Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Mag Turkije toetreden tot de EU?
Ja 11 18,33%
Neen 44 73,33%
Onbeslist 2 3,33%
Interresseert mij niet 3 5,00%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2005, 00:36   #61
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
net zoals je ook sociaal voelende en democratische christenen hebt, zullen er ook wel sociaal voelende en democratisch moslims zijn.

Je hoeft niet per sé een communist te zijn op kritiek op het neoliberale beleid te hebben, hoor.
Off topic; graag je eigen verhaaltjes zelfstandig opvoeren en niet trachten te vermommen als reactie of antwoord.
Oud 18 augustus 2005, 08:32   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Wat bedoel je daarmee?
Oud 18 augustus 2005, 14:41   #63
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
W: … Linksen in Turkije? Bestaan die in enig percentage vóór de komma? 98% van de Turken is moslim en Hr Erdogan werd fris uit de bajes waar hij zat voor fundamentalistische kreten, met opzijzetting van wetten door een overweldigende meerderheid aan Turken tot premier gekozen.
[quote]P: …net zoals je ook sociaal voelende en democratische christenen hebt, zullen er ook wel sociaal voelende en democratisch moslims zijn.
Citaat:
P: … Je hoeft niet per sé een communist te zijn op kritiek op het neoliberale beleid te hebben, hoor.
[quote]W: … Off topic; graag je eigen verhaaltjes zelfstandig opvoeren en niet trachten te vermommen als reactie of antwoord.
Citaat:
Wat bedoel je daarmee?
Het ging om een percentage. Hr E is uiterst rechts (zacht uitgedrukt).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by willem1940NLD on 18-08-2005 at 15:42
Reason:
--------------------------------

Citaat:
W: … Linksen in Turkije? Bestaan die in enig percentage vóór de komma? 98% van de Turken is moslim en Hr Erdogan werd fris uit de bajes waar hij zat voor fundamentalistische kreten, met opzijzetting van wetten door een overweldigende meerderheid aan Turken tot premier gekozen.
[quote]P: …net zoals je ook sociaal voelende en democratische christenen hebt, zullen er ook wel sociaal voelende en democratisch moslims zijn.
Citaat:
P: … Je hoeft niet per sé een communist te zijn op kritiek op het neoliberale beleid te hebben, hoor.
[quote]W: … Off topic; graag je eigen verhaaltjes zelfstandig opvoeren en niet trachten te vermommen als reactie of antwoord.
Citaat:
Wat bedoel je daarmee?
Het ging om een percentage. Hr E is uiterst rechts (zacht uitgedrukt).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat bedoel je daarmee?
Het ging om een percentage.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 augustus 2005 om 14:42.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 16:27   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat Erdogan een rechtse zak is weet ik wel. Maar niet alle Turken zijn onvoorwaardelijke Erdogan fans, net zoals niet alle Vlamingen Verhofstadt fans zijn (ik hoop toch van niet )

Exacte percentages weet ik niet, en ik wil best geloven dat de linkse bewegingen in Turkije eerder klein zijn. Turkije is Zuid Amerika niet. Niettemin bestaan ze hoor.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pelgrim on 18-08-2005 at 17:28
Reason:

Dat Erdogan een rechtse zak is weet ik wel. Maar niet alle Turken zijn onvoorwaardelijke Erdogan fans, net zoals niet alle Vlamingen Verhofstadt fans zijn (ik hoop toch van niet )

Exacte percentages weet ik niet, en ik wil best geloven dat de linkse bewegingen in Turkije eerder klein zijn. Turkije is Zuid Amerika niet. Niettemin bestaan ze hoor.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Exacte percentages weet ik niet, en ik wil best geloven dat de linkse bewegingen in Turkije eerder klein zijn. Niettemin bestaan ze hoor.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 18 augustus 2005 om 16:28.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 16:39   #65
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

Exacte percentages weet ik niet, en ik wil best geloven dat de linkse bewegingen in Turkije eerder klein zijn. Turkije is Zuid Amerika niet. Niettemin bestaan ze hoor.
Geen appelen met peren vergelijken:
Turken stemden in OVERWELDIGENDE MEERDERHEID op Hr E.
Wel een totaal volk van ca. 60 miljoen.

Hr E's alternatieve agenda zal altijd de sharia blijven en die zal hij, eenmaal de toetreding tot de EU en de daarmee onlosmakelijk verbonden machts-inperking van het leger, tzt "democratisch" (want overgrote meerderheid achter zich) doorvoeren ter afschaffing van de laatste schijn van enige democratie.
Geen moslim is tégen sharia.

