Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2005, 10:22   #61
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Lees enkel de laatste reactie van mijn hand, de voorlaatste is een mislukking.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 10:53   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Uw tweede posting is ook een mislukking. Misschien kan je best eerst even MIJN vorige posting lezen.
En wees gerust: mijn info is correct, notaris gecheckt.

De kinderen hebben trouwens het RECHT om hun geërfd deel van de onroerende goederen op te eisen. Het RECHT wil daarom niet zeggen dat het ethisch verantwoord is. Indien ze het niet opeisen zal er een notariële akte moeten gemaakt worden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by circe on 19-07-2005 at 11:55
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Uw tweede posting is ook een mislukking. Misschien kan je best eerst even MIJN vorige posting lezen.
En wees gerust: mijn info is correct, notaris gecheckt.

De kinderen hebben trouwens het RECHT om hun geërfd deel van de onroerende goederen op te eisen. Het RECHT wil daarom niet zeggen dat het ethisch verantwoord is. Indien ze het niet opeisen zal er een notariële akte moeten gemaakt worden.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
En wees gerust: mijn info is correct, notaris gecheckt.[/size]
[/edit]

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 juli 2005 om 10:55.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 11:44   #63
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
In een huwelijk met gemeenschap van goederen bezit elke ouder de helft. Als één ouder sterft dan gaat die zijn helft naar de kinderen, de andere helft blijft eigendom van de overlevende ouder.
De kinderen krijgen in dat geval de "naakte eigendom" van de goederen van de overleden ouder en de overlevende ouder krijgt het "vruchtgebruik" op de goederen welke de kinderen op dat moment erven. De kinderen kunnen hun deel NIET opeisen. Wat wel kan en ook gebeurt is dat de hebzuchtige kinderen de overlevende ouder zodanig onder druk zetten dat die instemt met bv. de vekoop van het woonhuis. of de verdeling van de spaarcenten.
Met andere woorden; als er drie kinderen zijn, dan erft elk kind 1/3 van de helft van de gemeenschap, dus 1/6. De andere helt is eigendom van de overlevende echtgeno(o)t(e) en die erfenis zal pas openvallen bij het overlijden van de laatste ouder.
Hoedanook, de vrouw heeft hier recht op de helft van het huis. Noem het haar eigendom of wat dan ook. In Marokko heeft die moeder niets. Dat is toch een groot verschil.

In mijn eigen familie (overlevende ouder + 3 kinderen) werden de overige 50% thans toch verdeelt in 4. Zo werd het mij vertelt door de bank, de notaris en het registratiekantoor. En dat was belangrijk want volgens deze formule werden de registratierechten voor elke erfgenaam berekend. De eerste schijf van 12500 euro is belastingvrij, de volgende schijf 2% enz

De opeisen van het erfdeel gebeurt tegenwoordig meer dan je denkt. Ik heb het in mijn kennissenkring zien gebeuren. Moeder sterft door kanker op 40 jarige leeftijd, vader hertrouwt. 18 jarige dochter eist erfdeel op. Ze kon de vader wel niet verplichten het huis te verkopen. De vader moet van de rechter de dochter gedurende 10 jaar lang maandelijks uitbetalen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by uwagan on 19-07-2005 at 13:11
Reason:

Citaat:
In een huwelijk met gemeenschap van goederen bezit elke ouder de helft. Als één ouder sterft dan gaat die zijn helft naar de kinderen, de andere helft blijft eigendom van de overlevende ouder.
De kinderen krijgen in dat geval de "naakte eigendom" van de goederen van de overleden ouder en de overlevende ouder krijgt het "vruchtgebruik" op de goederen welke de kinderen op dat moment erven. De kinderen kunnen hun deel NIET opeisen. Wat wel kan en ook gebeurt is dat de hebzuchtige kinderen de overlevende ouder zodanig onder druk zetten dat die instemt met bv. de vekoop van het woonhuis. of de verdeling van de spaarcenten.
Met andere woorden; als er drie kinderen zijn, dan erft elk kind 1/3 van de helft van de gemeenschap, dus 1/6. De andere helt is eigendom van de overlevende echtgeno(o)t(e) en die erfenis zal pas openvallen bij het overlijden van de laatste ouder.
Hoedanook, de vrouw heeft hier recht op de helft van het huis. Noem het haar eigendom of wat dan ook. In Marokko heeft die moeder niets. Dat is toch een groot verschil.

