Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 22 augustus 2005, 20:04   #61
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Daar hebben we het fabeltje weer.Anti-politiekers stemmen Vlaams Belang.

Hoe kan je dan het groeiende aantal mensen verklaren die zich een partijkaart aanschaffen Vision?Anti-politiekers zullen zich geen partijkaart aanschaffen,van eender welke partij.

Trouwens,laat ze de stemplicht maar afschaffen,dat durven ze trouwens niet omdat een hoop nationalisten gemotiveerd zijn om op zondagmorgen hun stem te gaan uitbrengen.
Alsof de partij zelf in de politief geïnteresseerd is. Nou moe

Lamzakl
George is offline  
Oud 22 augustus 2005, 20:08   #62
kuisvrouw
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Alsof de partij zelf in de politief geïnteresseerd is. Nou moe
Nee, natuurlijk niet de grootste partij van ons land is niet politiek geintreseerd
kuisvrouw is offline  
Oud 22 augustus 2005, 20:20   #63
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ja? Waarom hebben de traditionele machtspartijen die over een hele batterij studiediensten beschikken, daar nog niet aan gedacht? Heel eenvoudig: omdat ze weten dat het Vlaams Belang een trouw kiespubliek heeft dat, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de doorsnee CD&V-kiezer, bij stemvrijheid wel moeiteloos gemobiliseerd kan worden.
Er zijn inderdaad mensen die dergelijke vrijheid naar eigen goeddunken zullen benutten. Dat men die meensen eerder vind bij de "andere" partijen is dus nogal logisch. Mensen met angst voor vrijheid, die van henzelf en meer nog die van andere, kunnen enkel bij het vb terecht, belgisch nationalistische partijen (als ze niet teveel schik hebben van onze franstalige landgenoten of bij extreem linkse communistische partijen maar die laatste 2 stellen niet veel voor. Als er dan al iemand zou moeten reclameren over het tekort aan mediaandacht zij zij het wel en niet het vb.

Citaat:
In ieder geval is het weer de zoveelste dooddoener in de strijd tegen het Vlaams Belang. Laat ik u er alvast bij zeggen: ik ben een overtuigd VB-stemmer. Mijn stemkeuze is gefundeerd en met redenen omkleed. Net zoals dat bij vele anderen ook het geval is.
Dat weten we ondertussen al wel. gefundeerde redenen omkleed met selectieve gebeurtenissen uit de geschiedenis, de geschiedenis van gisteren, van vorig jaar, van enkele decenia tot meer dan 2000 jaar geleden.

Lamzakl
George is offline  
Oud 22 augustus 2005, 20:24   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben een overtuigd VB-stemmer. Mijn stemkeuze is gefundeerd
Je verwart hier gefundeerd met fundamentalistisch.
Citaat:
en met redenen omkleed.
Drogredenen zijn ook redenen.
Citaat:
Net zoals dat bij vele anderen ook het geval is.
't Schijnt dat het VB zelfs beter scoort in geval van slecht weer.
Begin alvast uw incantaties en regendans.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 22-08-2005 at 21:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Citaat:
en met redenen omkleed.
Citaat:
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Citaat:
en met redenen omkleed.
Citaat:
Begin alvast uw regendans.
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 22 augustus 2005 om 20:24.
Supe®Staaf is offline  
Oud 22 augustus 2005, 20:33   #65
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuisvrouw
Nee, natuurlijk niet de grootste partij van ons land is niet politiek geintreseerd
Ik bedoel dan ook wel politiek, een beleid, voeren. Niet streven naar een plaatsje aan de vetpotten (waar andere partijen zich uiteraard OOK schuldig aan maken).

Die ander partijen verspeiden hun zondebokken over de ganse bevolking. Voor de ene zijn dat de automobilisten, voor de andere de grote fiscale fraudeurs, weer een ander heeft het over de sociale fraudeurs enz. Ze viseren, althans niet als partij, een groep van mensen op basis van geloof, afkomst, huidskleur of sexuele geaardheid.

Lamzakl
George is offline  
Oud 22 augustus 2005, 20:36   #66
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

(mag dat hier eigenlijk nog. Enkel met een reageren)

Lamzakl
George is offline  
Oud 22 augustus 2005, 20:44   #67
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vision
Zoals zovele brave studentjes heb ik een vakantiejob gedaan. De mensen die daar vast werkten hebben mij dit interessant dingetje gezegd: zij hadden op het V.B. gestemd samen met hun maten omdat ze dat cool vinden. Politiek interesseert hen geen zak.