Hr Verhofstad(t) ken ik alleen doordat de naam wel eens valt maar ik heb geen idee van zijn bezigheden of ideeën.
Oud 22 augustus 2005, 01:49   #66
Smile
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
De Europese Unie is aan het uitgroeien tot één groot koldertheater. Turkije mag er niet in, want het is zeker geen westers land. Ook is het land gelegen in Azië. De culturele verschillen zijn ook te groot qua mentaliteit. Plus is het laatste, overrompeld worden door moslims, het laatste wat we willen. De laatste keer dat de Turken zich in Europa waagden stonden ze aan de poorten van Wenen. En daar dragen ze nu in de Balkan nog steeds de gevolgen van...
Ja, ze stonden ze aan de poorten van Wenen en toen hebben we hen een flinke tik op de vingers gegeven. Handen af! Moeten we blijven doen. Ze zijn al jaren met de Eu "geassocieerd" en daar moet het voor mij dan ook maar bij blijven. In de Balkan zouden ze ondertussen wel wat wijzer moeten geworden zijn. Slovenië tot daar aan toe maar voor mij mag de rest ook wachten tot ze de Islam hebben buitengegooid.
Wat overrompeling door moslims betreft, mij lijkt het dat het met of zonder lidmaatschappij van Turkije al stevig aan de gang is en dat wij ook stilaan wijzer zouden mogen worden dan dat "een verrijking voor onze cultuur" te noemen. En, door wijzer worden, bedoel ik oa: laten we een goede elektrisch aangedreven auto ontwikkelen en onze elektriciteit opwekken in kerncentrales m.a.w. onze afhankelijkheid van de ruwe-olieleveranciers drastisch verkleinen en zo snel mogelijk. Bovendien milieuvriendelijker dan heel die oplichterij van groen stroom. Maar dat zal bij een ander forumhoofdstuk horen, neem ik aan.
Maar ja, zolang onze politici geen staatsmannen worden en alleen maar de door de media geslagen bressen met "regelgeving" trachten te dichten, zal er van dit alles nooit veel in huis komen.
Bovendien is het ook zo dat als we als Vlamingen om onafhankelijkheid blijven roepen, we nog moeilijker onze souvereiniteit aan Europa zullen kunnen overdragen en van Europa een lappendeken eerder dan een souvereine natie zullen maken. Neem nu Zwitserland, in geen enkel Kanton heb ik daar ooit andere vlaggen zien wapperen dan de Zwitserse. Waarom wapperen hier bij ons nog andere vlaggen dan de Europese? Zolang onze eigen lokale vlaggetjes zullen wapperen, zullen er altijd kandidaten zijn die in Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje druk zullen uitoefenen om langs achterpoortjes wat van de Eu gedaan te krijgen. Als de eerste zes nu eens begonnen een echt blok te vormen zonder te zeveren over de voertaal (wat mij betreft mag dat koeterwaals zijn, we zijn toch zo taalmachtig of niet soms?) dan zouden en andere negen (?) stilaan kunnen wennen aan de gedachte van afstand van souvereiniteit (niet alleen maar van btw) en de laatste elf (?) zouden dan ofwel de sprong kunnen wagen of zich bangelijk terugtrekken. Maar, allèèn als er rotsvaste Europese kern ontwikkeld wordt heeft de Eu een schijnkansje van slagen. Neem nu, de Zes. We spreken Frans, Duits, Italiaans, Vlaams, Nederlands, en Letzeburgs. Maar, gaan we niet allemaal winkelen bij Carrefour, Lidl, Spar, Aldi, Colruyt, Delhaize of tanken bij Total, Bp, Esso, Q8 etc? Waarom, politici, bestaan er onder de eerste Zes nog btw verschillen?
De Eerste Zes zelf zijn nog niet mèèr dan een lappendekentje van nationatileitjes, taaltjes, gewoontjes! Voor mijn part mag dat zo blijven, in het dagelijkse leven, niet in de Europese Constructie. En, hebben we geen voorbeelden van mislukkingen genoeg, Clovis, Karel de Grote, Keizer Karel V, Lodewijk de IVXde, Jozef II, Napoleon Bonaparte? En, waarom mislukten die illustere mannen in de echte vereniging van Europa? Moeten wij, burgers van 't een of 't ander gewest niet in eigen boezem kijken? 't Is maar een gedachte! Mocht men mij vragen een Europese Vlag te ontwerpen, ik nam het blauwe veld met Eén Gouden Ster in 't midden. En, om het jaar, liet ik een nieuwe vlag maken want smerige, vuile, afgekleurde vlaggen vind ik onterend voor hetgeen die vlaggen vertegenwoordigen! Stap 1. Alle nationale tv- en radiozenders verslagen de vergaderingen en de besluiten van het Europese Parlement, lokale politiekjes worden verwezen naar lokale zendertjes.
Stap2. Landelijke staatshoofden krijgen de titel van Gouverneur al zijn ze van Koninklijke Bloede! Ze worden Gouverneur met politieke macht en moeten hun post via verkiezingen verdienen. Landsregeregingen worden herleid tot Redgionale Overheden wiens taak het is de Europese Wetten in hun gebied in praktijk te brengen. Bij nalatigheid wordt niet het hele volk in hun gebied gestraft, wèl de Volmachtdraagers zelf, hoofdelijk! Voor stap 3 ga ik eerst even rustige nadenken, in eerste instantie denk ik niet dat die nodig zal zijn.
Smile is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 02:58   #67
willem1940NLD

