![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Als België een 'liliputter' is, wat zal Vlaanderen (zonder Europees Hoofdstad) dan zijn???? Een spermacel???? ![]() Citaat:
Dat is gewoon een kwestie van krachtsverhoudingen, en ik vrees dat Vlaanderen niet de kracht zal hebben om die Brusselse onafhankelijkheid teniet te doen. Citaat:
![]() Citaat:
En ik heb al gezegd dat de steun voor een éénzijdig uitgeroepen onafhankelijkheid mss minder zal zijn dan ge kunt denken... Citaat:
![]() Waren het Franse of Parijzenaars???
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Goed, laten we er dan eens van uit gaan dat België barst omwille van de onwerkbaarheid van de Belgische staat? Als nu blijkt dat er na een lange tijd nog altijd geen federale regering is gevormd?
Of als blijkt dat het water tussen Vlamingen en walen te diep is om tot een werkbaar geheel te komen? Citaat:
Tja, passagiers, ik kan er een heel boek over schrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En daarbij, ik spreek geen frans als het niet hoeft. Als ik in het frans aangesproken wordt omdat iedere buitenlander er blijkbaar vanuit gaat dat Belziek franstalig is, antwoord ik altijd dat ik Vlaming ben en Nederlands spreek. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En die 'Ollandse' kneuterigheid. Ooit gehoord van bijvoorbeeld de V.O.C.? Me dunkt dat een klein land als Nederland wereldwijd toch voldoende vermaard was. En wat hebben de fransen ooit bereikt? Ze zijn altijd verscheurd geweest door interne twisten. Voorwaar iets om trots op zijn, dat fransenlandje... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar we zijn hier wel vandaag en geen 175 jaar geleden en niemand kan je ergens verplichten je eigen taal niet te gebruiken. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Wat de fransen bereikt hebben is hun zaak, ik ben Belg.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB) Laatst gewijzigd door schaveiger : 23 augustus 2005 om 19:16. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() huh?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelukkig is dat ook de strategie van de N-VA, die enige vlaams nationale en republikeinse partij. Ik heb gezien hoe de principes werden ingeslikt om toch maar verkiezingen te vermijden, verkiezingen die het einde van dit land ongetwijfeld weer een grote stap dichter zouden hebben gebracht. Ondertussen zit Bourgeois op zijn postje en gaan alle misbruiken ongehinderd verder. M.i. is er zoiets als 'schuldig verzuim' in de rechtsspraak ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Generale Maatschappij was ronduit discriminerend tov Vlaanderen. (wat gedeeltelijk ook haar einde veroorzaakt heeft). De overheidsinvesteringen gebeuren nog steeds op discriminerende manier voor vlaanderen, zelfs als het ook voor de franstaligen beter zou zijn.Schoolvoorbeeld de ijzeren rijn.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 augustus 2005 om 21:57. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Generale was een overwegend franstalig bastion zoals vele anderen in die tijd. Wat die overheidsinvesteringen betreft, dit was je reinste verspilling. Wanneer in Vlaanderen voor x-bedrag geïnvesteerd werdt moest in Brussel en Wallonië voor evenredig dezelfde waarde geïnvesteerd worden. Onverantwoorder kan nauwelijks en hiermee werden ettelijke miljarden gewoon weggegooid.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denkt u dat het 'de wil van de bevolking' is dat wallonië op kosten van de vlamingen leeft? Dat het de wil van de bevolking is dat België sowieso moet blijven bestaan? Ik denk dat niet. Een meerderheid is waarschijnlijki wel voorstander van het behouden van België, maar slechts een kleine minderheid wil nog accepteren dat dat gepaard gaat met het benadelen van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En onderstussen draait de wereld verder rond, met de nodige uitdagingen (ook voor Vlaanderen), zonder te wachten... ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het bewijs hiervan is dat ze, in al hun onnozelheid, solidariteit weigeren aan 4 miljoen walen en ze gaan aanbieden aan 15 miljoen hollanders waarvan ze zelf nimmer of nooit enige waardering, laat staan hulp, gekregen hebben.
![]() |
![]() |
#75 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Die zijn er alleszins geweest en een opdeling van een bestaande staat is
vanzelfsprekend van dezelfde orde. Het is overigens interessant hierbij op te merken dat in het huidig bestel van de EU het voor een lidstaat niet mogelijk is de EU te verlaten. De grondwettelijke regeling verworpen door de franse en nederlandse tegenstanders van de EU maakte zulks wettelijk mogelijk. Van de opgesomde schendingen was de 3de in ieder geval a-posteriori door de parlementairen goedgekeurd. De allereerste, allicht stilzwijgend, doordat het bestaan van de staat op zichzelf in gevaar was & de zaak van dat huwelijk is achteraf gedegradeerd tot een loutere formaliteit.. te meer omdat het mijn mening alleszins is dat een monarchie en zeker de belgische een aanfluiting van het principe "rechtsstaat" inhoudt, waar echte democraten zich alleen maar bij kunnen neerleggen omdat een meerderheid van het volk er nu eenmaal absoluut voor is. De argumenten om België al dan niet te splitsen zijn overvloedig, maar stuiten altijd op de gewone wil van de meerderheid, die je best ook via een frum zoals dit kan bewerken. Ik weet van geen enkele staat die een deel van haar grondgebied wil "afstoten" omdat het te duur zou zijn. Stel een grensgebied waar niemand woont, dat dus geen belastingen "opbrengt" en waar je een autostrade door moet trekken.. Geef je dat aan het buurland ? Zou die de autostrade in kwestie dan wel bouwen ? Geeft Nedrland bv; het stuk van zijn grondgebied aan België (Vlaanderen voor mijn part) omdat Vlaanderen:België die ijzeren Rijn dan helemaal zelf moet financieren ? (daar moet je een "belg" voor wezen) Vlaanderen onafhankelijk ? Gaan we dan geen bieren van "Interbrew" meer drinken ? (Intussen Ambev) Kopen we dan Electravlam terug van Suez ? Vliegen we dan via Schiphol met Air France/KLM ? Nationalizeren we dan Delhaize en Carrefour ? Om over Opel, Ford-Volvo, BASF, Degussa, Signapore Port, P+O etc.. etc.. te zwijgen We zijn nu het 6de beste gebied in de wereld om er te leven.. ik denk dat met al dat voorgestelde wanbeleid we alleen maar kunnen dalen.