![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Turkije toetreden tot de EU? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 18,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
44 | 73,33% |
Onbeslist |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,33% |
Interresseert mij niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,00% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bedoel je daarmee?
![]() |
![]() |
#63 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 augustus 2005 om 14:42. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat Erdogan een rechtse zak is weet ik wel. Maar niet alle Turken zijn onvoorwaardelijke Erdogan fans, net zoals niet alle Vlamingen Verhofstadt fans zijn (ik hoop toch van niet
![]() Exacte percentages weet ik niet, en ik wil best geloven dat de linkse bewegingen in Turkije eerder klein zijn. Turkije is Zuid Amerika niet. Niettemin bestaan ze hoor.[edit] [size=1]Edit:[/size]
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 18 augustus 2005 om 16:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Turken stemden in OVERWELDIGENDE MEERDERHEID op Hr E. Wel een totaal volk van ca. 60 miljoen. Hr E's alternatieve agenda zal altijd de sharia blijven en die zal hij, eenmaal de toetreding tot de EU en de daarmee onlosmakelijk verbonden machts-inperking van het leger, tzt "democratisch" (want overgrote meerderheid achter zich) doorvoeren ter afschaffing van de laatste schijn van enige democratie. Geen moslim is tégen sharia. Hr Verhofstad(t) ken ik alleen doordat de naam wel eens valt maar ik heb geen idee van zijn bezigheden of ideeën.
![]() |
![]() |
#66 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat overrompeling door moslims betreft, mij lijkt het dat het met of zonder lidmaatschappij van Turkije al stevig aan de gang is en dat wij ook stilaan wijzer zouden mogen worden dan dat "een verrijking voor onze cultuur" te noemen. En, door wijzer worden, bedoel ik oa: laten we een goede elektrisch aangedreven auto ontwikkelen en onze elektriciteit opwekken in kerncentrales m.a.w. onze afhankelijkheid van de ruwe-olieleveranciers drastisch verkleinen en zo snel mogelijk. Bovendien milieuvriendelijker dan heel die oplichterij van groen stroom. Maar dat zal bij een ander forumhoofdstuk horen, neem ik aan. Maar ja, zolang onze politici geen staatsmannen worden en alleen maar de door de media geslagen bressen met "regelgeving" trachten te dichten, zal er van dit alles nooit veel in huis komen. Bovendien is het ook zo dat als we als Vlamingen om onafhankelijkheid blijven roepen, we nog moeilijker onze souvereiniteit aan Europa zullen kunnen overdragen en van Europa een lappendeken eerder dan een souvereine natie zullen maken. Neem nu Zwitserland, in geen enkel Kanton heb ik daar ooit andere vlaggen zien wapperen dan de Zwitserse. Waarom wapperen hier bij ons nog andere vlaggen dan de Europese? Zolang onze eigen lokale vlaggetjes zullen wapperen, zullen er altijd kandidaten zijn die in Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje druk zullen uitoefenen om langs achterpoortjes wat van de Eu gedaan te krijgen. Als de eerste zes nu eens begonnen een echt blok te vormen zonder te zeveren over de voertaal (wat mij betreft mag dat koeterwaals zijn, we zijn toch zo taalmachtig of niet soms?) dan zouden en andere negen (?) stilaan kunnen wennen aan de gedachte van afstand van souvereiniteit (niet alleen maar van btw) en de laatste elf (?) zouden dan ofwel de sprong kunnen wagen of zich bangelijk terugtrekken. Maar, allèèn als er rotsvaste Europese kern ontwikkeld wordt heeft de Eu een schijnkansje van slagen. Neem nu, de Zes. We spreken Frans, Duits, Italiaans, Vlaams, Nederlands, en Letzeburgs. Maar, gaan we niet allemaal winkelen bij Carrefour, Lidl, Spar, Aldi, Colruyt, Delhaize of tanken bij Total, Bp, Esso, Q8 etc? Waarom, politici, bestaan er onder de eerste Zes nog btw verschillen? De Eerste Zes zelf zijn nog niet mèèr dan een lappendekentje van nationatileitjes, taaltjes, gewoontjes! Voor mijn part mag dat zo blijven, in het dagelijkse leven, niet in de Europese Constructie. En, hebben we geen voorbeelden van mislukkingen genoeg, Clovis, Karel de Grote, Keizer Karel V, Lodewijk de IVXde, Jozef II, Napoleon Bonaparte? En, waarom mislukten die illustere mannen in de echte vereniging van Europa? Moeten wij, burgers van 't een of 't ander gewest niet in eigen boezem kijken? 