Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2003, 15:52   #61
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
ja.. het is leerplicht !

ik heb geen zin om tot 18 te leren.. moet toch..
Maar school heb je nodig, stemmen is een keuze, een groooooot verschil
school heb je nodig? ik niet...
Neen? Wat ga jij voor job doen later of ga je landloper worden?
Of telefonist, hygienisch-sanitair manager, buschauffeur, bandwerker,... en vergeten we het oudste beroep ter wereld niet, waar toch ook geen opleiding voor bestaat.
Telefonist als je geen deftig Nederlands kunt?
Manager, als je geen Nederlands geen wiskunde economie, ik moet niet verder gaan zeker

Verder dient die leerplicht niet alleen om een job te vinden maar ook om mee te kunnen draaien in de maatschappij en om een minimum aan kennis te hebben.
hygiënisch assistent manager = WC-madam...

FF ter info...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 15:54   #62
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

FF ter info...
Gaat manager niet net iets verder? Is dat geen vertegenwoordiger van de WCmadammen?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 16:01   #63
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

FF ter info...
Gaat manager niet net iets verder? Is dat geen vertegenwoordiger van de WCmadammen?
Nope
Oud 17 juni 2003, 16:06   #64
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Citaat:

FF ter info...
Nope
Hmm, ik kon toch maar proberen he!!
Oud 17 juni 2003, 18:31   #65
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

ja ws madam is uitlgesloten..

zotte kosten

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 18:33   #66
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ja ws madam is uitlgesloten..

zotte kosten
??

Je kan misschien beter is argumenteren waarom stemrecht slecht is!
Oud 17 juni 2003, 19:27   #67
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poisonkim
Weg met de stemplicht!
Aangezien de wet op stemplicht toch niet toegepast wordt kan je net zo goed de wet aanpassen.
Zeer perfide redenatie toch wel!
Bent u bereid om alle wetten waar al wel eens tegen gezondigd wordt (zonder bestraffing) afschaffen of veranderen?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 19:30   #68
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Ook de mensen die wel stemmen bewust voor een partij die zouden het ook laten afweten. Dit hoor ik in kringen rond mij.
Pfff da stemmen..
op wie stemt u? : ' de ***** natuurlijk ' en ze kunnen wel degelijk argumenten geven etc maar als t niet meer moest dan zouden ze thuisblijven.
Ik denk dus dat er veel belgen in hun stoel blijven plakken en alleen de echt freaks zouden gaan. Wat studies ook zeggen. Eens het zover is van je MOET niet mee dan GAAT er niemand meer.

maar dat valt enkel te bewijzen door te proberen.. jammer.

Ik zou het toch zo laten. Als het geen verschil maakt volgens u is dat kwartiertje op 4 jaar toch geen moeite?

stemrecht heeft mss ook voordelen maar ik vind dat iedereen er moet aan deelnemen. Tis tenslotte uw land.
Met plicht is er toch iets minder verloedering zou ik denken.

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Oud 17 juni 2003, 19:46   #69
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook de mensen die wel stemmen bewust voor een partij die zouden het ook laten afweten. Dit hoor ik in kringen rond mij.
Pfff da stemmen..
op wie stemt u? : ' de ***** natuurlijk ' en ze kunnen wel degelijk argumenten geven etc maar als t niet meer moest dan zouden ze thuisblijven.
Ik denk dus dat er veel belgen in hun stoel blijven plakken en alleen de echt freaks zouden gaan. Wat studies ook zeggen. Eens het zover is van je MOET niet mee dan GAAT er niemand meer.

maar dat valt enkel te bewijzen door te proberen.. jammer.
Dat is bullshit in alle West-Europese landen buiten Ierland, Luxemburg en Griekenland is er stemrecht en toch gaan daar een groot aantal mensen stemmen! Waarom zou dat hier anders zijn? Ik geloof er trouwens niets van dat mensen die bewust stemmen niet meer zouden gaan stemmen, dat is een contradictie in terminis. Misschien dat ze vroeger bewust blanco stemden dan is hun gedrag te begrijpen.

Citaat:
Ik zou het toch zo laten. Als het geen verschil maakt volgens u is dat kwartiertje op 4 jaar toch geen moeite?
Voor mij is dat kwartiertje inderdaad geen moeite maar voor heel wat mensen blijkbaar wel en waarom moet je die verplichten om te gaan stemmen? Zelfs het stemresultaat verandert er niet drastisch door!

Citaat:
stemrecht heeft mss ook voordelen maar ik vind dat iedereen er moet aan deelnemen. Tis tenslotte uw land.
Met plicht is er toch iets minder verloedering zou ik denken.
Ik zou niet weten wat verloedering met stemrecht heeft te maken.
Oud 17 juni 2003, 19:48   #70
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

verloedering,

ik bedoel:

willen of niet de mensen moeten wel iets met politiek bezig blijven.

