![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus "Vlaams" is sowieso grotendeels buitenlands kapitaal en initiatief... weliswaar kwam op KMO gebied heel veel initiatief van inwoners van het NL-talig gebied van België... maar dit is nu met wat vertraging ook aan het gebeuren in het F-talig gebied van België. Waar de KMO zones in het Noorden sinds de 70-er jaren grote uitbreiding nemen is dat nu ook het geval in het Zuiden aan het worden. Met uiteraard ook bijkomende vernieuwings en ontwikkelingscreatie van traditionelere die door zonevreemdheid of door beperktheid van uitbreidingsmogelijkheden op hun bestaande site niet meer verder kunnen. Zie tot voorbeeld Gellingen of in de streektaal aldaar Gillenghien. Dergelijke KMO en industriële terrein ontwikkeling is nu ook overal in het Zuiden te zien. Als jurylid inhet Luiks Hoger Onderwijs zie ik bij de verdediging van de eindwerken van de vele studenten pareltjes van initiatieven beschrijven en bestuderen. De laatste jaren van studenten die het in het NL-talig gebied komen bestuderen. Maar terug terzake... een beetje bescheiden zijn over het "Vlaams dynamisme" dat zich kon en kan ontwikkelen dank zij hoogdzakelijk buitenlandse ondernemingen.
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
indien het nu geen dividenden meer zijn omdat de situatie socio-economisch duidelijker wordt, dat de concurrentie de prijzen helpt drukken, etc... en daardoor de consument zijn energie voor het gedeelte aankoop (niet het gedeelte productie gebonden aan de grondstof voor opwekking uiteraard) in prijs ziet dalen zijn er gemeeenten die de taksen verhogen... wat ze enkel verplicht zijn te doen indien ze klakkeloos spenderen... dan is het niet de economische ontwikkeling met herindeling van het bedrijfsleven naar grotere schaal dat verantwoordelijk is... men schiet hier niet op de juiste pianist... Een van de grote problemen in België is dat de grensoverschrijdende hoogspanningslijnen de doelmatige energiedistributie in de weg staan, zowel verkoop van nenergie van hier naar het buitenland als de aankoop op productiedalmomenten of bij defecten in centrales... door grootschaligheid op gebied van productie en distributie wordt alles efficiënter... trouwens, ook RWE uit Duitsland staat klaar om hier grote verkopen te doen van hun energieoverschotten... grote ondernemingen als Ford in Genk staan kort bij of hebben al contracten afgesloten... het grensoverschrijdend transportnet moet groots uitgebreid worden om totaal ineenstorten van de productie en distributie zoals onlangs in Italië te vermijden, dit door ogenblikkelijke interconnectie op het ogenblik dat er ergens een overbelasting van het net komt die onvermijdelijk allles uitschakelt... ook het voorbeeld van de USA in Californië onlangs maakt dat nodig... en dat kan niet met een kleinschalig nationaal of regionaal productie- en transportpatrimonium... ook het zoeken naar alternatieve energieopwekking ver van broedgasopwekkende energieproductie, wars van kleine ook noodzakelijke initiatieven, kan enkel in een grootschalig onderzoek, dat door grotere spelers als de Franse en Duitse spelers... en geloof me vrij, Suez is een zeer bekwame medespeler, goed geleid en economisch breeddenkend... en als je goed zou gelezen hebben is het geen verkoop alleen maar ook een krijgen van aandelen in het groter geheel... dus de oude aandeelhouders van Electrabel worden ook aandeelhouder in Suez... en wanneer later RWE of een andere Duitse constellatie mee intreedt, wat onvermijdelijk is, dan zijn die aandelen ook onderdeel in het groot geheel... hoe groter, hoe sterker, hoe rendabeler en dat vertaalt zich mee in de dividenden die die aandeelhouders krijgen... schaalvergroting in de huidige socio-economische contect is onvermijdelijk en weldoend... en om onze communistische mede-forummers ook doen na te denken... alle energieopwekkende initiatieven in de vroegere arbeiders-boven regimes waren een flop: Tjernobiel was een super ondoordacht productieapparaat met geen interesse voor veiligheid en bevuiling van het leefmillieu... geen, maar dan ook geen zware industrie of energieopwekking was mens- noch milieuvriendelijk... kijk maar eens rond onze grotere centrales in het Westen en rond die in de vroegere Marxistisch Leninistische omgevingen... gewoon een ramp... en dezelfde nomenclatura leiders werden zo vlug mogelijk nog verwerpelijke kapitalistische profiteurs...
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik er goed over nadenk ben ik eigenlijk zelden op 'vakantie' geweest. Noch in binnen, noch in buitenland. Mijn eenpersoonsappartementje is wel afbetaald, en ik rijdt met een prijs-Mazda-tje waar de winnaar geen behoefte aan had. Tevreden?
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ook ik heb mijn verbruiken met enkele tientallen percenten gereduceerd door rekenbladen op te maken waarin ik met voortschrijdende gemiddelden mijn dagelijkse verbruiken opteken en ook de effecten anticipeer van doorgedreven besparingsmogelijkheden zoeken.
bijvoorbeeld: nog meer in nacht dan in dag verbruiken voor apparaten uit doen van wacht rood lampje op TV, alle radio's, PC, etc... niet overal lichten aanlaten en zoveel mogelijk geodkope spaarlampen uit ALDI, Colruyt, etc... naargelang er reclame aanbiedingen in de bus vallen de verwarming een stuk lager zetten met trui, dikkere kwaai broek in de zeten, de radiatoren van de badkamer slechts opzetten een tijdje voor het toileteren en onmiddeliijk daarna uit... naar de winkels met fiets... gebruik maken van mijn senioren pasje op bus (heb daarbij een heel interessante tijdsbesteding gevonden)... ipv de auto... wat meer wandelen ipv rondritjes... aan het rood licht de motor afstellen... etc... mijn jaarverbruiken gingen ettelijke kWh's naar beneden...
![]() |
#65 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Komt het beheer van de hoogspanningskabels nu ook in Franse handen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning' Laatst gewijzigd door Xenon : 14 augustus 2005 om 11:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch heb ik meer dan 300 euro moeten bijbetalen terwijl dat het jaar daarvoor nauwelijks 50 euro was.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning' Laatst gewijzigd door Xenon : 14 augustus 2005 om 12:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dat is al uitvoerig aan bod gekomen met ons "brandje" dat leidingske een jaar terug. Naar mijn weten staat daar nog steeds een vlaming aan het knoppeke.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
beetje paranoïde ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kzal er es over nadenken ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() De UK is nu kompleet om zeep, de britten reddeloos verloren ? ![]() Beetje met voetjes op de grond blijven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, het recht op rentenieren moet misschien in de grondwet verankerd worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
is je realiteitszin nog verder zoek dan ik al vermoedde ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Quod non...ze willen rentenieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
die zinvolle bezigheden nemen zoveel tijd in geslag ![]()
|
![]() |
![]() |