![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pietje : 10 augustus 2005 om 19:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alcohol (harddrug !!!!) ook afschaffen en verbieden dus ???
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben meer een voorstander van het gebruik van woorden. ![]() Ik zou zeggen ... begin maar met de resultaten van de autopsie af te wachten. Mijn mening is dat alle drugs toelaatbaar moeten zijn in de maatschappij. Als blijkt dat die jongen is gestorven aan een mix, of iets dat hij kocht als coke dat uiteindelijk harddrugs bleek te zijn. Ik ben voor legalisatie, en registratie van de gebruikers, de enige manier opdat we hun gebruik kunnen controleren, en zo dus voorkomen dat ze zichzelf, al dan niet per ongeluk ... Zo wordt het ook mogelijk dat de verslaafden kunnen begeleid worden, en in het geval van nieuwe gebruikers, dat ze voldoende objectieve informatie krijgen om al dan niet te beslissen om tot de inname van een stof over te gaan. Door de benodigde begeleiding zal de tewerkstelling trouwens ook verhogen. Bovendien kunnen we zo ook een kwaliteitscontrole doorvoeren op de middelen. En de overheid kan er taksen op heffen ... waardoor de drugs in het slechtste geval nog even duur zal zijn als vandaag de dag ... waarschijnlijk dus goedkoper, en dat betekent dat de drugsafhankelijke mensen niet de criminaliteit moeten ingaan om geld te bemachtigen om hun verslaving te kunnen botvieren ... De Zuid-Amerikaanse boeren kunnen dan ook nog eens een eerlijke prijs krijgen voor hun coca-planten.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben blij dat u het inziet. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Om nog te zwijgen van vet en suiker!
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||
|
![]() Citaat:
Voordat hij halfweg is heeft hij alles al terug overgegeven, en ligt ie bij het rode kruis voor de rest van de avond. Om jezelf een overdosis te drinken moet je ten eerste al dagen achter elkaar teveel gedronken hebben (op 1 avond lukt het u echt niet hoor). En ten tweede kunt ge u onmogelijk dood drinken aan bier alleen. Bier heeft niet genoeg ethanol hiervoor. Daarvoor moet je jezelf al werpen in flessen en nog meer flessen wijn + allerhande sterke drank... En ik denk niet dat een jongen van 19 dat kan mee sleuren naar dat festival, of daar kan betalen. conclusie: Overdosissen aan alcohol zal men voornamelijk tegenkomen bij probleemgevallen, waarvan geen nog bij hun ouders zullen thuiswonen ![]() En misschien het meest belangrijke van allemaal, Rasta types drinken niet zoveel bier. Een dronken Rasta is bijna een contradictie. Wiet zal er wel voor een flink stuk tussenzitten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 10 augustus 2005 om 20:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() "Bier na wijn geeft venijn", zegt men wel eens. "Bier na wiet, en je bent de piet" ![]() [size=1]Edit:[/size]
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 10 augustus 2005 om 20:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Nooit naar een festival geweest? Er wordt gewoon gedronken voordat men de wei opgaat. En dat zijn dan de dranken die niet zijn toegelaten op de wei, sterke alcoholachtigen dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() En daarom dat ik het onmogelijk acht. Mijn tent en een frigo-box vol Bacardi is al zwaargenoeg. En de helft van m'n vakantie geld ook, vooral opgesmukt in de biertent en de winkeltjes. Fameus gedronken en leute gemaakt, ongetwijfeld, maar een alcoholintoxicatie? Not even close, en voor zover ik weet zijn er geen doden gevallen op de 75.000 feestbeesten er zijn blijven plakken. Je beseft toch wel dat je aan't impliceren bent dat die jongen een zwaar drankprobleem had, en een van de ergere gevallen moest zijn bij de plaatselijke AA-club?
