Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2005, 10:46   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2

Ik denk niet dat hij er bezwaar tegen zou maken ze door robotten te vervangen, als die maar belastingen betalen.
De vraag is wel of ze sowieso moeten vervangen worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 12:28   #62
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ondertussen zijn we wel een paar dagen verder, en spreken politieke commentaren wel over een proefballontje van de PS in het vooruitzicht, om de VLD te wippen, en de CDV (waartoe het ACV behoort) binnen te halen. Dit kan misschien wel het één en ander verklaren.
Eigenlijk zouden we eens een regering moeten hebben zonder de kommunisten. Vlaanderen stemt rechts en toch blijft de spa in de regering zitten. Als ze zouden luisteren naar de stem van het volk, dan is een regereing CD&V + VB de meest logische formatie. En ze zouden het lang zo slecht nog niet doen.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:11   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel, onze Waalse broeders hebben deze oninneembaar geachte stellingen al lang ingenomen. Het resultaat (en de transfers) zijn er dan ook naar.
_________

Maar neen, de conservatieve gemeenschap krijgt steeeds meer greep op de afbrokkeling van de algemene solidariteit, zelfs in Europa. Het is daartegen dat het volk opkomt.
Voor wat de transfers betreft, dat is een kortzichtige politieke slogan die louter opportunistisch aangegrepen wordt door klein-nationalistische stemmenjagers.
In de eerste plaats mogen we al blij zijn dat wij zo welvarend zijn.
Het doet mij ook denken aan al dat gejammer over belastingen betalen: als je niet in de eerste plaats een groot inkomen hebt, betaal je ook niet zoveel.
Maak Vlaanderen Onafhankelijk - waar ik voor ben, en de transfers blijven. Langs Europa.
Daarom is heel dat argument een vals argument om de eenvoudigen van geest zand in de ogen te strooien.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 10:16   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Oké, nu hebben we alle woordspelingen wel gehad, denk ik.

Ik moet je nog zwaarder teleurstellen: je moet mijn posting van morgen eens lezen, daar verzamel ik de rest van de flauwe woordspelingen in over de Motte, die nog achtergebleven zijn. De deelnemers hier hebben ook niet zo erg hun best in gedaan, vind ik, in elk geval veel minder dan de kranten.
Oud 20 juli 2005, 10:20   #65
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Eigenlijk zouden we eens een regering moeten hebben zonder de kommunisten. Vlaanderen stemt rechts en toch blijft de spa in de regering zitten. Als ze zouden luisteren naar de stem van het volk, dan is een regereing CD&V + VB de meest logische formatie. En ze zouden het lang zo slecht nog niet doen.

Heel logisch, de partij met de meest progressieve vleugel van het land (ACV)
tesamen met de rechts-nationalistische conservatieven.

Als het VB er niet in komt, hoeven we achteraf ook de krab niet te kutten.
Oud 20 juli 2005, 11:08   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik vind dat Demotte lef heeft en hervormingen doorvoert die VDBroucke niet durfde doorvoeren.
En de waarheid werd herschapen tot het paste in het span zijner gedachten
Oud 20 juli 2005, 16:09   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
_________

Maar neen, de conservatieve gemeenschap krijgt steeeds meer greep op de afbrokkeling van de algemene solidariteit, zelfs in Europa. Het is daartegen dat het volk opkomt.
Voor wat de transfers betreft, dat is een kortzichtige politieke slogan die louter opportunistisch aangegrepen wordt door klein-nationalistische stemmenjagers.
In de eerste plaats mogen we al blij zijn dat wij zo welvarend zijn.
Het doet mij ook denken aan al dat gejammer over belastingen betalen: als je niet in de eerste plaats een groot inkomen hebt, betaal je ook niet zoveel.
Maak Vlaanderen Onafhankelijk - waar ik voor ben, en de transfers blijven. Langs Europa.
Daarom is heel dat argument een vals argument om de eenvoudigen van geest zand in de ogen te strooien.
Het is veel eenvoudiger. Betreffende belastingen (en de daarbijhorende solidartiteit, inclusief de overbodige ambtenaren) is de breekgrens bereikt.
En wat de transfers betreft. Zelfs Van Cauwenberghe en Di Rupo hebben hier de klassieke 180° bocht al genomen.
En het probleem is niet dat wij zo blij mogen zijn dat we zo welvarend zijn, maar wel dat de anderen het vertikken van iets uit te steken, en wij daarenboven stank als dank krijgen. Komt daarbij dat gans het oude Europa den dieperik induikeld, Vlaanderen inclusief (zij het dan wel extra geholpen door Wallonie).
En wat de tranfers langs Europa betrekt. Denk dat deze rap zullen afgelopen zijn. Europa beschikt nu eenmaal niet over een arsenaal aan gesubsidieerde media om het "'gepeupel" te beinvloeden, en de waarheid te verdraaien, en de eenvoudigen van geest zand in de ogen te strooien (waar heb ik dat nog gehoord ?).
Oud 20 juli 2005, 16:15   #68
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Een rechtse regering zou alleszins de meest lolgische formatie zijn. Hoe ze ook mag samengesteld zijn (normaal zou het een vld/cdv of vb regering moeten zijn, maar bij de vld hebben sommigen nu helaas hun verstand verloren...). De enige logische oplossing voor Belgie is trouwens dat Wallonie wakker zou schieten. Maar heb hier zeer sterk mijn twijfels over. En denk niet dat een oneindig aantal 21-juni boodschappen van onze Albert, hier verandering gaan in brengen.
Oud 22 juli 2005, 09:36   #69
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is veel eenvoudiger. Betreffende belastingen (en de daarbijhorende solidartiteit, inclusief de overbodige ambtenaren) is de breekgrens bereikt.
En wat de transfers betreft. Zelfs Van Cauwenberghe en Di Rupo hebben hier de klassieke 180° bocht al genomen.
En het probleem is niet dat wij zo blij mogen zijn dat we zo welvarend zijn, maar wel dat de anderen het vertikken van iets uit te steken, en wij daarenboven stank als dank krijgen. Komt daarbij dat gans het oude Europa den dieperik induikeld, Vlaanderen inclusief (zij het dan wel extra geholpen door Wallonie).
En wat de tranfers langs Europa betrekt. Denk dat deze rap zullen afgelopen zijn. Europa beschikt nu eenmaal niet over een arsenaal aan gesubsidieerde media om het "'gepeupel" te beinvloeden, en de waarheid te verdraaien, en de eenvoudigen van geest zand in de ogen te strooien (waar heb ik dat nog gehoord ?).
________

