![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: een meldpunt voor discriminatie en racisme op het internet is nodig ! | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
22 | 36,67% |
ik ben hiertegen |
![]() ![]() ![]() |
36 | 60,00% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,33% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Ik ben hiertegen.In een maatschappij waar je jarenlang ongestraft kinderen kunt misbruiken,opsluiten en vermoorden,waar langs alle kanten bommen ontploffen en waar je langs alle kanten geript wordt(lees:liberale samenleving)moet men kunnen zeggen wat men denkt.Punt aan de lijn!
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of ben je tegen de dingen die voor het uitluiten van de dingen waar je voor bent zijn? Het is me een raadsel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Let op! Ik ben hier ook geen voorstander van hoor. De politie lijkt me reeds een uitstekend meldpunt hiervoor.
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans schuwde de vorige voorzitter van dit, door zichzelf benoemd, clubje ook geen 'verbaal' geweld.
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plots wordt mij veel duidelijk. Citaat:
Alleen al het gehanteerde begrip 'gijzelen' doet vermoeden dat de SPIRIT-voorzitter, in tegenstelling tot wat het partijprogramma deed vermoeden, niet echt op de hoogte is van de werking van (directe) democratie. Graag had ik van alle SPIRIT-aanhangers (ook gebuisden mogen hun idee ventileren) op dit forum vernomen waarom zij he democratische meerderheidsbeginsel in vraag stellen. Als de meerderheid van 51% zijn zin niet krijgt, dan kunnen we niet anders dan aannemen dat GLambert wenst dat de minderheid haar zin krijgt. Mijn vraag: hoe klein mag die minderheid dan wel worden, vooraleer we van 'gijzeling' door diezelfde minderheid mogen spreken? Zelfs bij het kleinste verschil, gijzeling van de meerderheid van 51% door de minderheid van 49%, laat je als bestuurde de kans liggen om 2% van je bevolking méér tevreden te stellen. Op een bevolking van 10.000.000 creëer je dan wel een 200.000 ontevredenen boven hola, waar het niet hoefde........ Of moeten we de gijzeling door meerderheid nog verder afhouden, en voor de zekerheid de hele bevolking laten gijzelen door een paar 100 bestuurders? Zowat 0.003% van de bevolking gijzelt dan de totale bevolking. Is dat dan exponentieel nog beter dan de meerderheid die haar zin krijgt? Of is het Geert Lamberts bedoeling dat het minimum minimorum de hele burgerij gijzelt, om toch maar de gijzeling door meerderheid zover mogelijk af te houden? Aan wie had de doorluchtige voorzitter dan gedacht? 't Is toch niet waar zeker? Niet blozen jong. Dat is de natte droom van vele politieke nieuwkomertjes.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is toch iets dat ik niet goed snap, hoor... Onder andere: wat bedoelt Feremans met 'weinig democratische verkiezingen'? Mij lijkt het anders dat Lambert met méér dan de 51% 'verkozen' werd. Lambert denkt dan ook het recht te hebben een meerderheid van 51% als een 'gijzeling' te bestempelen. Toch indien ze via een referendum bereikt wordt. Beseft Lambert eigenlijk dat hij er op die manier voor pleit dat de minderheid van 49% de meerderheid gijzelt? En d�*t zou dan wél 'democratisch' zijn in de spirituele gedachtengang? Wat is de spirituele mening trouwens, mocht eenzelfde uitslag van 51% ( bijv. pro VB of....SP.A) bereikt worden via de gedwongen verkiezingen inplaats van via referenda? Wordt die dan ook als 'gijzeling' gedoopt door onze spirituele 'democraten' ? Het lijkt me dat de denkwijze van Feremans over democratie vrij goed overeen komt met die van zijn verkozen voorzitter. Of is er eigenlijk iets anders dat Feremans dwarszit en waar wij niet van op de hoogte zijn? MOCHT Feremans zich misschien niet kandidaat stellen voor het voorzitterschap omdat Lambert en spirituele co hem niet tot het eliteclubje van de partijtop reken(d)en?
