Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2005, 17:44   #61
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Die klagen wij ook aan.
Dat zegt je nu wel maar ik heb daar zo mijn twijfels over:

In heel deze topic, die gaat over het FDF, dat komt provoceren in een Vlaamse gemeente, heb ik niet één reactie van jou of je partijgenoten teruggevonden die klaar en duidelijk deze FDF-provocatie afkeurt. Felle kritiek op de tegenactie van het TAK daarentegen wél.

Dat toont duidelijk aan dat jullie zwaarder tillen aan een Vlaamse actie tégen deze zoveelste provocatie dan aan de FDF-provocatie zelf.

Of: het Vlaamse verzet tegen de verfransingspolitiek van het FDF wordt door jullie gelijk gesteld aan de verfransingspolitiek zélf.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by groene flamingant on 15-08-2005 at 18:45
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Die klagen wij ook aan.

In heel deze topic, die gaat over het FDF, dat komt provoceren in een Vlaamse gemeente, heb ik niet één reactie van jou of je partijgenoten teruggevonden die klaar en duidelijk deze FDF-provocatie afkeurt. Felle kritiek op de tegenactie van het TAK daarentegen wél.

Dat toont duidelijk aan dat jullie zwaarder tillen aan een Vlaamse actie tégen deze zoveelste provocatie dan aan de FDF-provocatie zelf.

Of: het Vlaamse verzet tegen de verfransingspolitiek van het FDF wordt door jullie gelijk gesteld aan de verfransingspolitiek zélf.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Die klagen wij ook aan.

In heel deze topic, die gaat over het FDF, die komt provoceren in een Vlaamse gemeente, heb ik niet één reactie van jou of je partijgenoten teruggevonden die die klaar en duidelijk deze FDF-provocatie afkeurt. Felle kritiek op de tegenactie van het TAK daarentegen wél.

Of: het Vlaamse verzet tegen de verfransingspolitiek van het FDF wordt door jullie gelijk gesteld aan deze verfransingspolitiek zélf.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 augustus 2005 om 17:45.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 17:47   #62
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Dat van die 5% heb ik ergens 'ns gelezen.
Maar we hebben hier een authentieke Oostkantonner, nl Restons Courtois.
Meer info kan je aan hem vragen.
Goed, ik ga het hem eens vragen.
Oud 15 augustus 2005, 17:57   #63
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
...
Misschien moet Hans1 zij uitspraken over "communisme = flamingantisme" maar eens herzien want blijkbaar bidden niet allen BUUB'ers voor het FDF-schrijn, ook de Geert Cool-terreurbrigade heeft daar een vaste stek.
...
Los van de denigrerende toon op zich: dit is geen LSP'er die aan het woord is.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 17:58   #64
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant

Of: het Vlaamse verzet tegen de verfransingspolitiek van het FDF wordt door jullie gelijk gesteld aan de verfransingspolitiek zélf.

Welja, inderdaad, juist daarom dat ik in deze topic die Kim Roovers een hypocriete trien noem omwille van haar eerste reactie. De dag dat die sullen van de BUBbelclub eens moeite doen om wat verstandigs en inhoudelijks te zeggen zal ik dergelijke woorden achterwege laten. Die BUBbelclub is een groepje gefrustreerde marginalen zonder enige vorming en betaald door enkele blauwbloedigen. De verstandige belgicisten zijn te vinden bij groepen als B-Plus. Kimmeke mag die B-Plus dan al steunen, door haar associatie met de BUBbelclub verliest ze elke geloofwaardigheid. Schelden, leugens en laster verkopen,... zijn hun voornaamste bezigheden. Het woordje "Vlaams" als "Vlaemsch" schrijven is hun sterkste wapenfeit. Ongelofelijk dat er nog steeds veel Vlaamsgezinden op dit forum die vijf kaarters van de BUBbelclub zoveel aandacht geven. Uitlachen en als ze ons letterlijk voor de voeten lopen kunnen we ze vertrappelen, meer hoeft niet te gebeuren.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 18:00   #65
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:

Of: het Vlaamse verzet tegen de verfransingspolitiek van het FDF wordt door jullie gelijk gesteld aan de verfransingspolitiek zélf.
Citaat:
Gaat het een geweldloze actie worden of doen TAK en FDF zich weer alle eer aan?
Ik zet beiden op gelijke voet.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 18:03   #66
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ongelofelijk dat er nog steeds veel Vlaamsgezinden op dit forum die vijf kaarters van de BUBbelclub zoveel aandacht geven.
Ja. Eigenlijk is het tijdsverspilling. Maar het is zo verleidelijk om te reageren. [edit]
[size=1]After edit by groene flamingant on 15-08-2005 at 19:04
Reason:

Citaat:
Ongelofelijk dat er nog steeds veel Vlaamsgezinden op dit forum die vijf kaarters van de BUBbelclub zoveel aandacht geven.
Ja. Eigenlijk is het tijdsverspilling. Maar het is zo verleidelijk om te reageren. [/size]

Citaat:
Ja. Eigenlijk is het tijdsverspilling. Maar het scoren met zo'n partij is zó gemakkelijk: we kunnen het niet laten. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 augustus 2005 om 18:04.
Oud 15 augustus 2005, 18:06   #67
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het juist: ik herhaal mijn vorige reactie:

"Het Vlaamse verzet tegen de verfransingspolitiek van het FDF wordt door jullie gelijk gesteld aan de verfransingspolitiek zélf."[edit]
[size=1]After edit by groene flamingant on 15-08-2005 at 19:07
Reason:

Citaat:

"Het Vlaamse verzet tegen de verfransingspolitiek van het FDF wordt door jullie gelijk gesteld aan de verfransingspolitiek zélf."[/size]

Citaat:
Citaat:
...
Het Vlaamse verzet tegen de verfransingspolitiek van het FDF wordt door jullie gelijk gesteld aan de verfransingspolitiek zélf.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 15 augustus 2005 om 18:07.
Oud 15 augustus 2005, 18:22   #68
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:

"Het Vlaamse verzet tegen de verfransingspolitiek van het FDF wordt door jullie gelijk gesteld aan de verfransingspolitiek zélf."
Van mij mag TAK gerust gaan betogen, dat is hun volste recht. Alleen de manier waarop vind ik ongehoord, zowel wat FDF als TAK betreft.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 19:25   #69
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Van mij mag TAK gerust gaan betogen, dat is hun volste recht. Alleen de manier waarop vind ik ongehoord, zowel wat FDF als TAK betreft.
Doet me een beetje denken aan de 'equidistantie'-politiek van België in het Midden-Oosten.
Oud 15 augustus 2005, 20:31   #70
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JAN MOEDWIL
Beste TAKkers, ik hoop dat jullie ferm op jullie bakkes gaan krijgen samen met die van de FDF.

Ik zou die dag voor een keer enorm graag politieagent willen zijn.

Weg met die separatisten en haatzaaiers.
Nog zo een BUB'er die kickt op het slaan met een gummiknuppel...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 20:36   #71
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Nog zo een BUB'er die kickt op het slaan met een gummiknuppel...
Geweld is het enige wat het separatistische uitschot begrijpt.
Oud 15 augustus 2005, 20:38   #72
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan dat wel en zonder ook maar iemand pijn te doen. Dat kan gewoon met enkele eenvoudige democratische middelen en een goede overgangswetgeving.
Wat vergelijkingen maak jij toch? Een eenvoudig taalconflict dat met een goede taalwetgeving opgelost kan worden, ga jij vergelijken met een etnische zuivering.
Ook die vergelijking gaat niet op. Mangain is een ordinaire racist die door een geplande grootschalige immigratie van Franstaligen, het Frans wil opdringen als bestuurstaal in heel Vlaams-Brabant. Het TAK is een weliswaar radicale, actiegroep die gewoonweg streef naar een correcte toepassing van de taalwetgeving.
En dat zijn?
De hele francofonie wordt geleid door een bende schizofrene maffiosi die enkel kicken op het afnemen en veroveren van grond op de Vlamingen. Ze gaan uit van een suprematie van zichzelf. Ziekelijk is dat gewoon.
Oud 15 augustus 2005, 20:40   #73
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg
Ochot, een stukske crapuul dat Vlaams-nationalisten met een HART komt uitschelden...achter een pc'ke zijn ze zo stoer meneer...
Oud 15 augustus 2005, 20:41   #74
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Afspraak op uw Heilige IJzerwake?
Oud 15 augustus 2005, 20:47   #75
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Afspraak op uw Heilige IJzerwake?
Nee, in Congo aan het beeld van die massamoordenaar!
Oud 15 augustus 2005, 20:49   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En niet alleen de separatistische uitschot.