Er zijn een hoop landen in Europa die wel degelijk een ernstige vermogensbelasting hebben.
Bv Finland, Frankrijk, ijsland, Luxemburg, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland en nog een paar landen die op een ernstige manier de financiële en materiale draagkracht van hun onderdanen in kaart brengen en dat weten te gebruiken als uitgangspunt voor hun fiscale politiek, inplaats van hoofdzakelijk de loontrekkers zwaar te belasten, zoals in België, waar de rijken zorgvuldig moeten gespaard worden en hemel en aarde bewegen om de knip op de beurs te houden (leuke woordspeling, dat laatste).
Oud 22 juli 2005, 09:38   #70
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een rechtse regering zou alleszins de meest lolgische formatie zijn. Hoe ze ook mag samengesteld zijn (normaal zou het een vld/cdv of vb regering moeten zijn, maar bij de vld hebben sommigen nu helaas hun verstand verloren...). De enige logische oplossing voor Belgie is trouwens dat Wallonie wakker zou schieten. Maar heb hier zeer sterk mijn twijfels over. En denk niet dat een oneindig aantal 21-juni boodschappen van onze Albert, hier verandering gaan in brengen.

87% van de bevolking is voor België, en 13% is voor het Koningshuis.
Oud 22 juli 2005, 10:37   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
________

Er zijn een hoop landen in Europa die wel degelijk een ernstige vermogensbelasting hebben.
Laat ons zeggen dat Belgie tot de absolute top behoord, wat belasting op arbeid betreft, en in de middenmoot zit wat belasting op vermogen betreft.
Belgie heeft ook wel zijn vermogenbelastingen (KI, onroerende voorheffing..).
Oud 22 juli 2005, 10:38   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

87% van de bevolking is voor België, en 13% is voor het Koningshuis.
??? Nu 87% van de bevolking is voor Belgie. De vraag is alleen voor welk Belgie ?
Oud 22 juli 2005, 10:44   #73
eno2
Banneling

Standaard Ode aan De Motte

De Motte wordt hier door sommigen behandeld alsof hij een spitse mot gekaapt heeft (een tsjalk), die volgestouwd heeft met explosieven, en daarmee op het Schip Van Staat afstevent om het op te blazen.

En ikzelf, als sympathisant van deze nachtvlinder, word als een terrorist bestempeld! Gaga!

Toegegeven, het voorproefje van de ontlasting van loonbijdragen aan sociale zekerheid geeft me 'de mot in de maag'.

Non-Mottologen zullen deze uitdrukking wel verkeerd interpreteren. Ze betekent: 'Het smaakt naar meer'.

Eindelijk zien we in het helder daglicht van de sociale politiek eens een motecht iemand aan het werk die op de sociale mottengaten de vinger legt en ze opstopt.

Natuurlijk dreigt verhevigde motbestrijding van de kant van de reactionairen.

Maar de nieuwe motogen, die de Motte aan de slappe zeilen van de SZ vlecht, zullen komende stormen doorstaan.

Daarom een kleine welverdiende ode aan de Motte:

Onder het paddengras en het mothaar
ontdekte de Motte iets extra-belastbaar:
De Robot. Nu kunnen de problemen
van de SZ automatisch afnemen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by eno2 on 22-07-2005 at 11:45
Reason:
--------------------------------

De Motte wordt hier door sommigen behandeld alsof hij een spitse mot gekaapt heeft (een tsjalk), die volgestouwd heeft met explosieven, en daarmee op het Schip Van Staat afstevent om het op te blazen.

