![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
FF ter info... |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ja ws madam is uitlgesloten..
zotte kosten ![]()
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan misschien beter is argumenteren waarom stemrecht slecht is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bent u bereid om alle wetten waar al wel eens tegen gezondigd wordt (zonder bestraffing) afschaffen of veranderen?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ook de mensen die wel stemmen bewust voor een partij die zouden het ook laten afweten. Dit hoor ik in kringen rond mij.
Pfff da stemmen.. op wie stemt u? : ' de ***** natuurlijk ' en ze kunnen wel degelijk argumenten geven etc maar als t niet meer moest dan zouden ze thuisblijven. Ik denk dus dat er veel belgen in hun stoel blijven plakken en alleen de echt freaks zouden gaan. Wat studies ook zeggen. Eens het zover is van je MOET niet mee dan GAAT er niemand meer. maar dat valt enkel te bewijzen door te proberen.. jammer. Ik zou het toch zo laten. Als het geen verschil maakt volgens u is dat kwartiertje op 4 jaar toch geen moeite? stemrecht heeft mss ook voordelen maar ik vind dat iedereen er moet aan deelnemen. Tis tenslotte uw land. Met plicht is er toch iets minder verloedering zou ik denken.
![]() |
#69 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() verloedering,
ik bedoel: willen of niet de mensen moeten wel iets met politiek bezig blijven. Als ge argumenten geeft van dat maak je me niet wijs dan zijn wij uitgesproken dan is discutie niet mogelijk.
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() *zucht*
u hebt gelijk maar de mensen die bij RECHT zouden afhaken minstens de helft volgens mij ( JAJA VOLGENS MIJ) die worden door de PLICHT verPLICHT er minstens toch iets mee bezig te zijn. Niet veel maar iets. En ja dat ze dan een bolleke kleuren he.. Tis omdat ge moet dat er sommige tenminste nog eens over nadenken
![]() |
#73 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Tis een moeilijke discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() soms wel soms niet..
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vind jij dat mensen die niet goed weten op wie ze stemmen representatief zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() onderschat de kiezer niet.
niet goed weten op wie ze stemmen... weet ik zo niet. Er zijn der die zeggen wa who cares tis toch allemaal dezelfde. Er zijn ook die toch beginnen na te denken en af vragen wat het beste is als het dan toch moet. Volgens mij de meeste. De interesse word er ingehouden zeg maar. Is dit de beste methode? nee.. de interesse zou er al moeten zijn maar ja... daarmee is deze representatief. In het eerste geval niet (wat ik aanhaalde net) in het 2e geval zeker wel. en volgens mij zijn dat de meeste toch ook. Gewoon stemmen op de meerderheid (diegeen die zomaar iets aankruisen). Nogal raar want tijdens het stemmen weet je niet wat die andere stemt en ken je ook de tussen resultaten niet. CD&V heeft lang de grootste geweest. Dus iedere onwetende stemt op de CD&V ? nee hoor bijlange niet. Omdat ge toch moet gaan de meeste zich wel degelijk een paar vragen stellen. Het is niet omdat ge niet constant slogans zit te roepen op of fora of dergelijke zit of wat dan ook dat ge 'niet geinteresseerd' bent.
![]() |
#78 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gek dat ik het enig juiste argument nog niet gelezen heb. Mensen gaan niet graag stemmen omdat ze er de zin niet van inzien. Het maakt namelijk helemaal niet uit op wie je stemt want uiteindelijk doen de politiek partijen precies van hun word opgedragen door hun sponsors.
Stemmen in een niet democratie, of nepdemocatie als je dat liever hoort, is als water naar de ze dragen. Volkomen zinloos. Anders word het wanneer je door te stemmen daadwerkelijk kan bepalen wat er mag en niet mag. Je mag er zeker van zijn dat de belangstelling voor politiek in een dergelijk land vele malen hoger gaat liggen dan in een land waar het alleen maar water naar de zee dragen is.
![]() |
#79 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ja dat zegt gij komaan jom..
Het enigste wat er gebeurt is een meerderheid dat gevormd word dus dat partijen met soms veel stemmen nog niet kunnen mogen meedoen. Tja kwestie van in waarden overeen te komen. Als morgen iedereen voor VB stemt dan zijn die aan de macht. Uw redenatie is zo onozel als t straat
![]() |
#80 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Trol.
Op wie reageer je hier nu eigenlijk? Misschien gemakkelijker als je een naam vooropzet.