![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 augustus 2005 om 23:05. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Even melden dat de prijs van aardolie op anderhalf jaar is verdubbeld, en zoals het er nu naar uitziet, zullen we tegen het einde van het jaar het prijsniveau van tijdens de beruchte oliecrisis bereiken ( inflatie gecorrigeerd )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch ook eens even lezen http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...05Apr10_2.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar anders zou de prijs ook wel schommelen met deze van de stookolie, en misschien zelfs nog meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk stak de regering minder in haar zak en koste de sociale zekerheid toen minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() moesten er nu eens een stuk of 100.000 gezinnen een vriendelijke brief schrijven aan hun huisleverancier van "elentriek" met de melding dat ze geene stroom niet meer wensen te ontvangen en hun kontrakt willen opzeggen wegens te duur en met de vermelding dat ze overwegen om bijvoorbeeld zelf een stroomgenerator of een windgenerator of zo aan te schaffen..... zouden ze dan niet uit hun kot komen met een voordeliger prijstarief..... want het verschil tussen NIKS verkopen.... en minder ontvangen is natuurlijk groot...... en ook de grote jongens worden niet graag in hunne portemonee gepakt nietwaar !
![]()
![]() |
#68 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bob : 10 augustus 2005 om 08:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn voorstel, boycot al die prutsen en koop deze winter massaal hout en kolen. Ik ben het toch van plan! Immers de olie gaat nu voor particulieren op de beurs sedert kort (enfin iets nieuws toch) en iedereen weet wat ze gaan doen nu. Kopen in de hoop dat het gaat stijgen, dus stijgen gaat het.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mambo : 10 augustus 2005 om 09:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
![]() Citaat:
Als leek krijg je misschien de rillingen van bovenstaande te lezen, maar een beetje perspectief kan je daarmee helpen. Uraniumerts ligt zo voor te rapen in Afrika. Daar hoor ik dan geen protest op? En of je dit erg vind of niet, op dit eigenste moment wordt je gebombardeerd met kosmische radioactieve straling. Ook heeft het voornaamste bouwelement van het leven, Koolstof, een radioactief isotoop. Dat wilt zeggen dat JIJ (maar ook je plant, je eten, ...) op dit moment minimale hoeveelheden verval-straling uitzend. En dit is allemaal 100% natuurlijk. Veel groene bewegingen (waar ik trouwens lid van ben) zien deze problematiek helemaal verkeerd. Wat wel voorzichtigheid vereist is de constructie van een kerncentrale, en hoe men er omspringt. In het Westen is dat allemaal meerdere malen verzekerd. In corrupte landen als Rusland daarentegen waar men op alles bespaart en na smeergelden bij inferieure leveranciers aankoopt... ![]() Ach ja... Doel ligt dichter bij de deur waarschijnlijk. Citaat:
Energie = Massa * snelheidvanlichtin't kwadraad Daarmee krijg je enorme kwantiteiten aan energie (in theorie). In de aard van 100 gram Uranium vervangt duizenden treinen vol steenkool. Uiteraard zijn we in realiteit beperkt tot amper 1% hiervan (dus meer onderzoek is vereist dit te verhogen). Nadeel van fissie is uiteraard dat we restdeeltjes krijgen die niet meer efficient zijn om gesplitst te worden, maar zelf ook niet stabiel zijn = kernafval. Voordeel van fusie is dat we uitkomen bij waterstof, wat stabiel is. Citaat:
200 jaar geleden ademde je voor 40% aan zuivere lucht in. Nu is dat door luchtverzuring gedaald tot 21%, en dit is rechstreeks te wijten aan ons massaal gebruik van fossiele brandstoffen. Gaan we op naar de 10%? Hiernaast betekent de Belgische oplossing ook dat we veel energie moeten aankopen.... (en hoe cynisch ook, dat gaat kernenergie zijn van frankrijk, geproduceerd aan onze grenzen)
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Agalev's doorbraak tijdens verkiezingen in 1999-2000 is een van de ergste gebeurtenissen in de Belgische geschiedenis..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ooit al eens gehoord van barbeque's? Vlees bakken boven een vuurtje dus? 1 keertje, en je hebt meer dioxines binnen dan dat je ooit aan kippen kon eten.
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Groene Agalev-moraal: "De auto is ecologisch verantwoord, papieren zakjes zijn des duivels" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe noemen ze zulke fobie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raven
Citaat:
Mambo, raven is blijkbaar niet echt bang van de natuurlijke "achtergrond"straling, en gebruikt de voorbeelden om de waanideeen van de groenen aan de kaak te stellen.
![]() |
![]() |
#77 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is er slecht aan kernfusie? Kan je dat eens even uit de doeken doen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Vergis ik me trouwens of is de energie die vrijkomt bij een kernsplijting niet eerder exotherm ipv energie door massaverlies (Einstein's formule dus)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sfax, na het splijten van een voldoend zwaar isotoop krijg je een massa aan energie in de vorm van straling. Deze energie komt puur uit massaverlies.
Bij het fuseren van atomen die licht genoeg zijn krijg je dit effect dus ook. Maar eenmaal boven een bepaald atoomgewicht is een fusiereactie energieabsorberend, waar ik dus van uit ga dat er terug een massatoename is in het gevormde atoom.
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik panikeer nu al bij het idee, dat ze die ene spaarlamp, waar ik nu nog al mijn electriciteitsverbruik aan besteed, ook zullen afsluiten... |
|
![]() |
![]() |