Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2005, 16:23   #61
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Schatteke, dat is een onderzoek van januari 2002 !
We weten allemaal goed genoeg dat er een periode is geweest dat Noorse en Amerikaanse onderzoekers gefinanciëerd werden om bepaalde resultaten te 'laten zien' in die tijd ...
Raad eens door wie ze gefinanciëerd zijn?
(Zei u naiëf?)
Schatteke, denk jij dat de milieu-organisaties niet hetzelfde doen ?

(Wie is er hier naïef ?)
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 18:56   #62
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Schatteke, denk jij dat de milieu-organisaties niet hetzelfde doen ?

(Wie is er hier naïef ?)
Wat voor belang hebben zij erbij?

Een gemeenschappelijk! Ons milieu beschermen namelijk.

Of bent u aanhanger van de NWO?
Oud 1 september 2005, 19:45   #63
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Wat voor belang hebben zij erbij?

Een gemeenschappelijk! Ons milieu beschermen namelijk.

Of bent u aanhanger van de NWO?
Milieuorganisaties zijn in de eerste plaats geïnteresseerd in het in stand houden van zichzelf (zoals de meeste drukkingsgroepen trouwens).
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2005, 20:11   #64
Groentje-18

Standaard

Ik wil even vermelden dat toen ik dit bericht hier postte over de orkaan dat ik NOOIT had gedacht dat het zooo erg zou worden! :'-(

Citaat:
01/09 Grote chaos in rampgebied Katrina

De evacuatie van de mensen die in de Superdome in New Orleans hun toevlucht hebben gezocht in verband met de dreiging van orkaan Katrina, is donderdag tijdelijk stopgezet omdat de situatie rond het stadion totaal uit de hand was gelopen.
Bussen konden het tijdelijk niet bereiken omdat aangestoken vuren een onneembaar obstakel vormden en de evacuatie van gewonden met helikopters werd stopgezet toen een piloot beschoten werd door mensen bij de Superdome. In totaal moeten vijfhonderd busritten de mensen uit de Superdome naar de Astrodome in de stad Houston brengen. Waarschijnlijk zullen echter meer busritten nodig zijn omdat nog eens tienduizenden anderen uit allerlei panden in New Orleans toestroomden toen de eerste bussen verschenen.

Tienduizend reservisten van de Nationale Garde zijn naar het door de orkaan getroffen gebied getrokken om zich bij hun achttienduizend reeds aanwezige collega's te voegen en de orde te herstellen. De hulpverlening wordt ernstig bemoeilijkt door gewapende bendes die met name in New Orleans de straten onveilig maken.
De burgemeester van New Orleans, Ray Nagin, heeft vijftienhonderd agenten - bijna de volledige politiemacht van New Orleans - al opdracht gegeven hun hulp aan de slachtoffers van de orkaan Katrina woensdagavond af te breken en terug te keren naar hun wijken om een eind te maken aan plunderingen die met het toenemen van de chaos een steeds gewelddadiger karakter krijgen. "Ze komen dichter in de buurt van bevolkte plaatsen - hotels, ziekenhuizen, en we gaan er nu een eind aan maken", zei Nagin in een verklaring, maar vooralsnog lijken de autoriteiten weinig succes te boeken.

In de nabijgelegen gemeente Gretna maakten gewapende mannen zich meester van een vrachtwagen met voedsel, water en medische benodigdheden. De gemeente riep daarop de hulp in van de politie en de kustwacht om een plaatselijk ziekenhuis te evacueren. Een woordvoerder zei dat de veiligheid van de 350 medewerkers en 125 tot 150 patiënten van het ziekenhuis, dat niet was overstroomd en waar gewoon gewerkt werd, niet langer kon worden gewaarborgd.
In een van de opengebroken winkels graaiden mensen van alle leeftijden, rassen, rangen en standen voedsel en water bij elkaar. Sommigen reden weg met hun kofferbak vol bier. Twee agenten richtten op een zeker moment hun wapen op de menigte, maar uiteindelijk kon iedereen ongehinderd met zijn buit verdwijnen.
Politieagenten in New Orleans vroegen bewoners donderdag hun vuurwapens aan hen af te geven voordat zij uit hun huizen vertrokken omdat de politie wapens tekort komt. Bij de plunderingen worden ook wapens buit gemaakt. Enkele agenten die op het dak van een hotel vastzaten zeiden 's nachts te zijn beschoten.

Gouverneur Kathleen Blanco van Louisiana zei dat zij Washington heeft gevraagd meer mensen te sturen om met evacuaties en reddingsacties te helpen, opdat meer leden van de Nationale Garde kunnen worden vrijgemaakt om de orde te herstellen. Blanco was op een persconferentie duidelijk aangedaan door de negatieve ontwikkelingen. "Wat me vooral woest maakt is dat rampen als deze vaak het slechtste in mensen naar buiten brengen." In New Orleans hebben zich de afgelopen dagen al de nodige schietpartijen voorgedaan en zou onder meer een man zijn zuster hebben doodgeschoten tijdens een ruzie over een zak ijs.

