Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2005, 15:13   #61
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Het gaat niet over die Brusselaars. Het gaat over een overheidsbedrijf in een tweetalig gebied. Toch een goeie poging van je om de kwestie te omzeilen. En dat voor iemand die individuele tweetaligheid promoot...
Een advocaat die de taalwetten niet kent... Hoe zielig is dat wel niet. Die heeft zijn diploma gekocht zeker door het gat van le roi te likken?
Oud 13 juli 2005, 15:15   #62
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Is Tantist chauffeur van de MIVB???
U kent toch de reele taalwetten in Belgie? Wanneer twee personen een verschillende moedertaal hebben, is de voertaal altijd het Frans. Anno 2005. Eentalige chauffeur van een tweetalig gebied? Dan moet Tantist maar Frans praten.

En dan zijn die mannen van de BUB verwonderd dat we zeggen dat ze Fransdol zijn...
Oud 13 juli 2005, 15:25   #63
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Er is een verschil tussen het schenden van rechten en een kleine frustratie.
Excuseer, dit is geen kleine frustratie. Een voorbeeld daarvan is uw eerste reactie op mijn startposting.

Dit is een schending van de taalwetten, aangezien openbaar vervoer een opdracht is van de Brusselse overheid. De dienstverlening gebeurde binnen het tweetalige gebied. Duidelijk een schending. Moest het niet gaan om een overheidsopdracht, zoals de eentalige broodjesverkoopster in de metro Montgomery, dan zou het niet gaan om het schenden van de taalwetten.

Kortom: onze Patriot kent er weer niets van en lult er op los.
Oud 13 juli 2005, 15:26   #64
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Doe toch niet steeds zo belachelijk.
That's the only thing that rests for them...
Oud 13 juli 2005, 15:28   #65
Tantist

Standaard

Citaat:
In Wallonië spreek ik Frans. In Brussel, echter, spreek ik enkel nederlands, en niets anders. Geen engels, geen duits, en zeker geen frans.
Ik ook. Spreekt men mij aan in het Frans, praat ik in het Nederlands terug. In tegenstelling tot franstalige extremisten zal ik niet doen alsof ik het niet verstaan heb.

En de BUB'ers? Het is wel duidelijk welke taal zij altijd gebruiken in Brussel 8)
Oud 13 juli 2005, 15:58   #66
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Een advocaat die de taalwetten niet kent... Hoe zielig is dat wel niet. Die heeft zijn diploma gekocht zeker door het gat van le roi te likken?
Tantist heeft zijn niveau weer eens bereikt.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 16:54   #67
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Tantist heeft zijn niveau weer eens bereikt.
Men moet zich af en toe eens verlagen tot het niveau van zijn tegenstander...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 16:57   #68
Tantist

Standaard

Citaat:
En Hans kan duidelijk niet tegen de terechte kritiek dat zijn wettenkennis het nulpunt benadert...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Tantist on 13-07-2005 at 17:57
Reason:
--------------------------------

Citaat:
En Hans kan duidelijk niet tegen de terechte kritiek dat zijn wettenkennis het nulpunt benadert...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
En Hans kan duidelijk niet tegen de terechte kritiek dat zijn wettenkennis het nulpunt benaderd...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Tantist : 13 juli 2005 om 16:57.
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 17:03   #69
van Maerlant

Standaard

Citaat:
En Hans kan duidelijk niet tegen de terechte kritiek dat zijn wettenkennis het nulpunt benadert...
tja, tantist, wat wilt ge, Bruno kon toch niet het hele wetboek in hansbot's software programmeren...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 13 juli 2005, 17:05   #70
van Maerlant

Standaard

OFF TOPIC: yann stuurt via privébericht zijn groetjes.

Oud 13 juli 2005, 17:43   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zou hij dat alleen naar zijn 'favorieten' sturen?
Oud 13 juli 2005, 18:01   #72
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zou hij dat alleen naar zijn 'favorieten' sturen?
Hebt u er ook één gekregen?

Oud 13 juli 2005, 18:32   #73
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ongetwijfeld. Die buschauffeur is de nieuwe Napoléon Bonaparte en onderwerpt de Vlaamse gebieden door Tantist's Nederlandse vraag niet te kunnen beantwoorden.

Soms vraag ik me toch echt wel af op welke planeet jullie leven...
Dat vraag ik me af van sommige Franstaligen, op welke planeet die leven.

Vandaag ga ik naar de broodjeszaak, waar ik al enkele maanden zeer geregeld (de laatste week elke dag) ga. Ik vraag in het Nederlands wat ik wil. Er zijn twee dames die me ook volledig in het Nederlands bedienen, de rest begrijpt me en probeert af en toe met een zwaar accent de prijs te zeggen.

Maar wat vandaag gebeurde is gewoon absurd en getuigt van de allergrootste arrogantie en/of wereldvreemdheid.
Ik vraag "een broodje met kip-curry alsjeblief", waarop de dame (die er misschien een paar weken werkt) me doodleuk kenbaar maakt me niet te begrijpen en me vlakaf vraagt welke taal ik wel spreek? Na het antwoord (in het Frans dan) begint ze me gewoon uitgelachen.

Leuk....

Maar daar zien ze me niet meer terug.