In mijn eigen familie (overlevende ouder + 3 kinderen) werden de overige 50% thans toch verdeelt in 4. Zo werd het mij vertelt door de bank, de notaris en het registratiekantoor. En dat was belangrijk want volgens deze formule werden de registratierechten voor elke erfgenaam berekend. De eerste schijf van 12500 euro is belastingvrij, de volgende schijf 2% enz

De opeisen van het erfdeel gebeurt tegenwoordig meer dan je denkt. Ik heb het in mijn kennissenkring zien gebeuren. Moeder sterft door kanker op 40 jarige leeftijd, vader hertrouwt. 18 jarige dochter eist erfdeel op. Ze kon de vader wel niet verplichten het huis te verkopen. De vader moet van de rechter de dochter gedurende 10 jaar lang maandelijks uitbetalen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

De opeisen van het erfdeel gebeurt tegenwoordig meer dan je denkt. Vooral wanneer de overlevende opnieuw wil trouwen en de kinderen dit niet zien zitten. De kinderen eisen dan hun deel op om te voorkomen dat de 2de vrouw met het geld gaat lopen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door uwagan : 19 juli 2005 om 12:11.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 15:57   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De opeisen van het erfdeel gebeurt tegenwoordig meer dan je denkt. Ik heb het in mijn kennissenkring zien gebeuren. Moeder sterft door kanker op 40 jarige leeftijd, vader hertrouwt. 18 jarige dochter eist erfdeel op. Ze kon de vader wel niet verplichten het huis te verkopen. De vader moet van de rechter de dochter gedurende 10 jaar lang maandelijks uitbetalen.
Het is wijs van de rechter om te besluiten dat de 18-jarige niet onmiddellijk over een kapitaal beschikt.
Verder is het niet meer dan correct (alhoewel er properder manieren zijn om dit op te lossen): waarom zou de tweede vrouw van de vader de erfenis van zijn eerste vrouw mogen opsouperen en haar eigen dochter niet?

Ik las dat iemand het lumineuze idee had om het eigendomsrecht volledig tussen de echtgenoten over te dragen - dit wordt regelmatig gedaan. Weet dan wel dat de overlevende partner nadien kan hertrouwen of een nieuwe partner kan vinden en dat je EIGEN kinderen dan kunnen fluiten naar hetgeen waar JIJ voor gewerkt hebt, terwijl de nieuwe partner (die je van haar of pluimen kent) lekker met je erfenis op cruise kan gaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 18:22   #65
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

4. An-Nisa
[size=2]11. God gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door God. Voorzeker, God is Alwetend, Alwijs. [/size]

[size=2]12. En gij zult de helft hebben van hetgeen uw vrouwen nalaten, indien zij geen kind hebben, maar indien zij een kind hebben, is er voor u een vierde van hetgeen zij nalaten na de betaling van enig legaat, dat zij hebben nagelaten of van schuld. En zij zullen een vierde hebben van hetgeen gij nalaat, als gij geen kind hebt, maar als gij een kind hebt, zo is er voor hen een achtste deel van hetgeen gij nalaat, na de betaling van enig legaat of van onverrekende schuld. En indien er een man of een vrouw is, van wie wordt geërfd en deze is ouderloos en kinderloos en heeft een broeder of een zuster, dan is er voor elk hunner een zesde deel. Maar als er meer dan dezen zijn, dan zijn zij deelgenoten in een derde na de betaling van enig legaat, dat is nagelaten of van schuld, zonder benadeling. Dit is gebod van God en God is Alwetend, Verdraagzaam. [/size]

Blijkbaar zou de briefschrijfster in kwestie dus 12% kunnen erven (van de volledige woning) Maar vermits ze dus niet islamitisch is erft ze misschien gewoon niks.

Raven? ben je ernstig in je opmerking? Ik vind dat dit inderdaad de moeite waard om eens goed te onderzoeken en - zoals briefschrijfster zegt - daar RUCHTBAARHEID aan te geven, zodat mensen die een gemengd huwelijk aangaan (voor de Marokkaanse wet!) tenminste weten waar ze aan beginnen.

Dat aspectje wordt veel te weinig belicht. Ik vraag me trouwens af waarom ze steeds ginder willen gaan trouwen. Voor de mannen begin ik het wel te begrijpen!
Je haalt de voornaamste essentie aan van de erfenisrechten in zowat heel Noord-Afrika en Perzië. Maar ook verzekeringen en allerhande premies in kindergeld endergerlijke hanteren zulke sleutels. (moslimman x 1, moslimvrouw x 0.5, dhimmyman x 0.5, dhimmyvrouw x 0.25, nietmoslim&nietdhimmy x 0 || MAAR DIT IS NIET VOOR ERFENISSEN!!!)

Als wiskundige echter weet ik dat die verzen in praktijk onwerkbaar zijn, dus het is heus niet zo verbazend dat, ondanks de strict religieuze achtergrond van de wetbepalingen, men met iets andere percentages te maken heeft teneinde de boel te laten kloppen (want dat doet het eigenlijk niet als je letterlijk die verzen zou toepassen , allah kan niet goed rekenen )

Dat de threadstarter niets krijgt, en niets kan ondernemen, is simpelweg omdat ze in Marokko niet erkent wordt als "de vrouw van". Een dhimmy telt niet als echtgenote in Islam.
Oud 21 juli 2005, 10:25   #66
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Om de armoede in hun thuisland te ontvluchten?

nee, om hun familie in hun thuisland een beter leven te bezorgen. Daarvoor offeren ze zichzelf op. Daar vergissen de meesten zich in. Ze komen niet naar hier voor een beter leven voor zichzelf maar een beter leven voor hun familie daarachter.
Dat is ook mijn mening. 95% van hen staat met één been in België en het andere in Georgië. Als je ooit in Georgië bent geweest, zal je wel begrijpen waarom zij hier niet kunnen aarden: de mensen, de gastvrijheid, de natuur, de 12.000 jaar oude geschiedenis, het culturele erfgoed enz.... Het is beslist één van de prachtigste landen van de wereld.

Maar ik moet mijn stelling herzien. Toevallig had ik gisteren nog een Georgische familie op bezoek die tot mijn grote verbazing wèl graag in België leven en nooit meer terug willen. Zij bezien G. enkel als het vakantieland bij uitstek en daar houd het dan ook op. Ik zal mijn stelling dus moeten bijschaven en voortaan zeggen: Bijna geen enkele Georgiër woont graag in België.
Oud 29 augustus 2010, 18:19   #67
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
[size=2]In de krant las ik over de folder die allochtone meisjes moet helpen te ontkomen aan een gedwongen huwelijk. Ik ben een Vlaamse vrouw die gehuwd is geweest met een man van Marokkaanse afkomst. Ons huwelijk was er wel één gebaseerd op liefde. Toegegeven, in het begin was het niet altijd gemakkelijk, maar door onze grote liefde voor elkaar is ons huwelijk uitgegroeid tot een zeer sterke band. Samen hebben we twee kinderen.

Op 3 november 2004 is mijn dierbare echtgenoot na ziekte overleden. In Marokko hebben we een huis - contract opgemaakt zoals de wettelijke termen hier - en wat geld op de bank. Zes weken na het overlijden heeft mijn zoon echter gedreigd naar de politie te stappen als ik de sleutels en de papieren van het huis niet aan hem gaf. Bovendien kan ik volgens de wet in Marokko niets erven, omdat ik niet tot de islam behoor. Indien dit wel zo was, dan zou ik nog 8 procent van het geld krijgen, een aalmoes dus.

In uw artikel worden allochtone meisjes gewaarschuwd op hun hoede te zijn voor gedwongen huwelijken. Ik wil Belgische meisjes waarschuwen voor een huwelijk met een allochtoon. Zelfs als er een gelukkige relatie ontstaat - zoals de mijne - dan nog moeten ze zich goed laten informeren omtrent hun rechten en zeker bij aankoop van een eigendom in het buitenland. Mijn man en ik dachten ook dat ik geen problemen zou ondervinden omdat mijn naam op de koopakte stond en ik een volmacht op de rekening had. Uiteindelijk zie ik datgene waarvoor ik 39 jaar gewerkt heb, aan mijn neus voorbijgaan.

Bron: Dialoog/Het laatste nieuws

[/size]
De enige die hier voor problemen zorgt is die zoon die zijn moeder niet respecteert en die moeder die haar zoon vermoeddellijk evenmin respecteert,

toch komt 'de allochtoon' als probleem naar voren door de opbouw van het artikel, terwijl het daar langs geen kanten over gaat, ik kan hetzelfde geval herschrijven als een problematische opvoeding van belgische moeders en moslims waarschuwen voor kefir vrouwen. Bovendien dient opgemerkt te worden dat de opvoeding niet islamitsch was aangezien de vader het niet zo nauw nam met de religie, toch is de link gelegd:allochtoon--> islam--> moslim = probleem.

Laatst gewijzigd door Moslim! : 29 augustus 2010 om 18:21.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 18:21   #68
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 augustus 2010 om 18:21.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 18:38   #69
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Mijn broer is met een Algerijnse getrouwd. Moslima maar ze ging zich bekeren tot het Christendom.
Bij de notaris was één van haar zusters aanwezig.
Mijn ouders drongen aan op een contract. Die wildvreemde stond te roepen dat het huwelijk dan niet zou doorgaan.
Mijn broer liet zich doen. Snel was duidelijk dat dat een slechte beslissing was.
Sex had hij tot NA het huwelijk, toen madam haar Belgische nationaliteit kreeg.
Nu verdient ze centen door haar 'zusters' (ze moet er véél hebben) naar hier te laten komen.
Die zijn op 'bezoek' tot ze gekoppeld worden door m'n schoonzuster.
De mannen vindt ze op websites waar mannen kruipen om aan een vrouw te geraken.
Eens ze getrouwd zijn en 'binnen', krijgt mijn schoonzuster 4000 Euro, voor de bewezen diensten.
Dat geld gaat quasi onmiddelijk naar Algerië, naar de familie.
Mijn broer moet zwijgen. Anders is hij 'zijn' kinderen kwijt. Het enige dat hem in die relatie houdt. En zijn huis, uiteraard.
Gemengde huwelijken ?
Goed gelachen. Eigenlijk ken ik niemand die me ooit gezegd heeft dat zijn gemengd huwelijk geslaagd is.
Integendeel.
Liefde maakt blind.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 18:50   #70
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Mijn broer is met een Algerijnse getrouwd. Moslima maar ze ging zich bekeren tot het Christendom.
Bij de notaris was één van haar zusters aanwezig.
Mijn ouders drongen aan op een contract. Die wildvreemde stond te roepen dat het huwelijk dan niet zou doorgaan.
Mijn broer liet zich doen. Snel was duidelijk dat dat een slechte beslissing was.
Sex had hij tot NA het huwelijk, toen madam haar Belgische nationaliteit kreeg.
Nu verdient ze centen door haar 'zusters' (ze moet er véél hebben) naar hier te laten komen.
Die zijn op 'bezoek' tot ze gekoppeld worden door m'n schoonzuster.
De mannen vindt ze op websites waar mannen kruipen om aan een vrouw te geraken.
Eens ze getrouwd zijn en 'binnen', krijgt mijn schoonzuster 4000 Euro, voor de bewezen diensten.
Dat geld gaat quasi onmiddelijk naar Algerië, naar de familie.
Mijn broer moet zwijgen. Anders is hij 'zijn' kinderen kwijt. Het enige dat hem in die relatie houdt. En zijn huis, uiteraard.
Gemengde huwelijken ?
Goed gelachen. Eigenlijk ken ik niemand die me ooit gezegd heeft dat zijn gemengd huwelijk geslaagd is.
Integendeel.
Liefde maakt blind.
U broer is gewoon naief en wereldvreemd, algerije is een arm land, hetzelfde gebeurd veel met thaise vrouwen en andere derde wereldlanden. Het is schandalig wat die vrouw doet maar uw broer moest maar zijn kop ipv zin pok gebruiken. Hij is verantwoordelijk voor zo'n geval hier binnen te halen. Er staan miljoenen vrouwen klaar om hetzelfde te doen. Gelukkig dat bij ons moslims de ouders hun zegje nog doen, want ja liefde maakt blind. Ik ken veel gemengde huwelijken die slagen.
Oud 29 augustus 2010, 19:29   #71
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is wijs van de rechter om te besluiten dat de 18-jarige.....
CIRCE !!!! Ben jij terug ? Da's nog eens goed nieuws !!!
Oud 29 augustus 2010, 20:41   #72
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
De enige die hier voor problemen zorgt is die zoon die zijn moeder niet respecteert en die moeder die haar zoon vermoeddellijk evenmin respecteert,

toch komt 'de allochtoon' als probleem naar voren door de opbouw van het artikel, terwijl het daar langs geen kanten over gaat, ik kan hetzelfde geval herschrijven als een problematische opvoeding van belgische moeders en moslims waarschuwen voor kefir vrouwen. Bovendien dient opgemerkt te worden dat de opvoeding niet islamitsch was aangezien de vader het niet zo nauw nam met de religie, toch is de link gelegd:allochtoon--> islam--> moslim = probleem.
Neen hier gaat het over. Bovendien kan ik volgens de wet in Marokko niets erven, omdat ik niet tot de islam behoor
Een niet-moslim mag niet erven van een moslim.
Oud 29 augustus 2010, 20:48   #73
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk toch naar de datum van haar post, Nobelprijs
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
19 July 2005, 16:57

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 augustus 2010 om 20:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 20:49   #74
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 20:51   #75
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hier gaat het over. Bovendien kan ik volgens de wet in Marokko niets erven, omdat ik niet tot de islam behoor
De marokkaanse wet geldt enkel in Marokko, weet je dat niet?
terloops, je zette geen linkje.

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 augustus 2010 om 20:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 20:54   #76
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De marokkaanse wet geldt enkel in Marokko, weet je dat niet?
btw, je zette geen linkje.
De iSSlamitische wet geldt overal waar de iSSlam het voor het zeggen heeft. Niet-moslims wezen gewaarschuwd.
Oud 29 augustus 2010, 21:03   #77
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kijk toch naar de datum van haar post, Nobelprijs
Hmm...'t was weer te mooi om waar te zijn.
Oud 29 augustus 2010, 21:04   #78
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dubbel...Filosoof had me er al op gewezen
Oud 29 augustus 2010, 23:34   #79
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Volgens mij was het geen geldig huwelijk dan want de vrouw kan denk ik wel erven als ze christelijk is of joods. Maar een moslim mag niet trouwen met een kefir

Laatst gewijzigd door Moslim! : 29 augustus 2010 om 23:35.
Oud 29 augustus 2010, 23:37   #80
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De iSSlamitische wet geldt overal waar de iSSlam het voor het zeggen heeft. Niet-moslims wezen gewaarschuwd.
hoe ga jij eigenlijk om met het feit dat brussel over twintig jaar in de meerderheid een islamitische bevolking heeft?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be