't Is maar een gedachte! Mocht men mij vragen een Europese Vlag te ontwerpen, ik nam het blauwe veld met Eén Gouden Ster in 't midden. En, om het jaar, liet ik een nieuwe vlag maken want smerige, vuile, afgekleurde vlaggen vind ik onterend voor hetgeen die vlaggen vertegenwoordigen! Stap 1. Alle nationale tv- en radiozenders verslagen de vergaderingen en de besluiten van het Europese Parlement, lokale politiekjes worden verwezen naar lokale zendertjes. Stap2. Landelijke staatshoofden krijgen de titel van Gouverneur al zijn ze van Koninklijke Bloede! Ze worden Gouverneur met politieke macht en moeten hun post via verkiezingen verdienen. Landsregeregingen worden herleid tot Redgionale Overheden wiens taak het is de Europese Wetten in hun gebied in praktijk te brengen. Bij nalatigheid wordt niet het hele volk in hun gebied gestraft, wèl de Volmachtdraagers zelf, hoofdelijk! Voor stap 3 ga ik eerst even rustige nadenken, in eerste instantie denk ik niet dat die nodig zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Gewoon 1 kanaal graven ter markering van de grenzen en vervolgens met dieptebommen afdrijving veroorzaken; pijnloos en hygiënisch.
![]() |
#68 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Ik ga absoluut niet de VLD haar potentieel helpen verzilveren. Wat de Vlamse Beweging betreft denk ik dat hettijd wordt eens te denken over de richting die we willen. Het Blok haalt misschien wel veel stemmen, maar de bevolking is daarom niet zo rechts hoor, en al zeker niet liberaal. Toch gaan N-VA en VB nogal graag de liberale toer op. 3: Nee, ik denk echt dat establishment links, genre SPA, onherroepelijk achterhaald is. Mensen worden slimmer met de dag.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burger
|
![]() Citaat:
2. Dat verwacht niemand. 3. Op wat baseert u die conclusie? Alvast niet op verkiezingsuitslagen.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1: We zijn net twee jaar bezig en ik heb in die twee jaar heel wat mensen weten te bereiken met onze visie. Een goed deel van die mensen stemt momenteel Vlaams Belang, maar weten niet eens wat er in de partijprogrammas staat. Ik geloof dus niet dat het VB zoveel trouwe kiezers heeft, het VB is gewoon de enige oppositiepartij momenteel.
3: Het feit dat de SPA keer na keer kiezers verliest aan het VB zegt toch wel genoeg zeker. Nog tien, twintig jaar en de SPA heeft niet eens verkozenen meer in het parlement, net als de VLD. Hoop ik.
![]() |
![]() |
#72 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog niet, maar groeien zullen we, daar heb ik vertrouwen in
![]() De neerval van de establishmentpartijen is niet rechtlijnig, niets in de geschiedenis is rechtlijnig. Concrete lokale en tijdelijke factoren kunnen het proces even doen versnellen of vertragen, of zelfs even omkeren, maar op langere termijn lijkt het me onvermijdelijk.
![]() |
![]() |
#74 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hoopt het tch ook, mag ik hopen
![]() De regeringspartijen zijn niet bepaald vlaamsvoelend te noemen.
![]() |
![]() |
#76 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het dan over dat ik hoop dat de establishmentpartijen achteruit gaan.
D�*t hoopt u toch ook, mag ik hopen.
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 | |