![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die quote kwam wel degelijk niet van mij, maar (opnieuw) van Winston Churchill: "Democracy is the worst form of rule, apart from all the rest." http://www.nepalnews.com.np/contents...15/opinion.htm http://www.churchillsociety.org/chur...0democracy.htm <a href="http://www.optionality.net/discus/messages/31/83.html" target=blank>"There are all kinds of things wrong with democracy, but it is the best system we have!"</a> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() "De duitsers gaven de vlamingen hun taal trg". die moet ik echt onthouden...Als ze half mijn familie vermoord hebben en mij al alles afgepakt hebben wat ik nog heb, dan zal ik zooooooooo blij zijn dat ze mij mijn taal trggeven !!!! ge zou voor minder overlopen !!! De schoolstrijd en de jaren 50-60 hebben hier niets mee te maken..Het ging mij om de reden van collaboratie...maar blijkbaar zijn dat volgens "quicky" engeltjes die opkwamen voor vlaanderen...zullen we het prehistorische NV-A'ers noemen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Van Basten jonge, ge weet niet over wat ge spreekt.
Uw familie uitgemoord?????? Mijn medeleven. Maar dat heeft genen bast te maken met de colaboratie. Het grootste gedeelte van de Jongens welke naar het oostfront vertrokken zijn, zijn opgeroepn door de KERK. En geloof dat nu maar eens, En wanneer U het niet kunt geloven. LAAT U dan voorlichten door mensen welke het nog kunnen weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En met hun Vaderland bedoelt u waarschijnlijk Vlaanderen zeker Quicky?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() DaBlacky
Citaat:
Jij bent ook bereid om alle onzin uit te kramen als het maar in je kraam te pas komt. Is dat niet zo? Wel geef dan één voorbeeld op van wat boven in vetjes staat.
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Concreet voorbeeld:George W. Bush jr. Do I really need to say more? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik bedoel natuurlijk een echt voorbeeld. Geen gezever dat nergens op slaat. Iemand heeft dat vroeger al eens gebruikt.
Hetzelfde antwoord, even abstrakt. Als een wolf en drie schapen particratisch beslissen wat ze gaan eten en de wolf vormt de regering zal het zeker geen gras zijn. Feit is dat je gewoon geen voorbeeld kan geven omdat er geen bestaat. Van het omgekeerde bestaan er genoeg voorbeelden. Ik zou zeggen "stop met dergelijke onzin uit te kramen die alleen maar in uw fantasie bestaat"
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En vind je George W Bush geen goed voorbeeld van een fout gelopen democratie? Ik dus wel. Als ik kijk hoeveel mensen stemmen zonder te weten op wie of wat ze stemmen. Mensen die op sp.a stemmen ipv op Agalev omdat ze tegen migrantenstemrecht zijn, bijvoorbeeld. En dan heb ik nog gezwegen over veel mensen die een bepaalde mening over iets hebben zonder het hele plaatje te kennen. Maar zoals ik al meerdere keren heb aangehaald: democratie is het beste systeem dat er is. Het is slecht, maar het is het beste dat we hebben. Dus wil ik geen alternatief dat momenteel bestaat (en waarschijnlijk ook nooit zal bestaan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kap niet op de sp.a. Wat ze voorgesteld hebben aan Jacinta vond ik tof, en mijn mening was/is dat Jacinta daar totaal vrij over mocht beslissen wat ze daarmee deed of niet deed. Ik vind het gewoon nogal raar iemand die jarenlang voor Agalev heeft gestemd, redelijk thuis was in politiek, nu op een andere partij stemt om 1 enkele reden waar die persoon niet mee akkoord is, en dan op een partij die dezelfde mening over dat standpunt uitdraagt. Dat duidt op pure onwetendheid. En dat wou ik gewoon even aanhalen, dat veel mensen met onwetendheid stemmen. Of dat nu op Agalev, sp.a, VLD, CD&V of weet-ik-veel wie/wat is... En dat is jammer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat baten kaars en bril als de uil niet lezen wil. Het enige wat je kunt doen is iedereen verplichten naar alle politieke praatprogramma's te kijken ![]() Maw: niets kunnen we doen. Cynisch worden en dit allemaal zeer jammer vinden. En dit hopen: als iedereen weet waarvoor die stemt, zal er misschien zo een grote verhuis komen waar op het einde de partijen quasi evenveel scoren, waardoor het niet veel uitmaakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1) U doet precies alsof alle kiezers jarenlang op AGALEV gestemd hebben en nu u partij in de steek laten, wat natuurlijk compleet incorrect is daar AGALEV pas tijdens de vorige verkiezingen echt veel kiezers had en dat waren hoofdzakelijk mensen die voorheen op SP stemde en die zijn nu eenvoudig weg teruggekeerd naar hun roets. 2) Ik betwijfel of AGALEV afgestraft is omwille van standpunten 3) Onwetendheid is ongeneeselijk ![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() DaBlacky.
Citaat:
En er bestaat gewoonweg geen alternatief voor democratie dat volksvriendelijk is. Je hebt toch van de partijfanatiekelingen die echt blind zijn en echt alles doen om hun gelijk te halen. Zelfs liegen dat het gedrukt staat houd hun niet tegen. Ze kennen duizenden voorbeelden om te bewijzen dat ze gelijk hebben, tot je er één vraagt. Dan staan ze met hun mond vol tanden.
![]() |
![]() |
#78 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Concreet voorbeeld: Bobke . Do I really need to say more? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zal dus wéér geen gras op het menu staan. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil geen andere bestuursvormen zoals dictatuur naar voren schuiven, omdat die nog slechter zijn. er bestaan dus andere voorbeelden, zoals dictatuur, maar die zijn nog (veeeeeel) slechter. Snappie? Ik wil gewoon even zeggen dat democratie niet echt geweldig is, maar daarom moet da ni weg, omdat het het beste is dat we hebben.. Dat is nu juist my whole f*cking point. Democratie is het beste wat er is, dus dat moet er blijven. Maar wilt da daarom zeggen dat het goed is? Die andere zijn slecht omdat die volksonvriendelijker zijn. De meest volksvriendelijk bestuursvorm, is de beste. Dat is democratie. Is die daarom supervolksvriendelijk? Neen. Perfectie bestaat tenslotte niet en zal ook nooit bestaan, maar daarom mogen we toch nog kristisch blijven... |
||
![]() |
![]() |