De Amerikaanse president George Bush heeft donderdag opdracht gegeven de plunderaars keihard aan te pakken. Een enorme hulpoperatie komt volgens de president gestaag op gang. Miljoenen maaltijden en liters water worden naar het gebied verscheept, evenals meer hulpverlenend personeel. Ook het hospitaalschip USNS Comfort is naar het rampgebied onderweg.
De Duitse bondskanselier Gerhard Schröder heeft de Amerikanen hulp aangeboden, maar Bush heeft gezegd dat de Amerikanen hun problemen zelf zullen oplossen. De president heeft aangekondigd vrijdag het rampgebied te bezoeken en heeft de voormalige presidenten Bill Clinton en - zijn vader - George H.W. Bush gevraagd hem te helpen geld in te zamelen voor de slachtoffers van Katrina.

Het is nu dus echt wel erg.

En dat terwijl de hele wereld dit aan zag komen?
Ik bedoel ... die orkaan was toch voorspeld? En dan nog één van de hoogste categorie op één van de meest gevoeligste plaatsen van Amerika!? :-s
Oud 2 september 2005, 11:29   #65
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar jij uw cijfers voor defensie-uitgaven van de V.S en van de wereld hebt gehaald.
Maar laat je geen zand in de ogen strooien Percalion: ze kloppen inderdaad niet.
Ik zat nog met de oude cijfers, maar bedankt. Hoedanook is het niet zo dat de hele VS-economie op wapens draait. Maar ze zijn gewoon kolossaal groot hé, en zelfs een industrie van 4% van de totale economie is gigantisch.

Ter vergelijking, onze hele Belgische economie is hooguit 2% van de Amerikaanse.
Oud 2 september 2005, 11:30   #66
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij echt af wat ze nu gaan doen met het ondergelopen gedeelte van New Orleans. :-s

Zouden ze het nog kunnen redden of 'laten liggen'?
Hm.

NeW Orleans.

De NWO had toch ook iets te maken met Atlantis, hé?
Oud 2 september 2005, 19:51   #67
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Ik zat nog met de oude cijfers, maar bedankt. Hoedanook is het niet zo dat de hele VS-economie op wapens draait. Maar ze zijn gewoon kolossaal groot hé, en zelfs een industrie van 4% van de totale economie is gigantisch.

Ter vergelijking, onze hele Belgische economie is hooguit 2% van de Amerikaanse.
Weet je dat die stomme kl*ten nu hun eigen volk moeten laten verhongeren omdat al het geld is gebruikt om in Irak mensen te gaan doodschieten ...
Daarnet heb ik dat ongeveer letterlijk gehoord op het nieuws...

Begrijpen wie begrijpen kan ...
Oud 2 september 2005, 21:16   #68
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Maar nee Groentje-18, die mannen hebben poen genoeg. Ze vinden die spookstad gewoon niet zo belangrijk.

Allez, zo moeilijk is het niet hé.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 21:27   #69
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Maar nee Groentje-18, die mannen hebben poen genoeg. Ze vinden die spookstad gewoon niet zo belangrijk.

Allez, zo moeilijk is het niet hé.

Ze hebben al olie gevraagd als hulp ...

Laten we hopen dat het om een Freudiaanse verspreking ging ...
Oud 2 september 2005, 21:39   #70
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Is economie nu het enige waar die sukkels aan kunnen denken? Ze zouden beter T-hemden met bloemkrachtillustraties vragen als steun. Er moet meer lol getrapt worden in de wereld.

Denk ik hé.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 11:02   #71
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Is economie nu het enige waar die sukkels aan kunnen denken? Ze zouden beter T-hemden met bloemkrachtillustraties vragen als steun. Er moet meer lol getrapt worden in de wereld.

Denk ik hé.

Daar ben ik het nu eens 100% mee akkoord!!
Oud 5 september 2005, 11:03   #72
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Hm.

NeW Orleans.

Citaat:
Dat is het enige wat ik daarvan al heb gehoord, misschien eens aan de experts vragen hier?
[size=1]Vertel maar Dies. [/size]
[size=1](Grapje!!!)[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 05-09-2005 at 12:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Hm.

NeW Orleans.

Citaat:
Dat is het enige wat ik daarvan al heb gehoord, misschien eens aan de experts vragen hier?
[size=1]Vertel maar Dies. [/size]
[size=1](Grapje!!!)[/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Hm.

NeW Orleans.

Citaat:
Dat is het enige wat ik daarvan al heb gehoord, misschien eens aan de experts vragen hier? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 september 2005 om 11:04.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2005, 11:05   #73
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Neen da's waar, ze draait niet volledig op wapens.

Mede omdat ze zo groot zijn denk ik dat ze een heel groot groeicijfer kunnen behalen. Maarja, hun economie boert inderdaad niet slecht, mede daarmee dat Bush niet wil meedoen aan Kyoto.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be