Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 augustus 2005, 19:27   #61
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Totaal fout, in een metafoor worden geen zaken aan mekaar gelijk gesteld, integendeel. In een metafoor wordt er meestal verwezen naar een concept uit een heel andere context, om duidelijkheid te scheppen in de oorspronkelijke context. Bedoeld wordt dat de kans dat een allochtone agent zelf crimineel wordt(of criminelen uit zijn gemeenschap helpt) groter is dan bij een autochtone. Waarom, wel heel eenvoudig omdat de criminaliteit nu eenmaal hoger ligt, althans bij sommige allochtone groepen. Waarschijnlijk werd hier vooral aan allochtonen van Marokkaanse afkomst gedacht, niet geheel onterecht trouwens...
uit wat zou dat mogen blijken ?
praha is offline  
Oud 26 augustus 2005, 19:30   #62
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
U hebt blijkbaar deze week het programma Ter Zake niet gezien dat het thema groepsverkrachtingen behandelde in Nederland. Daar kwam een Nederlandse onderzoeker(dus geen VB 'r) zeggen dat maar liefst 75% van die misdaden werd gepleegd door allochtonen.
whooola
meen ge't ?
da's veel ....
praha is offline  
Oud 26 augustus 2005, 19:34   #63
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt blijkbaar deze week het programma Ter Zake niet gezien dat het thema groepsverkrachtingen behandelde in Nederland. Daar kwam een Nederlandse onderzoeker(dus geen VB 'r) zeggen dat maar liefst 75% van die misdaden werd gepleegd door allochtonen.
tiens ... ik ken een groep waar het bij mijn weten nog véél hoger bij ligt
er schijnt zelfs min of meer een een causaal verband te zijn ook[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by praha on 26-08-2005 at 20:50
Reason:
--------------------------------

Citaat:
tiens ... ik ken een groep waar het bij mijn weten nog véél hoger bij ligt
er schijnt zelfs min of meer een een causaal verband te zijn ook[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
tiens ... ik ken een groep waar het bij mijn weten nog veele hoger bij ligt
er schijnt zelfs min of meer een een causaal verband te zijn ook[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door praha : 26 augustus 2005 om 19:50.
praha is offline  
Oud 26 augustus 2005, 19:41   #64
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Niet waar, men (de traditionele partijen) heeft altijd volgehouden dat alleen de sociaal-economische achterstand en/of discriminatie de enige oorzaak was voor de verhoogde criminaliteit van bepaalde bevolkingsgroepen. Wat we natuurlijk al langer wisten, is dat er wel degelijk meer factoren zijn, zoals ondermeer de culturele ingesteldheid of levenswijze. En het is net dat dat het VB wil aantonen, maar men wil het gewoon nog altijd niet onder ogen durven zien
ahzo ...

waarom lees ik dan :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Dat crimineel gedrag bij allochtonen vaker voorkomt, heeft met een mix van factoren te maken en is niet enkel te wijten aan discriminatie. Structurele en vooral culturele factoren spelen een belangrijke rol. Dat is het besluit van een onderzoek van de studiedienst van het Vlaams Belang.
en
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Verouderde analyse
Volgens Annemans - die in het boek politieke conclusies trekt - wordt de hogere criminaliteit bij allochtonen in ons land onder invloed van de politieke correctheid nog altijd vrijwel uitsluitend toegeschreven aan discriminatie en racisme
in die openingspost ?
praha is offline  
Oud 26 augustus 2005, 19:49   #65
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
In dit geval heeft het VB zich inderdaad 'vergallopeerd', maar dat maakt de essentie van de zaak niet minder ernstig. Alhoewel er al eerdere gelijkaardige studies verschenen zijn hierover (Van San oa) denk ik niet dat het VB erin zal slagen om het taboe te doorbreken. Want als de overheid moet toegeven aan zulke studies dan moeten ze in feite het VB gelijk geven en dat zal het laatste zijn wat ze zullen doen denk ik.
dit hoor ik alvast graag

