![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
|
![]() Alleen landsgedeelten die ooit tot Vlaanderen hebben behoord kunnen een Vlaams karakter hebben. Sluis bijvoorbeeld ligt in Zeeland maar is een Vlaamse stad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 24 juli 2005 om 09:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In Namen, in Binche, in Bergen, in Charleroi, in Thuin en in Tournai. http://whc.unesco.org/sites/943-loc.htm Een groot deel van de provincie Limburg behorde tot het bisdom Luik. Tongeren, Hasselt, Bree, Bilsen waren bvb "bonnes villes de Liège". http://perso.infonie.be/liege06/15quinze.htm Voorige maand was ik naar Ypern en Paschendale (WW1 sites kijken) en ik vand dat de mooi oude hofsteden in Henegauwen en Westvlaanderen bijnae gelijk waren. Typisch vlaams dacht ik.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 24 juli 2005 om 10:49. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Tournai is Doornik, een Vlaamse stad dus. Het belfort van Charleroi is een uitzondering die is maar voltooid geweest in 1936, en telt dus niet mee (de moskee in Genk maakt ook geen deel uit van ons erfgoed ook al staat hij er wel). Er zijn uiteraard belforten buiten Vlaanderen (het woord belfort is trouwens afkomstig uit het frans) zo vind je er in noord Frankrijk en in Engeland ook wel een paar, maar niet in die hoeveelheden die er in Vlaanderen staan. Enkel hier staan er zoveel, wat het rijke verleden bewijst.
Het is trouwens helemaal niet nodig om rond de pot te draaien over belforten. Kom eens met enkele gefundeerde argumenten af waarom men de historische, Vlaamse funderingen van een streek of stad niet zou mogen benadrukkken?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Stef Leeuwenhart : 25 juli 2005 om 10:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() @ restons courtois. Ik herhaal nog een keer dat een stad eerst Vlaamse wortels moet hebben die zich bijvoorbeeld uiten in het dialect dat er gesproken wordt, bepaalde volksspelen, plaatsnamen, wapenschilden, noem maar op. Dat een stad verfranst is wil toch niet zeggen dat die eigenschappen plots verdwenen zijn? Dat zijn de Vlaamse eigenschappen van die stad, het Vlaamse karakter ervan. Dat er verenigingen zijn die dat willen benadrukken en het erfgoed van hun afkomst willen beschermen, door middel van taalcursussen, historische wandelingen, of wat dan ook, vind ik een goede zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een groot deel van Limburg behoorde tot Luik, dus dat telt ook. Luxemburg is Luxemburg.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie had het nu weer over negationisme?
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 25 juli 2005 om 10:35. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
België of Belgae, bestaat al van 600 voor Christus: ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://images.google.be/images?q=stu...r=&sa=N&tab=wi
![]() |
![]() |
#79 | ||
Parlementslid
|
![]() Van de Waffen-SS???? En dan heulen als deze Fritz een Nazi genoemd word?[edit]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 25 juli 2005 om 10:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Die term is gewoon de latijnse vertaling van Nederland en heeft dienst gedaan als benoeming van het huidige België en Nederland, zowel tesamen als apart. Willem 1 was trouwens Rex Belgium zodat leopold 1 die titel niet kon bekleden. De term België bestaat inderdaad al lang maar betekent zoveel als Nederland, geef je dus eindelijk toe Yann dat we Nederlanders zijn? |
|
![]() |
![]() |