Standaard

Gewoon 1 kanaal graven ter markering van de grenzen en vervolgens met dieptebommen afdrijving veroorzaken; pijnloos en hygiënisch.
Oud 23 augustus 2005, 09:49   #68
Vanderlinden d'Hoogvorst
Burger

Vanderlinden d'Hoogvorst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee? Ik merk anders dat we met onze links-soevereinistische analyse wel redelijk wat mensen bereiken hoor,
Wat is redelijk, vraag ik me dan af.

Citaat:
ik denk dat we een vrij groot potentieel hebben.
Dat kan ik geloven, uw denkbeelden bekoren me alleszins. Alleen is potentieel niet genoeg. De VLD zit op haar grootste potentieel sinds de Tweede Wereldoorlog, maar op een bijzonder laag peil wat betreft mensen die voor haar willen stemmen. Zo lang men dat potentieel niet kan verzilveren is men gedoemd om onmachtig te blijven. Dat geldt niet alleen voor de linkse flaminganten, maar ook voor de Vlaams-nationalisten op zich, die beter de confederale kaart wat meer zouden uitspelen om hun aanhang wat te vergroten bij de bevolking.

Citaat:
Establishment-links is overigens maar een paar stappen verwijderd van de complete ineenstorting.
Is dat niet hardop dromen?
Oud 23 augustus 2005, 09:59   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanderlinden d'Hoogvorst
Wat is redelijk, vraag ik me dan af.

Dat kan ik geloven, uw denkbeelden bekoren me alleszins. Alleen is potentieel niet genoeg. De VLD zit op haar grootste potentieel sinds de Tweede Wereldoorlog, maar op een bijzonder laag peil wat betreft mensen die voor haar willen stemmen. Zo lang men dat potentieel niet kan verzilveren is men gedoemd om onmachtig te blijven. Dat geldt niet alleen voor de linkse flaminganten, maar ook voor de Vlaams-nationalisten op zich, die beter de confederale kaart wat meer zouden uitspelen om hun aanhang wat te vergroten bij de bevolking.

Is dat niet hardop dromen?
1: redelijk is dat zowat iedereen waar ik mee praat wel vatbaar is voor onze links-soevereinistische argumenten. Helaas leven we in een tijd waar de politiek en ideologische visie vies geacht worden.

2: Ik ga absoluut niet de VLD haar potentieel helpen verzilveren. Wat de Vlamse Beweging betreft denk ik dat hettijd wordt eens te denken over de richting die we willen. Het Blok haalt misschien wel veel stemmen, maar de bevolking is daarom niet zo rechts hoor, en al zeker niet liberaal. Toch gaan N-VA en VB nogal graag de liberale toer op.

3: Nee, ik denk echt dat establishment links, genre SPA, onherroepelijk achterhaald is. Mensen worden slimmer met de dag.
Oud 23 augustus 2005, 12:20   #70
Vanderlinden d'Hoogvorst
Burger

Standaard

Citaat:
1: redelijk is dat zowat iedereen waar ik mee praat wel vatbaar is voor onze links-soevereinistische argumenten. Helaas leven we in een tijd waar de politiek en ideologische visie vies geacht worden.

2: Ik ga absoluut niet de VLD haar potentieel helpen verzilveren. Wat de Vlamse Beweging betreft denk ik dat hettijd wordt eens te denken over de richting die we willen. Het Blok haalt misschien wel veel stemmen, maar de bevolking is daarom niet zo rechts hoor, en al zeker niet liberaal. Toch gaan N-VA en VB nogal graag de liberale toer op.

3: Nee, ik denk echt dat establishment links, genre SPA, onherroepelijk achterhaald is. Mensen worden slimmer met de dag.
1. Dat is dus niet voldoende

2. Dat verwacht niemand.

3. Op wat baseert u die conclusie? Alvast niet op verkiezingsuitslagen.
Oud 23 augustus 2005, 13:46   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1: We zijn net twee jaar bezig en ik heb in die twee jaar heel wat mensen weten te bereiken met onze visie. Een goed deel van die mensen stemt momenteel Vlaams Belang, maar weten niet eens wat er in de partijprogrammas staat. Ik geloof dus niet dat het VB zoveel trouwe kiezers heeft, het VB is gewoon de enige oppositiepartij momenteel.