hangt natuurlijk af wat er nog zoal in dat rapportje staat

uitgaande van wat in de openingspost over dat rapport is gezegd zie ik het probleem niet echt in
uitgaande van het nawoord door separatist dan weer wel
praha is offline  
Oud 26 augustus 2005, 20:35   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Akkoord maar u gaat toch niet ontkennen? dat er tussen het eigen volk ook bandieten rondlopen!!
Dat ontken ik helemaal niet, in dit specifieke geval 25%.
Wel een groot verschil dat nog extremer word als men bedenkt dat ondanks dat de allochtonen nog altijd de minderheid uitmaken van de bevolking ze er toch in slagen van maar liefst 75%!!! van de groepsverkrachtingen voor hun rekening te nemen.
daiwa is offline  
Oud 26 augustus 2005, 20:46   #67
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel een groot verschil dat nog extremer word als men bedenkt dat ondanks dat de allochtonen nog altijd de minderheid uitmaken van de bevolking ze er toch in slagen van maar liefst 75%!!! van de groepsverkrachtingen voor hun rekening te nemen.
haha als antwoord op onderstaande opmerking van Gertj3
Citaat:
Akkoord maar u gaat toch niet ontkennen? dat er tussen het eigen volk ook bandieten rondlopen!!

en deze uitspraak spreekt ook weer boekdelen
praha is offline  
Oud 26 augustus 2005, 20:57   #68
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
ik las onlangs eens dat ook veel noord afrikanen enz van frankrijk de grens oversteken om criminiele feiten te plegen in de regio kortrijk-kruishoutem

en ze weten verdomd zeer goed waar ze moeten zijn maar toch blijf ik erbij dat er tussen de belgen of vlamingen of walen ook bandieten rondlopen en bedoel daar niet alleen mee verkrachters ook jonge gasten die stelen en moorden

maar ja die zullen er wel altijd zijn zeker!! Wat ik zeker niet goed keur maar als men die gangsters veel rechten heeft en dikwijls meer rechten dan het slachtoffer heeft ja dan créér je problemen!!!!

ik ben voor de harde aanpak van criminaliteit maar dan ook voor iederen gelijk blank of zwart belg of allochtoon
Gertj3 is offline  
Oud 26 augustus 2005, 21:08   #69
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik las onlangs eens dat ook veel noord afrikanen enz van frankrijk de grens oversteken om criminiele feiten te plegen in de regio kortrijk-kruishoutem

en ze weten verdomd zeer goed waar ze moeten zijn maar toch blijf ik erbij dat er tussen de belgen of vlamingen of walen ook bandieten rondlopen en bedoel daar niet alleen mee verkrachters ook jonge gasten die stelen en moorden

maar ja die zullen er wel altijd zijn zeker!! Wat ik zeker niet goed keur maar als men die gangsters veel rechten heeft en dikwijls meer rechten dan het slachtoffer heeft ja dan créér je problemen!!!!

ik ben voor de harde aanpak van criminaliteit maar dan ook voor iederen gelijk blank of zwart belg of allochtoon
Volledig mee akkoord en dat is ook een standpunt van het VB. Maar u kunt toch niet ontkennen dat de criminaliteit bij allochtonen percentsgewijs hoger ligt? En dit word openbaar gezegd door het VB maar blijkbaar is dat hier in Belgié verboden want dan word men als racist bestempeld.
daiwa is offline  
Oud 26 augustus 2005, 21:10   #70
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Allochtonen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers, maar deze verschillen zijn niet signifivant genoeg om te besluiten dat verschillen te wijten zijn aan cultuur. Als men bij autochtonen en allochtonen een onderzoek doet naar oorzaken van criminaliteit dan komt als oorzaak altijd naar voren sociaal-economische achterstand, zowel bij autochtonen als allochtonen is dit de voornaamste oorzaak. Het verschil tussen beiden kan hem liggen in culturele verschillen, maar hierover is onvoldoende onderzoek beschikbaar. Het Vlaams Belang weigert de ware oorzaken van criminaliteit aan te pakken, namelijk sociaal-economische achterstand, ze focussen liever op minder significante oorzaken om hun agenda door te voeren, van opportunisme gesproken en maar te zwijgen van volksmisleiding.
Towelie030981 is offline  
Oud 26 augustus 2005, 21:15   #71
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

U zegt ''Allochtonen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers''
Het VB zegt dat ook en toch noemt u dat volksmisleiding terwijl u de uitspraken van het VB bevestigt. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by daiwa on 26-08-2005 at 22:16
Reason:

Het VB zegt dat ook en toch noemt u dat volksmisleiding terwijl u de uitspraken van het VB bevestigt. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Het VB zegt dat ook en toch noemt u dat volksmisleiding terwijl u de uitspraken van het VB bevestigt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 augustus 2005 om 21:16.
daiwa is offline  
Oud 26 augustus 2005, 21:17   #72
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Volledig mee akkoord en dat is ook een standpunt van het VB. Maar u kunt toch niet ontkennen dat de criminaliteit bij allochtonen percentsgewijs hoger ligt? En dit word openbaar gezegd door het VB maar blijkbaar is dat hier in Belgié verboden want dan word men als racist bestempeld.
Als het Vlaams Belang stelt dat criminaliteit percentgewijs hoger is bij allochtonen dan spreken ze de waarheid, geen sprake van racisme. Maar het is de manier waarop het Vlaams Belang "de boodschap" verkondigt. Hun "boodschap" draaide en draait blijkbaar steeds rond de vreemdeling. Het stellen is niet racistisch, maar de manier waarop wel. Waarom overfocust men alweer op de allochtone crimineel? Er is een verschil, maar het verschil is niet van de aard dat er een speciaal beleid voor nodig is.
Towelie030981 is offline  
Oud 26 augustus 2005, 21:19   #73
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het VB zegt dat ook en toch noemt u dat volksmisleiding terwijl u de uitspraken van het VB bevestigt.
De volksmisleiding die gebeurt is dat men het debat probeert te verschuiven van sociaal-economische factoren, de significante factoren, naar een minder significante factor zoals het vage cultuur.
Towelie030981 is offline  
Oud 26 augustus 2005, 21:20   #74
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neeje dat is helemaal niet verboden en ge wordt dan helemaal niet als racist bestempeld
waar haal je 't ?
praha is offline  
Oud 26 augustus 2005, 21:29   #75
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen maar het belang wilt niet toegeven dat er ook vlaamse bandieten rondlopen het zijn altijd de allochtonen geweest net zoals in sint -niklaas
Gert, je ontkent manifest de feiten. Het Vb heeft daar in St niklaas een fout gemaakt en dat toegegeven. Moet je daar nu echt blijven over dooremmeren?
Heb je niets interessanter te vertellen?
luc broes is offline  
Oud 26 augustus 2005, 21:32   #76
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
De volksmisleiding die gebeurt is dat men het debat probeert te verschuiven van sociaal-economische factoren, de significante factoren, naar een minder significante factor zoals het vage cultuur.
Dat is jou visie. Iemand die jou visie niet deelt doet daarom nog niet aan volksmisleiding.
luc broes is offline  
Oud 26 augustus 2005, 21:35   #77
luc broes

Standaard

Citaat:
Als het Vlaams Belang stelt dat criminaliteit percentgewijs hoger is bij allochtonen dan spreken ze de waarheid, geen sprake van racisme. Maar het is de manier waarop het Vlaams Belang "de boodschap" verkondigt. Hun "boodschap" draaide en draait blijkbaar steeds rond de vreemdeling. Het stellen is niet racistisch, maar de manier waarop wel. Waarom overfocust men alweer op de allochtone crimineel? Er is een verschil, maar het verschil is niet van de aard dat er een speciaal beleid voor nodig is.
Nogmaals, dat is jou visie.
Niet de 'boodschap', maar de feiten draaien rond de vreemdeling.
Waarom overfocus jij altijd op het VB?
luc broes is offline  
Oud 26 augustus 2005, 21:38   #78
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens die onderzoeker naar die groepsverkrachtingen zou de oorzaak wel in hun ''vage'' cultuur kunnen zitten omdat de vrouw in de Islamitische landen als minderwaardig word beschouwd.
daiwa is offline  
Oud 26 augustus 2005, 22:01   #79
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Gert, je ontkent manifest de feiten. Het Vb heeft daar in St niklaas een fout gemaakt en dat toegegeven. Moet je daar nu echt blijven over dooremmeren?
Heb je niets interessanter te vertellen?
tja de waarheid kwetst zeker maar enfi ik dacht als je ff terug scrolt dat ik nog iets interessant hebt verteld
Gertj3 is offline  
Oud 26 augustus 2005, 22:04   #80
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
persoonlijk vind ik dat ze ook de cijfers eens moeten voorleggen van het aantal belgen dat zich aan criminele feiten heeft bezochtigd!!

ik ontken dus niet dat er met een grote groep allochtonen inderdaad problemen zijn en die moeten dan ook hard aangepakt worden en dat heeft niks met racisme te maken maar met een tollerante houding!

als ik iets steel in Marokko vlieg ik ook voor jaren de bak in dus moeten ze hier ook maar doen

maar ja zoals ik al eerder poste als je een rechtsysteem hebt die gangsters meer rechten heeft dan het slachtoffer crééer je problemen
Gertj3 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be