Ik neem aan dat dit geen uitzonderingen zijn. Schaf de stemplicht af, en we zijn van dat soort stemmers vanaf. En het V.B. is zijn succes (gedeeltelijk) kwijt.

Leuk, niet?
Ik ben 16, politiek geïnteresseerd én stem voor het Belang.
Daar gaat uw sprookje.

Aan de hoeveelste versie van pianobot zitten we a 1.0, 2.0, 9.9.05?. Hij is merkwaardig stil, terwijl we hier doodgegooid worden met allemaal van die linkiewinkies die verdacht snel na elkaar zijn geregistreerd.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline  
Oud 22 augustus 2005, 20:44   #68
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Geen vergelijk mogelijk met de warme leeuwenvacht op ons Vlaamse symbool en met nog warmere vrienden in je buurt.
Als ge het vlaams wil houden zou ik het toch maar bij een schapenvacht houden ze.

Schapen zijn er meer, zijn sinds generaties in vlaanderen en met het vlees kan je een lekkere couscous maken.

Lamzakl
George is offline  
Oud 22 augustus 2005, 20:48   #69
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Het gaat mij echter wel aan als jij staat te liegen, want ik was er wél en weet dus hoe hard ik mijn paraplu nodig had.
Gegoten heeft het niet maar gemotregend bijna onophoudelijk.
Als ik lieg dan zou ik maar even terug scrollen over wie er sprak van echt rot weer
Gertj3 is offline  
Oud 22 augustus 2005, 20:51   #70
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Inderdaad. Gij moet daar niet over denken want om te denken hebt ge een brein nodig.
En wie is die 'iedereen' die dat zou weten? De andere apen in uw apekot?
Jij ontkent dus dat er mensen uit protest op het belang stemmen?
Gertj3 is offline  
Oud 22 augustus 2005, 21:02   #71
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals zovele brave studentjes heb ik een vakantiejob gedaan. De mensen die daar vast werkten hebben mij dit interessant dingetje gezegd: zij hadden op het V.B. gestemd samen met hun maten omdat ze dat cool vinden. Politiek interesseert hen geen zak.

Ik neem aan dat dit geen uitzonderingen zijn. Schaf de stemplicht af, en we zijn van dat soort stemmers vanaf. En het V.B. is zijn succes (gedeeltelijk) kwijt.

Leuk, niet?
Gek is dat, in mijn leefomgeving (lees: op school) interesseert zowat geen enkele zich in politiek, en toch stemmen zij op sp.a, of op Steve Stevaert, en net om dezelfde reden. Meer zelfs, sommigen geloven nog in de gratispolitiek van Steve Stunt en zijn zogenaamde verdraagzaamheid.
Wat je dus zegt is onzin.

Ik zal zelfs meer zeggen: iemand die niet geïnteresseerd is in politiek is een makkelijke prooi voor de indoctrinerende linkse kerk die haar gedachtengoed oplegt in televisiejournaals en dergelijke meer, en het Vlaams Belang zal afschilderen als de grote boze wolf. De goedgelovige, en de in-politiek-ongeïnteresseerde Vlaming slikt deze leugens als zoete koek en brengt zijn stem uit op de sp.a , of de vLD.
Schaf de stemplicht af, en het Vlaams Belang zou nog beter moeten scoren, terwijl de rest er op achteruit zou boeren, me dunkt.
de mestkever is offline  
Oud 22 augustus 2005, 21:04   #72
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Ik ben 16, politiek geïnteresseerd én stem voor het Belang.
Daar gaat uw sprookje.

Aan de hoeveelste versie van pianobot zitten we a 1.0, 2.0, 9.9.05?. Hij is merkwaardig stil, terwijl we hier doodgegooid worden met allemaal van die linkiewinkies die verdacht snel na elkaar zijn geregistreerd.
Ha, vision, ge ziet wel, daar heb je niet van terug hé.1 kerel van 16 is politiek geïntereerd in politiek en daar gaat je stelling alsof er mensen zouden zijn die niet politiek geïntereseerd zijn.
Immers, als 1 VB stemmer geïntereseerd is zijn ze dat allemaal hé, das gelijk die moslims, ene plaatst een bom en het zijn allemaal terroristen. De logica zelve.

Ik geef toe dat het moeilijk te begrijpen is maar die denkwijze dien je toch te volgen hoor, das namelijk de denkwijze van zij die DE WAARHEID kennen.

Lamzakl
George is offline  
Oud 22 augustus 2005, 22:01   #73
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Een Belgische vlag had u véééél warmer gehouden hoor.