3: Het feit dat de SPA keer na keer kiezers verliest aan het VB zegt toch wel genoeg zeker. Nog tien, twintig jaar en de SPA heeft niet eens verkozenen meer in het parlement, net als de VLD. Hoop ik.
Oud 23 augustus 2005, 14:24   #72
Vanderlinden d'Hoogvorst
Burger

Standaard

Citaat:
1: We zijn net twee jaar bezig en ik heb in die twee jaar heel wat mensen weten te bereiken met onze visie. Een goed deel van die mensen stemt momenteel Vlaams Belang, maar weten niet eens wat er in de partijprogrammas staat. Ik geloof dus niet dat het VB zoveel trouwe kiezers heeft, het VB is gewoon de enige oppositiepartij momenteel.
Genoeg mensen om electoraal een verschil te maken? Zo nee, dan is het onbelangrijk.

Citaat:
3: Het feit dat de SPA keer na keer kiezers verliest aan het VB zegt toch wel genoeg zeker. Nog tien, twintig jaar en de SPA heeft niet eens verkozenen meer in het parlement, net als de VLD. Hoop ik.
SPA haalde een overwinning in 2003, eveneens zo in 2004 tov 1999. Ik zie daar geen afkalving in.
Oud 24 augustus 2005, 09:39   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog niet, maar groeien zullen we, daar heb ik vertrouwen in

De neerval van de establishmentpartijen is niet rechtlijnig, niets in de geschiedenis is rechtlijnig. Concrete lokale en tijdelijke factoren kunnen het proces even doen versnellen of vertragen, of zelfs even omkeren, maar op langere termijn lijkt het me onvermijdelijk.
Oud 25 augustus 2005, 10:58   #74
Vanderlinden d'Hoogvorst
Burger

Standaard

Citaat:
Nog niet, maar groeien zullen we, daar heb ik vertrouwen in
Dat kan, maar dat is nog koffiedik kijken.

Citaat:
De neerval van de establishmentpartijen is niet rechtlijnig, niets in de geschiedenis is rechtlijnig. Concrete lokale en tijdelijke factoren kunnen het proces even doen versnellen of vertragen, of zelfs even omkeren, maar op langere termijn lijkt het me onvermijdelijk.
Ik hoop het voor u.
Oud 25 augustus 2005, 11:07   #75
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U hoopt het tch ook, mag ik hopen

De regeringspartijen zijn niet bepaald vlaamsvoelend te noemen.
Oud 25 augustus 2005, 11:31   #76
Vanderlinden d'Hoogvorst
Burger

Standaard

Citaat:
U hoopt het tch ook, mag ik hopen
Ik heb geen behoefte aan een linkse partij, ook al is uw links logischer dan wat u noemt het establishment-links.
Oud 25 augustus 2005, 12:06   #77
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik had het dan over dat ik hoop dat de establishmentpartijen achteruit gaan.

D�*t hoopt u toch ook, mag ik hopen.
Oud 25 augustus 2005, 22:06   #78
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanderlinden d'Hoogvorst
SPA haalde een overwinning in 2003, eveneens zo in 2004 tov 1999. Ik zie daar geen afkalving in.
Ahum, twee partijen bijeen tellen is niet echt een overwinning
Oud 25 augustus 2005, 22:17   #79
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Exacte percentages weet ik niet, en ik wil best geloven dat de linkse bewegingen in Turkije eerder klein zijn. Turkije is Zuid Amerika niet. Niettemin bestaan ze hoor.
Erdogan is niet rechts, hij is islamist
Oud 25 augustus 2005, 22:38   #80
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard hunnen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit
Om bij het Romeinse rijk te blijven : De enorme corruptie zal waarschijnlijk meer de oorzaak van het ineenvallen als die zedenverloedering geweest zijn hoor. Niet dat ik wil ontkennen dat er een verband bestaat maar je moet niet te snel conclusies trekken.

Bovendien zie ik niet in waarom de USA het langer zullen rekken als West-Europa.
het romijnse rijk is vergaan door de invallen der Germanen.Deze werden zelf naar hier opgedrongen door de Hunnen.Dezen werden uiteindelijk verslagen en trokken zich terug in wat nu Turkije is.de inwoners van dat land zijn de nazaten der Hunnen.Die hebben laters het Ottomaanse Rijk opgericht dat het Westen eeuwenlang zocht binnen te dringen, maar ze werden nogmaals verslagen en moesten in hun heimat weer eens hun wonden gaan likken en betere tijden afwachten.In de 1ste wereldoorlog werden ze bondgenoot met de Duitsers, en met Hitler deden ze terug mee, in de hoop dankzij deze Europa binnen te geraken.Weer mislukt...Vandaag staan ze er terug, maar ze hebben van taktiek veranderd...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be