Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2005, 22:58   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En nu ga jij mij dan uitleggen hoe groot het respect voor onze cultuur is van mensen die de hunne niet alleen mee naar hier brengen, waar ze ze ten allen prijze willen behouden, maar ook nog aan de autochtone 'bevolking' opdringen indien die zich op één of andere wijze met hen verbindt. Via een gemengd huwelijk bijvoorbeeld.
Of dacht jij dat je aan een moslimbruid geraakt zonder dat je je alsnog laat besnijden?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 14-08-2005 at 00:00
Reason:
--------------------------------

En nu ga jij mij dan uitleggen hoe groot het respect voor onze cultuur is van mensen die de hunne niet alleen mee naar hier brengen, waar ze ze ten allen prijze willen behouden, maar ook nog aan de autochtone 'bevolking' opdringen indien die zich op één of andere wijze met hen verbindt. Via een gemengd huwelijk bijvoorbeeld.
Of dacht jij dat je aan een moslimbruid geraakt zonder dat je je alsnog laat besnijden?[/size]

[size=1]After edit by Knuppel on 13-08-2005 at 23:59
Reason:

En nu ga jij mij dan uitleggen hoe groot het respect voor onze cultuur is van mensen die de hunne niet alleen mee naar hier brengen, waar ze ze ten allen prijze willen behouden, maar ook nog aan de autochtone 'bevolking' opdringen indien ze zich op één of andere wijze met hen verbinden. Via een gemengd huwelijk bijvoorbeeld.
Of dacht jij dat je aan een moslimbruid geraakt zonder dat je je alsnog laat besnijden?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

En nu ga jij mij dan uitleggen hoe groot het respect voor onze cultuur is van mensen die de hunne niet alleen mee naar hier brengen, waar ze ze ten allen prijze willen behouden, maar ook nog aan de eigen 'bevolking' opdringen als ze zich op één of andere wijze met hen verbinden. Via een gemengd huwelijk bijvoorbeeld.
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 augustus 2005 om 23:00.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 23:05   #62
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Men kan dat niet alleen daarmee vergelijken...
Politiek-correct was een eretitel die de traditionele partijen gebruikten om bepaalde onderwerpen als onbespreekbaar te bestempelen...
Zo is het niet politiek-correct om te zeggen dat er een samenlevingsprobleem is in Belgie.
Het is er wel, maar het mag niet gezegd worden want dat is niet 'politiek correct'!
Er is een samenlevingsprobleem, maar mij inziens is het anders dan hetgene sommige prediken. Weinige ontkennen de problemen, maar het is de discussie over het waarom van deze problemen.[edit]
[size=1]After edit by Towelie030981 on 14-08-2005 at 00:06
Reason:

Citaat:
Politiek-correct was een eretitel die de traditionele partijen gebruikten om bepaalde onderwerpen als onbespreekbaar te bestempelen...
Zo is het niet politiek-correct om te zeggen dat er een samenlevingsprobleem is in Belgie.
Het is er wel, maar het mag niet gezegd worden want dat is niet 'politiek correct'!
Er is een samenlevingsprobleem, maar mij inziens is het anders dan hetgene sommige prediken. Weinige ontkennen de problemen, maar het is de discussie over het waarom van deze problemen.[/size]

[size=1]After edit by Towelie030981 on 14-08-2005 at 00:06
Reason:

Citaat:
Er is een samenlevingsprobleem, maar mij inziens is het anders dan hetgene sommige prediken. Weinige ontkennen de problemen, maar is discussie over het waarom.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Er is een samenlevingsprobleem, maar mij inziens is het anders dan hetgene sommige prediken.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 13 augustus 2005 om 23:06.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 23:06   #63
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
En het is nu aan onze wetgevers om er iets aan te doen: b.v.: elke verwijzing naar ras, huidskleur, afkomst zou in ELKE publicatie moeten verboden worden - het enige wat misschien nog kan blijven is Belg of geen-Belg, en dan nog (maar dat kan dan iedereen zijn, ook een Nederlander b.v.).
commentaar overbodig he slimme
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 23:11   #64
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uw laatste zin vat het heel correct samen!
Maar wedden dat ze, de traditionele partijen, het niet gewoon zullen aanvaarden?
De traditionele partijen hebben alles of bijna alles(lees verbieden Vlaams Belang) geprobeerd. Men is er gewoon radeloos van geworden. Er zijn weinig tot geen politici die ik bewonder om hun dynamische beleid.
Oud 13 augustus 2005, 23:13   #65
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarom deed het VB dat dan niet?
Ze zit toch in een win-win situatie?
Omdat ze in een win-win situatie zitten. Ze hadden al gewonnen, van de moment dat het artikel gepubliceerd werden hadden ze gewonnen.
Oud 13 augustus 2005, 23:17   #66
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Niks traditionele partijen, niks aanvaarden: het kwaad is geschied! Biechten en aflaten zijn niet meer van deze wereld: gewoon niet doen en niet zeggen (maar ja, ze kunnen het niet laten).
Het probleem is dat het Vlaams belang, om een of andere reden, het debat beheerst. Andere partijen kunnen het "retorische" debat niet winnen. Men moet dergelijke gevallen incasseren.
Oud 13 augustus 2005, 23:22   #67
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan. Eigen Belgisch volk alleen lijkt het wel.

Wie vond daar zopas weer dat er zelfs een reukje zat aan het woord 'volk'? Dat er beter 'bevolking' kon gebruikt worden?
En dat allemaal om toch maar het Vlaamse volk binnen Belgique te kunnen ontkennen.
Wordt er echter over het Belgische volk gesproken dan is met die verdachte term alweer niks mis. Meer nog, je hoort dezelfden die iets tegen het 'volk' hadden zelfs geen commentaar geven als Volk met een hoofdletter wordt geschreven. Zolang er het Belgische volk mee bedoeld wordt ruiken ze nergens een brandgeur.

Volgens mij getuigt dit van een niet aflatend racisme en discriminatie tegenover het Vlaamse volk.
U vergist zich van persoon of bent u ironisch bezig. Voor mij heeft het woord VOLK als het uit de mond van een Vlaams Belanger komt een andere sematiek en als u dit ga ontkennen dat bent u naief.
Oud 13 augustus 2005, 23:33   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Omdat ze in een win-win situatie zitten. Ze hadden al gewonnen, van de moment dat het artikel gepubliceerd werden hadden ze gewonnen.
En waaraan zou het liggen dat er al jaaaaaren alles aan gedaan is om het VB te kapot te krijgen en dat het alsnog ALTIJD in een win-win situatie zit?
Oud 13 augustus 2005, 23:34   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergist zich van persoon of bent u ironisch bezig. Voor mij heeft het woord VOLK als het uit de mond van een Vlaams Belanger komt een andere sematiek en als u dit ga ontkennen dat bent u naief.
Ik ontken het geven niet maar dat kan je niet alleen het VB ten laste leggen.
Oud 13 augustus 2005, 23:37   #70
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een samenlevingsprobleem, maar mij inziens is het anders dan hetgene sommige prediken. Weinige ontkennen de problemen, maar het is de discussie over het waarom van deze problemen.
Tiens, toch samenlevingsproblemen? Dat zegt het VB al jaaaren maar volgens de pc-kes was daar niets van aan.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 23:46   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een samenlevingsprobleem, maar mij inziens is het anders dan hetgene sommige prediken. Weinige ontkennen de problemen, maar het is de discussie over het waarom van deze problemen.
Het waarom van de problemen is nochtans uitgerekend datgene dat je zegt dat niemand ontkent: het jarenlange, volhardend ontkennen van de problemen.
Intussen zijn ze wel zo groot geworden dat het bijna onbegonnen werk is om er nog iets aan te KUNNEN doen.
Oud 13 augustus 2005, 23:46   #72
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En waaraan zou het liggen dat er al jaaaaaren alles aan gedaan is om het VB te kapot te krijgen en dat het alsnog ALTIJD in een win-win situatie zit?
Waaraan?
Oud 13 augustus 2005, 23:51   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blijkbaar wordt er in de zogenaamde 'leugens' van het VB eerder geloofd dan in de 'waarheden' van de huidige machthebbers.
Ik zou niet weten waarom er anders van een win-win situatie kan gesproken worden.
Oud 13 augustus 2005, 23:51   #74
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ontken het geven niet maar dat kan je niet alleen het VB ten laste leggen.
Ik huiver even hard van het woord volk of ik het nu uit de mond van een NVA'er, SPA'er, VLD'er, CD&V'er, PS'er enz., hoor komen. Maar misschien moet je hierin NVA en het Vlaams Belang bewonderen, bij hun betekent VOLK dan nog iets, als ik dan een SPA'er of VLD'er "het Vlaamse Volk" hoor zeggen, , populisme noemt men zoiets volgens mij.
Oud 13 augustus 2005, 23:53   #75
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Tiens, toch samenlevingsproblemen? Dat zegt het VB al jaaaren maar volgens de pc-kes was daar niets van aan.
Niemand heeft deze problemen ontkent, men heeft enkel de versie van het Vlaams Belang ontkent en terecht ontkent.
Oud 13 augustus 2005, 23:55   #76
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het waarom van de problemen is nochtans uitgerekend datgene dat je zegt dat niemand ontkent: het jarenlange, volhardend ontkennen van de problemen.
Intussen zijn ze wel zo groot geworden dat het bijna onbegonnen werk is om er nog iets aan te KUNNEN doen.
Self-fulfilling Prophecy!
Oud 13 augustus 2005, 23:58   #77
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Blijkbaar wordt er in de zogenaamde 'leugens' van het VB eerder geloofd dan in de 'waarheden' van de huidige machthebbers.
Ik zou niet weten waarom er anders van een win-win situatie kan gesproken worden.
Voor mij is dat, blijkbaar wordt er eerder geloofd in de zogenaamde "waarheden" van het Vlaams Belang dan in de zogenaamde "leugens" van de rest.
Oud 13 augustus 2005, 23:58   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad.
Voor de SP.a en de VLD bestaat er immers, net zoals bij de bub, niks anders dan een Belgisch Volk, een Belgische vlag, de Brabançonne en een Belgische Roi aan wie ze hun Belgisch postje te danken hebben.
Oud 14 augustus 2005, 00:01   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Self-fulfilling Prophecy!
Men zou het anders niet zeggen aan verkiezingsuitslag na verkiezingsuitslag.
Oud 14 augustus 2005, 00:02   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij is dat, blijkbaar wordt er eerder geloofd in de zogenaamde "waarheden" van het Vlaams Belang dan in de zogenaamde "leugens" van de rest.
Van de 'leugens van de rest' hebben we anders ook al hopen bewijsmateriaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be