![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Lees enkel de laatste reactie van mijn hand, de voorlaatste is een mislukking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wees gerust: mijn info is correct, notaris gecheckt. De kinderen hebben trouwens het RECHT om hun geërfd deel van de onroerende goederen op te eisen. Het RECHT wil daarom niet zeggen dat het ethisch verantwoord is. Indien ze het niet opeisen zal er een notariële akte moeten gemaakt worden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 juli 2005 om 10:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In mijn eigen familie (overlevende ouder + 3 kinderen) werden de overige 50% thans toch verdeelt in 4. Zo werd het mij vertelt door de bank, de notaris en het registratiekantoor. En dat was belangrijk want volgens deze formule werden de registratierechten voor elke erfgenaam berekend. De eerste schijf van 12500 euro is belastingvrij, de volgende schijf 2% enz De opeisen van het erfdeel gebeurt tegenwoordig meer dan je denkt. Ik heb het in mijn kennissenkring zien gebeuren. Moeder sterft door kanker op 40 jarige leeftijd, vader hertrouwt. 18 jarige dochter eist erfdeel op. Ze kon de vader wel niet verplichten het huis te verkopen. De vader moet van de rechter de dochter gedurende 10 jaar lang maandelijks uitbetalen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct. Laatst gewijzigd door uwagan : 19 juli 2005 om 12:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is het niet meer dan correct (alhoewel er properder manieren zijn om dit op te lossen): waarom zou de tweede vrouw van de vader de erfenis van zijn eerste vrouw mogen opsouperen en haar eigen dochter niet? Ik las dat iemand het lumineuze idee had om het eigendomsrecht volledig tussen de echtgenoten over te dragen - dit wordt regelmatig gedaan. Weet dan wel dat de overlevende partner nadien kan hertrouwen of een nieuwe partner kan vinden en dat je EIGEN kinderen dan kunnen fluiten naar hetgeen waar JIJ voor gewerkt hebt, terwijl de nieuwe partner (die je van haar of pluimen kent) lekker met je erfenis op cruise kan gaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als wiskundige echter weet ik dat die verzen in praktijk onwerkbaar zijn, dus het is heus niet zo verbazend dat, ondanks de strict religieuze achtergrond van de wetbepalingen, men met iets andere percentages te maken heeft teneinde de boel te laten kloppen (want dat doet het eigenlijk niet als je letterlijk die verzen zou toepassen ![]() Dat de threadstarter niets krijgt, en niets kan ondernemen, is simpelweg omdat ze in Marokko niet erkent wordt als "de vrouw van". Een dhimmy telt niet als echtgenote in Islam.
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik moet mijn stelling herzien. Toevallig had ik gisteren nog een Georgische familie op bezoek die tot mijn grote verbazing wèl graag in België leven en nooit meer terug willen. Zij bezien G. enkel als het vakantieland bij uitstek en daar houd het dan ook op. Ik zal mijn stelling dus moeten bijschaven en voortaan zeggen: Bijna geen enkele Georgiër woont graag in België.
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
toch komt 'de allochtoon' als probleem naar voren door de opbouw van het artikel, terwijl het daar langs geen kanten over gaat, ik kan hetzelfde geval herschrijven als een problematische opvoeding van belgische moeders en moslims waarschuwen voor kefir vrouwen. Bovendien dient opgemerkt te worden dat de opvoeding niet islamitsch was aangezien de vader het niet zo nauw nam met de religie, toch is de link gelegd:allochtoon--> islam--> moslim = probleem. Laatst gewijzigd door Moslim! : 29 augustus 2010 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() -
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 augustus 2010 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn broer is met een Algerijnse getrouwd. Moslima maar ze ging zich bekeren tot het Christendom.
Bij de notaris was één van haar zusters aanwezig. Mijn ouders drongen aan op een contract. Die wildvreemde stond te roepen dat het huwelijk dan niet zou doorgaan. Mijn broer liet zich doen. Snel was duidelijk dat dat een slechte beslissing was. Sex had hij tot NA het huwelijk, toen madam haar Belgische nationaliteit kreeg. Nu verdient ze centen door haar 'zusters' (ze moet er véél hebben) naar hier te laten komen. Die zijn op 'bezoek' tot ze gekoppeld worden door m'n schoonzuster. De mannen vindt ze op websites waar mannen kruipen om aan een vrouw te geraken. Eens ze getrouwd zijn en 'binnen', krijgt mijn schoonzuster 4000 Euro, voor de bewezen diensten. Dat geld gaat quasi onmiddelijk naar Algerië, naar de familie. Mijn broer moet zwijgen. Anders is hij 'zijn' kinderen kwijt. Het enige dat hem in die relatie houdt. En zijn huis, uiteraard. Gemengde huwelijken ? Goed gelachen. Eigenlijk ken ik niemand die me ooit gezegd heeft dat zijn gemengd huwelijk geslaagd is. Integendeel. Liefde maakt blind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Een niet-moslim mag niet erven van een moslim.
![]() |
![]() |
#73 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 29 augustus 2010 om 20:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
terloops, je zette geen linkje. Laatst gewijzigd door filosoof : 29 augustus 2010 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() De iSSlamitische wet geldt overal waar de iSSlam het voor het zeggen heeft. Niet-moslims wezen gewaarschuwd.
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() Volgens mij was het geen geldig huwelijk dan want de vrouw kan denk ik wel erven als ze christelijk is of joods. Maar een moslim mag niet trouwen met een kefir
Laatst gewijzigd door Moslim! : 29 augustus 2010 om 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |