![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moet het migrantenstemrecht er komen ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 30,56% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
25 | 69,44% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Vinden jullie dat het migrantenstemrecht er moet komen ? Ja of neen ? Waarom niet ? Waarom juist wel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Neen, als ze zich aangepast hebben aan onze cultuur en leefgewoonten, dus gëïntegreerd zijn, dan hebben ze de mogelijkheid om de Belgische nationaliteit te bekomen en dan hebben ze stemrecht. Eerder niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Ja, tis da wa ik bedoel, zonder Belgische nationaliteit geen stemplicht en recht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Belgische nationaliteit aanvragen of anders niet stemmen.
Het is niet moeilijk het is gemakkelijk.
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen.
Heel die discussie over migrantenstemrecht is volledig overroepen, niemand vraagt zich af of er eigenlijk wel migranten zitten te wachten op stemrecht. Maar als die migranten willen stemmen is toch maar normaal dat je Belg wordt, ik wil het stemrecht voor Europese inwijkelingen dan ook afscaffen want dat is pure discriminatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel worden ze belg via de snel belg wet zeer gemakkelijk voor hen en anders hebben ze pech! Maar persoonlijk zou ik vreemdelingen NOOIT stemrecht geven of ze nu belg geworden zijn of niet gewoon terug sturen die zooi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ter bevordering vd integratie. Maar men moet het wel koppelen aan de afschaffing vd 'snel-belg wet'. mvg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toelaten. Van het ogenblik dat je deel uitmaakt van een maatschappij i.e. er uw vaste woonplaats hebt, aanvaardt je de plichten van die maatschappij en krijg je de rechten van die maatschappij. Het stemrecht/De stemplicht maakt daar deel van uit.
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Schenk jezelf ZWARTE koffie in en eet daarbij een BRUINE koffiekoek. Dat zal je deugd doen. ![]() ontopic: Ik heb voor "neen" gestemd, omdat ik ook vind dat je eerst de Belgische nationaliteit moet hebben. Om Belgische politiek te begrijpen moet je hier een tijdje hebben gewoond én je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen. Om een Belgische nationaliteit te hebben moet je ook aan dergelijke voorwaarden voldoen. Dus voor mij is iemand met een Belgische nationaliteit ook klaar voor het stemrecht. Zij die dat niet hebben zullen waarschijnlijk niet eens weten op wie ze hebben gestemd. Misschien stemmen ze wel op het Vlaams Blok !! ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zeg het nog eens: waarom zo een gedoe rond dat stemrecht?? Het kost waarschijnlijk even veel moeite om te voldoen aan het stemrecht dan te voldoen aan de snelBelgwet. Als die mensen geen Belg willen worden dan zou het mij wel ten zeerste verbazen dat ze wel willen stemmen. Het zou in alle geval niet consequent zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Het stemrecht voor allochtonen, zou er reeds moeten zijn zonder de belg-nationaliteit te verwerven.
1° wanneer een islamiet Belg wordt behoud hij zijn nationaliteit van zijn land van herkomst. Ook wanneer hij hier geboren is. Dus hij is nooit een Belg in de werkelijke zin van het woord. Hij beschikt over een Belgisch paspoort. 2° wanneer ze nu kunnen stemmen zonder van nationaliteit te moeten veranderen, dan gaan ze stemmen op allochtonen, die dan de macht gaan uitmaken op hun manier naar HUN VOLK toe. (uitspraak welke gevallen is van de Agalevster bij de verkiezing in 1999) 3° wanneer ze moeten kiezen, en ze kiezen voor eigen volk eerst, dan zullen de Vlamingen hun ogen wat vlugger open gaan. Leve Jha Jha (stemmenkannon van het Vlaams Blok) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
AEL, Resist en het Vlaams blok zijn een categorie apart en zij gebruiken geweld om hun doel te bereiken. De aanhangers van het AEL vallen mensen aan die anders denken dan zijzelf en het beleid keurt het niet af, Resist beklad straten vol met hun rotstickers (geen beleefde jongens om het braafjes te zeggen) en valt ook mensen aan, Het Vlaams Blok heeft nog steeds knokploegen die andersdenkenden al te graag aanpakken...Filip hielden ze in het verleden voor straatveger, omdat die altijd op de grond lag om de straten proper te maken. Maar die arme jongen was gewoon wéér aan het knokken. ![]() Ik heb veel contact met allochtonen in Antwerpen en zij denken er ook zo over. Zij willen communiceren met welopgevoede mensen en niet met krapuul die hun ware aard verbergen achter een nette pak ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
dus aan deze pol kan ik niet meedoen ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja Ali,
De Belgische nationaliteit aanvragen he jongen!
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar wel over de Vlamingen die door zijn arogante houding over de streep worden getrokken om Vlaams Blok te stemmen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() Wat wij als vreemdelingen zien, zijn meestal wel degelijk Belgen. Allez, nominaal toch. Ik woon in een Turkenbuurt, en die hebben allemaal de Belgische nationaliteit, zij maar zeker! Dat migrantenstemrecht waar zoveel over geluld wordt, gaat hoop en al over een paar tienduizend mensen. Maar het is een symbooldossier geworden hé...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() En het AEL, dat zijn klootzakken. Ik ben blij dat de 'nieuwe Belgen' toch zo slim waren om niet op Resist te stemmen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |