![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() We gaan dat eens simpel oplossen...
in·tel·lec·tu´eel1 de intellectueel (mannelijk); de intellectuelen 1 iemand met een verstandelijke, wetenschappelijke instelling Maar pas op, dit komt uit Van Dale, niet uit de Winkler-Prins encyclopedie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() Juist niet. Iedereen heeft er tegenwoordig zoéén, ik wil iets elitairders!
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() Volgende vraag, wat is een Winkel prins?
![]()
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat is nu eenmaal de mediatisering van elk 'intellectueel' concept (? vind het goede woord niet...) Ze moeten alles sensationeel en 'toegankelijk' maken anders hebben ze geen kijkcijfers meer.
![]() |
![]() |
#67 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Weet je wat, kap met de universiteit en wordt voetbalist ![]() A ja, wat die lulpraat van die professor over de elite betreft(in de Morgen, natuurlijk) die is onwaardig om op een universiteit les te geven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat de kijkcijfers daarmee zouden omhoog gaan betwijfel ik zelfs, voor het Donna publiek kan je een klassiek concert gewoon niet plat genoeg maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paulus jij bent toch een meester in het opstarten van topics waar enkel idiote replies op komen he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het lukt nog ook! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Tuurlijk vind ik dat erg! De Zevende Dag en Terzake waren vroeger nog echte kwaliteitsprogramma's. Nu zijn er bij dat eerste debatten waar je tegen de tijd moet aanracen en het publiek die dan zijn 'favoriet' kiest. Het gaat totaal niet meer over inhoud. Bij Terzake is het ook zo, de inhoud verdwijnt grotendeels, want ik vind niet dat ze nog echt ingaan op wat politiekers zeggen. Ken jij 1 politieker die vandaag regeert, die een duidelijk standpunt kan vertolken? Ze blijven allemaal in het wazige en niemand legt ze het vuur aan de schenen. En dan die belachelijke 'hot items' aan het einde. Verschrikkelijk gewoon!
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet de wetenschap ALLES bestuderen. Maar uw professortje daar beweert dat de populaire cultuur SUPERIEUR is aan de elitaire en dat is pas een intellectueel onwaardig. Weet je hoe dat heet? Nostalgie de la boue, een professor die Katastroof en Sergio zogezegd beter vindt dan Bach en Wagner! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#77 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Nee, ik volg Politics.be! Een echt tragi-komisch stuk! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Centraal in De Meyers onderzoek staat een groot wantrouwen omtrent de vooroordelen die intellectuelen, academici en kunstliefhebbers koesteren over het volk." Kijk eens aan, een intellectueel die kritiek durft te geven op andere intellectuelen. Op mensen zoals u, beste michr.oscoop. Hoe durft hij!? Ik kijk trouwens al wel eens naar Thuis. En ik luister naar Bach. En naar verfoeilijke gitaarmuziek. En bij momenten naar jazz. En ik ga zowel naar de film als af en toe naar een theatervoorstelling. Ik lees zowel wetenschappelijke werken als populaire tijdschriften. Verfoeilijk he, mensen die van alle markten thuis zijn? En Pink Terror... Volgend jaar les van De Meyer? Kennen wij elkaar?
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Even serieus nu: tegenwoordig verarmt de culturele bagage van de mensen enorm( in het middelbaar onderwijs verdwijnen bijv. alle culturele lesuren), en ook in de media en de politiek grijpt de nep-en lolkultuur om zich heen. Ik vind dat spijtig, en ik reageer daartegen, en ik snap HELEMAAL niet wat dat met "hautain" te maken heeft!!! |
|
![]() |
![]() |