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() We zullen het populair verwoorden, wiet-gebruik is vrije meningsuiting, zelfexpressie, men mag dit niet beknotten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaarlijks komen trouwens een paar honderd jongeren het ziekenhuis binnen met een overdosis alcohol. Dus wat je zegt, klopt niet. Alcohol is een stuk gevaarlijker dan cannabis. Een overdosis cannabis is zo goed als onmogelijk, zeker als je het rookt. Maar je kruipt niet stoned of zat achter uw stuur. Ik kan serieus kwaad worden op diegenen die het wel doen. De gevaren van alcohol worden door jongeren heel zwaar onderschat vind ik, en blijkbaar ook door de rechtse ouders als ik heel dit forum zie ![]() Verder vind ik dat als jongere zelf verantwoordelijk bent voor wat je doet. Cannabis combineren met veel alcohol is enorm DOM. Ik hoop dat ze op alle scholen ook al zo ver zijn om dat duidelijk te maken aan de jongeren. Ouders hebben blijkbaar vaak onvoldoende kennis om hun jongeren juist te informeren.
![]() |
![]() |
#77 | |||||
|
![]() Citaat:
Als reactie op het zuurstoftekort in de longen begint na een tijd dan het hart sneller te pompen, met eventueel een lichte paniekreactie bij de eigenaar, waarop het ritme weerom versnelt enz. Het 'bad trip' gevoel dat deze toestand teweeg brengt kan dan ook snel verholpen worden door bewust en rustig te beginnen met uit en in te ademen. Gewoon even aan denken als je de volgende opsteekt. ![]() Ciao.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Diego Raga : 10 augustus 2005 om 22:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() De rechtse rakkers denken hier gewoon "EINDELIJK, een CANNABISDODE". Dat bewijst al dat er eigenlijk geen cannabisdoden zijn. Het toeval wou gewoon dat-die wss stoned was. En dan nog maar zwijgen over hun onverschilligheid moest er verteld zijn dat hij gewoon zat was...
Echt typisch allemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() Da's dikke zever, als ge stoned zijt gaat ge zo'n dingen niet doen ... trouwens uit toxicologisch onderzoek kan inderdaad blijken dat hij cannabis gebruikt heft, maar dat kan ook van 3 dagen ervoor zijn of 14 dagen ervoor ... want het blijft toch in je lichaam ... het wil niet zeggen dat hij onder invloed van cannabis was om het moment van de feiten ...
trouwens, het zou me heel hard verbazen moest dat zijn ... van cannabis wordt je allerminst agressief ... het is gewoon anti-propaganda! Dit weegt anders niet op tegen de duizenden ongevallen die er gebeurt zijn door chauffeurs onder invloed van alcohol en alcohol is nog steeds legaal, wat zeg ik, 't is de nationale drug! nog een paar voorbeelden waarom je van cannabis absoluut niet agressief wordt: Al ooit een agressieve rastafari gezien? Al ooit een agressieve hippie gezien? WIj weten wel beter, maar ik vind het gewoon jammer dat de VRT dat daar zo neerzet, veel mensen die niet weten van cannais hebben nu een heel verkeerd (onjuist) beeld gewoon omdat zij het daar zo forumleren, er zijn geen nuances, zoals ik al zei, 't kan goed zijn dat hij 3 dagen ervoor een pief had gesmoord ... trowuens "hoge waarden cannabis" cannabis zit niet in je bloed, cannabis is een plant ... nuances mannen! nuances! domme reporters! Dat maakt me kwaad omdat we machteloos zijn ...
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() Dit is 1 geval (waar ik hard aan twijfel of dit wel kan na het roken van cannabis)
Maar hoeveel gevallen van droken mensen die iemand omrijden zijn er al? En alcohol is toch ook nog steeds legaal? Ik zeg niet dat je cannabis moet roken gaan rijden, net zoals bij autorijden, maar wat die kerel heeft gedaan is neit gewoon van een joint te roken ... dat maak je me niet wijs, en dan niks meer weten de dag erna ...