Het was ook de enige taal die het Congolese uitschot verstond dankzij jouw fraaie voorbeeld.[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 15-08-2005 at 21:50
Reason:

Citaat:

Het was ook de enige taal die het Congolese uitschot verstond dankzij jouw fraaie voorbeeld.[/size]

[size=1]After edit by Knuppel on 15-08-2005 at 21:50
Reason:

Citaat:

Het was ook de enige taal die het Congolese uitschot verstonden dankzij jouw fraaie voorbeeld.[/size]

Citaat:
En niet alleen de separatisten.

Het was ook de enige taal die de Congolezen kenden van jouw fraaie voorbeeld.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 augustus 2005 om 20:50.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 20:53   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afspraak op uw Heilige IJzerwake?.
Liever aan één of ander schandelijk gedenkteken van jouw evenbeeld en gelijkenis.
Oud 16 augustus 2005, 17:29   #78
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken je daar nog meer cijfers over?
- Ik hoor altijd zeggen dat in een stad als Eupen bvb. heel wat Franstaligen wonen. Klopt dat dan niet?
- Is er in de oostkantons altijd al een Franstalige minderheid geweest? Of is die Franstalige minderheid het resultaat van recentere immigratie?
- Algemeen gezien: is die Franstalige minderheid verspreid over heel de oostkantons?
- Eupen en het noorden heeft inderdaad heel wat franstalige, maar er zijn geen conkret cijvers. Ook is bvb in Lontzen een straat waar op een kant franstalig en op de andere kant duitstalig gebied is. De mensen in Kelmis/La Calamine zijn fier dat ze "2 talen vloeiend spreken" (maar in werkelijkheid kunnen ze geen correct Duits en geen correct Frans maar spreken een soort kauderwaals)... en hun plat is limburgs.

- de Oostkantons waren altijd grensgebied... en de grens heeft altijd veranderd... de mensen heben geleerd damet te leven en beschouwen grensen eerder als iets "artificeels". Trouwens Malmedy en Waimes behoren ook tot de Oostkantons maar zijn franstalig (met faciliteiten voor duitstalige)

- in het noorden (Eupen) heeft je meer Franstalige en in het zuiden heeft je meer Luxemburger. Ik ben geboren in franstalig Malmedy enwoon nu weer al in het dorp waar ik getogen ben (Recht)... een paar 100 meter verder heeft je Pont (franstalig), op de andere kant heeft je een paar 100 meter verder Poteau (Vielsalm), en ze zijn ook franstalig, op de 3 kant heeft je enkele km verder Ligneuville (ook franstalig)... en op de 4 kant een duitstalig dorpje.
Mijn buren-dorpjes zijn dus bijnae alle franstalig...
Het zijn "Ardenner" zoals wij...
Ik ("Mottes") voel me meer verbonden met deze (franstalige) mensen dan met de "Schmaulis" uit Eupen...

Graag gedaan [edit]
[size=1]After edit by restons courtois on 16-08-2005 at 18:31
Reason:

Citaat:
- Ik hoor altijd zeggen dat in een stad als Eupen bvb. heel wat Franstaligen wonen. Klopt dat dan niet?
- Is er in de oostkantons altijd al een Franstalige minderheid geweest? Of is die Franstalige minderheid het resultaat van recentere immigratie?
- Algemeen gezien: is die Franstalige minderheid verspreid over heel de oostkantons?
- Eupen en het noorden heeft inderdaad heel wat franstalige, maar er zijn geen conkret cijvers. Ook is bvb in Lontzen een straat waar op een kant franstalig en op de andere kant duitstalig gebied is. De mensen in Kelmis/La Calamine zijn fier dat ze "2 talen vloeiend spreken" (maar in werkelijkheid kunnen ze geen correct Duits en geen correct Frans maar spreken een soort kauderwaals)... en hun plat is limburgs.

- de Oostkantons waren altijd grensgebied... en de grens heeft altijd veranderd... de mensen heben geleerd damet te leven en beschouwen grensen eerder als iets "artificeels". Trouwens Malmedy en Waimes behoren ook tot de Oostkantons maar zijn franstalig (met faciliteiten voor duitstalige)

- in het noorden (Eupen) heeft je meer Franstalige en in het zuiden heeft je meer Luxemburger. Ik ben geboren in franstalig Malmedy enwoon nu weer al in het dorp waar ik getogen ben (Recht)... een paar 100 meter verder heeft je Pont (franstalig), op de andere kant heeft je een paar 100 meter verder Poteau (Vielsalm), en ze zijn ook franstalig, op de 3 kant heeft je enkele km verder Ligneuville (ook franstalig)... en op de 4 kant een duitstalig dorpje.
Ik ("Mottes") voel me meer verbonden met deze (franstalige) mensen dan met de "Schmaulis" uit Eupen...

Graag gedaan [/size]

Citaat:

Ik voel me meer verbonden met deze (franstalige) mensen dan met de "Mottes" uit Eupen...

Graag gedaan [/size]
[/edit]
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."

Laatst gewijzigd door restons courtois : 16 augustus 2005 om 17:31.
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:36   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
Mensenlief, alleen al het woord "Oostkantons"... Dat is een woord dat verwijst naar de tijd na WO I alsook het interbellum.

Grenzen, artificieel? De Eupenaars alsook de inwoners van de streek rond Sankt-Vith waren overtuigde Pruisen/Duitsers. Dat bewijs trouwens dat tijdens het interbellum de Duitsgezinde partij in die twee gebieden steeds de overgrote meerderheid haalde.

Alleen in Malmédy en Waimes waren ze tevreden dat ze nu bij België hoorden: het waren dan ook twee gemeenten die Waals-Pruisen uitmaakten en waar al vroeger een verzetsbeweging bestond tegen de Pruisen. Dat was zeker niet het geval in Eupen of Sankt-Vith.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:51   #80
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Mensenlief, alleen al het woord "Oostkantons"... Dat is een woord dat verwijst naar de tijd na WO I alsook het interbellum.

Grenzen, artificieel? De Eupenaars alsook de inwoners van de streek rond Sankt-Vith waren overtuigde Pruisen/Duitsers. Dat bewijs trouwens dat tijdens het interbellum de Duitsgezinde partij in die twee gebieden steeds de overgrote meerderheid haalde.

Alleen in Malmédy en Waimes waren ze tevreden dat ze nu bij België hoorden: het waren dan ook twee gemeenten die Waals-Pruisen uitmaakten en waar al vroeger een verzetsbeweging bestond tegen de Pruisen. Dat was zeker niet het geval in Eupen of Sankt-Vith.
Ja en dan? Pont, Vielsalm en Ligneuville waren altijd buren-dorpjes, of het nu "Oostkantons" heet of niet.
En overtuigde Pruisen? Misschien ja. Nu zijn ze overtuigde Belgen.
Gaa nu eens naar een menneke in St. Vith of Eupen zeggen dat ze "Pruisen" zijn...
Trouwens nu zijn "wij" binae dezelvde aantaal jaren "Belgen" dan "Pruisen". Davoor waren wij "Limburger", of "Luxemburger" of whatever.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be