![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik wel onaanvaardbaar vind is het feit dat we jarenlange strijd voor nederlands als onderwijstaal nu zouden teniet doen door bepaalde lessen zoals Geschiedenis , aardrijkskunde en dergelijke in een andere taal te leren. Wat is daar het nut van ??
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En ik ken naast nederlands ook nog Frans, Spaans, Engels en Duits.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 31 juli 2005 om 18:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Zelfs' Nederland omdat de 'goeie' Belgen van dit forum een afkeer hebben van de Vlaamse Noorderburen.
![]() |
#65 |
|
![]() Ik heb overigens niets tegen het vervroegd aanleren van vreemde talen, zolang het maar verschillende talen zijn en niet alles gericht is op één taal. Om die reden mogen Nederlandse basisscholen binnenkort naast het verplichte Engels ook Duits of Frans aanbieden. Daarnaast zal ook een proef met Spaans gehouden worden, om te zien of daar behoefte aan is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ons lager onderwijs wordt al decennialang, in tegenstelling tot Wallonië en Bruxelles, het Frans als enige tweede taal verplicht onderwezen.
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 1 augustus 2005 om 21:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 1 augustus 2005 om 21:21. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het tweede is waar.
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementslid
|
![]() Hoezo gelogen? Nederlands is heel belangrijk in Belgie. En ik vind dat het verplichtend zijn moet. Is doch niet gelogen.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 1 augustus 2005 om 21:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zei ik dat?
Wat ik wél zei is dat Frans als tweede taal al decennialang verplicht is in Vlaanderen. Dit in tegenstelling tot het Nederlands dat nooit als verplichte tweede taal werd opgedrongen in Wallonië. Het is wel opvallend hoe alert jullie zijn als het in de bub-kraam te pas komt.
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit heeft niets met het bub-kraam te maken, dit is een zuivere logische redenering.
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementslid
|
![]() Ja maar ik heb doch niet gezgd dat het nu hetzelfde in het Walenlandje is, of wel???
Pfff, voor een keer dat wij op dezelfde lijn zijn...
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil, ook niet waar het het leren van een taal betreft, en evenmin als de Franstaligen, gedwongen worden om een vreemde taal te leren. Als ik dat doe is dat uit vrije wil. Mijn tweede taal, en de taal die ik uit vrije wil leerde is dezelfde als die waar de meeste Franstaligen uit vrije wil voor kozen.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 1 augustus 2005 om 22:12. |
||||||
![]() |
![]() |