetten indien ze worden gediscrimineerd op bepaalde vlakken, want dan vind ik dat ook niet meer dan normaal dat ze identiek gelijke kansen hebben. Moeilijker als dat is dat niet. Toon eerst maar de wil om er bij te horen. Er niet willen bijhoren en wel iets willen vertellen dat gaat niet goed samen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat ter zijde, want verder in uw betoog vind ik uw argumentatie dan weer zeer goed! Het is uw goed recht te vinden dat ze de wil moeten betonen om zich te nationaliseren. En idd met de snelBelg-wet gaat dit nu vrij vlot, op een jaar is dat geregeld. Hopelijk gaan ze dat systeem nu niet helemaal veranderen hé.
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() in nog geen honderd jaar!
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien alle Belgen gelijk zijn voor de wet, zijn alle Belgen gelijk voor de wet ongeacht of ze nu besneden zijn of niet (anders moeten ze de grondwet aanpassen) Citaat:
Bij het slachten van konijnen en kippen zal elke rechtgeaarde boer of privé kweker OOK eerst het dier met een welgemikte klop buiten bewustzijn slaan, dat is iets lastiger met een schaap nietwaar filosoof? Citaat:
![]() Het gaat hier over WETTEN waaraan BELGEN en mensen die zich in BELGIE bevinden moeten aan houden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onwettig????? Ik zou toch maar even de wet erbij nemen. De boer welke thuis een varken wil slachten gaat een briefje afhalen op het gemeentehuis. Eveneens voor een kalf of een koe, welke hij moet laten keuren door een veearts. En moet laten slachten door een erkende slachter. Het verschil met het schaap bij de islamieten is dat deze dieren niet verdoofd worden en door ONERVAREN slagers thuis gedood worden? Daarom is het bij wet verboden om deze soort thuis slachtingen te doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Zou het niet kunnen dat het emotioneel, symbolisch,... (of weet ik veel wat) gewoon moeilijk is om de Belgische nationaliteit aan te nemen en daarmee een stukje eigen cultuur en geschiedenis weggooien? En volgens mij is het niet zo dat een allochtoon niet wil deelnemen aan onze samenleving, omdat hij belang hecht aan zijn achtergrond. En ik vind dat het al zeker niet zo zou mogen zijn dat iemand niet mág deelnemen aan de samenleving omdat hij belang hect aan zijn achtergrond! Dus daarom: Ja stemrecht (/plicht), en wel op ALLE niveaus!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fnek mijn beste, als het voor iemand emotioneel te moeilijk is om de Belgische nationaliteit aan te nemen dan betekent dat niet dat die persoon geen deel mag nemen aan de maatschappij.
Indien je je eigen cultuur en je eigen geschiedenis wenst te behouden hoef je echter niet mee te beslissen over de TOEKOMST van een ander land. In dat geval kan je beter meebeslissen over de toekomst van je eigen land waar je dan toch zoveel meer waarde aan hecht.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie kan dat nog beter verwoorden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() amaai, is dezen topic nog altijd bezig.
Tis toch logisch gene pas= geen stemrecht. in de wet staat dat alle BELGEN gelijk zijn voor de wet. Dus de niet Belgen niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die mensen zijn even fier op hun nationaliteit, als wij op ons Vlaaming zijn! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() Ja ik vind dat het in deze samenleving het stemrecht voor vreemdelingen zekker moet kunnen en vooral europesche vreemdelingen. Men wil dat vreemdelingen integreren hoe kan men integreren als men niet de rechten krijgt zoals alle staatsburgers die hier in deze land leven.
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|