![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Misschien is het wel beter op lange termijn om kinderen van jongs af aan te leren zelf nadenken, keuzes maken, fouten maken dus ook en daarvoor de verantwoordelijkheid te dragen (dat is iets anders dan verwennen). Dit alles wel steeds met echte interesse gevolgd door ouders en andere en in een veilige omgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat mij opvalt is dat de samenleving vroeger meer als geheel kinderen opvoedde. Bijvoorbeeld als een kind in een winkel lastig was, zouden alle aanwezigen het kind terecht gewezen hebben. Daar stond je als ouder niet alleen in. Nu wordt dat niet meer aanvaard hoewel ik het nog steeds doe (als vrouw kan je je soms wel dingen permiteren die als man minder makkelijk kunnen). Maar als een kind weet dat bepaalde regels door alle volwassenen afgedwongen worden schept dat idd een soort band met de gemeenschap ruimer dan het eigen gezin. Opvallend is dat kinderen wel houden van mensen die duidelijk zijn en regels stellen. Het bewijst ook dat je hen de moeite waard vindt om ermee bezig te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Koken lukt dan nog wel maar naaien?????? :d Ik stel voor de legerdienst weer in te voeren voor jongens :d daar leerden zij ook die basisdingen en vermits veel jongens nu door een alleenstaande moeder worden opgevoed zou hen dat een duwke naar volwassenheid kunnen geven . Een soort inhaalmanoeuvre voor de achterstand die jongens oplopen (cijfers wijzen toch in die richting) doordat wij ze teveel verwennen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Lutifer : 28 augustus 2005 om 22:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wie zijn die wij hoofdzakelijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeer eigenaardig fenomeen is dat ... eenieder in die winkel denkt dan ... wat is me dat voor een pokkejong dat die moeder(vader) daar nu niets aandoet slechts een uitzondering van de buitenstaanders zal een opmerking durven maken... daar opvoeding de dag van vandaag een erg individuele aangelegenheid is en vaak dag en nacht ( althans denkt men ) verschilt tot je dan zoiets ziet draai de zaak om en zet zo'n buitenstaander ipv die moeder en die moeder ipv die buitenstaander en scenario zal net hetzelfde ( meerderdeels gemiddeld gesproken ) zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben tegen een uniform op school. Wel ben ik van mening dat de leerlingen deftig dienen gekleed te worden. Ook snob-kledij zou niet toegelaten mogen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Uw beeld van school doet mij denken aan een gevangenis. De maatschappij lijkt te bestaan in verschillende graduaties van gevangenis: de zogenaamde "vrijheid", werk, school, internaten, en de gevangenissen zelf. Allemaal troep om mensen in het gareel te houden. Uw manier van sterke individuen te ontwikkelen lijkt eerder kunstmatig, zo'n samenleving lijkt gedoemd in elkaar te storten. Wat ik natuurlijk reuze vind. De paradox... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
we worden ipv opgevoed tot mensen door onze conditionering gedegradeerd tot consumenten (volgens mij dan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
tegengestelden liggen soms heel dicht bijeen , we kunnen misschien samen een school beginnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
En hoe Vlaemsch weeral om met patatten af te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Ja, maar die keuze is in vergelijking met schooluniformen individueler met als eenvoudige verklaring dat ze niet massaal aan iedereen opgedrongen worden.
Ze hebben enigzins niks met individualisme te maken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bhairav : 29 augustus 2005 om 10:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Niemand is verplicht om naar een uniformschool te gaan...
|
![]() |
![]() |