![]() |
![]() |
#69 | ||||||||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik had het inderdaad weggelaten. Uit deernis. Uit dit emfatsich herhaalde rode tekstje blijkt immers je totale onwetendheid inzake de werking en aard van (directe) democratie. In feite scherm je hier met het argument dat directe democratie tijd en organisatie vraagt. Dat klopt. En dat is zelfs goed. Het is om te beginnen een goeie weerlegging van het argument dat directe democratie het gevaar voor impulsieve beslissingen inhoudt. Voorts is dit argument van 'het praktische bezwaar' identiek voor representatieve verkiezingen. Is het voor jou een optie om die ook maar af te schaffen? De democratische SSPIRIT-maskertjes vallen verdomd snel. Citaat:
De recall is een direct-democratisch middel om een niet langer gewenst politicus de laan uit te sturen, op vraag van de meerderheid van de bevolking. Democratischer kan niet m.i. Hier is zoiets niet mogelijk. In ons louter representatief systeem worden na de verkiezingen zelfs totaal onverkozenen op posten gedropt, zonder de mogelijkheid ze de laan uit te sturen. Citaat:
Citaat:
De Ijzervaarders pacifisten heten, terwijl ze hun ideologische wederstrevers desnoods hardhandig en geïnstitutionaliseerd de mond wensen te snoeren, lijkt me een zeer hypocriete uitspraak. Citaat:
Zoek eens op hoe Nieuw-rechts de strijd om het vocabularium voert. Citaat:
Citaat:
In een democratie behoort de burger souverein te zijn, ook zonder dat hij daarvoor actief aan politiek moet doen of een partij oprichten. Citaat:
Dat lijkt me een forse stap terug. In een democratie bedelt de burger niet als een onderhorige aan zijn heer. In een democratie beslist de burger, desnoods tegen zijn verkozen voogden in.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 23 juli 2005 om 09:29. |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel degenen die de macht van de partijtop niet ter discussie stellen, maar er in tegendeel deemoedig het hoofd voor buigen, ja ze zelfs helpen versterken, geraken op een dag wat hoger op de hiërarchische partijladder. En daar lijkt Ericferemans mij niet direct bij te zijn... Troost je echter met het gedacht dat je lang niet de enige bent. Ik heb namelijk mensen gekend die in ID21 eerlijk geprobeerd hebben om er het beste van te maken. Niemand van hen is gebleven... En het is niet 'toevallig' dat Els van Weert en Geert Lambert 'het' wél gemaakt hebben in deze spirituele club. Ze volgden hun 'boegbeeld' dan ook door dik en dun... kritiekloos.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel erg dat hij eerst en vooral zijn eigen partijgenoot schoffeert. Ik vind diens ideetjes ook maar aangebrande nonsens, maar hem uitmaken voor klinkklare zot, zover zou ik niet direct gaan. Hoewel ik nochtans niks tegen verbaal geweld heb. Rare jongens die van SPIRIT.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet datgene dat Feremans en consoorten ons menen als democratie te kunnen verkopen. ![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Zo een meldpunt zal de vrije meningsuiting verder in het gedrang brengen.Want vergeet niet:woorden doden geen mensen itt geflipte mensen,kogels en bommen. Als er racistische zaken op internet te vinden zijn ben je nog altijd niet verplicht deze zaken te lezen.Ofwel geef je een tegenargument,ofwel klik je het bericht gewoon weg.Je hebt de muis en de besturing van je computer nog altijd zelf in handen,niemand verplicht je dergelijke berichten te lezen. Ik hoop hiermee mijn vorig bericht meer kracht te hebben gegeven aangezien u reactie me een beetje verstrooid overkwam. Trouwens,een gestoorde geest zou een gezonde geest nooit kunnen overhalen om extremistische handelingen te gaan uitvoeren met behulp van woorden.Volgens mij zijn hier wel meer zaken voor nodig zoals verdovende middelen. Grtz Grellig[edit] [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 23 juli 2005 om 12:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat hier wel degelijk om censuur, grapjas. Vertel mij eens hoe jij schade ondervindt van een racistische website? Doet dat pijn aan je hart, of zo? Wel? Er bestaan programma'tjes die zulke dingen filteren. Even google'n en je hebt meteen een filter die alle onkuise zaken weglaat. Het gaat hier niet om het invoeren van censuur. Het gaat hier over het toepassen van de wetten op het racisme en voor de gelijke kansen. Om je te bescheuren: eerst maken we wetten tegen racisme en voor gelijke kansen, we zorgen ervoor dat deze wetten de vrijheid van meningsuiting limiteren, en dan zeggen we dat we géén censuur invoeren maar dat we enkel wetten toepassen die al bestaan. Het gaat ook niet over het beperken van de vrije meningsuiting, die nog altijd kan gebeuren voor zover deze binnen de perken van de wet valt. Idem hier: we maken een wet die de vrije meningsuiting aan banden legt, en daarna zeggen we dat we de vrije meningsuiting niet beperken, neen: we zullen enkel wetten toepassen die al bestaan. De vrijheid van meningsuiting mag geen alibi worden om flagrante criminele daden te stellen: Ik zou zelfs meer zeggen. Gelijke kansen en racismebestrijding mag geen alibi worden om fundamentele vrijheden aan te tasten. Als je niet tegen het internet kan, gooi dan je modem buiten. Zeur.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wet kan zo corrupt zijn als een politicus. De censuurwetten hebben bovendien geen spatje democratische legitimiteit: ze werden unaniem goedgekeurd door een uiterst kleine minderheid: de voltallige politieke kaste, die op dat moment absoluut de wil van hun kiezers niet uitvoerden, en dus hun electoraat niet vertegenwoordigden.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |