![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Dimiti, gij zijt hier bezig met zwanzen.
Ikzelf ben lid van de SV. Stein. Nederland Limburg. Tevens ben ik secretaris van een schuttersvereniging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Dimitri, speciaal voor U.
http://www.schietsportcentrumstein.nl/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geweldig. (Dat zal trouwens wel ver rijden zijn van Oost-Vlaanderen naar Nederlands Limburg :o)
Maar kunt u ingaan op de inhoud? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() 165 km enkel.
Het is zelfs zo dat men in Nederland een apen mag dragen in de schietstand, In België is dat eveneens verboden. Hier moet men een draagvergunning bekomen om een wapen te mogen dragen in een holster IN de SCHIETSTAND. En welke inhoud moet U nu nog meer? Wanneer U beweert dat de wapenwet in Nederland strenger is dan in België. en ik zeg niet waar, ja jongen dan bijven we bezig. Ik heb U hier boven reeds de verschillen uitgelegd in aankoop. De verschillen in het kaliber. en wat moet U specifiek nog meer wil weten. Altijd tot Uw dienst wanneer U een Specifiek detail wilt weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() En voor het geval dat u er nog meer wil over weten, over de wetgeving en zo. Ze zijn allen te vinden op het net.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
zie p.10, laatste kolom. Meer moorden per 100.000 inwoners in Frankrijk (1.63) en in Duitsland (1.28 ) dan in Zwitserland (1.18 ). Oostenrijk heeft een lager cijfer (0.84). Cijfer voor België: 1.75 Het enorm verspreide wapenbezit in Zwitserland leidt dus absoluut niet tot hogere moordcijfers in vergelijking met de buurlanden. Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En dan???Moet omwille van dit incident alle wapenbezit verboden worden? Als die ouwe zijn buren te lijf was gegaan met een kettingzaag,wat dan, Algemeen verbod op kettingzagen??????? Stel dat hij een Molotov-coctail had gesmeten,wat dan? Verbod op flessen??? Als je jouw simplistische redenering doortrekt mag er in dit land geen wagen meer op straat rijden, want er vallen meer doden door auto's dan door wapens! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat ik trouwens wel begrepen heb van de informatie van justitie, is dat je in Nederland pas een wapen thuis mag hebben als je echt een ervaren schutter bent. Hoe dan ook, ongelukken met vuurwapens in prvébezit komen in Nederland niet of nauwelijks voor, terwijl dat in België toch regelmatig in het nieuws komt. Een tijdje geleden was er nog een wethouder in Kalmthout dacht ik, die in zijn tuin zijn wapen uitprobeerde (ik vind dat echt ongelooflijk ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
Het totaal aantal moorden in het algemeen hangt natuurlijk van meer factoren af dan het wapenbezit alleen. Sociale en culturele factoren spelen daarbij ook een rol. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Bon, dit is een gevaarlijke denkpiste die kan leiden tot een discriminatie tav 'lagere' sociale klassen wegens een vermeend verhoogde kans op criminaliteit.
Wat betreft het artikel van Frolic; Niet vermeld in het artikel is het feit dat de 2 buren blijkbaar al jaren in onmin met mekaar leefden. EN DAT NAAR HET SCHIJNT ER DE BUURT OP STOND TE KIJKEN !!!!!!!! Over die in onmin leven kan ik het volgende zeggen; bij aanvraag van een vergunning voor een vuistvuurwapen wordt door de politie normaal nagekenen of je geen agressief gedrag vertoont, of ja al dan niet gokverslaafd zou zijn, of ja al dan niet een drankprobleem zou hebben, of ja al dan niet in onmin met je buren zou leven én of je vrouw (en elke inwonende meerderjarige) akkoord is met het feit dat jij een wapen wil bezitten. Deze laatsten moeten zelfs een document ondertekenen waarin deze zich akkoord verklaren. Voor de andere voorwaarden wordt een beroep gedaan op de gerechelijke politie EN WORDEN DE BUREN BEZOCHT door de wijkagent. Bij een oproep van de politie naar jouw adres is deze direkt gewaarschuwd dat je wapenbezitter bent (het staat expliciet vermeld bij je gegevens in het systeem!!) en normaal gezien zal bij een ongeregeldheid bezwarend beslag op AL je wapens gelegd worden. Wat dus duidelijk in bovenvermeld geval NIET gebeurd is, of het zou een 'zwart' wapen geweest moeten zijn. Wat betreft die buren die erop stonden te kijken kan ik niet meer doen dan veststellen dat de mensen toch wel 'een probleem' hebben hoor!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() Eerst moeten we nagaan of die oldtimer wel een wapenvergunning
bezit. Er moet eerst gezegd worden dat iemand die een vergund wapen bezit een vlekkeloos verleden moet hebben. En dat bij de minste baldadigheid de vergunning zo wordt ingetrokken door de overheid. De meeste legale wapenbezitters zijn brave mensen. kuist eenst de shit op bij de oulaws en laat de sportschutters eindelijk met rust. Ik zelf heb in mijn hele leven nog geen enkel zoogdier gedood. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() Inderdaad, in Amerika, is de zwarte bevolking zwaar over vertegenwoordigd bij de armsten onder de bevolking.
In België aanzienlijk meer kans om vermoord te worden dan in Zwitserland. Jos, jij weet het nogal te verwoorden hoor. (1.18 moorden tegenover 1.75 per 10.000 inwoners) Dit is bijna niks. En gelukkig maar. In ons land gebeuren zeer weinig moorden met een pistool. Hoewel dit spijtig genoeg aan het veranderen is: gun-related incidents stijgen! Zou dit ook niet te verklaren kunnen zijn door het feit dat vuurwapens ook in ons land meer verspreid raken? Ik vind het schrikwekkend dat steeds meer mensen ze aankopen en bezitten. (ik denk ook aan een mogelijk effect van de makkelijke beschikbaarheid van wapens bij wanhoopsdaden of gezinsdrama's. Het kan een trigger zijn, hé) |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus duidelijk een andere oorzaak voor denk je niet ? Denk je echt dat vuurwapens in ons land meer verspreid raken? Illegale misschien wel, maar dan moet daar iets aan gedaan worden nietwaar ? Tot voor 20 jaar waren .22 LR vrij te verkrijgen. Iedereen die dat wou kon zich een wapen aanschaffen, dat is ondermeer de reden dat naar schatting nog steeds 2/3 illegale wapens circuleren. Komt bij dat de legale wapens (ongeveer 750.000) in handen zijn van een heel beperkte groep mensen. De meeste sportschutters hebben immers meer dan één wapen, zelfs 10 en meer in hun bezit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor het overige is het een enorme inconsequentie dat jacht-en scherpschuttersgeweren nog altijd zonder vergunning te verkrijgen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik beweer ook zeker niet dat wapenbezit en toegang tot de enige factor zijn in de criminaliteits- of moordcijfers. Maar het speelt wel... |
||
![]() |
![]() |