En ikzelf, als sympathisant van deze nachtvlinder, word als een terrorist bestempeld! Gaga!

Toegegeven, het voorproefje van de ontlasting van loonbijdragen aan sociale zekerheid geeft me 'de mot in de maag'.

Non-Mottologen zullen deze uitdrukking wel verkeerd interpreteren. Ze betekent: 'Het smaakt naar meer'.

Eindelijk zien we in het helder daglicht van de sociale politiek eens een motecht iemand aan het werk die op de sociale mottengaten de vinger legt en ze opstopt.

Maar de nieuwe motogen, die de Motte aan de slappe zeilen van de SZ vlecht, zullen komende stormen doorstaan.

van de SZ automatisch afnemen.[/size]

[size=1]After edit by eno2 on 22-07-2005 at 11:44
Reason:

Eindelijk zien we in het helder daglicht van de sociale politiek eens een motechtiemand aan het werk die op de sociale mottegaten de vinger legt en ze opstopt.

van de SZ automatisch afnemen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Eindelijk zien we in het helder daglicht van de sociale politiek eens een motecht
iemand aan het werk die op de sociale mottegaten de vinger legt en ze opstopt.

van de SZ automatisch afnemen.

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 juli 2005 om 10:45.
Oud 22 juli 2005, 11:03   #74
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen als ne struikrover. Uiteindelijk zijn het beparingen die Belgie, in welke vorm het ook moge verderbestaan, enkel kunnen redden. Niet weer nieuwe belastingen.
Oud 23 juli 2005, 09:11   #75
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
________

... zoals in België, waar de rijken zorgvuldig moeten gespaard worden en hemel en aarde bewegen om de knip op de beurs te houden (leuke woordspeling, dat laatste).
________

correctie

Lees: de Beurs ipv de beurs
Oud 23 juli 2005, 11:25   #76
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Hoe meer afhankelijk men van de SZ is, hoe meer fan van de Motte (stoute mensen durven die fans dan ook 'mottigaards' noemen)...

De beweegloze pamperfielen moet men met de Motte iets minder vlug motten geven om in beweging te komen... om de motor zogezegd in gang te krijgen

Die mottigaards hebben lak aan een motvrij beleid...

[size=1]Wil je Albert Motard de gekke kikker op je gsm als beltoon,[/size]
[size=1]ga dan naar:[/size]

[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 23-07-2005 at 12:33
Reason:

Hoe meer afhankelijk men van de SZ is, hoe meer fan van de Motte (stoute mensen durven die fans dan ook 'mottigaards' noemen)...

De beweegloze pamperfielen moet men met de Motte iets minder vlug motten geven om in beweging te komen... om de motor zogezegd in gang te krijgen

[/size]

[size=1]After edit by CHIPIE on 23-07-2005 at 12:32
Reason:

[size=1]Wilt je Albert motard de gekke kikker op je gsm als beltoon,[/size]

[/size]

[size=1]After edit by CHIPIE on 23-07-2005 at 12:26
Reason:

Die mottigaards hebben lak aan een motvrij beleid...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

De beweegloze pamperfielen moet men met de Motte iets minder vlug motten geven om in beweging te komen... om de motor zogezegd in gang te krijgen [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 juli 2005 om 11:33.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 13:55   #77
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE

Turkije gebruikte al de flauwe zinspeling 'mottigaards'

De rest van je tekstje is nog flauwer.

Wat is dan jouw 'plan MOTrice' voor de SZ?

Ik weet het al: je mag er alleen bijdragen voor betalen, maar nooit ofte nooit
daar iets van terugtrekken.

Of plan MOTrice B:
de hele SZ door privé-verzekering vervangen.
Oud 23 juli 2005, 14:23   #78
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Turkije gebruikte al de flauwe zinspeling 'mottigaards'

De rest van je tekstje is nog flauwer.

Wat is dan jouw 'plan MOTrice' voor de SZ?

Ik weet het al: je mag er alleen bijdragen voor betalen, maar nooit ofte nooit
daar iets van terugtrekken.

Of plan MOTrice B:
de hele SZ door privé-verzekering vervangen.
Of plan MOTrice C, MOTken:
de echte pamperfielen (proberen te) activeren ...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 14:42   #79
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Of plan MOTrice C, MOTken:
de echte pamperfielen (proberen te) activeren ...

Probeer maar door te kakken.

Blijkbaar slaag je er nog steeds niet in zelf eens iets te bedenken.
Oud 30 juli 2005, 09:00   #80
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het nieuws was amper koud of het vlaams belang schoot al in actie om het op te nemen voor de rijken.
het vlaams belang is er dus tegen dat de superrijken meer afdragen om de sociale zekerheid te bestendigen en om het recht op medische zorg voor iedereen te garanderen.
20% van de bevolking onderhoudt al dan niet rechtreeks de andere 80%. Dat is de verhouding werknemers in de privé tov de rest. Ik denk dat de privé-sector al méér dan genoeg (om niet te zeggen onrechtvaardig veel) betaald.

Het wordt dringend tijd dat de overheid de buikriem aanhaalt. I.e. snijden in de uitgaven.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be