'k heb het gezien....woehaa...
Oud 22 augustus 2005, 22:04   #74
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou ja...een mens is geneigd de regen, de vochtige kilte en de modder te vergeten bij het aanschouwen van hollende bubbeltjes met blote, beschilderde bovenlijven in hevige kleurtjes.

Zat jij er ook zo dichtbij?
Ik kon letterlijk hun angstzweet ruiken Knuppel, alhoewel het ook de geur van hun gebrekkige lichaamshygiëne, eigen aan de Bubbeltrutjes, kan zijn geweest...
Oud 22 augustus 2005, 22:23   #75
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ik denk wel dat de wat kleinere partijen een trouwere aanhang hebben. Zo bleek toch eens uit een onderzoek dat partijen als N-VA en Groen! een groter percentage zouden hebben in de verkiezingsuitslag moest men de stemplicht afschaffen. Dat bepaalde mensen op het VB stemmen wegens geen politieke interesse klopt, maar hierbij wil ik toch een nuance bij vermelden: er zijn mensen die SP.A stemmen omdat ze denken dat ze voor de armere mensen uit onze samenleving zijn, CD&V omdat ze katholiek zijn enz... en ook hier zit een percentage dat geen politieke interesse heeft. Momenteel heeft het VB echter wat meer succes omdat ze zowat de verboden vrucht is en ja...verboden dingen zijn zo verleidelijk hé.
Men kan van alles denken, maar hier zijn de opnames van de Stemmenkampioen met een kleine 10.000 deelnemers:
% kiezers die hun partij trouw blijven tussen 13-6-2004 en 30-6-2005
VLD-Vivant: 54.3
Groen: 61.4
SPa-Spirit: 74.8
CD&V-NVA: 80.1
VB: 88.7
luc broes is offline  
Oud 22 augustus 2005, 22:41   #76
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Sorry Jan maar na de eucharistieviering heb ik (knusjes met mijn vriendin) tot driemaal toe ons regenscherm moeten bovenhalen, en ik moet zeggen dat ik blij was nog een losse leeuwenvlag bij te hebben om over mij te draperen want ik had het soms erg koud...
erg warm en gezellig trouwens zo'n prachtbeest over je te hangen tijdens de verwarmende toespraken...
a propos: heb je die tricolores zien vliegen? woehoehoe...heb mij een breuk gelachen...langs mij zat er iemand die bij hoog en bij laag volhield dat het geënsceneerd was om duidelijk te maken wat een onnozele beunhazen die belgicisten wel zijn...QED...
Mag ik hieruit afleiden dat onze fiere ijzerwakelingen bang zijn van water.

Lamzakl
George is offline  
Oud 23 augustus 2005, 02:51   #77
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Ik ken er zelf een die zegt ja, ik ga op hun lijsten staan, je moet geen campagne voeren of iets kunnen de mensen stemmen toch maar voor de naam
dat denk jij. Het VB zou de dag van vandaag niets zijn zonder politieke ervaren zwaargewichten als Dewinter, Annemans, Van Hecke enz
Organisatie, talent, goede kieslijsten enz spelen allemaal een belangrijke rol bij een verkiezingsoverwinning. De volgende verkiezingen beginnen eigenlijk de dag na de verkiezingen, het VB is daar meer mee bezig dan andere partijen die enkel denken aan geld en hun postjes.
Mensen een hand schudden, propaganda, congressen, café toespraken, het hoort er allemaal bij

Trouwens de doorsnee burger interesseert zich gewoon niet in politiek, slechts 1/4 heeft vertrouwen in politici dus dat zal voor alle partijen gelden.
Zo ken ik er die SP.A stemmen omdat hun ouders dat deden zonder te weten wat die partij eigenlijk inhoudt. Wat als je de stemplicht afschaft en er komen weinig mensen opdagen ? Een scenario zoals in Frankrijk zit er dan wel dik in. Lage opkomst = goede zaak voor rechtse partijen!
Uiteraard is de BUB hier voorstander van omdat ze anders geen stemmen halen en minstens 20 jaar mogen wachten eer het een gekende fatsoenlijke partij wordt met een redelijk aantal stemmen.[edit]
[size=1]After edit by separatist on 23-08-2005 at 03:55
Reason:

Citaat:
Ik ken er zelf een die zegt ja, ik ga op hun lijsten staan, je moet geen campagne voeren of iets kunnen de mensen stemmen toch maar voor de naam
dat denk jij. Het VB zou de dag van vandaag niets zijn zonder politieke ervaren zwaargewichten als Dewinter, Annemans, Van Hecke enz
Organisatie, talent, goede kieslijsten enz spelen allemaal een belangrijke rol bij een verkiezingsoverwinning. De volgende verkiezingen beginnen eigenlijk de dag na de verkiezingen, het VB is daar meer mee bezig dan andere partijen die enkel denken aan geld en hun postjes.
Mensen een hand schudden, propaganda, congressen, café toespraken, het hoort er allemaal bij

