![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: democratie betekent voor mij... | |||
| dat een zo groot mogelijke meerderheid het algemeen belang nastreeft |
|
8 | 36,36% |
| dat elk individu het recht heeft exclusief zijn belang na te streven |
|
2 | 9,09% |
| waarschijnlijk een evenwichtige mix van de 2 voorgaande opties |
|
9 | 40,91% |
| zolang het VB geen één-partij-regering kan vormen, is democratie niet mogelijk |
|
2 | 9,09% |
| ik begrijp er geen yota van |
|
1 | 4,55% |
| Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie trouwens niet waarom een referendum enkel in "extreme" gevallen zou kunnen aangewend worden.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Goeie poging. Maar referenda hadden bij de defederalisering geen knijt te zien. Dat was een louter door politici uitgevoerd manoeuver. Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#65 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat terwijl de ontmijner voortdurend zelf als een pretentieuze beunhaas en met de pamper vol loopt van schrik.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 augustus 2005 om 22:24. |
||||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het lijkt eerder alsof onze nepdemocraatjes in hun broek doen van schrik voor de stem van de burger en zich uit alle macht vastklampen aan de particraten die vandaag de dag het mooie weer maken. Vreemd die angst voor de stem van de demo-cratie. Zeeeeeeeeeeeeeeer vreemd....
|
|
|
|
#67 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Tjonge toch.Towelie030981 heeft er zelfs nog niet eens aan gedacht om zich één seconde te informeren over de betekenis van het BROV. Je kan dus discuteren tot sint juttemis zonder enig gevolg. De oogkleppen zijn volledig dicht.
|
|
|
#69 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
EN indien die meerderheid zou beslissen om een dictator te benoemen dan is dat hun goed recht en volkomen democratisch. MAAR. Ik hoop dat je voldoende verstand hebt om te weten dat je daar nooit een meerderheid voor gaat vinden.
|
|
|
|
#70 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik ben nog steeds van mening dat het gezond verstand van de gemiddelde burger beter en eerlijker is dan van gelijk welke huidige politieker. Trouwens Zwitserland bewijst het al meer dan 150 jaar.
|
|
|
|
#71 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik heb meer angst van het huidige systeem dat er voor zorgd dat er heel wat onschuldigen (armoezaaiers) in de gevangenis zitten terwijl er heel wat zware kriminelen, dank zij hun geld + chantage en kennissenkring, vrij rond lopen.
|
|
|
|
#72 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Een volksraadpleging is iets heel anders dan een BROV. Het BROV is geen regeringsvorm maar een controlemiddel. Ga jij mij morgen voor een periode van 4 jaar de volmacht geven op je rekeningen + je kredietkaarten. Terwijl je mij tegelijk garandeerd dat je mij nooit ter verantwoording kan roepen, laat staan vervolgen. Ik ben direct kandidaat hoor. Laat maar komen. Nee. Laat maar iets weten ik kom alles wel halen. Het lijkt misschien absurd, maar zijn dat niet precies dezelfde volmachten als die wij nu aan de regering geven? .
|
|
|
|
#73 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Puur eigenbelang dames en heren. Wanneer ik morgen een half miljoentje met de lotto win daalt mijn belangstelling voor de invoering van het BROV beduidend. Want dank zij onze prachtige belastingswetgeving zal mijn belastingsplichtig pensioentje van 16000€ per jaar aangevuld worden met 24000€ belastingsvrij inkomen. Meer nog. De paar honderd € die ik nu nog aan de fiscus jaarlijks moet afgeven zal ik ook niet meer moeten betalen. Wanneer het BROV er door zou komen zullen o.a. al die achterpoorten (van deurtjes kan je niet meer spreken) gesloten worden. Volgens een belastingsformulletje, dat ikzelf als fair bestempel, zal ik dan namelijk 6000€ moeten bijdragen. En weet je. Al die ondernemers (?) die hier op het forum zitten zulen mij geen profiteur noemen hoewel ik 24000€ /jaar steel van mensen die het waarschijnlijk beter dan ik kunnen gebruiken en ook niet omdat ik, volgens de wet volkomen legaal, (maar wie heeft die wetten gemaakt) ca10000€ aan belasting ontduik. Een jaarinkomen waar veel mensen in België slechts kunnen van dromen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011 Laatst gewijzigd door Bece : 11 augustus 2005 om 19:01. |
|||||
|
|
|
|
|
#75 | |||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
De welstand van de zwitser, die het BROV al 150 jaar kent, behoord nog steeds tot de hoogste van de wereld. Welk bewijs moet je meer hebben. Volgens de website van ons eigen goevernement leven er zeker meer dan 880000 gezinnen onder de armoegrens in België. Daar de cijfers niet erg duidelijk zijn kan men echter stellen dat het dubbel dichter bij de werkelijkheid ligt. Hoe een en ander in de praktijk kan uitgewerkt worden kan je op de link hieronder lezen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011 Laatst gewijzigd door Bece : 11 augustus 2005 om 19:12. |
|||||
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
|
|
|