Als ge argumenten geeft van dat maak je me niet wijs dan zijn wij uitgesproken dan is discutie niet mogelijk.

Oud 17 juni 2003, 19:51   #71
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
verloedering,

ik bedoel:

willen of niet de mensen moeten wel iets met politiek bezig blijven.

Als ge argumenten geeft van dat maak je me niet wijs dan zijn wij uitgesproken dan is discutie niet mogelijk.
Er is helemaal geen band tussen stemplicht en politieke binding! Mensen kunnen even goed met politiek bezig zijn ook al is er stemrecht.
Oud 17 juni 2003, 20:06   #72
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

*zucht*

u hebt gelijk maar de mensen die bij RECHT zouden afhaken minstens de helft volgens mij ( JAJA VOLGENS MIJ) die worden door de PLICHT verPLICHT er minstens toch iets mee bezig te zijn. Niet veel maar iets.
En ja dat ze dan een bolleke kleuren he..
Tis omdat ge moet dat er sommige tenminste nog eens over nadenken

Oud 17 juni 2003, 20:10   #73
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
*zucht*

u hebt gelijk maar de mensen die bij RECHT zouden afhaken minstens de helft volgens mij ( JAJA VOLGENS MIJ) die worden door de PLICHT verPLICHT er minstens toch iets mee bezig te zijn. Niet veel maar iets.
Kdenk wel dat hier veel waarheid in schuilt maar anderzijds kan je je afvragen: als dat klootjesvolk niet wil stemmen en totaal niet in politiek geinteresseerd is dan is hun mening niet belangrijk en moeten ze niet mee beslissen over de sterkte van de politieke fracties in t parlement...

Tis een moeilijke discussie.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 20:13   #74
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
*zucht*

En denkt u dat mensen die niet willen stemmen bezig zullen zijn met politiek omdat ze moeten? Zij zullen er in alle geval niet veel aandacht aan schenken en hun bolletje kiezen ze dan waarschijnlijk ook meer op goed geluk dan om een andere reden! Representatiever maken die stemmen de uitslag dus zeker niet!!
Oud 17 juni 2003, 20:23   #75
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

soms wel soms niet..

Oud 17 juni 2003, 20:28   #76
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
soms wel soms niet..
Hoezo?

Vind jij dat mensen die niet goed weten op wie ze stemmen representatief zijn?
Oud 17 juni 2003, 20:33   #77
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

onderschat de kiezer niet.

niet goed weten op wie ze stemmen... weet ik zo niet. Er zijn der die zeggen wa who cares tis toch allemaal dezelfde.
Er zijn ook die toch beginnen na te denken en af vragen wat het beste is als het dan toch moet. Volgens mij de meeste.
De interesse word er ingehouden zeg maar. Is dit de beste methode? nee.. de interesse zou er al moeten zijn maar ja...

daarmee is deze representatief. In het eerste geval niet (wat ik aanhaalde net) in het 2e geval zeker wel. en volgens mij zijn dat de meeste toch ook.

Gewoon stemmen op de meerderheid (diegeen die zomaar iets aankruisen). Nogal raar want tijdens het stemmen weet je niet wat die andere stemt en ken je ook de tussen resultaten niet.

CD&V heeft lang de grootste geweest. Dus iedere onwetende stemt op de CD&V ? nee hoor bijlange niet. Omdat ge toch moet gaan de meeste zich wel degelijk een paar vragen stellen.

Het is niet omdat ge niet constant slogans zit te roepen op of fora of dergelijke zit of wat dan ook dat ge 'niet geinteresseerd' bent.

Oud 18 juni 2003, 08:15   #78
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Gek dat ik het enig juiste argument nog niet gelezen heb. Mensen gaan niet graag stemmen omdat ze er de zin niet van inzien. Het maakt namelijk helemaal niet uit op wie je stemt want uiteindelijk doen de politiek partijen precies van hun word opgedragen door hun sponsors.
Stemmen in een niet democratie, of nepdemocatie als je dat liever hoort, is als water naar de ze dragen. Volkomen zinloos. Anders word het wanneer je door te stemmen daadwerkelijk kan bepalen wat er mag en niet mag. Je mag er zeker van zijn dat de belangstelling voor politiek in een dergelijk land vele malen hoger gaat liggen dan in een land waar het alleen maar water naar de zee dragen is.
Oud 18 juni 2003, 10:13   #79
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

ja dat zegt gij komaan jom..

Het enigste wat er gebeurt is een meerderheid dat gevormd word dus dat partijen met soms veel stemmen nog niet kunnen mogen meedoen.
Tja kwestie van in waarden overeen te komen.
Als morgen iedereen voor VB stemt dan zijn die aan de macht.
Uw redenatie is zo onozel als t straat

Oud 18 juni 2003, 11:32   #80
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Trol.
Op wie reageer je hier nu eigenlijk? Misschien gemakkelijker als je een naam vooropzet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be