En als die vrouw in Brussel school liep, dan zou ze eigenlijk geen diploma mogen hebben. Ma soit, het Franstalig onderwijs in Brussel levert geen onderwijs, alleen diploma's omdat ze die leerlingen liever kwijt dan rijk zijn zeker.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 18:52   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u er ook één gekregen?
Ja hoor!
Precies dezelfde als jij.
Een ode aan de Belgische koning-massamoordenaar.
Oud 13 juli 2005, 18:57   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vraag ik me af van sommige Franstaligen, op welke planeet die leven.
Blijkbaar op de planeet Bru-bel.
Oud 13 juli 2005, 20:26   #76
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
evenveel als de feitelijke vertegenwoordiging van het nedelands in Brussel, dus dat zit wel snor.

wat ik niet snap is dat jullie geen frans willen spreken in brussel?
arrogantie misschien?

maar dan wel omdraaien en klagen over niet-nederlandssprekenden toeristen aan de kust: de pot verwijt de ketel.
Zeg walenkop, was Brussel officieel geen tweetalig gewest? Dan wil ik in mijn taal geholpen worden. Anders ga ik wel op een ander.

Maar heb geen schrik, als ik ooit toevallig in jouw mesthoop kom, spreek ik zo goed en zo kwaad mogelijk frans, nog altijd beter dan die arrogante franskiljons die zich in het Vlaamse Knokke in hun taal wentelen.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 20:29   #77
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neenee, via zo'n internetadvertentie: Koop vandaag uw Master-diploma!
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 23:10   #78
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik niet snap is dat die Franstaligen geen Nederlands willen spreken in Brussel. Arrogantie misschien?
Idd. arrogantie, die denken dat ze boven de wet staan.
Brussel is officieel een tweetalige stad. Dus is het normaal dat de mensen die er in dienst zijn, ook tweetalig zijn. Zij moeten zowel Franstaligen als Nederlandstaligen te woord kunnen staan en verder kunnen helpen. We hebben het dan over loketbeambten, politiemensen, brandweerlui, sociale helpers, verplegers en dokters, enzovoort.
Het zal je als Vlaming in Brussel maar overkomen dat je in een ziekenhuis belandt waar geen gebenedijd woord Nederlands wordt gepraat. Maar de Franstaligen zien die verplichte tweetaligheid niet zitten. In het verleden hebben de Brusselse openbare diensten veel Nederlandsonkundige ambtenaren aangeworven. Via de taalhoffelijkheidsakkoorden van 1996 en 1998 hebben ze dat proberen te legaliseren. De Raad van State heeft daar een stokje voor gestoken en de akkoorden vorig jaar geschorst wegens strijdig met de taalwetten.

Duidelijk genoeg voor dat bub clubje en in het bijzonder hun ''voorzitter''?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 14-07-2005 at 00:12
Reason:

Citaat:
Wat ik niet snap is dat die Franstaligen geen Nederlands willen spreken in Brussel. Arrogantie misschien?
Brussel is officieel een tweetalige stad. Dus is het normaal dat de mensen die er in dienst zijn, ook tweetalig zijn. Zij moeten zowel Franstaligen als Nederlandstaligen te woord kunnen staan en verder kunnen helpen. We hebben het dan over loketbeambten, politiemensen, brandweerlui, sociale helpers, verplegers en dokters, enzovoort.
Het zal je als Vlaming in Brussel maar overkomen dat je in een ziekenhuis belandt waar geen gebenedijd woord Nederlands wordt gepraat. Maar de Franstaligen zien die verplichte tweetaligheid niet zitten. In het verleden hebben de Brusselse openbare diensten veel Nederlandsonkundige ambtenaren aangeworven. Via de taalhoffelijkheidsakkoorden van 1996 en 1998 hebben ze dat proberen te legaliseren. De Raad van State heeft daar een stokje voor gestoken en de akkoorden vorig jaar geschorst wegens strijdig met de taalwetten.

Duidelijk genoeg voor dat bub clubje en in het bijzonder hun ''voorzitter''?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Het zal je als Vlaming in Brussel maar overkomen dat je in een ziekenhuis belandt waar geen gebenedijd woord Nederlands wordt gepraat. Maar de Franstaligen zien die verplichte tweetaligheid niet zitten. In het verleden hebben de Brusselse openbare diensten veel Nederlandsonkundige ambtenaren aangeworven. Via de taalhoffelijkheidsakkoorden van 1996 en 1998 hebben ze dat proberen te legaliseren. De Raad van State heeft daar een stokje voor gestoken en de akkoorden vorig jaar geschorst wegens strijdig met de taalwetten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 juli 2005 om 23:12.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 23:28   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Zeg walenkop, was Brussel officieel geen tweetalig gewest? Dan wil ik in mijn taal geholpen worden. Anders ga ik wel op een ander.

Maar heb geen schrik, als ik ooit toevallig in jouw mesthoop kom, spreek ik zo goed en zo kwaad mogelijk frans, nog altijd beter dan die arrogante franskiljons die zich in het Vlaamse Knokke in hun taal wentelen.
Het is aan de handelaars van Knokke om te beslissen of ze de franstaligen in hun taal benaderen, of niet. Dat is niet aan u of uw vlaamse buddies.

Money talks.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 23:36   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Het is aan de handelaars van Knokke om te beslissen of ze de franstaligen in hun taal benaderen, of niet. Dat is niet aan u of uw vlaamse buddies.

Money talks.....
Die handelaars zijn idd. vrij iemand te bedienen die de handelaar zelf verkiest, maar iemand in overheidsdienst dient de taalwetten die in dat gewest gelden wel te respecteren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be