Trouwens de doorsnee burger interesseert zich gewoon niet in politiek, slechts 1/4 heeft vertrouwen in politici dus dat zal voor alle partijen gelden.
Zo ken ik er die SP.A stemmen omdat hun ouders dat deden zonder te weten wat die partij eigenlijk inhoudt. Wat als je de stemplicht afschaft en er komen weinig mensen opdagen ? Een scenario zoals in Frankrijk zit er dan wel dik in. Lage opkomst = goede zaak voor rechtse partijen!
Uiteraard is de BUB hier voorstander van omdat ze anders geen stemmen halen en minstens 20 jaar mogen wachten eer het een gekende fatsoenlijke partij wordt met een redelijk aantal stemmen.[/size]

[size=1]After edit by separatist on 23-08-2005 at 03:54
Reason:

Citaat:

Zo ken ik er die SP.A stemmen omdat hun ouders dat deden zonder te weten wat die partij eigenlijk inhoudt. Wat als je de stemplicht afschaft en er komen weinig mensen opdagen ? Een scenario zoals in Frankrijk zit er dan wel dik in. Lage opkomst = goede zaak voor rechtse partijen![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Mensen een hand schudden, propaganda, congressen, café toespraken, het hoort er allemaal bij [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door separatist : 23 augustus 2005 om 02:55.
Internaut is offline  
Oud 23 augustus 2005, 03:04   #78
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Da klopt maar ik denk dat er bij het belang ook veel protest stemmen zitten ook
wel dat is de fout van de zogeheten 'democraten'. Het VB mag van hun niet meeregeren (Cordon sanitaire weet je wel), nu als een burger een ander beleid wenst en dus verandering wil is het toch logisch dat hij op een oppositiepartij gaat stemmen. Logisch dat dat het Vlaams Belang word daar Groen! niets meer voorsteld. Het is vreemd dat sinds het VB zoveel stemmen haalt men spreekt van proteststemmen, bij 15% zaten ze volgens de linksen aan hun plafond en kijk nu maar eens. Bovendien is deze ontevredenheid ook een signaal naar de huidige partijen toe, wees maar gerust dat met de vele VB stemmen je ze kiespijn bezorgt. Het boezemt hen schrik aan. Het oog op machtsdeelname was nooit mogelijk geweest 10 jaar geleden en kijk nu maar eens sinds ze 25% hebben, alles lijkt plots een stuk realistischer.
Dit geeft ook zelfvertrouwen aan de militanten!
Internaut is offline  
Oud 23 augustus 2005, 03:22   #79
de limburgse leeuw
Europees Commissaris

de limburgse leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Leuk, niet?
Het kan in grote lijnen wel kloppen, Vision, maar ik denk niet dat het per definitie klopt. De Vlaams Belangers die hier op dit forum zitten elke dag zullen dat zeker ontkennen, want voor hen gaat het ook niet op. Zij zijn wel geïnteresseerd in politiek, anders zouden ze hier niet zijn.

Wat ook niet klopt is dat sommigen stemrecht blijken te hebben en anderen stemplicht. Het is of het een, of het ander, maar zeker niet allebei.

Verder denk ik dat de stembusslag niet veel meer uitmaakt. Om het even welke partij er wint, de regering zal toch altijd schatplichtig blijven aan het grootkapitaal en de banken, en zij beslissen over de economie, en bijgevolg ook over de politiek. Wie het met hen niet eens is, komt niet aan de macht.
De stembusslag is niets meer dan een legitimering van de parlementaire democratie (die echter met volmachten regeerde in het verleden, en die nu naar goed voorbeeld van de EU rechten opzij zet om aan allerlei neoliberale eisen en eenheidsmarktverplichtingen te voldoen).
ALLE grote partijen, van de VLD en de CD&V tot en met de verwaterde sociaal-democraten van SPA, steunen de rijken.
De spiritisten en groenen hebben misschien getwijfeld, maar zijn dan toch maar overstag gegaan. Zij kozen ook, wellicht om de meest opportunistische redenen, voor de Europese Grondwet.
Oud 23 augustus 2005, 03:23   #80
Internaut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Mag ik hieruit afleiden dat onze fiere ijzerwakelingen bang zijn van water.
je verwijt het Vlaams Belang te veralgemenen maar hier doe je het verdorie zelf
Internaut is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be